Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joiden äitienpäiväviikonloppu on pelkkää raatamista?

Vierailija
11.05.2019 |

Mulla on, koska se menee siihen että siivoan ja laitan tarjottavia kun omat vanhempani ja miehen vanhemmat ja miehen mummot tulevat meille syömään tai kahville. Mies on jostain kohtalon ivasta töissä aina äitienpäiväviikonlopun, eli kaikki hommat on mulla. Ei, ei tule minulle aamiaista vuoteeseen, ei ole jonkun muun laittamia päivällisiä. Ei. On siivousta, siivousta, siivousta, ruuan laittoa ja leipomista. Tämä on aina ollut näin ja on niin kauan kuin isovanhemmat ovat elossa (vakavasti sairaita kaksi heistä).

Lapset 3 kpl ovat poikia, ja varmaankin huonosti kasvatettuja koska nukkuvat pitkään ja yleensä unohtavat koko päivän. EI heitä kiinnosta tehdä mitään asian eteen. Mies on fiksu, sitä korttia ei nyt kannata nostaa, on aina työreissussa koko tämän ajan, eikä sitä voi itse valita.
Nyt täällä siis kyselen vertaistukea.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en raada kotona vaan töissä tahkon rahaa työnantajalleni.

Vierailija
22/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nr 18. Juuri tämä. Omat vanhempani ovat todella rakkaita ja olemme tiiviisti tekemisissä. Miehen puolen isovanhemmat kutsun kunnioituksesta ja kohteliaisuudesta. Ja tiedän että vielä joskus kaipaan näitä neljän sukupolven yhteisiä juhlahetkiä. Ja onhan meillä sitten mukavaa.

Mutta nämä valmistelut, kun hoidan ne aina yksin, niin väsyttää. Mies ei voi valita työaikojaan, joten siitä on nyt turha kinastella. ap

Mikä esti aloittamasta ne valmistelut jo vaikka viikkoja etukäteen? Ei tarvitse raataa, kun ennakoi ja tekee vähän kerrallaan. Näin niin kuin vinkkinä jatkoa ajatellen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä muuten siivota ollenkaan? Kun on tommonen määrä siivoomista kerralla?

Mikset osta tarjottavia valmiina?

Vierailija
24/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole raatamista. Ostin itse kakun ja pitkon. Mies ja lapsi ostavat kukan ja lahjat sekä minulle että anopille. Huomenna sinne kahville jossain vaiheessa. Oma äiti jo kuollut.

Vierailija
25/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19, mikä ongelma sulla on? En mä ole marttyyri, olen vain väsynyt, joka haluaa tarjota vanhemmille sukupolville juhlahetkiä. Mutta sinä et kestä sitä, että sanon silti olevani väsynyt. Kysyin vertaistukea, en marttyyrihuutelijoita. Ota vaikka lasi viiniä niin rauhoitut. ap

Olen täysin rauhallinen enkä käytä alkoholia, kiitos vain. Mutta onhan tuo nyt puhdasta marttyyriutta, mitä kirjoitat. Ei se sisältö niinkään, vaan tapa jolla asian ilmaiset. "lapsetkin varmaan huonosti kasvatettuja eikä ketään kiinnosta..." ja uliuliuli. Jos vertaistukea kaipaat, ei sitä tuolla tyylillä saa (niin kuin ehkä jo huomasitkin). 

Vierailija
26/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista, siivosin kyllä tänään, mutta huomenna mut viedään syömään ravintolaan.

Vierailija
27/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette mene ulos syömään? Ei tartte siivota eikä kokata.

Vierailija
28/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pidämme kodin perussiistinä aina, joten vieraita varten ei tarvitse erikseen siivota. Tarjottavat tein ajoissa etukäteen niin pitkälle kuin mahdollista. Huomiselle jäi vain kakun koristelu. 

Vierailija
29/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nr 18. Juuri tämä. Omat vanhempani ovat todella rakkaita ja olemme tiiviisti tekemisissä. Miehen puolen isovanhemmat kutsun kunnioituksesta ja kohteliaisuudesta. Ja tiedän että vielä joskus kaipaan näitä neljän sukupolven yhteisiä juhlahetkiä. Ja onhan meillä sitten mukavaa.

Mutta nämä valmistelut, kun hoidan ne aina yksin, niin väsyttää. Mies ei voi valita työaikojaan, joten siitä on nyt turha kinastella. ap

Eikö mies voi jatkossa maksaa siivouspalvelua äitienpäiväviikolla? Tarvittavatkin voi osin tilata. Vai tuleeko isovanhemmilta kuittia, kun et olekaan tehnyt kaikkea itse? Vanhukset osaa olla tuon suhteen joskus tosi ilkeitä.

Vierailija
30/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina siistiä. Ja yhden aterian tai kahvituokion tarjoilut ei kauaa aikaa vie.

Vierailija
31/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista. Nukuin tänään pitkään ja söin aamupalan rauhassa. Päivään on mahtunut kaikenlaista ruoanlaitosta lapsen kanssa leikkimiseen. Huomisaamun aamupalaa varten on kuohari jo kylmässä.

Oma äitini on sairaana (eikä halua vieraita) ja anoppi mökillä.

Vierailija
32/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tarjota vertaistukea, kun ei ole tuollaista. 

Vierailija
33/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kutsua ja passata ainakaan joka vuosi. On oikeus sanoa et nyt en jaksa.

Itse olen kutsunut pojan ja miniän meille syömään ja nuoremmat vielä kotona olevat lapset ovat tietysti pöydässä myös. Itse leivoin kakun ja teen ruuat. Tärkeintä että ollaan kimpassa. Ei mua haittaa että työt jää mulle. Miestä ei talouteen enää kuulu.

Äitienpäivä on mielestäni vähän turhaa ja teennäistä hössötystä jonka voisi hyvin jättää väliin. Mulle joka päivä on äitienpäivä jolloin lapset arvostaa ja kunnioittaa mua ja minä heitä. Siksi teemapäivä ei hirveästi herätä intohimoja. Omalle äidilleni soitan. Hän itse ei huomioi lastensa tai lastenlastensa merkkipäiviä koskaan mitenkään.

Vierailija
34/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 :D Bravo!

Ei ole meillä tuollaista, meilläkin lapsia 3 kpl. Aamupalan saan sänkyyn, ulkoillaan ja vieraillaan molempien vanhemmilla. Illalla rentoudutaan yhdessä.

Mutta on varmasti aloittajaan samaistuviakin. Aloittaja on kuitenkin vain verilöylyä kaivannut trolli, kyllähän joka joulu ja juhannus tarvitaan kunnon uhrautuja aloittamaan ketju, joka kuuluu näin

"no älä tee jos et jaksa"

" no mutta ei kukaan muukaan tee"

"älä sitten valita"

"mutta kun kukaan muukaan ei tee"

.....

Hyvä ap, jään lukemaan mielenkiinnolla ihmisten kurjista ja vähemmän kurjista kohtaloista! :D

Vierailija
35/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa sikolätissä te muulloin elätte, kun on tuollainen suursiivous tehtävä? Pidä koti aina kunnossa. Minä siivoan aina kerran viikossa, koskaan ei tarvitse vieraita varten siivota, heidän lähdettyään kyllä on tiskiä tms. Ruuat voi tehdä ennakkoon tai ostaa. Nyt teet itsestäsi tahallaan marttyyrin  ja haluat kiillottaa kruunuasi. Ällöttävää perheellesi. Ei ihme, että mies haluaa olla pois vinkujan luota.

Vierailija
36/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, he tuskin ovat täällä sitä kertomassa, he ovat raatamassa.

Vierailija
37/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikonloppu menee siivoamiseen ja tarjottavien tekoon??? Miten likaista teillä oikein on ja millaiset kymmenen ruokalajin illalliset sun pitää järjestää?

Vierailija
38/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap vastaa tähän, että miksi pitää "siivota, siivota ja siivota"? Kuinka pa*kainen voi asunto olla?

Vierailija
39/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan hirveä läävä, hometta kasvaa ja kakkavaippoja kattoon saakka. Joudun tilaamaan puskutraktorin että pääsen makkarista olohuoneeseen. Tämä on aivan kamalaa. Meillä on krokotiileja terassilla, kärmeksiä eteisessä ja rotat juoksee keittiössä. SIksi olen aivan kaaoksessa tämän elämäni kanssa. Onneksi teillä muilla on asiat paremmin. PUS. ap

Vierailija
40/56 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan hirveä läävä, hometta kasvaa ja kakkavaippoja kattoon saakka. Joudun tilaamaan puskutraktorin että pääsen makkarista olohuoneeseen. Tämä on aivan kamalaa. Meillä on krokotiileja terassilla, kärmeksiä eteisessä ja rotat juoksee keittiössä. SIksi olen aivan kaaoksessa tämän elämäni kanssa. Onneksi teillä muilla on asiat paremmin. PUS. ap

Huono.