Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein viesteilette jos olette etäsuhteessa ja tapaatte vain viikonloppuisin?

Vierailija
09.05.2019 |

Onko teillä sopimusta miten usein olette yhteydessä?

Kommentit (256)

Vierailija
121/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kova ikävä, voi tulla sata Whatsapp-viestiä päivässä. Ja se sana on viestiä tai viestittää, ei viesteillä.

Miten ihmeessä voi noin paljon viestitellä, sehän on 5-10 viestiä tunnissa, eihän silloin kummankaan työnteosta, tai muustakaan tekemisestä tule yhtään mitään

Illalla kun istuu sohvalla, niin saattaa helposti syntyä "keskustelu" viestien kautta. Joskus toki videopuhelu tai puhelu myös käytössä. 

Vierailija
122/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kysyin käyttekö töissä kun jotkut kertoo koko päivän viestivänsä ja jopa satoja viestejä päivässä.

Jos nyt parin tunnin välein tai taajemminkin viestii, niin loppuu päivästä, tunnit jos työaikana noin 8 tuntiin ei viestittelyä tapahdu.

Sittenhän se puhelin laulaa tauotta sen lopun aikaa, jotta saa päivään mahtumaan ne sadat tai monet kymmenet viestit.

Ehkä kyseessä on suhteellisen nuoria ihmisiä, joille yhden viestin naputtelu ei ole mikään valtava operaatio, jota varten täytyy hakea lukulasit ja tarkkaan etusormella painaa jokaista kirjainta. Siis eihän yhden viestin kirjoittamiseen kulu kuin muutama sekunti. En tiedä, onko sulla whatsappia, mutta siellä voi johonkin ryhmään tulla kymmenessä minuutissa sata viestiä ihan helposti, kun kaksi ihmistä innostuu höpisemään jostain jonnin joutavasta.

Itse en ole yksi näistä viestittelijöistä. Tykkään enemmän puheluista poikaystävän kanssa ja muuten tottakai kasvotusten näkemisestä. Mua rasittaa olla jatkuvasti naputtelemassa viestejä. Mutta toiset tykkäävät siitä, ja antaa heidän tykätä. Mitä se on sulta pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kysyin käyttekö töissä kun jotkut kertoo koko päivän viestivänsä ja jopa satoja viestejä päivässä.

Jos nyt parin tunnin välein tai taajemminkin viestii, niin loppuu päivästä, tunnit jos työaikana noin 8 tuntiin ei viestittelyä tapahdu.

Sittenhän se puhelin laulaa tauotta sen lopun aikaa, jotta saa päivään mahtumaan ne sadat tai monet kymmenet viestit.

Ehkä kyseessä on suhteellisen nuoria ihmisiä, joille yhden viestin naputtelu ei ole mikään valtava operaatio, jota varten täytyy hakea lukulasit ja tarkkaan etusormella painaa jokaista kirjainta. Siis eihän yhden viestin kirjoittamiseen kulu kuin muutama sekunti. En tiedä, onko sulla whatsappia, mutta siellä voi johonkin ryhmään tulla kymmenessä minuutissa sata viestiä ihan helposti, kun kaksi ihmistä innostuu höpisemään jostain jonnin joutavasta.

Itse en ole yksi näistä viestittelijöistä. Tykkään enemmän puheluista poikaystävän kanssa ja muuten tottakai kasvotusten näkemisestä. Mua rasittaa olla jatkuvasti naputtelemassa viestejä. Mutta toiset tykkäävät siitä, ja antaa heidän tykätä. Mitä se on sulta pois?

No eipä se meille aikuisillekaan mikään valtava lukulaseja vaativa operaatio ole. Ihan tiedoksi vaan.

Eri

Vierailija
124/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista!

Vierailija
125/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on viestiriippuvuus. Miten päästä yli siitä?

-puhelimeen mahdollisimman vähän latausta niin joudut säästämään akkua

-kotona puhelin ja laturi eri paikkoihin piiloon

-istu käsien päällä

-laita tänne viesti "tekisi mieli lähettää x:lle viesti" mutta älä lähetä hänelle

Nyt tekisi mieli lukea miehen lähettämä viesti ja vastata heti. Kuinka kauan pitäisi odotella?

Pysy lujana!

Luin viestin vasta monen tunnin päästä illalla. Illalla mies myös aloitti keskustelun johon sitten vastailin ennen nukkumaanmenoa. Päivän saldoni 13 viestiä, mies lähetti useamman sekä valokuvia ja linkkejä. Kokeilen tämän viikon millaiseksi viesteilyn tiheys ja sisältö muodostuu jos minä en tee aloitetta.

Vierailija
126/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joita ahdistaa ajatus päivittäisestä yhteydenpidosta,

- oletteko omasta tahdosta etäsuhteessa vai onko aikeena muuttaa yhteen?

- Oletteko asuneet yhdessä jo aiemmin ja nyt jostain syystä väliaikaisesti etäsuhteessa?

- Kuinka pitkä suhde on takana?

- Hullannuitteko toisiinne missään vaiheessa vai alkoiko suhde niin että löysitte ihmisen jolla on samat arvot ja päätitte yrittää sen kanssa parisuhdetta? Eli kasvoitteko hiljalleen yhteen vai oliko teillä aluksi ihastuminen joka myöhemmin syveni rakkaudeksi?

Tämän lisäksi itseäni kiinnostaisi tietää, mikä noiden ihmisten kiintymyssuhdemalli on.

Ehkä teen hätäisiä johtopäätöksiä kommenteista, mutta veikkaan, että on välttelevä.

Vierailija
127/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-istu käsien päällä

-laita tänne viesti "tekisi mieli lähettää x:lle viesti" mutta älä lähetä hänelle

Nyt tekisi mieli lukea miehen lähettämä viesti ja vastata heti. Kuinka kauan pitäisi odotella?

Pysy lujana!

Luin viestin vasta monen tunnin päästä illalla. Illalla mies myös aloitti keskustelun johon sitten vastailin ennen nukkumaanmenoa. Päivän saldoni 13 viestiä, mies lähetti useamman sekä valokuvia ja linkkejä. Kokeilen tämän viikon millaiseksi viesteilyn tiheys ja sisältö muodostuu jos minä en tee aloitetta.

En kannata mitään pelejä ihmissuhteissa vaan luonnollista, sisäsyntyistä toimintaa. 

Vierailija
128/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-istu käsien päällä

Pysy lujana!

Kerrothan miehelle, että teet tuota kokeilua. Kuten täällä jo aiemmin joku mainitsi, että viestittelytavan muutos voi aiheuttaa huolestumista ym.

Vierailija
129/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitten vissiin seurustelevaa ihmistyyppiä. Jos se vaatii noin ahkeraa yhteydenpitoa.

Esimerkiksi en jaksaisi illalla olla jossain videopuhelussa tai viesteissä kiinni tuntikausia.

Jos on ensin ollut päivän töissä, hoitanut yleiset ihmisen elämään kuuluvat kotiasiat, harrastukset ja muut sosiaaliset suhteet ja päässyt kotiin niin haluan nauttia siitä omasta kodistanikin välillä olemalla ihan rauhassa ja itsekseni.

Tuntuisi rassittavalta, vaikka kuinka rakastaisinkin jotain ihmistä, että sitten miltei koko loppuaika illasta tai vapaa-ajasta menisi olemalla yhteydessä siihen ihmiseen. Tavalla tai toisella.

Minulle riittää esimerkiksi yksi puhelu tai viesti illassa keskimäärin.

Eivätkö ihmiset osaa olla rauhassa omissa oloissaan yhtään?

Onko ihmisillä nykyään niin, että kun on rakastunut tai ihastunut, niin sen kanssa ollaan sitten ihan kaiken aikaa jossain muodossa "kiinni"?

Miten kovat vieroitusoireet silloin tulee jos suhde katkeaa? Eikö se ole aivan helvetinmoista tuonkaltaisen viestihehkutuksen jälkeen? Eikö ihminen silllon jää kuin tyhjän päälle, millä täyttää sen ajan joka jää nyt tyhjäksi kun ei ole sitä kenelle laittaa viestejä tai videokuvaa?

Vai hankitaanko sitten (tinderistä) taas uusi rakkaus ja sama homma jatkuu?

Jokainen tehköön kuinka tehköön, mutta jonkinlaisesta riippuvaisuudesta tuo suuri yhteydenpidon tarve johtuu.

Tai sitten mustasukkaisuudesta, pettämisen pelosta tai kontrollinhalusta.

Vierailija
130/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmetellään kovin, miten esim. sata viestiä päivässä saa lähetettyä. Olen itsekin joskus hämmästynyt, miten nopeasti vaihtuu kymmeniä viestejä. Se menee todella nopeasti, kun eihän yhden viestin lähettämiseen mene kuin sekunteja. Laskin ihan yhden aamun viestit: 64 viestiä puolessa tunnissa, n. 32 per hlö, tekstiä ja pari kuvaviestiä.

Vierailija
131/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Oletteko asuneet yhdessä jo aiemmin ja nyt jostain syystä väliaikaisesti etäsuhteessa?

- Hullannuitteko toisiinne missään vaiheessa vai alkoiko suhde niin että löysitte ihmisen jolla on samat arvot ja päätitte yrittää sen kanssa parisuhdetta? Eli kasvoitteko hiljalleen yhteen vai oliko teillä aluksi ihastuminen joka myöhemmin syveni rakkaudeksi?

Tämän lisäksi itseäni kiinnostaisi tietää, mikä noiden ihmisten kiintymyssuhdemalli on.

Ehkä teen hätäisiä johtopäätöksiä kommenteista, mutta veikkaan, että on välttelevä.

Ja minä veikkaan, että näillä turboviestijöillä riippuva.

Ei näissä ole tullut ilmi, etteikö esimerkiksi kerran päivässä yhteydessä olo olisi ahdistavaa.

Monihan sanoo, että iltasoitto tai Hyvän yön toivotus on ihan ok.

Tai sitten jos on asiaa voi ottaa yhteyttälä useamminkin.

On välimuoto ja olemassa satojen viestien ja kerran päivässä-viestien välillä.

Olen kyllä sitäkin mieltä, että jos kerran tai muutaman kerran viikossa ollaan kuitenkin yhteydessä ja välillnähdään niin ei ze mitenkään ole välttelevää kiintymystä. Vaan ihan normaalia.

Aikuisilla ihmisillä kun on (tai ainaakin pitäisi olla) myäs muuta elämää ja ystäviä kuin vain se seurustelukumppani.

Jos ei ole, niin pitäisi miettiä miksei.

Vierailija
132/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kirjoitusvirheet, autocorrect ja en jaksa kaiken aikaa tarkistaa.

Vierailija
133/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmetellään kovin, miten esim. sata viestiä päivässä saa lähetettyä. Olen itsekin joskus hämmästynyt, miten nopeasti vaihtuu kymmeniä viestejä. Se menee todella nopeasti, kun eihän yhden viestin lähettämiseen mene kuin sekunteja. Laskin ihan yhden aamun viestit: 64 viestiä puolessa tunnissa, n. 32 per hlö, tekstiä ja pari kuvaviestiä.

Näillä kyseisillä ihmisillä ei voi olla muuta elämää kuin se puhelin.

Näkeehän sen kyllä, kaikilla puhelin koko aika kädessä ja sitä hiplataan ja vilkuillaan kaiken aikaa, koko muu elämä on toisarvoista.

Mitä ihmettä puhelimessa voi olla noin kiinnostavaa, noin paljon kiinnostavampaa kuin oikea elämä.

Ei ole silmiä ja korvia muulle kuin puhelimen piippaukselle.

Kamala tyhjyyden tunne ja pelko jos se ei nyt joka hetki piippaakaan tai ole jossain ryhmässä keskustelemassa.

Vierailija
134/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä kyseisillä ihmisillä ei voi olla muuta elämää kuin se puhelin.

Näkeehän sen kyllä, kaikilla puhelin koko aika kädessä ja sitä hiplataan ja vilkuillaan kaiken aikaa, koko muu elämä on toisarvoista.

Mitä ihmettä puhelimessa voi olla noin kiinnostavaa, noin paljon kiinnostavampaa kuin oikea elämä.

Ei ole silmiä ja korvia muulle kuin puhelimen piippaukselle.

Kamala tyhjyyden tunne ja pelko jos se ei nyt joka hetki piippaakaan tai ole jossain ryhmässä keskustelemassa.

Lainasit minua, joten vastaan.

En itse seuraa muitten puhelimen käyttöä kauhean aktiivisesti, joten kerron vain, miten itse toimin. En ikinä viestittele puhelimella (surffaa netissä tmv) jos olen jonkun ihmisen seurassa. Puhelin on silloin äänettömällä, kuten myös julkisissa matkustaessani. Työmatkoihin menee päivässä yli tunti ja se aika itselleni on sellaista, että voin hyvin viestitellä ketään häiritsemättä (kuten mainittua puh äänettömällä). En pidä ajatuksesta, että puhuisin puhelimessa julkisissa, etenkään yksityisasioita. Joten siksikin se viestittely on luontevampaa.

Itselleni puhelin on osa normaalia elämää, se ei ole oikean elämän vastakohta eikä korvike, vaan osa sitä. Joudun pakon edessä olemaan erossa rakkaastani/rakkaistani. Ilman puhelinta ja muita sähköisiä viestintämuotoja en ehkä siihen edes pystyisi. Olen kiitollinen, että elämässäni on ihmisiä, joista välitän niin paljon, että haluan olla heihin yhteydessä ja he haluavat olla yhteydessä minuun. Meillä ei ole keskinäisiä ristiriitoja viestittelyn määrän ja tiheyden suhteen eli ketään ei ahdistella viesteillä.

Vierailija
135/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ihmettelijät itse suhteissa joissa nähdään useammin kuin kerran viikossa?

Vierailija
136/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sitten vissiin seurustelevaa ihmistyyppiä. Jos se vaatii noin ahkeraa yhteydenpitoa.

Esimerkiksi en jaksaisi illalla olla jossain videopuhelussa tai viesteissä kiinni tuntikausia.

Jos on ensin ollut päivän töissä, hoitanut yleiset ihmisen elämään kuuluvat kotiasiat, harrastukset ja muut sosiaaliset suhteet ja päässyt kotiin niin haluan nauttia siitä omasta kodistanikin välillä olemalla ihan rauhassa ja itsekseni.

Tuntuisi rassittavalta, vaikka kuinka rakastaisinkin jotain ihmistä, että sitten miltei koko loppuaika illasta tai vapaa-ajasta menisi olemalla yhteydessä siihen ihmiseen. Tavalla tai toisella.

Minulle riittää esimerkiksi yksi puhelu tai viesti illassa keskimäärin.

Eivätkö ihmiset osaa olla rauhassa omissa oloissaan yhtään?

Onko ihmisillä nykyään niin, että kun on rakastunut tai ihastunut, niin sen kanssa ollaan sitten ihan kaiken aikaa jossain muodossa "kiinni"?

Miten kovat vieroitusoireet silloin tulee jos suhde katkeaa? Eikö se ole aivan helvetinmoista tuonkaltaisen viestihehkutuksen jälkeen? Eikö ihminen silllon jää kuin tyhjän päälle, millä täyttää sen ajan joka jää nyt tyhjäksi kun ei ole sitä kenelle laittaa viestejä tai videokuvaa?

Vai hankitaanko sitten (tinderistä) taas uusi rakkaus ja sama homma jatkuu?

Jokainen tehköön kuinka tehköön, mutta jonkinlaisesta riippuvaisuudesta tuo suuri yhteydenpidon tarve johtuu.

Tai sitten mustasukkaisuudesta, pettämisen pelosta tai kontrollinhalusta.

Kyse on ETÄSUHTEISTA.

Vierailija
137/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-istu käsien päällä

Pysy lujana!

En kannata mitään pelejä ihmissuhteissa vaan luonnollista, sisäsyntyistä toimintaa. 

Mutta silloin on riippuvainen ahdistelija?

Vierailija
138/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko toiselta vaatia kommunikaatiota? Onko suhdetta ollenkaan jos ei saa mitään vastakaikua?

Vierailija
139/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä selvästi niin, että minä ahdistun ja alan hakea kontaktia. Mies ahdistuu ja pakenee kontaktia. Näkyy myös viesteilymme kaavassa.

youtube: school of Life : anxious -. Avoidant löytyy hyvä kuvaus.

Vierailija
140/256 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa viikossa lähetän kuvan kun mällit lentää peniksen päästä.

Tämä on varmaan jonne trolli, mutta kiinnostaa kuinka paljon lähetätte sextiviestejä? Minä ja mies ollaan niin siveellisiä että ollaan vain vihjailtu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme