Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma nainen ja erittäin komea mies. Miten kestää ilkeät kommentit rumana naisena?

Vierailija
11.05.2019 |

Usein saan kuulla ihan suoraan tai selän takaa puhuttuna miten mies on päätynyt valitsemaan minunlaisen ruman naisen, jolla ei ole mitään tarjottavaa. Myönnän, että tällaiset kommentit satuttavat, eivät pelkästään minua mutta myös miestä. Mies rakastaa minua aitouteni, herkkyyteni ja luonnollisuuteni takia. Emme huutele suhteesta somessa tai muuallakaan, mutta erilaisissa tilaisuuksissa saamme kuulla ilkeitä kommentteja. Miten näihin pitäisi kommentoida?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tähän aloitukseen pätkääkään. Ei kukaan tule aikuiselle ihmiselle juhlissa sanomaan että oletpa ruma, varsinkaan jos se mies seisoo siinä vieressä. En vaan tajua mikä on motiivina aloittaa tällainen provo. Provoksi paljastui viimeistään siinä kun sanoit että mies on jenkeistä. Jenkit voivat haukkua muita selän takana mutta edessä päin ollaan maireita hymynaamoja joten en usko että miehen maanmiehet/naiset ikinä sanoisivat sulle päin naamaa että olet ruma.

Vierailija
62/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidatte suurennella asiaa ja tulkita tilanteet väärin, tai sitten liikutte todella kummallisissa seurapiireissä. Mieheni on komea, minä en kaunis, kukaan ei ole koskaan kommentoinut mitään ja olisi aivan ennenkuulumatonta, että juhlissa joku alkaisi moittimaan ulkonäköäni vaikken mikään malli olekaan. Joskus eräs rempseämpi puolituttu ihmetteli, miten olen onnistunut moisen komistuksen vamppaamaan, minkä kuittasin naurulla/vitsillä. Ei jäänyt traumoja.

Ei tulisi mieleenkään ulkonäköjemme vaikuttaa siihen, julkaisemmeko yhteisiä kuvia ja missä. Se päätetään ihan muiden asioiden perusteella. Kuka muka kommentoisi jotakin halventavaa toisten pariskuntakuviin? En ole eläessäni sellaista nähnyt.

Ravintolassa on tullut syötyä monenmoisilla kokoonpanoilla. Puolison kanssa, isän kanssa, ystävien kanssa, esimiehen kanssa, assistentin kanssa, asiakkaan kanssa. Ikinä eivät ole tarjoilijat ihmetelleet, kuka maksaa ja millä kortilla. Jos jotakin väärinkäsityksiä on tullut, ne on tietenkin selvitetty mutta en ole jäänyt ihmettelemään, onko tarjoilija ymmärtänyt oikein vai väärin seurueemme suhteet. Eipä ole tullut mieleenkään, että sitä pitäisi jäädä pohtimaan.

Puhut luultavasti puuta heinää.

Kaikki eivät halua olla somessa ja jakaa yhteiskuvia. Olemme yhdessä päättäneet olla pois somesta ja pitää yhteiskuvat omana tietona. Mikä siinä  on niin vaikeaa ymmärtää? Miten voi ymmärtää väärin jos suoraan haukutaan rumaksi ja miehelle sanotaan, että ansaitsee tasokkaamman naisen? Ensinnäkään me emme ole te ja sama ei ole tapahtunut teille, niin et ymmärrä mutta puuta heinää en puhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko tähän aloitukseen pätkääkään. Ei kukaan tule aikuiselle ihmiselle juhlissa sanomaan että oletpa ruma, varsinkaan jos se mies seisoo siinä vieressä. En vaan tajua mikä on motiivina aloittaa tällainen provo. Provoksi paljastui viimeistään siinä kun sanoit että mies on jenkeistä. Jenkit voivat haukkua muita selän takana mutta edessä päin ollaan maireita hymynaamoja joten en usko että miehen maanmiehet/naiset ikinä sanoisivat sulle päin naamaa että olet ruma.

Et taida olla koskaan käynytkään Suomen rajojen ulkopuolella. Mieheni ei ole juuriltaan Yhdysvalloista vaikka onkin saanut kansalaisuuden. Ikäviä kommentteja on sadellut jenkeiltä, suomalaisilta ja muista maista myöten kännissä, selvinpäin ja selän takana. Usko mitä uskot tai ole uskomatta, mutta se ei poista ilkeitä kommentteja, joita olemme saaneet.

Vierailija
64/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidatte suurennella asiaa ja tulkita tilanteet väärin, tai sitten liikutte todella kummallisissa seurapiireissä. Mieheni on komea, minä en kaunis, kukaan ei ole koskaan kommentoinut mitään ja olisi aivan ennenkuulumatonta, että juhlissa joku alkaisi moittimaan ulkonäköäni vaikken mikään malli olekaan. Joskus eräs rempseämpi puolituttu ihmetteli, miten olen onnistunut moisen komistuksen vamppaamaan, minkä kuittasin naurulla/vitsillä. Ei jäänyt traumoja.

Ei tulisi mieleenkään ulkonäköjemme vaikuttaa siihen, julkaisemmeko yhteisiä kuvia ja missä. Se päätetään ihan muiden asioiden perusteella. Kuka muka kommentoisi jotakin halventavaa toisten pariskuntakuviin? En ole eläessäni sellaista nähnyt.

Ravintolassa on tullut syötyä monenmoisilla kokoonpanoilla. Puolison kanssa, isän kanssa, ystävien kanssa, esimiehen kanssa, assistentin kanssa, asiakkaan kanssa. Ikinä eivät ole tarjoilijat ihmetelleet, kuka maksaa ja millä kortilla. Jos jotakin väärinkäsityksiä on tullut, ne on tietenkin selvitetty mutta en ole jäänyt ihmettelemään, onko tarjoilija ymmärtänyt oikein vai väärin seurueemme suhteet. Eipä ole tullut mieleenkään, että sitä pitäisi jäädä pohtimaan.

Kaikki eivät halua olla somessa ja jakaa yhteiskuvia. Olemme yhdessä päättäneet olla pois somesta ja pitää yhteiskuvat omana tietona. Mikä siinä  on niin vaikeaa ymmärtää? Miten voi ymmärtää väärin jos suoraan haukutaan rumaksi ja miehelle sanotaan, että ansaitsee tasokkaamman naisen? Ensinnäkään me emme ole te ja sama ei ole tapahtunut teille, niin et ymmärrä mutta puuta heinää en puhu.

Ei ole yhtään vaikeaa ymmärtää, että ei halua jakaa somessa yhteiskuvia. Sen sijaan on vaikeaa ymmärtää, että päätöksen perusta on ilkeiden kommenttien pelko, kuten aiemmin sanoit (kahdesti).

Kuten huomaat, tilanteeseenne on ihmisten todella vaikea samastua. Jos väität kommentoinnin olevan totta, liikutte siinä tapauksessa todella sivistymättömissä piireissä. Kannattaa siis alkaa etsiä fiksumpaa seuraa, muuta en osaa neuvoa.

Vierailija
65/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään vaikeaa ymmärtää, että ei halua jakaa somessa yhteiskuvia. Sen sijaan on vaikeaa ymmärtää, että päätöksen perusta on ilkeiden kommenttien pelko, kuten aiemmin sanoit (kahdesti).

Kuten huomaat, tilanteeseenne on ihmisten todella vaikea samastua. Jos väität kommentoinnin olevan totta, liikutte siinä tapauksessa todella sivistymättömissä piireissä. Kannattaa siis alkaa etsiä fiksumpaa seuraa, muuta en osaa neuvoa.

Pysymme poissa somesta, koska emme halua lukea ilkeitä kommentteja. On tässä muutakin, mutta en ala sitä avaamaan täällä. Valitettavasti emme voi valita keiden kanssa teemme bisnestä, mutta nämä kommentoijat eivät tunne meitä kunnolla eli eivät ole meidän lähimpiä ystäviämme.

Vierailija
66/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysymme poissa somesta, koska emme halua lukea ilkeitä kommentteja. On tässä muutakin, mutta en ala sitä avaamaan täällä. Valitettavasti emme voi valita keiden kanssa teemme bisnestä, mutta nämä kommentoijat eivät tunne meitä kunnolla eli eivät ole meidän lähimpiä ystäviämme.

Aijaa että on muuta. No kai me nyt se hoksattiin! Tottakai siinä on taustalla muutakin. Todella harvinaista, että pelkän ulkonäön takia joku tuntematon sanoisi noin. Miksi edes kyselet, kun itsekin tiedät, mistä tilanne johtuu.

Vierailija
67/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuh! Miten rajoittunutta elämänne on tuntemattomien ihmisten takia. Minä eläisin mieluummin sinkkuna kuin tuollaisessa suhteessa. Miten joku voi antaa toisen kommenteille noin paljon valtaa elämässä? Hankkikaa nyt hyvät ihmiset se itsetunto jo!

Eli eroaisit jos joutuisit tuollaiseen tilanteeseen, vai? Siinä sitä vasta olisikin valtaa annettu muille ihmisille ja itsetunto-ongelmille.

Vierailija
68/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla koskaan käynytkään Suomen rajojen ulkopuolella. Mieheni ei ole juuriltaan Yhdysvalloista vaikka onkin saanut kansalaisuuden. Ikäviä kommentteja on sadellut jenkeiltä, suomalaisilta ja muista maista myöten kännissä, selvinpäin ja selän takana. Usko mitä uskot tai ole uskomatta, mutta se ei poista ilkeitä kommentteja, joita olemme saaneet.

Jos noin paljon tulee tuollaisia kommentteja , niin kannattaa ruveta miettimään , käyttäytyykö itse hyvin. Aivan käsittämätöntä, että muka ympäri maailmaa sinua haukuttuaisiin tuosta noin vain.

Vierailija
69/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska aloitus ja keskustelu, mistä ei saa mtn irti. Jankkaat vaan.

Ei muita ihmisiä kiinnosta toisten valinnat noin paljon, mikä maailmannapa luulet olevasi?

Oot lukenut liikaa jtn romanttisia kirjoja, en usko tästä sanaakaan.

Vierailija
70/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harvoin, todella harvoin, jos ihmisellä on hygienia ja tyyli kunnossa, hänen ulkonäköään tuolla tavoin arvosteltaisiin teini-iän jälkeen.

Oletko likaisen näköinen? Leikkauta hiuksesi ja pidä hygieniasta parempaa huolta.

Vierailija
71/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä en myöskään ole kaunis ja mieheni on komea, ikinä en ole tuollaista kohtelua saanut. Olen matkustellut vaikka kuinka paljon, eikä kukaan ole katsonut pahalla minua eikä miestäni missään. Olisiko ap nyt aika miettiä syvällisemmin omaa käytöstä, eleitä ja katseita. Sen uskon, että jokunen tällainen ihminen on varmasti olemassa, mutta se, että tuntemattomat ihmiset tulisivat arvostelemaan sinua ilman syytä ongelmaksi asti, niin on täysin epäuskottavaa.

Vierailija
72/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva haluaa myöntää, että epäsuhta pari kerää katseita. Jos toinen ei välitä ulkonäöstään ja toinen on siisti perustyylikäs kivoilla hiuksilla, niin kyllä sitä vähän ihmettelee.

Mä joskus luulin työkaverin kumppania sen jälkikasvuksi. Ovat ulkoisesti niin eri tasoa.

Vierailija
73/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska aloitus ja keskustelu, mistä ei saa mtn irti. Jankkaat vaan.

Ei muita ihmisiä kiinnosta toisten valinnat noin paljon, mikä maailmannapa luulet olevasi?

Oot lukenut liikaa jtn romanttisia kirjoja, en usko tästä sanaakaan.

Lauotko samanlaisia kommentteja oikeassa elämässä kaikille ihmisille? Valehdellako pitäisi? En valehtele, kerron vain totuuden ikävistä kommenteista, joita olemme saaneet.

Vierailija
74/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mulle ainakin juhlissa tultu sanomaan, että olen ruma. Ja nykyisen miehen kanssa yhdessä ollessa, kyllä, kuulin muiden keskustelevan, että mitä mieskin minussa näkee. Kai sitten olen ruma.

Mutta että jos nyt joku tässäkin ketjussa ei ole elämässään kokenut sitä iloa, että joku "suoraan puhuva" ja "räväkkä" ihminen tulee kertomaan mielipiteitään ulkonäöstäsi, ei se sitä tarkoita, etteikö sellaisia käytöksen helmiä joukossamme vaeltaisi.

Olen Bridget Jonesin näköinen tavispallero. Mieheni on hyväkroppainen ja joskus häneltä on tultu kysymään, onko hän joku julkkis tai urheilija, kun on niin tutun näköinen. 

Vierailija
75/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin joskus mieheni lapseksi :D Olen siis pieni ja siro ja meillä oli talvivaatteet päällä ja mies nosti ja halasi minua. Mieheni on pitkä ja isokokoinen.

Vierailija
76/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jenkki voi olla komea värittömiin suomalaisiin verrattuna. Usassa sulautuu joukkoon. Minä sulaudun Suomessa massaan. Ulkomailla heleä vaaleus pistää silmään.

Vierailija
77/84 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja harvoin, todella harvoin, jos ihmisellä on hygienia ja tyyli kunnossa, hänen ulkonäköään tuolla tavoin arvosteltaisiin teini-iän jälkeen.

Oletko likaisen näköinen? Leikkauta hiuksesi ja pidä hygieniasta parempaa huolta.

Kävin eilen kampaajalla ja hygienia on kunnossa, tyylini on klassinen. Tulemme eri kulttuureista, joten se on yksi syy näille ikäville kommenteille, olen tavallinen nainen joka ei esitä mitään ja on kohtelias ja mukava kaikille.

Vierailija
78/84 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen kampaajalla ja hygienia on kunnossa, tyylini on klassinen. Tulemme eri kulttuureista, joten se on yksi syy näille ikäville kommenteille, olen tavallinen nainen joka ei esitä mitään ja on kohtelias ja mukava kaikille.

Ei todellakaan kulttuurilla ole mitään tekemistä tuollaisen kohtelun kanssa. Myönsit itsekin, että ” on tässä muutakin” olisikohan se ” muukin” syynä tällaiselle käytökselle?

En oikeastaan ymmärrä, miksi ylipäätään kirjoitat tänne. En selvästikään tahdo ottaa mitään järkevää palautetta vastaan vaan keksit itse tekosyitä tuolle käyttäytymiselle. Jos kerran ” me emme ymmärrä mitään” niin ei varmaan kannata vaivautua edes tekemään aloitusta. Alussa asia näytti olevan iso ongelma- nyt löysit ” syyn” ihan itse. Ei hätää. Kaikkihan on sitten hyvin :)

Vierailija
79/84 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä aloittajaa.

Tässä jokunen viikko sitten olin markkinoilla (käsitöitä, lakritsia, leipomotuotteita, jäätelöä, muurinpohjalettuja, jne. tiedätte kyllä).

Jonottaessani telttakahvilaan ostamaan kupillista kahvia, ohitseni käveli mies joka totesi:

"On siinä kaunis tyttö" ja katsoi päälle.

Olen "ruma", 39 vuotias. Että kyllä vaan jotkut sanovat ääneen.

Olin vielä vähän laittautunutkin :D

Nätti pusero ja siistit housut, hiukset föönattu ja vähän meikkiä.

Ja ei, kauniin minusta saa ehkä hollywoodin maskeeraaja. Tytöttely kruunasi vielä kaiken.

Vierailija
80/84 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä, niin se on. Älä aliarvoi itseäsi ja ota kommentit kateellisten kotkotuksena. Olet aivan riittävän kaunis ja ulkopuoliset eivät tiedä mitään parisuhteestanne eikä niistä pidä välittää. Haistata kommenteille pitkät p- - -t!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi