Pidätkö mua hölmönä: vauva 4kk ja kirjoitan aina ylös milloin on syönyt ja kuinka paljon
On siis saanut rintaa ja lisämaitoa synnäriltä asti.
Kommentit (27)
Näkisittepä mun listan mitä pidin kun poika oli 1kk-1,5v. Mä kirjoitin siihen kaiken, ihan kaiken. Nukkumiset ja heräämiset, ruokailut, pissat ja kakat, neuvolan rokotteet, hampaiden tulot, sairastelut jne.
Kaikki oli vihkossa ylhäällä sarakkeissa. Tutut on nauranut ja itsekin jälkikäteen...
kyllä mustakin tuntuu että joskus muistelen naurussa suin tätä hommaa :)
mutta eikö ekan kanssa olla aina niin tosissaan?
ap
vain siihen asti, kunnes pääsin kärryille vauvan rytmistä. Elikäs jonkun 2-3kk.
MInun elämääni ainakin helpotti suunnattomasti tietää vähitellen, että kuinka kauan mulla on aikaa olla vaikkapa lenkillä/kaupassa, kun lapsi on isän kanssa.
Samoiten listasta oli apua, kun pikkuhiljaa aloimme kääntämään vauvan rytmiä niin, että saatiin nukkumaan illalla ihmisten aikoihin. Aloimme siis kylmästi herätellä vauvaa aikaisemmin päiväunilta, että nukahtaa yöunille aikaisemmin. Ja enpä ole sen jälkeen muuten yhtään yötä vauvan takia valvonut/herännyt syöttämään, mutta se onkin jo aivan toinen juttu...
Pidä ihan kaikessa rauhassa listaa, siitä on kiva tarkistaa jälkikäteen asioita, kuten esim sen mikä päivä täsmälleen tuli eka hammas jne. Itsellä harmittaa kun muuton aikana se lista katosi jonnekin, eikä oo enää mistä ottaa.
27
jos vauva on terve ja normaalipainoinen syntyessään. Keskosella ymmärtäisin ja sairaalla lapsella.
Minä olen syöttänyt vauvani silloin kun sillä on nälkä ja pyytää ruokaa enkä ole mittaillut milloinkaan määriä kun ovat rinnassa olleet.
Voi elämän kevät ja kukkiva nuoruus. Miten vaikeaksi ihmiset elämänsä voikaan järjestää.
jos vauva on terve ja normaalipainoinen syntyessään. Keskosella ymmärtäisin ja sairaalla lapsella.
Minä olen syöttänyt vauvani silloin kun sillä on nälkä ja pyytää ruokaa enkä ole mittaillut milloinkaan määriä kun ovat rinnassa olleet.
Eikai sitä mitää listoja tarvi seurata. Kun seuraa vauvaa ja kuuntelee sen itkuja niin pärjää. Kyl sitä äitinä tunnistaa millon se vauva toivoo sitä rintaa ja millon on paskat housusa.
Normaali terve lapsi osaa ilmaista jo syntyessää mikä mättää. JA vasta syntyneelle tarpeeks usein vaa tissiä suuhun... Mun mielipide.
vauva syö n. 3h välein :) täytyy yrittää irrottautua jossain vaiheessa pikku hiljaa tästä neuroosista, mutta kiva kuulla etten ole ihan ainoa joka näin tekee. Ja meillä ei todellakaan kontrolli ei ole tärkeintä... näkisittepä meijän kodin niin ihmettelisitte miten edes löydän tuon lapun jossa ruokailut lukee :)
ja sitä paitsi täähän on mun eka lapsi ja ekan äidithän on usein vähän höpöjä
ap