Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköverkkoon kytketty palovaroitin piippailee

*mummeli*
11.05.2019 |

Sitä ei kai saa mennä itse ropeloimaan, mutta eipä tähän hätään tavoita taloyhtiön tyyppejäkään. Niissä vissiin on patteri tai akku sähkökatkon varalta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näissä huoneistokohtaisissa on paristovarmenne ja usein se pariston vaihtaminen kuuluu asukkaalle ihan kuten normaalissakin varoittimessa. Paristovarmenne on sähkökatkojen varalta t. Huoltoyhtiössä työskentelevä

Vierailija
2/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda paristo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ristiriitaista, kun ohjeessa saattaa lukea, ettei saa itse vaihtaa patteria, ja huoltoyhtiön mielestä se saattaa olla asukkaan homma.

Uusimmat varoittimet ovat sen mallisia ettei niitä meinaa saada auki, joten siinähän kiikut tikkailla henkesi kaupalla.

Vierailija
4/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl huoltomies sen tulee vaihtaa, maksaa 50 euroa.

Vierailija
5/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä on talokansiossa ihan vaihto-ohjeet.

Vierailija
6/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiön kansiossa lukee, ettei saa itse vaihtaa.

Vierailija
7/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, kun ohjeissa on, että ei saa itse mennä vaihtamaan. Siltikin yritin saada tuota auki, mutta se kansi ei vaan auennut. Siis yritin ennenkuin luin netistä ohjeita.

- ap -

Vierailija
8/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä huolto päivystää soita sinne.

Vierailija
9/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla myös että mahdollisessa huoneistokohtaisessa hälytyskaapissa oleva akku alkaa olla tiensä päässä TAI jostain syystä akun lataus ei toimi ja akku alkaa tyhjentyä minkä seurauksena piippailee "vaihda akku".

(Sähköverkosta ladataan jatkuvasti akkua joka syöttää valvontakeskukselle sähköä, samalla muutos 230V-12V. Mikäli tulee sähkökatkos tms, akku pitää hälytysjärjestelmän toiminnassa muutaman päivän)

Vierailija
10/10 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin piippasi viime kesänä ja huolto sanoi että se on asukkaan homma mutta osasi kyllä neuvoa puhelimessa miten laitteen sai irti katosta ja auki ja patterin vaihdettua. Malleissa on varmaan eroja miten vaihdetaan. Soita siis huoltoyhtiön päivystäjälle.