Ruma nainen ja erittäin komea mies. Miten kestää ilkeät kommentit rumana naisena?
Usein saan kuulla ihan suoraan tai selän takaa puhuttuna miten mies on päätynyt valitsemaan minunlaisen ruman naisen, jolla ei ole mitään tarjottavaa. Myönnän, että tällaiset kommentit satuttavat, eivät pelkästään minua mutta myös miestä. Mies rakastaa minua aitouteni, herkkyyteni ja luonnollisuuteni takia. Emme huutele suhteesta somessa tai muuallakaan, mutta erilaisissa tilaisuuksissa saamme kuulla ilkeitä kommentteja. Miten näihin pitäisi kommentoida?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa ihan käsittämättömältä minusta. Siis millaiset ihmiset ja missä tuollaisia kommentteja oikein laukovat? Minulle olisi ihan ennennäkemätön tilanne, että esim. juhlissa joku sanoisi toiselle päin naamaa että "olet ruma" tai "vaimosi on ruma". Siis mitäh?? En ole koskaan nähnyt tuollaista käytöstä keneltäkään missään. Se saa vähän epäilemään tämän aloituksen aitoutta.
Kateelliset, pinnalliset ja ulkonäkökeskeiset ihmiset, jotka eivät tunne meitä kunnolla. Olemme sopineet miehen kanssa ettemme julkaise somessa yhteiskuvia tai muutakaan, koska haluamme välttyä ikäviltä kommenteilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa ihan käsittämättömältä minusta. Siis millaiset ihmiset ja missä tuollaisia kommentteja oikein laukovat? Minulle olisi ihan ennennäkemätön tilanne, että esim. juhlissa joku sanoisi toiselle päin naamaa että "olet ruma" tai "vaimosi on ruma". Siis mitäh?? En ole koskaan nähnyt tuollaista käytöstä keneltäkään missään. Se saa vähän epäilemään tämän aloituksen aitoutta.
Kateelliset, pinnalliset ja ulkonäkökeskeiset ihmiset, jotka eivät tunne meitä kunnolla. Olemme sopineet miehen kanssa ettemme julkaise somessa yhteiskuvia tai muutakaan, koska haluamme välttyä ikäviltä kommenteilta.
Kyllä tuossa on ongelmana jokin muukin kuin pelkkä ulkonäkö. Olen itsekin tavallista rumempi nainen ja minulla on hyvännäköinen mies. Koskaan ei ole tullut tuollainen käytös vastaan. Kohteletteko muita ihmisiä hyvin? Ehkä muut eivät ajattele niin.
Assistentit saattavat olla hyvännäköisiä. Ei kai he aina ole samaa tyyppiä. Minulla on ollut pari melko hyvännäköistä miestä, molemmat paljastuivat häntäheikeiksi.
Epäuskottavaa, että vieraat ihmiset alkaisivat haukkua jotakuta rumaksi kuten ap kuvailee.
Ja miten assistentiksi luuleminen liittyy tähän? Minuakin on luultu monesti isossa firmassa uudeksi assistentiksi, vaikka olen esimies. Ja kun liikun työtilaisuuksissa, moni tulee juttelemaan miehelleni ja luulee minua aveciksi. Mitä väliä? Sellaiselle voi lähinnä naurahtaa mielessään ja sitten unohtaa.
Kuulostaa siltä, että ap kuvittelee nuo jutut ja kuvittelee ihmisten mielipiteet mielessään, koska kärsii huonosta itsetunnosta. Eli ratkaisu on alkaa arvostaa itseään enemmän ja kehittää itsetuntoa.
Huhuh! Miten rajoittunutta elämänne on tuntemattomien ihmisten takia. Minä eläisin mieluummin sinkkuna kuin tuollaisessa suhteessa. Miten joku voi antaa toisen kommenteille noin paljon valtaa elämässä? Hankkikaa nyt hyvät ihmiset se itsetunto jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella kummallista myös, ettette jaa somessa yhteiskuvia toisistanne, jottette saisi haukkuja. Ihan helkkarin epäuskottavaa. Alan kallistua siihen, että mies esittää työkavereilleen ja tutuilleen sinkkua. Siksi sinua luullaan assistentiksi. Ja kun mies on kerran ulkomaalainen, jos et osaahyvin ko kieltä, hän saattaa uskotella sinulle noita muiden ihmisten kommentteja tulkaten tahallaan väärin. Jotsin erittäin kummallista koko kuviossa nyt on.
No pitää olla kyllä aika tyhjäpää yhteiskunnallistunut kävelevä markkinatuote, jos ei koe ihmisillä olevan muuta anettettavaa kuin ulkonäkönsä ja eikä ne sitä sulle anna ne kantaa sitä mukanaan, pelle!
Mikä on miehen äidinkieli ja mitä kieltä hänen haukkuneet työkaverinsa ovat puhuneet? Tai ellet halua lertoa, niin kerro, ymmärrätkö sinä itse hyvin ko kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa on ongelmana jokin muukin kuin pelkkä ulkonäkö. Olen itsekin tavallista rumempi nainen ja minulla on hyvännäköinen mies. Koskaan ei ole tullut tuollainen käytös vastaan. Kohteletteko muita ihmisiä hyvin? Ehkä muut eivät ajattele niin.
Kohtelemme kaikkia ihmisiä hyvin, juhlissa juttelemme kaikkien kanssa yhdessä ja erikseen sekä toivotamme kaikki aina tervetulleiksi. Olemme lempeä ja rakastava pari.
Joku kirjoitti ylempänä Elina Knihtistä ja tämän puolisosta. Guugletin heidät. Knihtilähän on kaunis! Ei mitenkään jää miehensä varjoon ulkonäöltään.
kinuskiparturi ei kestänyt että miesasiakas (entinen siis) edes jutteli jonkun toisen naisen kanss, kun tunki perään huutamaan postitalon kameralliikkeeseen, heitettiin sieltäkin ulos.
yritti selittää myöhemmiin että katseli jotain "uudelle" vaikka häiriköi entisen miesasiakkaan perässä, itku kurkussa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on miehen äidinkieli ja mitä kieltä hänen haukkuneet työkaverinsa ovat puhuneet? Tai ellet halua lertoa, niin kerro, ymmärrätkö sinä itse hyvin ko kieltä?
Ymmärrän kieltä hyvin ja yrityksen järjestämät juhlat ovat kaksikieliset. Mies ei ole jättämässä minua ja olemme molemmat luvanneet rakastaa toisiamme hyvinä sekä huonoina päivinä. Mies yleensä laittaa kätensä olkapäilleni ja tarttuu minua kädestä jos joudumme ikävien kommenttien keskelle. Tämä on miehen tapa suojella minua.
Epäuskottavaa, että juhlissa/tilaisuuksissa ihmiset alkaisivat haukkua jonkun ulkonäköä tai ääneen arvostella pariskunnan yhteensopivuutta. Ei sellaista vain tehdä. Mielessään voi kukin ajatella ihan mitä lystää, mutta en ole IKINÄ elämäni aikana törmännyt tuollaiseen käytökseen normaalijärkisten, normaalisti kehittyneiden aikuisten ihmisten seurassa. Päinvastoin, eivätköhän ihmiset yleensä tuollaisissa sosiaalisissa tapahtumissa pyri ennemminkin miellyttämään muita ja pitämään yllä mukavaa tunnelmaa, esimerkiksi sanomalla kehuja vaikka ei todellisuudessa ihan niin ajattelisi. Esim. itse en voisi ikinä missään tilanteessa kuvitellakaan haukkuvani ääneen jotakin henkilöä/pariskuntaa juhlissa. Aivan utopistinen ajatus. Aloittajan jutut kuulostavat aika oudoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella kummallista myös, ettette jaa somessa yhteiskuvia toisistanne, jottette saisi haukkuja. Ihan helkkarin epäuskottavaa. Alan kallistua siihen, että mies esittää työkavereilleen ja tutuilleen sinkkua. Siksi sinua luullaan assistentiksi. Ja kun mies on kerran ulkomaalainen, jos et osaahyvin ko kieltä, hän saattaa uskotella sinulle noita muiden ihmisten kommentteja tulkaten tahallaan väärin. Jotsin erittäin kummallista koko kuviossa nyt on.
En tiedä muiden parisuhteista, mutta onko teillä tapana jakaa somessa aivan kaikki puolisonne kanssa? Me emme halua ja tämä on yhteinen päätös. Kaikki eivät halua olla somessa ja jakaa elämäänsä ulkopuolisille. Meille riittää kotona olevat hääkuvat ja omissa puhelimissa säilytettävät yhteiskuvat miehen kanssa. Mies ei esitä mitään vaan on rakastava ja suojeleva, mutta emme ole samasta puusta veistetyt naimanaamat. En olisi naimissa mieheni kanssa jos en osaisi hänen äidinkieltään. Onko sinua petetty parisuhteessa, kun suhtaudut rakastavaan mieheen noin epäilevästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ongelma, oikeasti, sinun vai miehen? Ettet vain kilteyttäsi pohdi asiaa, jonka miehen pitäisi itse selvitellä?
Ja mikä on ikänne? Yleensä tuollaiset ongelmat ovat alle kaksikymppisten, jotka eivät luota itseensä ja näkevät peilistä itsensä lähinnä äidin palautteen perusteella. Miehelläsi on kiva ja kannustava äiti ja sinulla joku sekopää, joka ei näe myönteisiä puoliasi.
Kunhan siitä aikuistutte, niin ymmärrätte ettei ihmisten mielipiteillä oikeasti ole väliä. Sitä varten hyvät parisuhteet toimivat, kun kaksi ihmistä viihtyvät keskenään kuin pohtivat mitä mieltä muut ovat.
Mies on 31 ja minä 30. Mies on komea ja menestynyt kun itse olen tavallinen nainen ns. seinäruusu. Kirjoitin aloitukseen ruma nainen, koska saamme usein kuulla siitä vaikka itse pidän itseäni viehättävänä kuitenkaan tuomatta itseäni esiin. Mies rakastaa minua juuri tällaisena kuin olen, joten kumpikaan meistä ei kärsi huonosta itseluottamuksesta. Vain muiden ilkeät kommentit loukkaavat ja mies joutuu usein puolustamaan suhdettamme: monta kertaa ollessamme ulkona syömässä minua luullaan miehen assistentiksi ja selän takana kuikuillaan kuinka ruma ja tavallinen olen. Tätä tapahtuu Suomessa että ulkomailla.
Siis millä tavalla tämä assistentiksi luuleminen ilmenee? Mulla ei ole hajuakaan, että mitä ihmiset jossain ravintolassa tai muissa julkisissa tiloissa musta kuvittelee, enkä huomaa jos joku sattuisi katsomaan vähän pidempään. Uskon kyllä, että olet saattanut kohdata omituisia kommentteja joiltain tutuilta, mutta että ihan vierailta random ihmisiltä ulkona? Jotain esimerkkejä kiitos.
Niinhän sitä helposti luule, kun jossain Suomen Tuppulassa ihmiset suunnilleen kuiskivat ravintolassa jopa toisilleen, mutta maailman on ihmeellinen ja kaikenlaista kommentoijaa on kyllä liikkeellä.
Toisissa kulttuureissa ulkonäköä arvostellaan todella röyhkeästi ja ihan puolitutuista alkaen. Minulla on eräs tuttu/kaveri joka on arvostellut nyt jo teini-ikäistä lastani hänen koko elämänsä. Yksikään finni ei jää edes huomaamatta tai kommentoimatta minulle. Samoin siskoni ulkonäön sekä tai vaikka lasteni kavereiden ulkonäöt. Ei se montaa sekuntia vie, kun homma rekistöröityy ja kyllä se ihan sanoilla ilmaistaan. Minua on myös kommentoitu vaatekaupassa ja koulun pihalla ja juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta tää mies oikein on?
Mies on Yhdysvalloista
Taidatte suurennella asiaa ja tulkita tilanteet väärin, tai sitten liikutte todella kummallisissa seurapiireissä. Mieheni on komea, minä en kaunis, kukaan ei ole koskaan kommentoinut mitään ja olisi aivan ennenkuulumatonta, että juhlissa joku alkaisi moittimaan ulkonäköäni vaikken mikään malli olekaan. Joskus eräs rempseämpi puolituttu ihmetteli, miten olen onnistunut moisen komistuksen vamppaamaan, minkä kuittasin naurulla/vitsillä. Ei jäänyt traumoja.
Ei tulisi mieleenkään ulkonäköjemme vaikuttaa siihen, julkaisemmeko yhteisiä kuvia ja missä. Se päätetään ihan muiden asioiden perusteella. Kuka muka kommentoisi jotakin halventavaa toisten pariskuntakuviin? En ole eläessäni sellaista nähnyt.
Ravintolassa on tullut syötyä monenmoisilla kokoonpanoilla. Puolison kanssa, isän kanssa, ystävien kanssa, esimiehen kanssa, assistentin kanssa, asiakkaan kanssa. Ikinä eivät ole tarjoilijat ihmetelleet, kuka maksaa ja millä kortilla. Jos jotakin väärinkäsityksiä on tullut, ne on tietenkin selvitetty mutta en ole jäänyt ihmettelemään, onko tarjoilija ymmärtänyt oikein vai väärin seurueemme suhteet. Eipä ole tullut mieleenkään, että sitä pitäisi jäädä pohtimaan.
Puhut luultavasti puuta heinää.
Te kyllä liikutte todella oudoissa porukoissa! Missä päin Suomea tuollaista käytöstä tulee vastaan? Minä en ole kuullut tuollaista ulkonäön arvostelua missään enää teini-iän jälkeen.
Ihmettelen myös tuota assistentiksi luulemista. Miltä assistentit yleensä näyttävät? Ehkä te käyttäydytte jotenkin etäisesti ja muodollisesti toisianne kohtaan? Välilläni oleva rakkaus ei loista kasvoiltanne, vaan teidän luullaan olevan työlounaalla.