@@@TAMMENterhojen tiistai@@@
Kommentit (43)
Aluksi: Pahoitteluni ja ymmärrykseni kaikille teille, jotka olette saaneet surullisia uutisia! :( Tiedän todellakin miltä se tuntuu... Mullakin takana lasten lisäksi kahdeksan keskenmenoa! :´( Aina se sattuu samalla tavalla, mutta kuten joku (anteeksi, en muista nikkiä) sanoikin, siihen jotenkin karmealla tavalla tottuu... Surkaa surut pois, sitten se vasta helpottaa. Toivotaan, että pian saisitte kokea uuden onnen!
Levinia: Meilläkin neljä lasta ennestään, ja nyt viides tuloillaan... Minkäs ikäiset lapset teillä olikaan? Meillä siis 5v, 4v, 2½v ja 8kk lapset. Yksi tyttö (4v) ja muut poikia. Mulla on joka raskaudessa tullut itselleni liikaa painoa :) Ainakin se olo tuntuu lopussa niin ryhävalaan ja norsun yhdistelmältä! ;) Ekasta tuli 17, muista en muista... Mutta suunnilleen saman verran tullut kaikilta. Ajattelin itsekin nyt olla tarkkana tuon painon kanssa. Kun mulla ainakin ne kilot on tosi sitkeessä sit sairaalasta kotiutumisen jälkeen :( Joillekin tuota elopainoa vaan raskausaikana kertyy enemmän, toisille vähemmän...
Mulla on tässä meneillään jotenkin haikea operaatio: kuopuksen rinnalta vieroitus. Taitaa olla mulle vaikeampi juttu kuin pojalle! :´( Eilinen oltiin imemättä, ja tänään jo kovasti hamusi rintaa... Voi että tätä tuskaa, kun se raastaa!! Toinen raukka ei saa turvallista rintaa, vaikka kuinka haluaisi! :( Mutta tää on tätä, ei oo eka kerta kun äiti tämän asian kanssa kipuilee... Kyllä se tästä! Pitää vaan saada itseltään nää " tunnesiteet" lapseen ensin poikki tämän asian suhteen, niin sit helpottaa!
Onko muilla turvonnut olo? Kun tuntuu että tuo maha on (synnytyksien jäljiltä tosin EN ole mikään lautamaha ollenkaan) aivan turvoksissa ja jotenkin oudon kipeä. Siis ei satu mihinkään tiettyyn kohtaan, vaan sellainen yleinen " huono olo" masussa. Housut puristaa ilkeästi, mutta tiedän että tää on kai tätä alkuraskauden turvotusta, joka vielä helpottaa. Mammavaatteet saa kyllä rauhassa odotella...
Sain ensimmäisen neuvolan ensi tiistaille. Hyvä niin, sillä viikoista ei tosiaan ole hajuakaan. Jospa tää asia tästä etenis, niin sais itsekin tietää missä mennään! :)
Mutta sateesta huolimatta pirteetä ja aurinkoista päivää kaikille!
Nasu kera neljän termiitin...
Minä olen ilmeisesti tehnyt testin rv 3+0, eli viikko hedelmöittymisen jälkeen. Ihan halvalla apteekin omalla( ei sillä herkällä)
Viikkoja piti olla 8+1 eilen, mutta ultran mukaan 7+1. sydän sykki ja kaikki ok, mitä nyt mulla emätintulehdus! Johon täsmäantibiootit =)
La siirtyi siis 8.1 (muutoin ois ollu 1.1)
Mitään oireita ei ole, vaikka niitä koitan kuvitella. Nyt sateeseen :)
Paljon iloisia viesteja, seka myos noita harmittavia; toivottavasti viela niita hyviakin uutisia tulee jokaiseen perheeseen!
ON: Jotain 5+ olisi menossa, ja taas iski nuo pelot tuulimunasta jne. Kun ultrassa sikiokin oli niin aikasessa vaiheessa viela. Mulla kaikki raskaudet on olleet erilaisia, nelonen vaikein alusta asti kolme vuotta sitten. Ei pahaa oloa yhdestakaan tytosta, mutta ykkosesta vauva oli tosi alhaalla, painoi alavatsaa koko raskauden, samoin nelonen. Kakkonen ja kolmonen ne olivatkin helpoimmat niin raskaana ollessa kuin synnytyksissakin. Ykkonen ja nelonen mulla ovat kesavauvoja, ja se on raskasta odotusaikaa taalla valimeren maassa! Kakkonen ja kolmonen ovat syntyneet helmi-maaliskuussa ja ehka siksi niin paljon helpompia. Nyt tama tammivauva tulee justiinsa oikeeseen (harkittuun) ajankohtaan...
Teille monien lasten vanhemmille, mitenkas paljon olette saaneet raskauskiloja? Mulla eka 17kg; sitten 10; 14; viimeisesta 17kg. Nyt paatin tarkkailla tosissani painonnousua. Nyt oli hyva aloittaa raskaus kun paasin kutakuinkin normaaliin painooni.. Mutta kiva seurailla myos muita viidetta odottavia, kun kutakuinkin samoissa mennaan!