Miten voisin onnistua tässä jutussa
Eli siis olen päättänyt aloittaa elämäntaparemontin. En siis mitään varsinaista laihdutusta vaan siis alkaisin syömään terveellisemmin ja liikkumaan enemmän. Liikun kyllä muutenkin aika reippaasti normistikin kun en omista autoa tai ajokorttia. Mutta muut perusjutut on vähän rempallaan. Eli harrastetaan miehen kanssa usein että joko syödään mäkkärissä/hesessä tai tilataan ruokaa muuten vaan kotiin. No sitten tämä toinen mies raahaa karkkii ja limsaa joka kerta kaupasta mukaansa. Kolmas ongelma on oma alkoholinkäyttö jota tässä olen alkanut lopettelemaan. Isompia ongelmia alkanut tulemaan sen seurauksena. Mutta kuitenkin ongelmani on se, etten saa tarpeeksi tukea mieheltäni. Olen yrittänyt kertoa kuinka haluaisin aloittaa tämmöisen mutta välillä alkaa ärsyttää kun mies ei kuuntele ihan sama kun juttelisin seinälle. Ja mies puhelimelleen. Höpisee vaan" joojoo joojoo" sitten kun kysyt jotain niin vastaa "lopeta se alkoholinkäyttö" tai sitten kysyn mitä sanoin äsken niin vastaa siihen ihan puuta heinää. Tulee sellanen järjetön kinkku ja tekee mieli heittää sen puhelin seinään! Että voisitko kenties kuunnella, koska tämä saattaisi sinuakin koskea.. Jos tässä mitenkää onnistuisin, niin miehen pitäisi ehkä välillä katsoa lasta ja ehkä pienesti auttaa kotitöissä. Että voisin käydä joskus lenkeillä onnistuakseni tässä. Teen ite yleensä kaikki kotihommat ja ruuat.. Mies käy kaupassa ja kattoo välillä lasta ku teen kotijuttuja.. Mutta niin jos minä teen ihan kaikki eikä mies auta niin tuskinpa tulen tässä mitenkää onnistumaan 😔 Eli ongelmani on se että miten saisin tämän kaiken onnistumaan ilman että lannistun jonkun järjettömään paskaan kommenttiin "älä laihduta" ," älä aloita" , "sun pitää olla äiti, ei sulla voi olla omaa aikaa" "oot surkea" "lopeta alkoholinkäyttö" "käy siellä täällä tuolla nyt on kaikki hyvin" tuloksena se että turhaudun ihmisiin ja pam! Retkahdan! Mutta jos saisin enemmän kannustusta ehkä tämä voisi toimia ja alkoholinkäyttö loppuisi tavallaan väkisin?
Kun alkaisin liikkumaan ja syömään terveellisemmin. Voimaan paremmin kun saisin itselleni enemmän aikaa eikä tarttis olla kotiorja 24/7..
Kommentit (32)
Tsemppiä tosi paljon Sulle, kyllä sä onnistut kun jaksat uskoa itseesi!
Vierailija kirjoitti:
Kiitti :) mut miten ihmeessä saan palat kasattua sillai yhteen että ei tule ongelmia kotitöiden, lapsen hoitamisen ja ruuanlaiton kanssa ja vielä niin ettei puske stressi ja kiukku päälle? Sillai sulavasti yhteen. Et kaikki hoituu ja pystyn tähän.
Vierailija kirjoitti:
Öö, siis mikä "tämä toinen mies"?
Pilkku jäi välistä vahingossa...
Ukkoa kuumottaa että timmiydyt eikä sohvalla makailu enää olekaan ykkösjuttu, kun itse tahtoo jatkaa burgeripierujen analysointia kotona käsin.
Hmm, ehkä tosiaan sabotoi yritystäsi (vaikka alitajuisesti) ettei omia elintapoja tarvitsisi tarkastella kriittisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ehkä tosiaan sabotoi yritystäsi (vaikka alitajuisesti) ettei omia elintapoja tarvitsisi tarkastella kriittisesti.
Niijoo.
Mä jatkan suklaan syöntiä ja jätän noi takakireät nipotukset muille. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi ilman nautintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä jatkan suklaan syöntiä ja jätän noi takakireät nipotukset muille. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi ilman nautintoja.
Se että joku haluaa elää terveellisemmin ei pitäisi tehdä kenestäkään huonompaa ihmistä. Sinä voit rauhassa elää sellaista elämää kun haluat, mutta minä haluan muuttaa omaani eikä sen pitäisi olla sinulle millään tavalla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti :) mut miten ihmeessä saan palat kasattua sillai yhteen että ei tule ongelmia kotitöiden, lapsen hoitamisen ja ruuanlaiton kanssa ja vielä niin ettei puske stressi ja kiukku päälle? Sillai sulavasti yhteen. Et kaikki hoituu ja pystyn tähän.
Älä nyt nipota mullakin olisi ottajia enkä ota stressiä muutamasta kilosta. Mehevä naisen vartalo on paras. Näin on miehet kertoneet. Nauti hyvästä ruuasta ja vaikka suklaasta. Niin mäkin teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että joku haluaa elää terveellisemmin ei pitäisi tehdä kenestäkään huonompaa ihmistä. Sinä voit rauhassa elää sellaista elämää kun haluat, mutta minä haluan muuttaa omaani eikä sen pitäisi olla sinulle millään tavalla ongelma.
Mun mielestä ap kuulostaa vaan vähän stressaantuneelta ihan turhan asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt nipota mullakin olisi ottajia enkä ota stressiä muutamasta kilosta. Mehevä naisen vartalo on paras. Näin on miehet kertoneet. Nauti hyvästä ruuasta ja vaikka suklaasta. Niin mäkin teen.
Ei ketään kiinnosta sun läskien ihailu. Ihaile itteäs rauhassa. Mä teen niin kun tuntuu hyvältä ja sillä sipuli.
Toinen mies ja kinkku. :D Sori, ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ap kuulostaa vaan vähän stressaantuneelta ihan turhan asian takia.
Mäkin relaisin vähän siskoseni. Jos sänkyhommat sujuu niin mikä on ongelma. Mullakin pari ylikiloa mut jättirinnat joista mies ei voi pysyä erossa. Kelpaa tämä vartalo vähän liiaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Toinen mies ja kinkku. :D Sori, ohis.
Missä siellä muka kinkku lukee? :0 :D
Heh mun mies joskus lohkaisee jotain vitsikästä ylikiloista mut silloin mä vaan muistutan että omaan vatsaan kannattaisi katsoa. En mä siitä pahastu kun on vähän tuollainen sammakoita päästelevä aina ollut ja arvostelee vähän jokaista vastaantulevaa. Itseni vuoksi voisin pari kiloa pudottaa mut en mä mitään elämäntapa remontteja mieti. Ikää kun on yli 40 niin elämä on tarkoitettu nautittavaksi. Turha päänsärkyä ottaa siitä että ei saisi herkutella. Mä oonkin aina ollut sellainen herkkusuu. Ap, relaa nyt. Joillekin se paino on tärkein asia, joillekin ei. Harva mies esim. valitsee naistaan pelkän ulkonäön tai kilojen perusteella.
No kuinka paljon sä sit juot?
Mikä on painoindeksisi?
Kuulostat vähän neuroottiselta.
Voi ap kun mä saan vapaan lasten hoidosta niin mä meen ulos syömään kunnon pihvin. Suosittelen sullekin. Se nelikymppinen.
Kuullostaa siltä, että miehesi on kuunnellut vuodesta toiseen tästä projektistasi valittamistasi, ja lähietäisyydeltä todennut sen johtuvan sinun alkoholinkäytöstä.
Up!