Vihreät haluaa lentoveron. Onko tarkoitus että vain rikas voisi lentää?
Saako rikas saastuttaa ympäristöä maksamalla ylimääräistä?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti palattava siihen aikaan takaisin, jolloin ei ollut mitään wt-väkeä ja lapsiperheitä vinkumassa lentokoneissa. Onhan tuo nyt menny ihan naurettavaksi, kun koko rahvas siellä reissaa.
Samasta syystä lennän aina business-luokassa jos vaan mahdollista
Mielestäni köyhien ei ole tarpeen lennellä minnekkään.
Millä logiikalla lemtovero pelastaa ilmaston? Samat lennot lennetään jokatapauksessa. Jos koneessa on pari köyhää vähemmän niin ei se ketään pelasta. Korkeintaan pari tyhjää penkkiä enemmän tilaa.
Ja kuka ne verorahat saa? Maksetaanko lisää puoluetukea vai jaetaanko rahat poliittisesti yleishyödyllisten järjestöjen johtajille palkankorotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoveron voisi tasapäistää tuloihin suhteuttamalla.
Tasapäistää ja suhteuttaminen samassa lauseessa? Logiikka pahasti hukassa...
Tasapäistää lentoverotuksen haitta, suhteuttamalla maksu tuloihin.
Ilmasto kiittää näitä loistavia ajattelijoita! Varsinaisia neroja...
Emiratesia varmaan kiinnostaa alkaa sähläämään Suomen verottajan kanssa selvittääkseen paljonko minua pitää lennoistani verottaa tai raportoimaan verottajalle lentojani. Kuulostaa älyttömän hyvältä idealta. Saa ainakin Finnair monopolin kun kukaan muu ei enää lennä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoveron voisi tasapäistää tuloihin suhteuttamalla.
Tasapäistää ja suhteuttaminen samassa lauseessa? Logiikka pahasti hukassa...
Tasapäistää lentoverotuksen haitta, suhteuttamalla maksu tuloihin.
Ilmasto kiittää näitä loistavia ajattelijoita! Varsinaisia neroja...
Emiratesia varmaan kiinnostaa alkaa sähläämään Suomen verottajan kanssa selvittääkseen paljonko minua pitää lennoistani verottaa tai raportoimaan verottajalle lentojani. Kuulostaa älyttömän hyvältä idealta. Saa ainakin Finnair monopolin kun kukaan muu ei enää lennä Suomeen.
Ja minua kiinnostaa alkaa tekemään lentoyhtiöille selvityksiä siitä että en asu Suomessa joten en maksa suomalaisia riistoveroja. Tää idea ei voi kuin toimia.
Oho! Tarkistusnumerona 747. Nostalgista :)
Jos on varaa lähteä lentäen lomalle niin ei silloin ole mikään erityisen köyhä ja voi näin ollen maksaa veronkin.
Onhan se nähty jo sata kertaa, että "suv.akki" on itsensä vastakohta. Sanoo olevansa köyhien asialla, mutta on nimenomaan sitä vastaan. Sanoo olevansa suvai.tsevainen, mutta käytännössä on kaikkea muuta. Sanoo olevansa naisten asialla, mutta käytännössä toimii kaikkein eniten sen puolesta, että naisilla olisi suomessa turvattomampaa.
Lentoveron tuotot ohjataan vihreiden politikkojen kaverien säätiöihin
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa lähteä lentäen lomalle niin ei silloin ole mikään erityisen köyhä ja voi näin ollen maksaa veronkin.
Voi yksinkertaisuus! Taas su.vakkiaivot toiminnassa.
On, nimenomaan näin. Aikoinaan, kun jakelivat brosyyrejään tullakseen puolueeksi, mainostivat, että haluavat laatuaja ovat valmiita maksamaan siitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysytään että mitä niillä kerätyillä veroilla tehdään noin konkreettisesti. Puhe oli kuitenkin luonnon suojelemisesta, ei varakkaiden kyykyttämisestä.
Vihreiden puolueohjelmassa lukee että lentoverolla on tarkoitus vähentää lentämistä. Eli köyhien kustannuksella ympäristön hyväksi.
https://www.vihreat.fi/asiat/vihrea-politiikka/eduskuntavaaliohjelma-20…
http://Edistetään raideyhteyksien luomista Eurooppaan ja vähennetään lentämistä ottamalla käyttöön lentovero.
Vasemmistoliiton puolueohjelmassa lukee että lentoverolla ei ole tarkoitus vähentää lentämistä vaan kerätä rahaa.
https://vasemmisto.fi/eduskuntavaaliohjelma-2019/
http://Lentoveron avulla ohjaamme ilmastonmuutosten kustannuksia erityisesti suurituloisille paljon lentäville.
Eli vihreät haluaa sulkea suomalaisen valtion sisälle? :D ja viimeksi tällä viikolla haukuitti Huhtasaarta televiossa natsiksi joka sulkee rajat. Kukahan tollo utopisti teitä on äänestäny ::D
"Lentäminen ei ole ihmisoikeus." Eli vihreän mantran mukaan suomalainen työssäkävijä kelpaa vain ympäristötekoihin, vihreiden sädekehän kiillotukseen ja matalapalkkaiseen työhön joka lähtee kohta alta kun raahaatte puolet Afrikasta tänne.
Ja samaan aikaan Kiinassa on yli miljardi asukasta, siis kuvitelkaa MILJARDI. Meitä on piskuiset viitisen miljoonaa. Vai oliko se jo kuusi. Ympäristöteko olisi vaikka isorokon vapauttaminen sinne, missä on liikaa porukkaa.
Jos ei ole varaa lentää niin sitten ei lennetä. Köyhät voi aina kävellä tai mennä polkupyörällä jos on varaa siihenkään.
Tästä tulee näköjään pitkät neljä vuotta...
Kaupungeissa liikaa henkilöautoja jotka saastuttaa. Minä lennän ja hyvällä omallatunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Näin se oli entisinä hyvinä aikoina. Köyhille oli interaill.
Lentokoneissa oli tilaa ja palvelua. Halpalentoyhtiöt ovat pilanneet lentomarkailun.
Ja matkakohteet. Lontoo pullistelee väkimassoja, jotka mongertaa jotain serpokroatiaa ja paskastaniaa, sotkee ravintolat ja kahvilat ja sontii puskiin.
Talousrealisti kirjoitti:
Ajatuksena on vähentää lentämisen volyymia ja sitä etteivät ihmiset ostaisi lomalentoja niin leväperäisesti. Suunta on oikea, sillä verotus pitäisi perustua haittoihin muille ja ympäristölle jolloin muuta veroastetta voitaisiin laskea.
Mitä tulee tuohon rikkaiden vs. Köyhien lentelyyn. Eikai köyhä voikaan olettaa pystyä ylläpitämään samaa elämäntasoa kuin rikas? Jos näin olisi, miksi ponnistella paremman henk.koht. talouden eteen?
Kuka Suomessa näillä palkoilla ja elinkustannuksilla tuosta vaan ostelee lentoja? No ehkä ne muutamat tuhat rikasta. Aliarvioitteko heidän kykyään käyttää rahaa järkevästi, sen takia pitää vero lätkäistä että soosoo tämä on pahaa ei näin :(. Laitetaan ennemmin soijaan ja aurinkopaneeleihin palkat, mitä sitä huvittelemaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Saako rikas saastuttaa ympäristöä maksamalla ylimääräistä?
Itse olen toki myös sitä mieltä, että pelkällä verotuksella ei saa tätä asiaa ratkaista, mutta en myöskään vastusta kohtuullista verotusta, jos ne verot sitten kohdistetaan myöskin suoraan ilmastonmuutoksen torjumiseen.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että tässä asiassa pitäisi niin köyhät kuin rikkaatkin olla suurinpiirtein samalla viivalla, eli kannatan mieluummin rajoituksia kaikille. Ihanne olisi se, että jokaiselle annettaisiin samankokoinen hiilijalanjälki ja jokainen saisi tykönään miettiä, miten sen käyttää. Toki ymmärrän, että tuollaisen toteuttaminen lienee käytännössä aika mahdotonta, mutta ei sekään ole oikein, että meiltä, jolla jo nyt on todella pieni hiilijalanjälki, vaaditaan yhä vaan lisää uhrauksia, kun samaan aikaan kaikenmaailman kimiräikköset lentelee yksityiskoneillaan sinnesuntänne paskaakaan välittämättä hiilijalanjäljestään.
Minä olen kyllä yhteisessä rintamassa parantamassa ilmastoa, mutta vasta siinä vaiheessa, kun myös ökyrikkaat ja ylipäätään kaikki ovat kanssani samalla viivalla.
Ai että yksi lomalento vuodessa on se mistä ei luovuta? Jo on ahnetta porukkaa.
Ok, köyhille minä minä-ruikuttajille yksi lento mahdollisimman kauas, ei paluulentoa.