Onko muita, joiden äitienpäiväviikonloppu on pelkkää raatamista?
Mulla on, koska se menee siihen että siivoan ja laitan tarjottavia kun omat vanhempani ja miehen vanhemmat ja miehen mummot tulevat meille syömään tai kahville. Mies on jostain kohtalon ivasta töissä aina äitienpäiväviikonlopun, eli kaikki hommat on mulla. Ei, ei tule minulle aamiaista vuoteeseen, ei ole jonkun muun laittamia päivällisiä. Ei. On siivousta, siivousta, siivousta, ruuan laittoa ja leipomista. Tämä on aina ollut näin ja on niin kauan kuin isovanhemmat ovat elossa (vakavasti sairaita kaksi heistä).
Lapset 3 kpl ovat poikia, ja varmaankin huonosti kasvatettuja koska nukkuvat pitkään ja yleensä unohtavat koko päivän. EI heitä kiinnosta tehdä mitään asian eteen. Mies on fiksu, sitä korttia ei nyt kannata nostaa, on aina työreissussa koko tämän ajan, eikä sitä voi itse valita.
Nyt täällä siis kyselen vertaistukea.
Kommentit (56)
Mitäs olet lammas, ja kutsut sukulaisvanhukset päivälliselle? Jätä väliin, tai säästä ja vie koko porukka ulos syömään.
Minä laitan lapsille herätyskello soimaan ja sovittiin mitä he laittaa minulle aamupalaksi. He kyllä yleensä nousee aiemmin ja kello on sitä varten että en halua sitä aamupalaa klo 6 vaan tällä systremillä toivon että saan nukkua edes klo 9 asti
Anteeksi, mutta luitteko tuon aloitusviestini? Kysyin vertaistukea. En niitä, jotka menee mäkkäriin.
Ja tilanne on nyt se, että heidät on kutsuttava, sen enempää selittämättä.
ap
Ei ole. Tänään käytiin anopin luona syömässä ja huomenna mennään mun vanhemmille kahville. Aamupalan saan luultavasti miehen toimesta kotona. Lapset tullee jossain välissä käymään, mutta hekin juovat kahvit mun vanhempien luona.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta luitteko tuon aloitusviestini? Kysyin vertaistukea. En niitä, jotka menee mäkkäriin.
ap
Marttyyri
Menkää ulos syömään, mies maksakoon. Jos on aina töissä äitienpäiväviikonloppuna, niin epäilyt heräisi... järjestäköön vapaata vaihtamalla vuoroa perheellinen mies... tai maksakoon äitienpäivä buffetin.
tai... siivota voi jo etukäteen, myös mies. Tarjoiluja voi muuttaa äitienpäiväkahveiksi tms.
Vierailija kirjoitti:
ap
Sun aloitusviestisi otsikko:
"Onko muita, joiden äitienpäiväviikonloppu on pelkkää raatamista?"
Jos et muista.
Ymmärrän, että kukaan muu ei viikonlopulla pääse tai jaksa ja ne mummot on kutsuttava. Sitä en ymmärrä, miksi ei voi siivota aikaisemmin viiolla ja tilata sapuskoja vaikka pitopalvelusta tms.
Tilanne on se että ketään ei ole "vain kutsuttava" omaan kotiin vasten tahtoa, piste. Laki takaa kotirauhan.
No. Olen yh, joten vaihtoehdot on tehdä itse tai jättää tekemättä. Valitsen ekan. Minusta olisi ihanaa kutsua läheiset kylään, mutta he asuvat kaukana, joten kutsuin toisen yh-äidin kylään.
Siivosin lasten kanssa vähän, loput sotkut saa olla. Kakku otetaan pakastimesta ja koristellaan marjoilla. Jotenkin asiat suhteutuvat, kun olen lähiaikoina menettänyt läheisen ja lapseni on joutunut ravaamaan sairaaloissa. Tehdään mikä pystytään ja ollaan toisistamme onnellisia.
Kuka sinulle asettaa nuo paineet? Voisiko jostain kohden löysätä niin, että kaikilla olisi mukavaa, myös sinulla?
Sinun on vain hyväksyttävä, että sinä teet juhlan vanhemmalle sukupolvelle. Älä ajattele itseäsi, vaan heitä. Ei tässä muuta vertaistukea oikein osaa antaa...
Samaa tilannetta ei ole, mutta voisitteko mennä joskus ulos syömään porukalla, että sinäkin saisit nauttia?
Tein ennen itse ruoat. Siivosinkin ja huomasin, ettei tämä ole hyvä tapa minulle viettää äitienpäivää. Nykyään olen pyytänyt, että haemme noutoruokaa ja syömme tyttären tekemän kakun jälkkäriksi. Ei siivouksia.
Onko ap kuullut , että kaupoista saa valmista pullaa? Ja itsetehdynkin voi pakastaa kun tekee ajoissa.
Provohan tämä tosin on.
Aikaa on kuitenkin notkua palstalla?
Ap, kuka näistä on sun mies?
Jere Lehtinen
Jukka Jalonen
Mikko Manner
Antti Pennanen
Kari Lehtonen
Riku Koivunen
Jammu Öunap
Matti Lehtovirta
Tuomo Naalisvaara
Mika Kortelainen
Muista kuitenkin arvostaa aikaa kun on vielä mummot ja vanhemmat elossa. Eipä se äidin haudalle viemä ruusu kovin kivalta tunnu. Meillä ei siis ketään elossa vanhemmista. Yritä ottaa vähän rennommin sen siivouksen kanssa, ei ne sinun kotia tule katsomaan.
Minä en ole koskaan piitannut juhlapäivistä, lapsille ostin tänään jäätelöä ja karkkia, vähän juhlistetaan siten kun ovat kortit ja kaikki askarrelleet. Mieheltä en halua mitään, ostan itselleni jotain jos jotain kivaa tulee eteen, näin on sovittu kaikki juhlapäivät. Etsin tänään kivaa kukkaa itselle mutta ei löytynyt mieleistä. Lahjoista en välitä. Mies ostaisi kyllä mielellään, kalliitakin lahjoja. Muutaman vuoden sitä katselin ja tein stopin, kaikki ne korut ja hajuvedet, ylelliset huivit yms jäi käyttämättä. Muutamana vuotena sain pyydettäessä tiettyjä kuntoiluun liittyviä juttuja mutta sitten hokasin että ihan sama ostaa itse, ostaisin joka tapauksessa. Vika ei siis todellakaan ole miehessä vaan itsessä, en vain oikein tarvitse mitään ja ne mitä tarvitsen haluan ostaa itse.
Kiitos nr 18. Juuri tämä. Omat vanhempani ovat todella rakkaita ja olemme tiiviisti tekemisissä. Miehen puolen isovanhemmat kutsun kunnioituksesta ja kohteliaisuudesta. Ja tiedän että vielä joskus kaipaan näitä neljän sukupolven yhteisiä juhlahetkiä. Ja onhan meillä sitten mukavaa.
Mutta nämä valmistelut, kun hoidan ne aina yksin, niin väsyttää. Mies ei voi valita työaikojaan, joten siitä on nyt turha kinastella. ap
19, mikä ongelma sulla on? En mä ole marttyyri, olen vain väsynyt, joka haluaa tarjota vanhemmille sukupolville juhlahetkiä. Mutta sinä et kestä sitä, että sanon silti olevani väsynyt. Kysyin vertaistukea, en marttyyrihuutelijoita. Ota vaikka lasi viiniä niin rauhoitut. ap
Ei ole tuollaista. Mummot on kuolleet jo 40v sitten. Äiti on kuollut ja anoppikin on kuollut. Ei ole kuin minä. Menemme lapsen peliin ja varmaan mäkkäriin.