Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sukulaisesi äkkirikastuisi esim. 100 miljoonalla, olettaisitko, että hän antaisi sinulle rahaa pyytämättä? Miten paljon? Miksi/Miksi ei? Antaisitko itse?

Vierailija
12.05.2019 |

Äkkirikastuminen voisi tapahtua lottovoitolla, osakkeilla, yrityskaupalla tai miten vaan, sillä ei ole väliä.

Miten läheisen sukulaisen "pitäisi" mielestäsi antaa rahaa pyytämättä?
Miten läheiseltä kehtaisit pyytää?
Jos ei antaisi, pyytäisitkö lainaan? Maksaisitko koskaan takaisin?

En ole itse mitään voittanut, mietin vaan kun joku taas lottorikastui, että omiin lokkisukulaisiin menisi varmaan välit välittömästi. :DDD

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan en ymmärräyhtään tyyppejä jotka sanovat että maksaisivat kavereiden ulosotot pois. Tai ymmärrän jos ne on tulleet jostain järkevästä syystä. Mutta jos vain hummattu ym niin jos joku maksaa velat niin todennäköisesti tyyppi ottaa uudet lainat ja hummaa vielä enemmän ja odotaa että kyllä kaveri taas maksaa ne velat pois. Eri jos oikeasti on oppinut käyttämään rahaa.

Vierailija
102/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelle ja hänen perheelle antaisin varmasti aimo siivun. Sen verran ettei tarvis ainakaan töissä enää pakolla käydä ikinä. Kavereille varmaan joku parisataa tonnia per lärvi. Siis aivan lähimmille. Olishan tuossa sitten vielä itselle pelimerkkejä. Mitään superautoja en kaipaile. Joku uus mutta sellainen jonka vois viedä huoltoon jonnekin ihan lähialueelle. Mitähän korjaamon ukot sanois jos sinne jollakin uudella Ferrarilla ajais?:)

Muuten olis alkuun pakko ottaa pitkä loma ja miettiä mitä sitä rahoillaan tekisi ja mitä yleensä elämällä. Työssä en varmaan jatkaisi, turhaa olis yrittää motivoida itseään aamulla nousemaan ennen seitsemää kun pakko ei olis. Kämpän vaihto vois olla yksi juttu mutta toisaalta viihdyn ihan hyvin nykyisessäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai antaisin koko lähisuvulle, sillä en haluaisi ottaa sitä riskiä, että alkaisivat tappelemaan perinnöstä. 

Mulla on kaksi lasta ja kaikki, mitä multa aikanaan perinnöksi jää, menee puoliksi heille. Muut sukulaiseni eivät ole perillisiäni eli ei tule mitään tappeluakaan. 

Tuskinpa olette samaa sukua. 

Ei ollakaan tuon aiemman kirjoittajan kanssa. Ilmeisesti hänellä ei ole rintaperillisiä, joten perintö jäisi muiden sukulaisten tapeltavaksi. Kun on lapsia, lapset perivät ja asia on yksinkertainen, koska muilla ei ole perimisoikeutta.

Käsittänet että tässä ongelma ei ole perimisoikeudessa.

Missä ongelma sitten on? Perilliset perii, eivät muut. Ei siinä mitkään tappelut auta, jos et ole oikeutettu jonkun henkilön perintöön. Minä ja siskoni tullaan jossain vaiheessa saamaan varsin mittava perintö. Puoliksi menee kuten lain mukaan kuuluukin mennä. Pitäisin varsin outona, jos serkkuni tai muut sukulaiseni yrittäisivät tulla haaskalle. 

Juuri niinkuin alussa totesin, että en haluaisi ottaa sitä riskiä, että alkaisivat tappelemaan perinnöstä.

Ovatko sukulaisesi sitten niin tietämättömiä, että kuvittelevat voivansa itse päättää, kenet he perivät? 

Tämä on minun mielipiteeni asiasta, ihan samallatapaa kuin että kuuluisiko äänestää perussuomalaisia ensi vaaleissa vasemmiston sijasta, ja kun puhe ei alunalkaenkaan ollut perimysjärjestyksestä, vaan riskistä, mistä harvempi kuoltuaan ylipäätään murehtinee.

Vierailija
104/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, miten moni ei antaisi muille mitään noinkaan isosta summasta. En itse odottaisi rahaa muilta kuin vanhemmiltani. He ovat auttaneet aina läpi elämän, joten olisi aika yllättävää, jos pitäisivät kaiken itsellään. Jos itse saisin rahaa, lahjoittaisin osan omille ja miehen vanhemmille ja sisaruksille. Jos siis haluavat ottaa vastaan. Ystäviä auttaisin harkinnanvaraisesti, mutta en heille varmaan edes paljastaisi voiton suuruutta.

Vierailija
105/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että sukulaiseni antaisivat kyllä perheelleni rahaa, jos voittaisivat suuren summan. Jos itse voittaisin 100 miljoonaa, niin tekisin kyllä monta ihmistä onnelliseksi lahjoittamalla tuosta suuren osan muille. En tekisi tuommoisella rahamäärällä mitään. Perheelleni jättäisin sen verran ettei kenenkään tarvitsisi ikinä rahasta murehtia tai töitä tehdä, jos niin valitsevat. Parasta voittamisessa olisi ehdottomasti voiton jakaminen. Ihan sama vaikka verottajalle joutuisi maksamaan ison siivun.

Vierailija
106/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten kanssa ollaan aina vitsailtu että jos joku meistä voittaa lotossa niin jakaa sisaruksillekin :D tuskin nyt tasajaolla mutta sen verran vippaisi että velattomana saa elellä. Ja uskon että jokainen meistä perheessämme näin tekisi, vanhemmat ja isovanhemmat myös. Ollaan tosi läheisiä ja muutenkin jaetaan kaikki toisillemme. Kaukaisemmat sukulaiset tuskin antaisivat mitään enkä olettaisikaan.

Vierailija
107/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata miljoonaa on niin järjetön summa rahaa että voisin ihan hyvin antaa miljoonan jokaiselle 20 serkulle joita en ole suurinta osaa nähnytkään 30 vuoteen. Ja sisaruksille vaikka 10 miljoonaa.

Antaisin tuosta summasta suurimman osan köyhille muutenkin, itse olen ollut köyhä koko ikäni enemmmän tai vähemmän mutta rikas en ole koskaan ollut (esim. niin että olisi vakituinen työpaikka tai palkka yli 2000€) Velattomana eläminen olisi todella, todella erikoista, tuntisin itseni rikkaaksi jo siinä vaiheessa vaikka olen työtön eikä miehellä ole kovin hyvä palkka. Tiedän kuinka iso asia köyhälle on vaikka muutama tonni ylimääräistä, se voi muuttaa vaikka koko elämän suunnan, pelastaa ulosotolta, rahoittaa opiskelun tai vaikka asunnon tai jonkun muun suuren haaveen.

Omille sisaruksille antaisin vaikka voittaisin vain miljoonan lotossa, vanhemmille ostaisin asuntoauton. Jos voittaisin 10 miljoonaa lotossa, laittaisin omille lapsille miljoonan per naama, sisaruksille ja vanhemmille myös ja jäisi itselle ja miehellekin vielä miljoona, ei olisi kellään hätäpäivää sen jälkeen, siskon lasten tulevaisuuskin olisi turvattu.

En ymmärrä miten joku ei antaisi vaikka saisi 100 miljoonaa, eihän sellaisella rahalla kukaan mitään tee koko elämänsä aikana, ei sitä voisi tuhlata kuin ostelemalla ulkomailta jotain järjettömiä palatseja tai ostamalla joku helvetin iso firma. 10 miljoonaa riittää yhdelle ihmiselle ja siitä on tuhlattavaksikin.

Ja tiedän että kyllä sisarukset ja vanhemmat antaisivat minulle rahaa jos voittaisivat, summa tietysti riippuisi voiton suuruudesta. Meillä muutenkin me sisarukset ja vanhemmat aina autetaan toisiamme ja aina voi luottaa siihen että oma perhe ei hylkää. 

Anna 1 000 000 e serkulle, hän maksaa siitä veroja 300 000 e. Tämä 20 kertaa eli antaessasi serkuille 20 milj e saa valtio (köyhät?) samalla 6 milj. e.

Osa meistä pysyy köyhinä siksi, että heillä ei ole mitään käsitystä rahan arvosta ja siitä, paljonko verottaja tuloista ja lahjoista vie. 10 miljoonan lahjasta siskolle lähtee verottajalle samantien 1.6 miljoonaa eli kivan omakotitalon verran. Ja jos sisko elelee yhtä tuhlailevasti kuin sinä omien rahojesi kanssa, niin parissa vuodessa rahat on käytetty.

Jos minulla olisi 100 miljoonaa, niin ei mitään väliä jollain 6 miljoonalla. Kyllä minulla on erittäin hyvä käsitys veroista ja siitä mitä niillä rahoilla tehdään. 1,6 miljoonaa ei ole mikään kiva omakotitalo vaan jumalaton kartano, meidän talo maksoi 120 tuhatta ja tähän kun laittaisi 35 tuhatta remontteihin niin tästä saisi tosi "kivan".

Ja mun kaikki sisarukset on tosi nuukia, joten en murehtisi sitä että tuhlaavat rahansa, eikä sillä olisi mitään väliäkään vaikka tuhlaisivat, ei sitä täältä mukaansa saa ja kuolema voi tulla vaikka tänään. Pääasia olisi ettei kellään olisi enää velkoja, jokainen pärjäisi vaikka työttömyyskorvauksella loppuikänsä koska tämä maa on vielä hyvinvointivaltio ja niillä mun maksamilla miljoonaveroilla rahoitettaisiin sitä systeemiä.

Ymmärrän, että olet köyhä ja pysyt köyhänä, se on oma valintasi. Silloin on kiva unelmoida ja olla huoleti ymmärtämättä elämän realiteetteja.

Rikkaalle jokainen euro merkitsee joko tuloa tai menoa. He eivät tavallasi ajattele, että 6 miljoonaa sinne tai tänne. He myös tietävät, että kartanoa tuskin alle 3 miljoonalla saa.

Mutta pidä pieni köyhä elämäsi. Minä pidän mieluummin euroni ja kaiken sen, mitä rahalla saa. Ihan jokaisella eurolla, ei vain miljoonilla.

Kuulostat oikein onnelliselta ihmiseltä. Olisi kauheaa jos sadasta miljoonasta menisi 6 miljoonaa veroihin sen takia että lahjoittaisit miljoonia läheisillesi ja silti malttaisit ostaa itsellesi kolmen miljoonan kartanon? Ja rahaa ei jäisi enää kuin muutama kymmenen miljoonaa... Mikä on sellainen elämän realiteetti, että jos rahaa on niin paljon ettei sitä ehdi elämän aikana tuhlata, pitää kuitenkin miettiä jokaista euroa? Eikö se ole se rikkauden perimmäinen nautinto ettei tarvi miettiä jokaista euroa kuten meidän köyhien? Jos haluaa saada jokaisella eurolla jotain, niin niistä euroista pitää silloin luopua, ei voi pitää ja syödä kakkua.

Lasketaanpa tämä sinulle nyt oikein rautalankakerä kädessä.

Voitat 100 miljoonaa. Haluat antaa 100 kaverille jokaiselle 1 000 000 e. Siis miljoonan. koska heistä jokainen mielestäsi ansaitsee sen.

Mutta mutta. Verottaja vie noin 300 000 jokaisesta lahjoittamastasi miljoonasta. Haluat silti, että kaveri saa käyttörahaa miljoonan eikä 700 000 e, joten maksat puolestaan lahjaverot.

Yllätys! Se sinun 100 miljoonaasi ei riitäkään miljoonaan sadalle kaverille vaan ainoastaan 70 kaverille. 30 kaveriasi jää ilman rahaa. Miten valitset ne, jotka saavat miljoonan ja ne, jotka eivät saa, vaikka jo lupasit?

Ja sinustako sillä ei ole mitään merkitystä, saako miljoonan 100 vai 70 kaveria? Ehkä ei sinulle, mutta kavereillesi voi olla!

Tuskin kukaan alkaa jokaiselle Facebook-kaverilleen jakamaan miljoonia. Säästä rautalankasi, kukaan ei odota yhtään mitään todistelua sinulta.

On varmaan vaikeaa elää tai ajatella, jos jokaisesta asiasta on olemassa vain ääripäät: joko pidän itse joka ainoan sentin tai jaan kaiken kaikille.

Vastasin ketjuun, jossa ap oli antamassa rahaa niin 20 serkulle jokaiselle 1 milj. euroa ja sisaruksilleen 1o milj e. Hänellä ei ollut minkäänlaista käsitystä siitä, miten verottaja lahjoituksiin suhtautuu eli miljoonasta sulaa samantien 300 000 e pois, kun sen antaa edelleen lahjana.

Köyhillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä rahalla kannattaa tehdä. Jos ei ole ennen maksanut veroja, ei tajua, että lahjasta todella maksetaan ja kunnolla. Serkulle annetusta miljoonasta viedään keravalaisen omakotitalon arvon verran veroja ja se tulee näille "annan rahaa kaikille" - wannabelottovoittajille yllätyksenä. Kun sossu on tähän asti maksanut kaiken, ei ole mitään käsitystä siitä, että muut maksavat veroja.

Ehkä jokaisen jokaista heittoa ei kannata ottaa niin tosissaan, että alkaa taskulaskimen kanssa vääntämään jotain verotuksen rautalankamalleja :D Ymmärrän että haluat tuntea itsesi osaavaksi rahamieheksi/naiseksi ja moralisoida "köyhiä", mutta ehkä tämä ketju on kuitenkin väärä tilaisuus siihen :)

Miksi muiden tyhmyyttä ei saisi alleviivata? Täällä mietitään äkkirikastumista sen sijaan että hetki mietittäisiin, miten saisi ensimmäisen miljoonansa. Se on ihan mahdollista jokaiselle ilman rahapelejäkin.

Siksi että tämä on ajatusleikki. Ihmiset nyt tykkäävät välillä leikkiä sen sijaan, että otsa kurtussa miettisivät mistä voisivat vielä säästää jotta saisivat ensimmäisen miljoonansa kasaan. Ei se tyhmää ole. Itsekin vastasin tähän ketjuun vaikka en edes lottoa.

Mitä edes teet keskustelufoorumilla? Mikset ole tienaamassa ensimmäistä miljoonaasi?

Koska elämä ei ole uusinta. Miljoona on jo tienattu ja nyt se tienaa minulle seuraavaa. Entä sinun rahatilanteesi?

Vierailija
108/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voitto tulisi lotosta, antaisin itse ja kovasti toivoisin, että minäkin saisin. En kuitenkaan katkeroituisi asiassa. Jos rahaa tulisi taas jossain osakehommeleissa tai muussa, niin en olettaisi, koska se on omalla tavallaan saavutettu työllä. Tai kokisin asian näin, vaikka kaupoissa olisi käynyt hyvä tuuri. Itse, jos onnistuisin jossain tuommoisessa, niin tarjoisin herkemmin vaikka ravintolassa tai voisin olla myöntyväinen johonkin lainaan, mutta en sitten ihan fyysisesti antaisi rahaa omaksi kenellekkään.

Vierailija
109/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt että vanhemmille ja isovanhemmille ja siskolle. Itse en odota mitään keneltäkään. Tekiisn ennemmin hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
110/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata miljoonaa on niin järjetön summa rahaa että voisin ihan hyvin antaa miljoonan jokaiselle 20 serkulle joita en ole suurinta osaa nähnytkään 30 vuoteen. Ja sisaruksille vaikka 10 miljoonaa.

Antaisin tuosta summasta suurimman osan köyhille muutenkin, itse olen ollut köyhä koko ikäni enemmmän tai vähemmän mutta rikas en ole koskaan ollut (esim. niin että olisi vakituinen työpaikka tai palkka yli 2000€) Velattomana eläminen olisi todella, todella erikoista, tuntisin itseni rikkaaksi jo siinä vaiheessa vaikka olen työtön eikä miehellä ole kovin hyvä palkka. Tiedän kuinka iso asia köyhälle on vaikka muutama tonni ylimääräistä, se voi muuttaa vaikka koko elämän suunnan, pelastaa ulosotolta, rahoittaa opiskelun tai vaikka asunnon tai jonkun muun suuren haaveen.

Omille sisaruksille antaisin vaikka voittaisin vain miljoonan lotossa, vanhemmille ostaisin asuntoauton. Jos voittaisin 10 miljoonaa lotossa, laittaisin omille lapsille miljoonan per naama, sisaruksille ja vanhemmille myös ja jäisi itselle ja miehellekin vielä miljoona, ei olisi kellään hätäpäivää sen jälkeen, siskon lasten tulevaisuuskin olisi turvattu.

En ymmärrä miten joku ei antaisi vaikka saisi 100 miljoonaa, eihän sellaisella rahalla kukaan mitään tee koko elämänsä aikana, ei sitä voisi tuhlata kuin ostelemalla ulkomailta jotain järjettömiä palatseja tai ostamalla joku helvetin iso firma. 10 miljoonaa riittää yhdelle ihmiselle ja siitä on tuhlattavaksikin.

Ja tiedän että kyllä sisarukset ja vanhemmat antaisivat minulle rahaa jos voittaisivat, summa tietysti riippuisi voiton suuruudesta. Meillä muutenkin me sisarukset ja vanhemmat aina autetaan toisiamme ja aina voi luottaa siihen että oma perhe ei hylkää. 

Anna 1 000 000 e serkulle, hän maksaa siitä veroja 300 000 e. Tämä 20 kertaa eli antaessasi serkuille 20 milj e saa valtio (köyhät?) samalla 6 milj. e.

Osa meistä pysyy köyhinä siksi, että heillä ei ole mitään käsitystä rahan arvosta ja siitä, paljonko verottaja tuloista ja lahjoista vie. 10 miljoonan lahjasta siskolle lähtee verottajalle samantien 1.6 miljoonaa eli kivan omakotitalon verran. Ja jos sisko elelee yhtä tuhlailevasti kuin sinä omien rahojesi kanssa, niin parissa vuodessa rahat on käytetty.

Jos minulla olisi 100 miljoonaa, niin ei mitään väliä jollain 6 miljoonalla. Kyllä minulla on erittäin hyvä käsitys veroista ja siitä mitä niillä rahoilla tehdään. 1,6 miljoonaa ei ole mikään kiva omakotitalo vaan jumalaton kartano, meidän talo maksoi 120 tuhatta ja tähän kun laittaisi 35 tuhatta remontteihin niin tästä saisi tosi "kivan".

Ja mun kaikki sisarukset on tosi nuukia, joten en murehtisi sitä että tuhlaavat rahansa, eikä sillä olisi mitään väliäkään vaikka tuhlaisivat, ei sitä täältä mukaansa saa ja kuolema voi tulla vaikka tänään. Pääasia olisi ettei kellään olisi enää velkoja, jokainen pärjäisi vaikka työttömyyskorvauksella loppuikänsä koska tämä maa on vielä hyvinvointivaltio ja niillä mun maksamilla miljoonaveroilla rahoitettaisiin sitä systeemiä.

Ymmärrän, että olet köyhä ja pysyt köyhänä, se on oma valintasi. Silloin on kiva unelmoida ja olla huoleti ymmärtämättä elämän realiteetteja.

Rikkaalle jokainen euro merkitsee joko tuloa tai menoa. He eivät tavallasi ajattele, että 6 miljoonaa sinne tai tänne. He myös tietävät, että kartanoa tuskin alle 3 miljoonalla saa.

Mutta pidä pieni köyhä elämäsi. Minä pidän mieluummin euroni ja kaiken sen, mitä rahalla saa. Ihan jokaisella eurolla, ei vain miljoonilla.

Kuulostat oikein onnelliselta ihmiseltä. Olisi kauheaa jos sadasta miljoonasta menisi 6 miljoonaa veroihin sen takia että lahjoittaisit miljoonia läheisillesi ja silti malttaisit ostaa itsellesi kolmen miljoonan kartanon? Ja rahaa ei jäisi enää kuin muutama kymmenen miljoonaa... Mikä on sellainen elämän realiteetti, että jos rahaa on niin paljon ettei sitä ehdi elämän aikana tuhlata, pitää kuitenkin miettiä jokaista euroa? Eikö se ole se rikkauden perimmäinen nautinto ettei tarvi miettiä jokaista euroa kuten meidän köyhien? Jos haluaa saada jokaisella eurolla jotain, niin niistä euroista pitää silloin luopua, ei voi pitää ja syödä kakkua.

Voitat 100 miljoonaa. Haluat antaa 100 kaverille jokaiselle 1 000 000 e. Siis miljoonan. koska heistä jokainen mielestäsi ansaitsee sen.

Mutta mutta. Verottaja vie noin 300 000 jokaisesta lahjoittamastasi miljoonasta. Haluat silti, että kaveri saa käyttörahaa miljoonan eikä 700 000 e, joten maksat puolestaan lahjaverot.

Yllätys! Se sinun 100 miljoonaasi ei riitäkään miljoonaan sadalle kaverille vaan ainoastaan 70 kaverille. 30 kaveriasi jää ilman rahaa. Miten valitset ne, jotka saavat miljoonan ja ne, jotka eivät saa, vaikka jo lupasit?

Ja sinustako sillä ei ole mitään merkitystä, saako miljoonan 100 vai 70 kaveria? Ehkä ei sinulle, mutta kavereillesi voi olla!

Tuskin kukaan alkaa jokaiselle Facebook-kaverilleen jakamaan miljoonia. Säästä rautalankasi, kukaan ei odota yhtään mitään todistelua sinulta.

On varmaan vaikeaa elää tai ajatella, jos jokaisesta asiasta on olemassa vain ääripäät: joko pidän itse joka ainoan sentin tai jaan kaiken kaikille.

Vastasin ketjuun, jossa ap oli antamassa rahaa niin 20 serkulle jokaiselle 1 milj. euroa ja sisaruksilleen 1o milj e. Hänellä ei ollut minkäänlaista käsitystä siitä, miten verottaja lahjoituksiin suhtautuu eli miljoonasta sulaa samantien 300 000 e pois, kun sen antaa edelleen lahjana.

Köyhillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä rahalla kannattaa tehdä. Jos ei ole ennen maksanut veroja, ei tajua, että lahjasta todella maksetaan ja kunnolla. Serkulle annetusta miljoonasta viedään keravalaisen omakotitalon arvon verran veroja ja se tulee näille "annan rahaa kaikille" - wannabelottovoittajille yllätyksenä. Kun sossu on tähän asti maksanut kaiken, ei ole mitään käsitystä siitä, että muut maksavat veroja.

Ei se ollut ap joka noin sanoi vaan minä. Kuten jo kerran vastasin, niin kyllä on käsitystä siitä mitä maksetaan veroja, olen jopa katsonut niitä laskurilla ja suunnitellut jos voitan 5 miljoonaa tai 10 miljoonaa.

Minä en sossusta saa senttiäkään koska mies on töissä, valtion virkamies. Minä olen ollut paljon työttömänä, mutta olen ollut myös yrittäjä ja todellakin olen veroja maksanut. Nytkin 18% kaikista pienistä muutaman satasen tuloistani.

Itse olet luultavasti rikas kitupiikki joka ei malta edes rahoja käyttää mihinkään kivaan, eikä ainakaan senttiäkään anna kellekään muulle ettei ne rahat vaan vähene, kuin Roope Ankka joka kuvittelee että jos ei ole pankkiholvissa miljardia fantasiamiljoonaa niin köyhäintalo odottaa nurkan takana. 

Tuollaisesta sadasta miljoonasta kun osankin sijoittaa niin rahaa saa sen verran että elää tuotoilla. Meidän perhe eläisi hyvin kun ostaisin tästä samasta lähiöstä 10-15 kerrostalokämppää ja laittaisin ne vuokralle, eikä rahaa menisi niihinkään kuin alle miljoona.

Vierailija
111/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jokaisen jokaista heittoa ei kannata ottaa niin tosissaan, että alkaa taskulaskimen kanssa vääntämään jotain verotuksen rautalankamalleja :D Ymmärrän että haluat tuntea itsesi osaavaksi rahamieheksi/naiseksi ja moralisoida "köyhiä", mutta ehkä tämä ketju on kuitenkin väärä tilaisuus siihen :)

Miksi muiden tyhmyyttä ei saisi alleviivata? Täällä mietitään äkkirikastumista sen sijaan että hetki mietittäisiin, miten saisi ensimmäisen miljoonansa. Se on ihan mahdollista jokaiselle ilman rahapelejäkin.

Siksi että tämä on ajatusleikki. Ihmiset nyt tykkäävät välillä leikkiä sen sijaan, että otsa kurtussa miettisivät mistä voisivat vielä säästää jotta saisivat ensimmäisen miljoonansa kasaan. Ei se tyhmää ole. Itsekin vastasin tähän ketjuun vaikka en edes lottoa.

Mitä edes teet keskustelufoorumilla? Mikset ole tienaamassa ensimmäistä miljoonaasi?

Koska elämä ei ole uusinta. Miljoona on jo tienattu ja nyt se tienaa minulle seuraavaa. Entä sinun rahatilanteesi?

Hassua. Olen miettinyt usein tätä asiaa ja verotusta ja kaikkea muuta. Olen tullut siihen lopputulokseen, että antaisin silti sen miljoonan, josta osa menee valtiolle. Siinä on silti niin paljon rahaa, ettei se lahjan saajalle vaikuta sen enempää, kuin ei saisi rahaa ollenkaan. Ajattelen asian myös niin, että lahjavero kattaa lopulta sen "velan", jonka lahjan saaja on valtiolle. Eli lahjojen saajista tuleekin lopulta nettosaajista nettomaksajia valtiolle. Minä en pidä tuota asiaa mitenkään huonona ja vältettävänä asiana. Ne rahat sitten, mitä minä käytän itseeni pääsee verosuunnittelun alle. Ja jos hyvin käy, niin lahjan saajatkin laittavat loput rahat verosuunnittelun alle.

Ohis.

Vierailija
112/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi rakas ystävä, kun minulla ei ole sataa ystävää, ihan kaksi kättä riittää laskemaan ystävät ja sitten lähisukuun riittääkin jo varpaat. Enkä ole sanonut että antaisin ystäville miljoonan, vaan serkuille.

Antaisin köyhille ihmisille esim. 5 000 tai 10 000, siis ihan vieraille ihmisille, ja sijoittaisin rahoistani ison osan niin että sillä tuotolla elettäisiin perheen kanssa ja tehtäisiin lisää hyväntekeväisyyttä, siihen riittäisi hyvin vaikka 10 miljoonaakin, jäisi lapsille vielä perintöäkin mukavasti. 

Jos sua nyt häiritsee niin ystäville voisin antaa vaikka sata tuhatta riippuen tilanteesta että minkälainen tarve heillä on. Mutta näitä ystäviä tosiaan on loppujen lopuksi aika vähän, en laske kaikkia ihmisiä joita tunnen jostain ystäviksi, ei mulla ole facekavereitakaan kuin 60 ja siinä on jo oma lapsi ja mies ja muita sukulaisia, edes niille kaikille jotka on mun facekaveria en lupailisi mitään miljoonia koska osa ei ole mitenkään henkilökohtaisia ystäviä vaan jostain harrastuksesta tai töistä tuttuja.

Vierailija
113/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että salaisi voittonsa jos ei haluaisi mitään antaa kellekään. :D

Jos kertoisi voitostaan, olettaisin kyllä että jotain heittäisi mullekin. Olettaen että välit hyvät. Näin tekisin itsekin. Mutta siis joku satanen tai vastaava hupisumma, ei mitään omaisuuksia.

Miksi ei omaisuuksia? Sata miljoonaa on ihan helvetisti rahaa, miksi antaa vai jotain hupisummia? Sehän on silkkaa vittuilua kun on satamiljoonaa ja antaa sit toiselle satasen.

Vierailija
114/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voittaisin monta miljoonaa, ostaisin eronneille vanhemmilleni ja parhaalle ystävälleni uudet omistusasunnot joissa voisivat asua ilmaiseksi, samoin itselleni asunnon. Antaisin heille myös vaikka miljoonan per nuppi pimeästi ettei verottaja pääse väliin. Parhaalle ystävälleni ostaisin myös uuden auton, nyt hänellä on yli 20v kulkupeli jota saa vähän väliä korjauttaa. Vanhemmillani ei ole edes ajokorttia kummallakaan.

Muita sukulaisia en ehkä niin kiirehtisi auttamaan, tosin äitini siskolle antaisin rahaa koska tiedän että hän välittää minusta kovasti.

Jos jompikumpi vanhemmistani voittaisi, uskon että he auttaisivat minua taloudellisesti. Itse en kehtaisi kyllä pyytää rahaa.

N39, ei lapsia

Miten annat miljoonan pimeästi? Tilisiirto ei käy, käteistä on hankala nostaa ja tallettaa edes 5000 - 10 000 e suuruisina osina, osakkeita antamalla verottaja näkee, että siirto tehty - eli mikä ihme on tuo sinun tapasi antaa 1 000 000 e huomaamattomasti?

Antaisin siis tuon miljoonan pikkuhiljaa. Nostaisin pankista käteistä muutaman kymppitonnin kerralla ja antaisin sen haluamalleni henkilölle. Toistaisin tätä aina parin kk välein. Miljoonaa voi olla jo vaikeaa nostaa pankista :)

Vierailija
115/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voittaisin monta miljoonaa, ostaisin eronneille vanhemmilleni ja parhaalle ystävälleni uudet omistusasunnot joissa voisivat asua ilmaiseksi, samoin itselleni asunnon. Antaisin heille myös vaikka miljoonan per nuppi pimeästi ettei verottaja pääse väliin. Parhaalle ystävälleni ostaisin myös uuden auton, nyt hänellä on yli 20v kulkupeli jota saa vähän väliä korjauttaa. Vanhemmillani ei ole edes ajokorttia kummallakaan.

Muita sukulaisia en ehkä niin kiirehtisi auttamaan, tosin äitini siskolle antaisin rahaa koska tiedän että hän välittää minusta kovasti.

Jos jompikumpi vanhemmistani voittaisi, uskon että he auttaisivat minua taloudellisesti. Itse en kehtaisi kyllä pyytää rahaa.

N39, ei lapsia

Miten annat miljoonan pimeästi? Tilisiirto ei käy, käteistä on hankala nostaa ja tallettaa edes 5000 - 10 000 e suuruisina osina, osakkeita antamalla verottaja näkee, että siirto tehty - eli mikä ihme on tuo sinun tapasi antaa 1 000 000 e huomaamattomasti?

Antaisin siis tuon miljoonan pikkuhiljaa. Nostaisin pankista käteistä muutaman kymppitonnin kerralla ja antaisin sen haluamalleni henkilölle. Toistaisin tätä aina parin kk välein. Miljoonaa voi olla jo vaikeaa nostaa pankista :)

Onnistuisiko, jos avaa tilin pankkiin ja antaa pankkikortin toiselle. Nostelkoon sitten automaatista niin paljon kun lystää. Ja eihän henkkareitakaan kysytä käytännössä koskaan kun maksat pankkikortilla vaikka kaupassa tai ravintolassa. Hyvin onnistuu käyttö noin. Ja ihan hyvin voi ostaa auton ja asunnon ja antaa toisen vaan käyttää niitä.

Vierailija
116/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, huh huh niille vastaanottajille sillä kyllä on iso merkitys jos saavat vain 700k miljoonan sijasta. Ja kumpikaan summa ei ole mitään jättäydy työelämästä rahoja.

Eikä se sata miljoonakaan ole mikään suunnattoman iso raha. Jakaa sen vaan 20 sukulaisen ja kaverin kanssa niin se on 5 milj nuppi. Miinus verot jos on vielä niin tyhmä että lahjoittaa.

5 milj kyllä pystyy yksi henkilö tuhlamaan ilman mitään erikoisempia taitoja. Moni sijoitusneuvoja on täys huijari joten helpost ne rahat häviävät jo siinä vaiheessa. Ja vuodessakin joku 200 tonnia on tosi helppo tuhlata. Luksusautoja, talon ylläpito, palvelija tai pari, matkustaminen ym. 20-25v ja se oli sitten siinä.

Hyvin harva suomalainen noin tekisi, jos joku suomalainen rahaa hussaa se menee yleensä johonkin yritykseen joka sitten kosahtaa. Yleensä suomalaiset on erittäin nuukia, mitä rikkaampia sitä nuukempia, eihän täällä saa millään tavalla näyttää varallisuuttaan ei mitään palvelijoita, siinähän alkaa kyläläiset juoruta. Kyllä minä saisin helposti miljoonan riittämään lopuksi ikää, sillä rahalla saisi täältä aika paljon asuntoja ostettua jotka tuottaisi vuokratuloja sen verran että meidän perhe elelisi ihan kohtuullisesti, jos jotain isompaa joskus haluaisi tehdä niin myisi yhden asunnon, toki voisi ostaa niitä asuntoja muutaman velaksikin, nehän maksaa itse itseään käytännössä pankille, tekisin niin muutenkin jos mulla olisi kohtuupalkkainen vakituinen työpaikka ja luottotiedot kunnossa.

Vierailija
117/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi, koska en ole heihin missään yhteyksissä. Omasta voitosta antaisin siivun pienituloiselle kummilapsen perheelle.

Vierailija
118/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi penniäkään lokeille. Ostaisin keskustasta kattohuoneiston jonka terassilta sylkisin köyhän kansan päälle!

Vierailija
119/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N39, ei lapsia

Onnistuisiko, jos avaa tilin pankkiin ja antaa pankkikortin toiselle. Nostelkoon sitten automaatista niin paljon kun lystää. Ja eihän henkkareitakaan kysytä käytännössä koskaan kun maksat pankkikortilla vaikka kaupassa tai ravintolassa. Hyvin onnistuu käyttö noin. Ja ihan hyvin voi ostaa auton ja asunnon ja antaa toisen vaan käyttää niitä.

Onnistuisi varmaankin. Tekisin myös juuri noin, että antaisin rakkaimpieni asua ilmaiseksi omistamissani asunnoissa.

Vierailija
120/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Miten sillä on lahjan saajalle merkitystä, saako hän yllättäen miljoonan tai 700000? Voisit olla siskoni mies tuolla ajatusmaailmalla. Mikä sit aiheuttaakin sen tilanteen, että saapi lahjaksi 0e, kun 700000 on niin kauhean vähän. Ei ainakaan tarvii kauheasti veroja maksella nollasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän