Aika monta Curly Girl -ihmistä tuli vastaan markettireissulla...
Ei ole kaunistus sellainen kampaamaton tukka lainkaan. En ymmärrä tätä hullutusta.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva varmaan itsekin "leimautua" cg-hurahtaneeksi vain siksi, että sattuu olemaan laineikas ja pörröinen tukka... No, olen toki itsekin hurahtanut sen verran, että vaihdoin sulfaatittomaan shampooseen ja jätin silikonit pois. Pari kertaa kokeilin geeliä tai muotovaahtoa, tulos oli järkyttävä lähmäpää. Pelkkä hoitoainepesukaan ei mielestäni sovi taipuisalle hiukselle, varmaan kunnon kiharalle sopii paremmin.
Taipuisan, ohuehkon tukan hoitaminen on ärsyttävää enkä ainakaan itse ole löytänyt sopivaa metodia. Cg-shampoot ja hoitoaineet tuntuvat vähän auttavan, mutta ei tätä tukkaa voi harjaamatta jättää tai se näyttää epäsiistiltä ja takkuiselta. Sitten kun harjaa, tukka on kamalan pörröinen ja menee osittain pitkin päätä ja osittain leijailee ties missä. Suihkutettava hoitoaine pelastaa hiukan, mutta ei tarpeeksi. Kaikki muotovaahdot ym vetävät tukan ohuille taipuisille soiroille = näyttää karmealta.
Suoristusrauta on toki toimiva ja saa hiukset vähän siistimmän näköisiksi, kun suoristamisen jälkeen suihkii hoitoainetta ja lakkaa. Jatkuva lämpökäsittely vaan ei tee kovin hyvää.
Hiusten latvat ovat kuivat, joten hiusnaamio latvoihin. Harjaan hiukset suihkussa hoitoaineen avulla. Auttaa takkuisuuteen ja näyttävät vähemmän epäsiistiltä. Muotovaahto on liian voimakas ohuelle lasimaiselle hiukselle. Älä käytä strong-tason muotovaahtoa, koska se on liian raskasta.
Mikä on tämä lasimainen hius? Mulla on lähinnä kuiva ja pörröinen hius. Eikö lasimainen ole sellainen sileä ja liukas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva varmaan itsekin "leimautua" cg-hurahtaneeksi vain siksi, että sattuu olemaan laineikas ja pörröinen tukka... No, olen toki itsekin hurahtanut sen verran, että vaihdoin sulfaatittomaan shampooseen ja jätin silikonit pois. Pari kertaa kokeilin geeliä tai muotovaahtoa, tulos oli järkyttävä lähmäpää. Pelkkä hoitoainepesukaan ei mielestäni sovi taipuisalle hiukselle, varmaan kunnon kiharalle sopii paremmin.
Taipuisan, ohuehkon tukan hoitaminen on ärsyttävää enkä ainakaan itse ole löytänyt sopivaa metodia. Cg-shampoot ja hoitoaineet tuntuvat vähän auttavan, mutta ei tätä tukkaa voi harjaamatta jättää tai se näyttää epäsiistiltä ja takkuiselta. Sitten kun harjaa, tukka on kamalan pörröinen ja menee osittain pitkin päätä ja osittain leijailee ties missä. Suihkutettava hoitoaine pelastaa hiukan, mutta ei tarpeeksi. Kaikki muotovaahdot ym vetävät tukan ohuille taipuisille soiroille = näyttää karmealta.
Suoristusrauta on toki toimiva ja saa hiukset vähän siistimmän näköisiksi, kun suoristamisen jälkeen suihkii hoitoainetta ja lakkaa. Jatkuva lämpökäsittely vaan ei tee kovin hyvää.
Hiusten latvat ovat kuivat, joten hiusnaamio latvoihin. Harjaan hiukset suihkussa hoitoaineen avulla. Auttaa takkuisuuteen ja näyttävät vähemmän epäsiistiltä. Muotovaahto on liian voimakas ohuelle lasimaiselle hiukselle. Älä käytä strong-tason muotovaahtoa, koska se on liian raskasta.
Mikä on tämä lasimainen hius? Mulla on lähinnä kuiva ja pörröinen hius. Eikö lasimainen ole sellainen sileä ja liukas?
Pehmeä lasimainen. Menee helposti takkuun. Suurimmalla osalla suomalaisista on ohut lasimainen hius. Todennäköisesti sinullakin on pehmeä lasimaine hius, koska lämpökäsittelet hiuksia pinta on kuiva ja huokoinen, ei liukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä suunnatonta tarvetta ilmoittaa palstalla kaikelle kansalle, ettei ymmärrä. Joillakin on rajoittuneempi ymmärrys kuin toisilla, mutta miksi sitä pitää julistaa netissä kuin suurtakin saavutusta?
Tää oli koominen. Ihmettelet, kun ap ihmettelee jotakin asiaa netissä ja sitten itse teet täysin samoin.
Sinä et näytä ymmärtävän sanojen merkityseroja. Eihän tuossa väitetty ettei ymmärrä - ihmetellä ja kummastella voi, vaikka ymmärtäisikin. Ap taas julistaa, ettei millään ymmärrä.
-eri
Aika kipeä olet ap, jos ei muuta sisältöä elämässä ole kuin muiden hiukset.
Viime kesänä päätin etten jaksa lomalla laittaa tukkaa vaan käytän vuosikymmenten jälkeen pese-ja-pidä-metodia. Usein kävin mökkisaunassa niin, että vain huuhtelin hiukset kaivovedellä enkä pessyt ollenkaan. En myöskään kuivannut tai muotoillut. Ja ping, mulla, koko ikäni piikkisuoran tukan kanssa eläneellä, oli yhtäkkiä pää täynnä pyöreitä kiharoita! Tuntui tosi aavemaiselta, kun tämä curly girl sitten räjähti silmille - minä olin ajan hermoilla jo ennen megatrendiä!
Kohta alkaa pelottaa, miten asiat kelluvat ajassa ja pulpahtelevat pinnalle. Ei ole tämä eka supersuositusi pingahtanut asia, jonka kanssa olen ennen sen suosioon räjähtämistä jo paininut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös luonnonkiharat ja en käytä tuota metodia, koska tulee melko kalliiksi myös. Mietin vaan, että kuinkahan moni tuolla ajattelee että "tuokin varmaan käyttää sitä cg-metodia".
Minä taas vähän pelkään sitä, että joku uudelleensyntynyt tulee neuvomaan minua hiustenhoidossa. Hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa, mutta pienelläkin provokaatiolla niistä saa hattaran. Pellavalimaa en suostu edes kokeilemaan.
Minua ovat jo tulleet yllyttämään sellaiset, joiden omat hiukset eivät kokeiluun sovi. Hiukseni eivät ole erittäin hyvässä kunnossa, mutta paljon keskivertosuomalaista paremmat kuitenkin. Ei niitä tarvitse muiden tulla kommentoimaan. Eikä tarvitsisi, vaikka olisivat huonotkin.
Mulle on ihan sama onko jonkun tukka kampaamaton vai ei, mutta yököttää kun nuo CG:t näyttää takkuisuuden lisäksi rasvaisilta ja likaisilta. Samanlaisia kuontaloita ja kampauksia on nähnyt iänkaiken vakavasti masentuneilla ja/tai mielenterveyskuntoutujilla.
Miksi ihmeessä ne hiukset ei voi olla ihan vaan puhtaat?
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä päätin etten jaksa lomalla laittaa tukkaa vaan käytän vuosikymmenten jälkeen pese-ja-pidä-metodia. Usein kävin mökkisaunassa niin, että vain huuhtelin hiukset kaivovedellä enkä pessyt ollenkaan. En myöskään kuivannut tai muotoillut. Ja ping, mulla, koko ikäni piikkisuoran tukan kanssa eläneellä, oli yhtäkkiä pää täynnä pyöreitä kiharoita! Tuntui tosi aavemaiselta, kun tämä curly girl sitten räjähti silmille - minä olin ajan hermoilla jo ennen megatrendiä!
Kohta alkaa pelottaa, miten asiat kelluvat ajassa ja pulpahtelevat pinnalle. Ei ole tämä eka supersuositusi pingahtanut asia, jonka kanssa olen ennen sen suosioon räjähtämistä jo paininut...
Heh, samaa kokemusta vaikka ei mun hiukset itsekseen kihartumaan alkaneet. Keksin vaan kikan millä saan tukkani tosi kauniille kiharoille vähällä vaivalla (tuo curly girl vaikuttaa sen sijaan tosi työläälle) ja on aivan yksi lysti millä shampoolla hiukseni pesen ja mikä on hoitsikkana. Toki muotoilutuotteita menee entiseen nähden hurjan paljon vähemmän eikä kiharrinta ole tarvinnut viime kesän jälkeen ottaa esille ensinkään.
Kiva katsoa josko tämä metodini (jota en ainakaan vielä kerro) on seuraava mihin kaikki hurahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vesi on mökkiolosuhteissa erilaista (pehmeämpää), joten hiuksistakin tulee erilaiset.
Cg-menetelmä kuulostaa jumalattoman vaivalloiselta. Varsinkin kun tarkoitus on tuoda esiin hiusten luonnollinen taipuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä suunnatonta tarvetta ilmoittaa palstalla kaikelle kansalle, ettei ymmärrä. Joillakin on rajoittuneempi ymmärrys kuin toisilla, mutta miksi sitä pitää julistaa netissä kuin suurtakin saavutusta?
Junteille on yleensä elämän suurin saavutus kirjoittaa nettiin omia rajoittuneita näkemyksiään maailmasta.
Aivan kuten ap teki nyt.
Kyllä siinä varmaan jotain perää on, että ihmiset laittaa päänahkaansa kemikaaleja 20-30 vuotta ja sitten sanotaan, että vanhemmiten täytyy pitää hiukset lyhyenä, koska on ohentunut hiirenhännäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä varmaan jotain perää on, että ihmiset laittaa päänahkaansa kemikaaleja 20-30 vuotta ja sitten sanotaan, että vanhemmiten täytyy pitää hiukset lyhyenä, koska on ohentunut hiirenhännäksi.
Samaa mieltä, mutta tuskin päänahalle hyvää tekee muhitella päiväkausia samoja geelejä ihoa koskaan kunnolla puhdistamatta. Jos siis metodia noudattaa ihan äärimmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi on mökkiolosuhteissa erilaista (pehmeämpää), joten hiuksistakin tulee erilaiset.
Cg-menetelmä kuulostaa jumalattoman vaivalloiselta. Varsinkin kun tarkoitus on tuoda esiin hiusten luonnollinen taipuisuus.
Omalla kohdalla riitti pesuaineiden vaihtaminen ja kuivien latvojen hoito.
Itse olen aloittanut CG:n osittain. Mun luonnonkiharat katosivat/suoristuivat blondauksen ja muun ylimääräisen käsittelyn takia.
Nyt vaan yritän keskittyä hiuksen kosteuttamiseen, mihinkään geelijuttuihin en ole mukaan lähtenyt. Vaihdoin shampoot ja hoitoaineet sulfaatittomaan ja silikonittomaan, samoin hiuksiin jätettävän hoitoaineen. Viikon olen metodilla ehtinyt olemaan, aikaisemmin tikkusuoriin ja lättäniin hiuksiin on tullut ilmavuutta ja lainehtivuutta jo nyt. En usko, että vielä kuukausiin tulee kihartumaan jos edes sitäkään, sillä mun hiukset on todella kuivat. Harkitsen kasvattsvani oman värin takaisin pikkuhiljaa.
Isälläni on täysin sama hiustyyppi kuin minulla, paksu, brunette ja hyväkuntoisena (korkkiruuvi)kihara. Eli että munkin hiukset kihartuisi näin aikuisiälläkin jos ne olisivat tarpeeksi hyvin hoidetut
Mun luonnonkihara on siitä friikki, et sulfaatiton/silikoniton pesusetti, jonka tämän innostamana ostin ainoastaan suoristaa hiusta. Sit aiempi Joicon silkkariduo jättää nätin kiharan. Osaltaan johtunee Joicon proteiineista. Mielellään olisin kyllä vaihtanut halvempiin!
Shampoossa en silikonista muuten välittäisi, ei oo iholle hyväksi, mutta hiukset on faktisesti kuollutta ainetta ja mielestäni ihan se ja sama, onko latvat "terveet" vai "näyttääkö vain" siltä.
Mun taipuisat hiukset on kiharalla sen jälkeen kun ne on ollut letillä. Jos harjaan niitä, niin näytän sitten sen jälkeen rölliltä.
Minkäikäisille tämä juttu on? En tiedä enkä ole kuullut aiheesta mistään muualta kuin täältä palstalta, eli en sanoisi villitykseksi ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta tuskin päänahalle hyvää tekee muhitella päiväkausia samoja geelejä ihoa koskaan kunnolla puhdistamatta. Jos siis metodia noudattaa ihan äärimmilleen.
Pellavansiemengeeli on hyvin luonnonmukaista, mutta senpä vuoksi se pilaantuukin helposti. En tiedä, kuinka hyvin se huuhtoutuu hiuksista, mutta ajatus kolmekin päivää ihonlämpimissä hiuksissa muhineesta geelistä on kamala.