Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkkopankin käyttö loppuu ilman älypuhelinta?

Vierailija
09.05.2019 |

DanskeBank ainakin ilmoittaa, että turvakortin käyttö loppuu syksyn 2019 aikana eikä sisäänkirjautuessa tarjoa muuta vaihtoehtoa kuin puhelimeen ladattavaa sovellusta.

Älypuhelinta en muuten tarvitse. Tarjoavatko muut pankit, esim. S-pankki, muita vaihtoehtoja? Pankkiakin voisin vaihtaa, kun pelkkä kuukausimaksu DB:ssa on melkein 7 euroa.

Kommentit (222)

221/222 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tosi ikävää, jos tietokoneen ruudulta on pakko siirtyä kännykän näyttöön. Kiva yrittää hahmottaa pieneltä ruudulta yhtä sun toista. :( Me jotkut kun tehdään verkkopankilla muutakin kun katsotaan saldoa tai maksetaan laskuja (ja nuokin asiat olisi kiva tehdä isommassa tilassa).

Sää käytät sitä kännykkää vaan tunnistautumiseen, maksut voit edelleen pistää tietokoneella eteenee, pelkästään vahvistus mikä muuttuu.

Minun mielestä niitä kannattais olla kyllä edelleen tunnuslukutaulukkoja, niitä voisi tietysti päivittää modernimmiksi, kaikki ei tosiaan pysty omistamaan kännykkää tai liittymiä jos on vaikka merkintöjä, mutta pankkitli on otettu vuonna nakki kun oli tyyliin teini.

Vierailija
222/222 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että silleen kirjoitti:

Meille POPiin tuli aikaa sitten mobiilipankki josta en niin kiinnostunit mutta sitten tuli se POP Avain sovellus ja se on ihan helppo. Minäkään en ole nuorisoa enkä nörtti, tällainen viiskymppinen sairas akka.

Kyllä normiälyllä pystyy aivan hyvin opettelemaan jonkin nykyajan kännyn käytön ja perässä lakujen maksun selaimessa tai sillä pankin sovelluksella, tunnuslukutsaulukolla tai POP Avaimella tunnistautuen. Ainoa mikä tuossa muistettava on se, samalla käyttökerralla ei sovi käyttää kumpaakin ristiin. Jos sovellus jumittaa, katsokaa kalenteria ja kelloa: jokin ruuhka-aika jonain Kelan eläkkeuden tai muiden tukien tai palkkojen maksussa kellonlyömällä, jolloin kaikki maksamassa. Vähän jäitä hattuun ja kärsivällisyyttä, niin jo pelaa.

Oikeasti osa vain on niin juntteja jukuripäitä, pitää itseisarvona hanata kaikessa vastaan. Minulla on just tuollainen vanhempi sisarus!

Jokin arvo koettaa olla hankala ja tippua maailmanmenosta ...

Toisekseen se tietoturva: yhtä hyvin teidän tietokoneelle voi asentua malwareja ja viruksia kuin puhelimeenkin, ellette te käytä asiallista suojausta eli virusturvaa, haittaohjelmaturvaa. Niitä saa puhelimenne Storesta ihan ilmaisia esimerkiksi Avastin ja mainoksettomana versiona se maksaa peräti pukkuriikkisen. Olen käyttänyt sitä laitteilla toista kymmentä vuotta eikä mitään naristavaa. Jollei kelpaa, joku muu ilmaisversio.

Puhelimen netti ei ole mikään turha. Puhelimet saavat käyttöjärjestelmänsä päivitykset kun on se netti siinä. Turvallisuutta ja käyttöä parantavat päivitykset, samoin ne sovellukset. Minunkin luuriin on tullut viime viikkoina 2 käyttöjärjestelmää parantavaa päivitystä. Virustorjunta pitää päivittyä päivittäin, kun laite on netissä. Nämä on ihan selvää tavallista pässinlihaa siinä kuin tietokoneenkin kohdalla. Miksikä se asia niin kummaksi muuttuu sillä, laite kulkee taskussa?

Tappelitteko te tietokonetta ja sillä nettipankin käyttöäkin vastaan näin myös?

Mikä ihme kumman älypyhelin kauhu teillä oikein on? Se on ihan vain nykyajan puhelin. Ihan kuin telkkaritkin on litteitä ja niilläkin pääsee nettiin. Etsittekö te pitkin poikin kuvaputkitelkkaria jos vanha hajoaa, vai ostatteko normaalin ajantasaisen kaupasta?

Mitenkähän minunkaan äidin kotona vaari oli mennyt aikoinaan ostamaan radion ja telkkarin? Tiedättekö sellausen mustavalkotelkkarin, missä puinen kaunis lakattu kuori? Eikä sitä ennen ollut. Ja siihenkään aikaan kun minä siinä vielä asuin, koko kylässä yhdellä naapurilla puhelin. Meillkin hyvä kun oli sähkö. Vedet kannettiin ulkoa. Sisällä ei ollut vessaa kylppäriä ei viemäriä.

Kas kun nuo kelpaa kaikille 2019?

Hei miettikää vähän. Minun vaarini kuoki ennenko minä synnyin -66 ja sillä oli joustavampi uuden hyväksymisen kyky kun teillä.

Minäkin olen sairas akka. Niin sairas että elän takuueläkkeellä. Älylaitteita vastaan minulla ei ole mitään, mutta sitä vastaan on että missään neljästä omistamastani puhelimesta/tabletista nuo sovellukset eivät toimi, koska ne ovat liian vanhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi