Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika monta Curly Girl -ihmistä tuli vastaan markettireissulla...

Vierailija
12.05.2019 |

Ei ole kaunistus sellainen kampaamaton tukka lainkaan. En ymmärrä tätä hullutusta.

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä luonnonkiharaa, joka kuitenkin suoristuu, koska paksut ja pitkät hiukset. Lyhyenä on tosi vahva kihara.

Olen jo 20 vuotta kosteana puristellut hiuksia ylöspäin muotovaahdon avulla, jos haluan näkyvämmän kiharan, joka pysyy. Silikonit ja sulfaatit eivät kuulu hiustenhoitotuotteisiini. Eivät nämä opit mitään uutta ole, nyt vaan noussut ilmiöksi, kun aiheesta on kirjoiteltu. Kiva jos ihmiset saavat oivalluksia tästä.

Muotovaahto kuivattaa ja ahieuttaa kaljuuntumista.

Päivän paras :DD Juu, ja hiuslakka aiheuttaa suonikohuja.

Vierailija
42/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä luonnonkiharaa, joka kuitenkin suoristuu, koska paksut ja pitkät hiukset. Lyhyenä on tosi vahva kihara.

Olen jo 20 vuotta kosteana puristellut hiuksia ylöspäin muotovaahdon avulla, jos haluan näkyvämmän kiharan, joka pysyy. Silikonit ja sulfaatit eivät kuulu hiustenhoitotuotteisiini. Eivät nämä opit mitään uutta ole, nyt vaan noussut ilmiöksi, kun aiheesta on kirjoiteltu. Kiva jos ihmiset saavat oivalluksia tästä.

Ei jumalauta😆

Lue itse ja sivisty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt luonnonkiharien kanssa yli 30 vuotta osaamatta hoitaa niitä. Lähipiirissä ei ole muita kiharatukkaisia kuin isäni eikä hänestä tukanhoito-ohjeisiin ole apua.

Olen pessyt kosteuttavalla shampoolla ja lotrannut kuiville ja vaurioituneille hiuksille tarkoitettuja öljyjä ja naamioita saadakseni ne kuntoon, mutta tuloksena on ollut katkeileva, kuiva pörrö. Olen kokeillut vaikka mitä, vältellyt silikonia, muotoilutuotteita, suoristusrautaa, fööniä ja värjäystä, mutta aina ne on yhtä huonossa kunnossa.

Nyt muutama viikko Curly Girliin sopivalla hoitoainepesulla ja naamiolla ja tukka on kuin uusi. Se tuntuu pehmeältä ja terveeltä. Muuten en metodia toteuta, en käytä geelejä tai muotovaahtoja, en ploppaa, harjaan kyllä ja elelen muutenkin ihan niinkuin ennenkin, ainoa ero on että vaihdoin kaksi tuotetta.

Vierailija
44/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljuunnu ihan rauhassa, ei ole minun ongelmani :)

Vierailija
45/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, ei ole kaljuuntumista havaittavissa muotovaahdon käytöstä huolimatta :)

Vierailija
46/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla marketissa ohut silikonintäyteinen kanapersetukka, joka föönattu takaa pystyyn, että näyttäisi runsaalta. Mutta ei näytä kuin ohuelta lirulta. Se synnyttää vihaa ja muita ei-niin-kivoja -tunnepläjäyksiä, joiden lopputulos purkautuu kateellisina avauksina tällä palstalla. Voi, voi.

Vierailija
47/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, yritän kovasti. Vasta 25 vuotta käyttänyt muotovaahtoa lähes päivittäin ja vieläkin hiukseni ovat todella paksut ja luonnonkiharatkin vielä :( Hitsin hitsi. Väärä merkki varmaan tai jotain?

Vierailija
48/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla marketissa ohut silikonintäyteinen kanapersetukka, joka föönattu takaa pystyyn, että näyttäisi runsaalta. Mutta ei näytä kuin ohuelta lirulta. Se synnyttää vihaa ja muita ei-niin-kivoja -tunnepläjäyksiä, joiden lopputulos purkautuu kateellisina avauksina tällä palstalla. Voi, voi.

Tämä kirjoittaja taitaa olla cg-metodilainen.

Tekstin tyyli on ihan samanlainen kuin aikoinaan karppaajat vs ei-karppaajat keskustelupalstatappeluissa (tai missä tahansa muotivillityksessä joka saa äkkiä paljon kannattajia sekä ilmiön kritisoijia). Puolin ja toisin molemmat kärjistävät. Yhteistä on varmaan myös ilmiön laantuminen ja lopulta unohtuminen takaisin marginaaliin.

Vierailija
49/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mitä väittelyä ja jankkaamista yhdestä hiustenhoitometodista.

Vierailija
50/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota curly girl metodia, kun siinähän pointti on tunkea hiukset täyteen jotain "kosteuttavia" mömmöjä. Miten ihanaa onkaan, kun hiukset on aivan lähmässä, puristeltu "kiharoiksi", ja näyttää muka niin kiharalta.

Minulla on luonnonkiharat hiukset, mutta ikimaailmassa en haluaisi joka päivä sulloa niihin kolmea kourallista ties mitä mömmöjä.

Lehdissä annetaan ymmärtää, että suorista ja hieman taipuisista hiuksista saa kiharaiset, joten varmasti moni innostuu. Into kyllä laantuu, koska menetelmä ei ole helppo eikä nopea.

CG:llä aikaansaadut kiharat eivät ole seurausta hiusten hoitamisesta vaan siitä, että menetelmään kuuluva ploppaaminen ja geelikuoren sisällä kuivattaminen ovat muotoilukeinoja. Suoriin hiuksiin muodostuvaa "sisäistä kiharaa" ei ole olemassakaan. Sen voi todeta niin, että jättää ploppaamisen ja geelikuoren tekemättä ja kampaa hiukset. Kihara kuivuu kiharaksi ja suora suoraksi. Yksinkertaista.

CG-innostus on nyt niin suurta, että vauhtisokeus vaivaa. Ja sanasokeus. "Kihara" näyttää tarkoittavan kaikkea mahdollista muotoa, joka ei ole viivasuoraa. Mutta jos joku tulee onnelliseksi viiden asteen kulmassa ristissä olevista luonnonkiharoistaan, tulkoon rauhassa.

Vierailija
51/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharat on niin rumat etten ymmärrä miksi joku suorahiuksinen haluaisi kiharat hiukset. Hyi.

Vierailija
52/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla kuin Vauvalla en ole nähnyt että metodia väitettäisiin suorien hiusten kihartajaksi. täällä sitä jaksetaan jankuttaa. Eikö muuten synny riittävää väittelyä vai?

Vierailija
53/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiharat on niin rumat etten ymmärrä miksi joku suorahiuksinen haluaisi kiharat hiukset. Hyi.

Sinä olet sisältä ruma.

Vierailija
54/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös luonnonkiharat ja en käytä tuota metodia, koska tulee melko kalliiksi myös. Mietin vaan, että kuinkahan moni tuolla ajattelee että "tuokin varmaan käyttää sitä cg-metodia".

Vierailija
55/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, yritän kovasti. Vasta 25 vuotta käyttänyt muotovaahtoa lähes päivittäin ja vieläkin hiukseni ovat todella paksut ja luonnonkiharatkin vielä :( Hitsin hitsi. Väärä merkki varmaan tai jotain?

Kaljuuntumista aiheuttavat myös muu hiustenkäsittely, kemikaalit, hiustenpidennykset jne. Kyllä se sinullakin kohta alkaa, ole huoleti :)

Vierailija
56/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ajatuksiltasi ruma, Hyi!

Vierailija
57/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntumista aiheuttavat myös muu hiustenkäsittely, kemikaalit, hiustenpidennykset jne. Kyllä se sinullakin kohta alkaa, ole huoleti :)

Tällä nerokkaalla perustelulla n. 90% suomalaisista naisista kaljuuntuisi jossain kohtaa elämäänsä. Jännä kun kaljuja naisia harvemmin näkee... Kunhan nyt sanon.

Vierailija
58/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuosta ja vaikutti ihan liian monimutkaiselta. Lapsillani on luonnonkiharat hiukset, mutta heille en käytä shampoota kuin silloin tällöin. Itselläni on piikkisuorat hiukset, joissa omat niksinsä. Paras on kun ei käytä missään tukassa liikaa aineita eikä pese liian usein.

Vierailija
59/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuosta ja vaikutti ihan liian monimutkaiselta. Lapsillani on luonnonkiharat hiukset, mutta heille en käytä shampoota kuin silloin tällöin. Itselläni on piikkisuorat hiukset, joissa omat niksinsä. Paras on kun ei käytä missään tukassa liikaa aineita eikä pese liian usein.

Ei tarvitse noudattaa koko metodia. Oikeat pesuaineet ja hiusnaamio riittävät pitämään kiharat kunnossa.

Vierailija
60/201 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä suunnatonta tarvetta ilmoittaa palstalla kaikelle kansalle, ettei ymmärrä. Joillakin on rajoittuneempi ymmärrys kuin toisilla, mutta miksi sitä pitää julistaa netissä kuin suurtakin saavutusta?

Tää oli koominen. Ihmettelet, kun ap ihmettelee jotakin asiaa netissä ja sitten itse teet täysin samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi