Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmennyin siitä, miten uusi miesystävä/tapailumies kuvaili ihannenaistaan

Vierailija
09.05.2019 |

Nopea alustus: tapailua/seurustelua takana nyt 4 viikkoa. Minä olen 38-vuotta, mies 37, ikäeroa 1.5 vuotta tarkalleen ottaen. Ulkoisesti mies on mielestäni tosi hyvännäköinen ja treenattu. Omaa ulkonäköä vaikea arvioida, mutta sen myönnän että mies on ulkoisesti ns. paremmalla tasolla kuin minä.

Eilen käytiin keskustelua ihannekumppanin ominaisuuksista ja jäi vaivaamaan miehen vastaus kysymykseen "millainen on ihannenaisesi". Vastaus meni jotakuinkin näin: "sellainen kuin sinä. Mua vanhempi, kypsä, viisas, älykäs. Ulkonäöllä ei ole väliä, en ole koskaan ollut kauniiden ja pinnallisten naisten perään". Hämmennyin aika paljon tuosta miehen kommentista. Näin, että se oli hänen mielestään myönteisesti ja minua kehuen sanottu, mutta silti jäin sanattomaksi ja koko päivän olen miettinyt tuota kuvailua.

Ensinnäkään en ole ajatellut, että teini-iän jälkeen 1.5 vuoden ikäero olisi enää edes ikäero. En ajattele olevani miestä vanhempi. Toiseksi en koe missään nimessä olevani henkisesti "kypsä, viisas ja älykäs". Minulla kyllä on suurella vaivalla pakerrettu akateeminen loppututkinto, mutta muutoin koen olevani viisauden ja älykkyyden suhteen nippa nappa keskitasolla, jos silläkään. Esimerkiksi seuraan tosi huonosti uutisia, en lue lehtiä, en lue kaunokirjallisuutta, viime vaaleissa jätin äänestämättä kun en tiennyt ketä äänestää. En myöskään koe olevani millään tavalla ns. kypsä ikäisekseni. Minusta mies on meistä paljon kypsempi, toisin kuten minä hän on ollut naimisissa ja hänellä on siitä liitosta lapsia. Hän on ihan hyvä ja vastuullinen etäisä, minä en edes taas uskalla tarjota kavereilleni lapsille lapsenhoitopalveluita kun en usko pärjääväni kahdestaan lasten kanssa. Näinkö huonosti mies tuntee minua, jos pitää "viisaana, kypsänä ja älykkäänä"? Ehkä ujouteni on voinut näyttäytyä viisautena, mutta se on oikeasti vaan ujoutta.

Lisäksi jäi vaivaamaan miehen mielipide siitä, ettei hänelle kauneus merkitse mitään eikä ole koskaan ollut kauniiden ja pinnallisten naisten perään. Piiloviestinä lienee se, etten minä ole hänen silmissään kaunis. Lisäksi hän ei vielä ole tainnut tajuta sitä, että vaikka tyylini on luonnollinen (ei esim. tekokynsiä tai silikonia), olen kuitenkin tietyllä tavalla aika pinnallinen. Käytän meikkaamiseen (luonnollinen meikki, hyvä pohjustus ja korostus) joka aamu melkein tunnin aikaa. Myös laatukosmetiikkaan menee aika lailla rahaa, eräänlaista pinnallisuutta sekin.

Kauhuskenaariona mulle tuli mieleen tuosta miehen ihannenaisen kuvailusta, että hän etsii jonkinlaista lempeää, viisasta äitihahmoa, jonka ei oikeastaan pidäkään olla kaunis.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, miksi naiset ajattelevat aina sekä miehen että itsensä puolesta? Jos minulla on hyvännäköinen mies, josta pidän ja joka on mukava, hauska ja reilu niin ihan sillä perusteella pidän kiinni miehestä. Minua ei kiinnosta miksi mies on minun kanssani ja millainen on hänen ihannenaisensa ja olenko minä lähelläkään hänen ihannettaan, naismakuaan tai entisiä naisiaan. Ei kiinnosta koska ennen oli ennen ja nyt on nyt ja minä olen minä. Joten ei tarvitse varmistua onko mies nyt varmasti valinnut oikein, valinta on jo tehty. Ja jos mies on sinun kanssa niin sitten on.

Pidä asiat simppeleinä ja ole onnellinen, ole oma itsesi.

Tässä tulee nyt vähän yleistämistä, mutta itse naisena olen kokenut, että miehet saattavat olla suhteessa monesta eri syystä, kun taas naisilla useimmin on vain yksi ja sama syy. Ongelma tulee siitä, että jos mies on suhteessa eri syystä kuin nainen, ei nainen olekaan lainkaan sellaisessa suhteessa, jossa haluaa olla, vaan on parempi lopettaa ja etsiä toinen, oikeanlainen suhde. Siksi naiselle on tärkeää analysoida miestä.

Selkokielellä tarkoitan siis tilannetta, jossa mies on suhteessa saadakseen säännöllistä seksiä eikä välttämättä ajattele tai edes toivo, että suhde kestäisi pitkään. Ko. suhteen nainen taas saattaa toivoa elinikäistä liittoa ja ehkä perhettä. Naisen kannalta on kannattavampaa analysoida mies oikein, jättää hänet ja käyttää aika uuden suhteen etsimiseen, jossa mies olisi naisen kanssa samoilla linjoilla. Lisäksi mikäli nainen haluaa lapsia, ovat vuodet hänelle arvokkaampia ja siksi turhissa suhteissa ei kannata kuluttaa aikaa.

Tämä oli siis yleistystä, joka on johdettu ihmisen biologiasta. Kaikki miehet ja naiset eivät ole tällaisia, eikä ihminen onneksi ole enää yksin biologiansa armoilla.

Jep! Ei kukaan halua olla kivan ja reilun ja komean miehen kanssa parisuhteessa, jos mies on kanssasi koska ei saanut tällä hetkellä muutakaan ja huonohkokin seksi on parempaa kuin ei seksiä ollenkaan ja ei oo kiva olla yksin. Jotkut miehet ja naiset on suhteissa ihan vain siksikin että ei tahdota olla yksinkään, vaikka kumppani vaihtuukin heti kun joku omasta mielestä parempi huolii. Tätä vain harvemmin kerrotaan päin naamaa sille puolisolle.

Vierailija
42/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä miehet ajattelisi, jos nainen sanoisi että "ihannemieheni on kuin sinä. En ole koskaan ollut komeiden ja isomunaisten perään".. tai jos miehesi sanoisi "En ole koskaan ollut fiksujen ja hauskojen naisten perään". Ottaisitteko kehuna??

Just näin! Mielestäni miehen kommentit oli sen verran tyhmiä että minun ihastukseni olisi kyllä laatunut tuohon ja juuri sen takia etten halua seurustella tyhmän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eli kyse on kuin onkin itsetunnon puutteestasi ,jota mies jo automaattisesti yrittää parantaa koska tykkää kovasti ehkä susta ja yrittää parhaansa. nyt ei muuta kuin annat elämän viedä mukanaan, ja nautit jokaisesta hetkestä . kuulostaa että teistä voi tulla jotain! ONNEA MATKAAN! muista kaiken keskellä opetella rakastaa itseäsi opetelkaa yhdessä rakkautta <3

Vierailija
44/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minä taas olen hyvin kaunis ja hyväluustoinen enkä pinnallinen. Luonnollisesti upea ja ns. seksiäkään näköinen nainen 40v joka ei jostain syystä ole edes rupsahtanut yhtään niin arvatkaapa vain ;

millaista on elämä, kun on keskivertoa älykkäämpi tutkitusti eikä etsi edes parisuhdetta mutta kuitenkin niin kohtelias, ettei viitsi paskoja haistattaa joka kuolaajalle ja yrittäjälle, joita on joka päivä. IRL sekä somessa.

Lisäksi aina ihmetellään ja lähes säikähdetään älyäni, nokkeluuttani ja tietomäärääni.

Näillä avuin voisin olla Suomen ykköshuijari miehiä kohtaan ja saada kaiken haluamani.

Mutta en koskaan tekisi niin. En edes halua hyötyä ulkonäöstäni.

Muuttaisit pois Kouvolasta, niin ehkä tuokin kupla puhkeaisi.

Mitä taas itse aiheeseen tulee, niin miehen kannattaa olla tarkkana lähteekö tietyn aihealueen keskusteluihin ollenkaan mukaan. Kuten tästä nähdään, niin joskus ei ole edes mahdollista vastata hyvin kun naisen logiikka vääntää ne kuitenkin itselle "mieleiseen" muotoon.

Vierailija
45/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menit kysymään mieheltä moista, kun odotit vain yhdenlaista "oikeaa"  vastausta?

No tuskin sinäkään haluaisit kuulla naiselta/mieheltä että "olet ihanteeni koska en ole ikinä ollut älykkäiden ihmisten perään", vai? Siis ilman mitään selityksiä mitä tuolla tarkoittaa. Ap mies on voinut sanoa nuo kaikki oikeasti kehuna mutta jäähän niihin tulkinnanvaraa. Nämä yleensä selviää puhumalla, mutta koska suhde on tuore, ap ei uskalla ottaa asiaa puheeksi.

Mielestäni tähän ei puhuminen auta sillä nythän vaan paljastui että mies on pikkulapsen tasolla kun tuollaisia möläyttelee. Mitä vaan voi ajatella mutta ei kaikkea tarvi toiselle laukoa. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi normaalit hyvät tavat osata.

Vierailija
46/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas ne sen näimme. Naisille ei voi kertoa totuutta, vaan pitää vastata kuten naisen voidaan olettavan haluavan vastattavan. Koomista, kun aina vouhkataan rehellisyydestä, mutta sitten suututaan rehellisestä vastauksesta.

Vierailija
47/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä taas olen hyvin kaunis ja hyväluustoinen enkä pinnallinen. Luonnollisesti upea ja ns. seksiäkään näköinen nainen 40v joka ei jostain syystä ole edes rupsahtanut yhtään niin arvatkaapa vain ;

millaista on elämä, kun on keskivertoa älykkäämpi tutkitusti eikä etsi edes parisuhdetta mutta kuitenkin niin kohtelias, ettei viitsi paskoja haistattaa joka kuolaajalle ja yrittäjälle, joita on joka päivä. IRL sekä somessa.

Lisäksi aina ihmetellään ja lähes säikähdetään älyäni, nokkeluuttani ja tietomäärääni.

Näillä avuin voisin olla Suomen ykköshuijari miehiä kohtaan ja saada kaiken haluamani.

Mitä taas itse aiheeseen tulee, niin miehen kannattaa olla tarkkana lähteekö tietyn aihealueen keskusteluihin ollenkaan mukaan. Kuten tästä nähdään, niin joskus ei ole edes mahdollista vastata hyvin kun naisen logiikka vääntää ne kuitenkin itselle "mieleiseen" muotoon.

Voitko nyt selittää, miten lause "Olet ihannenaiseni, sillä en ole koskaan ollut kauniiden perään" on kehu? Minä en vain ymmärrä. Mitä tuo lause mielestäsi tarkoittaa?

Vierailija
48/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös miten meikin tekemiseen menee tunti? Luulisi, että sillä laittautumisella olisi jo kaunotar. Itse meikkaan aamuisin 5 minuuttia silloin kun meikkaan töihin ja naama on sillä oikein hyvä.

Vierailija
49/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuon "en ole koskaan ollut kauniiden naisten perään" kommentin olisi mielestäni voinut jättää sanomatta. Se tuntuu oikeasti pahalta. 

ap

Minulle ovat eri miehet sanoneet tästä asiasta kaikenlaista, joten voin tehdä vähän vertailua. Älkääkä sitten väittäkö tätä provoksi, nämä ovat kaikki miesten aitoja kommentteja.

Mies 1:

"Minulla on ystäväpiirissä sellainen maine, että tyttöystäväni ovat aina huomattavan hyvännäköisiä."

"Olet varsin viehättävä nuori nainen."

Mies 2:

"En ole koskaan kiinnostunut naisessa ulkonäöstä."

"Olet tarkemmin katsoen aika hassun näköinen."

"Olen aina tykännyt naisessa ulkonäköpiirteestä X (joka minulla on, ja kyseinen piirre oli ihailun kohteeksi todella erikoinen eli ei mikään siniset silmät tai vastaava - kukaan muu mies ei ole ikinä kehunut minua juuri siitä piirteestä)."

"Näytätpä hyvältä." (juhliin lähtiessä kun olin pukeutunut ja laittautunut)

Mies 3:

"On väsyttävää kun kaikenlaiset mallit ja näyttelijättäret lähentelevät minua erilaisissa tilaisuuksissa. Moni selvästi kuvittelee että saisivat minut kiinnostumaan pelkällä ulkonäöllä. Minuun ulkonäkö vain ei tee vaikutusta. Tällaisia naisia mahtuu kolmetoista tusinaan."

"Olet mielestäni maailman kaunein nainen." (Kummallekin on täysin selvää että en ole mallitasoa vaan kaukana siitä.)

"Hymysi muistuttaa isoäitini hymyä." (Isoäiti oli tämän miehen rakkain ihminen, kunnes kuoli pois.)

Ykkönen on näistä ainoa, jonka seurassa en tuntenut oloani turvalliseksi ja koin riittämättömyyttä. En tiedä johtuiko tämä enemmän siitä että olin nuori ja epävarma, ja tulkitsin kaiken mahdollisen negatiivisesti. Vai sittenkin enemmän siitä, että itsearvostukseni nojaa vahvasti älyyn ja persoonallisuuspiirteisiin, ja ykkösmies ei kehunut näitä asioita minussa kovinkaan usein, kun taas kaksi seuraavaa arvostivat näitä ominaisuuksiani erittäin paljon ja myös kertoivat (/ kertoo) sen säännöllisesti.

Kolmonen on nykyinen mieheni, ja voisin varmaan halutessani tulkita tuon isoäiti-kommentin samoin kuin ap aloituksessa, että mies haluaa itselleen jonkinlaisen äitihahmon ja siksi kiinnostui minusta. En kuitenkaan tunne tarvetta tehdä niin, tai varsinkaan loukkaantua asiasta. Olemme kaikki monikerroksisia otuksia, ja tutkitusti yksi viettitasolla viehättävyyttä herättävä tekijä on juuri tuo, että kumppani muistuttaa ulkoisesti omaa vanhempaa (tai muuta turvallista huoltajaa). Se on kuitenkin vain kirsikka kakun päällä ja mies arvostaa minussa hyvin monia tärkeämpiäkin asioita, jotka ovat hänelle kumppanissa olennaisia. Kokonaisuus ratkaisee. 

Vierailija
50/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se mies raukka ei niin tarkkaan miettinyt sananvalintojaan, harvoin sitä kai jokaista sanaa ja lausetta niin miettii. Mutta jos sitä jää sitten jälkeenpäin kelaamaan, niin sille antaa paljon isomman merkityksen kuin mitä sillä oikeastaan on. Ehkä mies vaan tarkoitti sanoa, että ulkonäkö ei asia, mikä häntä kiinnostaa eniten, ei siinä vaiheessa edes ajatellut että sen voisi ymmärtää niin, että sinä et olisi hänen mielestään kaunis - todennäköisesti nimittäin olet, eikä sillä, että hänen ihannenaisensa on sellainen kuin sinä ja ettei ulkonäöllä ole niin merkitystä ole mitään yhteyttä keskenään, ovat vaan kaksi ihan irrallista lausetta joista ei pidä tehdä johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. 

Sama juttu kypsyyden ja älykkyyden kanssa - hänen mielestään olet selvästi kypä ja älykäs, mutta vertauskohta voi olla vaikka joku ex-tyttöystävä menneisyydestä, joka ei sitä ollut ja jota hän on saanut aikoinaan hävetä. 

Vierailija
51/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tarkoitti, että olet tavallisen näköinen ja se on miehelle ok.

Vierailija
52/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas ne sen näimme. Naisille ei voi kertoa totuutta, vaan pitää vastata kuten naisen voidaan olettavan haluavan vastattavan. Koomista, kun aina vouhkataan rehellisyydestä, mutta sitten suututaan rehellisestä vastauksesta.

Ja mikä tässä oli siis se totuus, jota nainen ei halua kuulla? Osahan on tulkinnut miehen sanat kehuna, sinä siis tulkitset ne haukkuina? (rehellisinä sellaisina)

Mieshän puhui niin kryptisesti, että kukaan ei tiedä mitä hän edes yritti sanoa. Kehua vai "kertoa rehellisen totuuden".

Vierailija
53/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen jos oma naiseni kysyy vastaavaa, sanon tykkääväni kauniista, pitkistä ja vaaleatukkaisista naisista?

Itse ainakin rakastuin kumppanissani häneen ihmisenä, ei kiinnosta pätkääkään vaikka on pyylevä, tummatukkainen ja iso luomi nenässä. En tietenkään noilla sanoilla voisi sitä päin naamaa sanoa, joten vastaisin aikalailla niinkuin miehesi.

Pidä se sika!

Vierailija
54/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kyllä selvästikään ole viisas. Viisas nainen EI KOSKAAN kysy miehiltä mitään tuontyyppistä. Vain narsisistimies osaa vastata johonkin "ihannenaiskysymykseen" niin, että nainen on tyytyväinen. Se itse asiassa olisi siis tosi huono merkki.

On ihan älytöntä manipulaatiota ja henkistä väkivaltaa edes kysellä miehiltä tuollaista. Ne tietää etteivät ole riitävän pelimiehiä osatakseen sanoa mitä haluat kuulla ja ahdistuvat. Toinen vastaava kysymys on "näytänkö lihavalta tässä vaatteessa?". ÄLKÄÄ kysykö miehiltä tuollaista jos yhtään välitätte niistä -tai itsestänne.

Eikä aikuisilla muutenkaan luulisi olevan mitään "ihannenaista tai -miestä". Ei tämä mikään teinien ystäväni-kirja ole tämä elämä. Aikuiset ja viisaat etsii jotakuta sopivaa.

Vierailija
55/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aiemmin kommentoin, ei minua rehellisyys haittaa vaan se, että mies kokee minut niin eri tavalla mitä itse. Mistä lie päätelmiinsä tullut; ehkä ajatellut stereotyyppisesti, että 38-vuotiaat (eli häntä marginaalisesti vanhemmat) ovat aina kypsiä ja viisaita? Ja toisaalta on myös asioita, joista on parempi vaieta kuin sanoa rehellisen suoraan. Haluaisitko itse, että ihastuksesi kohde  sanoisi sinulle: "en ole koskaan välittänyt hyvännäköisistä/komeista miehistä, siksi olen kanssasi".? Vai olisiko sittenkin mukavampaa, jos tuo ulkonäköä koskeva kohta jätettäisiin sanomatta? 

ap

Vierailija
56/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuon "en ole koskaan ollut kauniiden naisten perään" kommentin olisi mielestäni voinut jättää sanomatta. Se tuntuu oikeasti pahalta. 

ap

Minulle ovat eri miehet sanoneet tästä asiasta kaikenlaista, joten voin tehdä vähän vertailua. Älkääkä sitten väittäkö tätä provoksi, nämä ovat kaikki miesten aitoja kommentteja.

Mies 1:

"Minulla on ystäväpiirissä sellainen maine, että tyttöystäväni ovat aina huomattavan hyvännäköisiä."

"Olet varsin viehättävä nuori nainen."

Mies 2:

"En ole koskaan kiinnostunut naisessa ulkonäöstä."

"Olet tarkemmin katsoen aika hassun näköinen."

"Olen aina tykännyt naisessa ulkonäköpiirteestä X (joka minulla on, ja kyseinen piirre oli ihailun kohteeksi todella erikoinen eli ei mikään siniset silmät tai vastaava - kukaan muu mies ei ole ikinä kehunut minua juuri siitä piirteestä)."

"Näytätpä hyvältä." (juhliin lähtiessä kun olin pukeutunut ja laittautunut)

Mies 3:

"On väsyttävää kun kaikenlaiset mallit ja näyttelijättäret lähentelevät minua erilaisissa tilaisuuksissa. Moni selvästi kuvittelee että saisivat minut kiinnostumaan pelkällä ulkonäöllä. Minuun ulkonäkö vain ei tee vaikutusta. Tällaisia naisia mahtuu kolmetoista tusinaan."

"Olet mielestäni maailman kaunein nainen." (Kummallekin on täysin selvää että en ole mallitasoa vaan kaukana siitä.)

"Hymysi muistuttaa isoäitini hymyä." (Isoäiti oli tämän miehen rakkain ihminen, kunnes kuoli pois.)

Ykkönen on näistä ainoa, jonka seurassa en tuntenut oloani turvalliseksi ja koin riittämättömyyttä. En tiedä johtuiko tämä enemmän siitä että olin nuori ja epävarma, ja tulkitsin kaiken mahdollisen negatiivisesti. Vai sittenkin enemmän siitä, että itsearvostukseni nojaa vahvasti älyyn ja persoonallisuuspiirteisiin, ja ykkösmies ei kehunut näitä asioita minussa kovinkaan usein, kun taas kaksi seuraavaa arvostivat näitä ominaisuuksiani erittäin paljon ja myös kertoivat (/ kertoo) sen säännöllisesti.

Kolmonen on nykyinen mieheni, ja voisin varmaan halutessani tulkita tuon isoäiti-kommentin samoin kuin ap aloituksessa, että mies haluaa itselleen jonkinlaisen äitihahmon ja siksi kiinnostui minusta. En kuitenkaan tunne tarvetta tehdä niin, tai varsinkaan loukkaantua asiasta. Olemme kaikki monikerroksisia otuksia, ja tutkitusti yksi viettitasolla viehättävyyttä herättävä tekijä on juuri tuo, että kumppani muistuttaa ulkoisesti omaa vanhempaa (tai muuta turvallista huoltajaa). Se on kuitenkin vain kirsikka kakun päällä ja mies arvostaa minussa hyvin monia tärkeämpiäkin asioita, jotka ovat hänelle kumppanissa olennaisia. Kokonaisuus ratkaisee. 

Come on, tuo mies nro 3 sanoi sinulle MYÖS että "olet maailman kaunein nainen", onpa yllättävää että koet olevasi hänelle riittävä! Vai mieluumminko olisit kuullut "rehellisen insinöörin arvion" : 'No et sä mikään kaunis oo, mutta onhan sulla muita hyviä puolia. Sun kaveri Bambi on musta maailman kaunein nainen.'

Vierailija
57/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko nyt selittää, miten lause "Olet ihannenaiseni, sillä en ole koskaan ollut kauniiden perään" on kehu? Minä en vain ymmärrä. Mitä tuo lause mielestäsi tarkoittaa?

Miksi pitäisi selittää? Mies ei sanonut ap:lle noin.

Vierailija
58/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysyä miehiltä ihannenaisesta.

Tai jos kysyy, kannattaa sujauttaa etukäteen miehelle lappu, jossa on oikein muotoiltu vastaus kysymykseen.

Vierailija
59/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastaajille, täällä tullut paljon hyviä pointteja. Plus kirjoittamalla sain vähän omia asioita pään sisältä purettua ja ajatuksia selkeytettyä. Kuten ekassa viestissä kirjoitin, olen luonteeltani ujo, enkä eilisestä keskustelusta ja sen herättämistä tunteista halua kertoa edes hyville ystävilleni. Siten av on ihan paras paikka avautua! 

On totta, että 4 viikkoa on todella lyhyt aika oppia tuntemaan toista vaikka oltaisiinkin paljon tekemissä. Totta myös se, ettei minun pitäisi (yli)tulkita miehen sanoja vaan ottaa ne ihan sellaisenaan. Tai kielteisten tulkintojen sijaan miettiä vaikka myönteiset vaihtoehdot. Ehkä tässä taustalla minulla on pelko, että koska mies on ulkoisesti "tasokkaampi" (vihaan tuota sanontaa ja koko ajattelutapaa, ekaa kertaa käytän sitä) ja mahdollisesti myös syvällisempi ja viisaampi, tulee hän varmaan ennemmin tai myöhemmin jättämään minut kun huomaa, etten ole sellainen mitä hän kuvittelee. Koko ajan minulla on alitajunnassa ollut outo epävarmuuden tunne, että miksi tuo monin tavoin tasokas mies edes tapailee minua. 

ap

Jos olet kovin itsekriittinen ja sinulla on taipumusta nähdä asiat kielteisessä valossa, et todennäköisesti arvioi oikein omaa "tasoasi" suhteessa mieheen.

Minä ja mieheni puhuimme alussa aina välillä siitä, miten tunnemme alemmuutta kun olemme saaneet niin mielettömän tasokkaan kumppanin. Siis kummallakin oli täsmälleen sama kokemus, että toinen on huomattavasti itseä tasokkaampi. :D Asia saatiin selväksi keskustelemalla. Nykyään osaan olla ihan pelkästään iloinen siitä, että olen saanut niin ihanan miehen, enkä enää tuhlaa energiaa pelkäämiseen.

t. 49

Vierailija
60/87 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kyllä selvästikään ole viisas. Viisas nainen EI KOSKAAN kysy miehiltä mitään tuontyyppistä. Vain narsisistimies osaa vastata johonkin "ihannenaiskysymykseen" niin, että nainen on tyytyväinen. Se itse asiassa olisi siis tosi huono merkki.

On ihan älytöntä manipulaatiota ja henkistä väkivaltaa edes kysellä miehiltä tuollaista. Ne tietää etteivät ole riitävän pelimiehiä osatakseen sanoa mitä haluat kuulla ja ahdistuvat. Toinen vastaava kysymys on "näytänkö lihavalta tässä vaatteessa?". ÄLKÄÄ kysykö miehiltä tuollaista jos yhtään välitätte niistä -tai itsestänne.

Eikä aikuisilla muutenkaan luulisi olevan mitään "ihannenaista tai -miestä". Ei tämä mikään teinien ystäväni-kirja ole tämä elämä. Aikuiset ja viisaat etsii jotakuta sopivaa.

Ymmärrän pointtisi, mutta käymämme keskustelu oli paljon monitahoisempi, ei mikään lasten "ystäväkirja"-tyyppinen. Keskustelimme parisuhteeseen liittyvistä arvoista ja asenteista laajemminkin, samoin aiemmista parisuhteista ja mitä niistä on opittu. Kysymyksessä ihannekumppanista oli kyse pikemminkin siitä, millaiset asiat itselle on parisuhteessa tärkeitä ja mitä ominaisuuksia arvostaa kumppanissa suhteen toimimisen kannalta. 

ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä