Yritin olla hyvä vaimo ja äiti, sairastuin masennukseen
On tosi epäonnistunut olo, olen yrittänyt olla puolisolle hyvä vaimo ja lapselle hyvä äiti ja nyt olen vain hyödytön, väsynyt ja masentunut ihmisraunio.
Olen yrittänyt antaa itsestäni 150% perheelle, voimavarat salakavalasti hiipuivat, millä saa itseni tsempattua tästä takaisin normaaliksi ihmiseksi?
En pysty tapaamaan ihmisiä, pelkään jonkun näkevän hymyn läpi mitä oikeasti ajattelen.
Kommentit (43)
Mistä olit saanut noin kohtuuttomat vaatimukset hyvälle äidille ja puolisolle?
Miksi et riitä omana itsenäsi puolisollesi ja lapsillesi?
Sun on nyt levättävä ja pidettävä huolta itsestäsi NIIN paljon kuin tilanne antaa myöten. Miehesi myös osallistuttava.
Opettele laittamaan välillä itsesi etusijalle. Ei lapset mene aina ensin. Ja se puolisokaan.. ota omaa aikaa viikoittain, pyöräile, käy uimassa, kirjaston lehtisalissa lueskelemassa tms. missä pääsee vähän kotoa irti ja saa samalla mukavaa mieltä.
Yritähän ryhdistäytyä. Ei se mies kauan tuollaista masistelijaa katso.
Olen minäkin yrittänyt. Olen huomannut, että tavallinen panostus riittää, eikä asioiden hyvin tekeminen voi olla palkitsemisen odotus. Sehän rassaa paitsi itseä, myös muita.
Vierailija kirjoitti:
Yritähän ryhdistäytyä. Ei se mies kauan tuollaista masistelijaa katso.
Tiedän, siksi tässä neuvoa kyselenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytännössä tarkoittaa olla "hyvä vaimo ja hyvä äiti"?
Haluan että koti on puhdas, vaatteet silitettynä ja pestynä, ruokaa kaapissa, piha siisti ja mikään työ ei roiku tekemättömänä jne..
Yritin lapsen saamisen jälkeen, että mies saisi jatkaa elämäänsä niinkuin ennen lastakin, harrastaa ja mennä vapaa-aikansa, olen tehnyt hänelle kaiken "valmiiksi".
Vierailija kirjoitti:
Opettele laittamaan välillä itsesi etusijalle. Ei lapset mene aina ensin. Ja se puolisokaan.. ota omaa aikaa viikoittain, pyöräile, käy uimassa, kirjaston lehtisalissa lueskelemassa tms. missä pääsee vähän kotoa irti ja saa samalla mukavaa mieltä.
Tähän en yksinkertaisesti pysty, koen niin pahaa oloa henkisesti ja fyysisesti "oman ajan" ottamisesta että se aika menee sitten oksentamiseen.
Nyt kannattaisi ehkä käydä juttelemassa lääkärin kanssa. Jos oman ajan ottaminen aiheuttaa niin pahaa ahdistusta, että se purkautuu fyysisenä oireena (oksentelu), on syytä miettiä, mikä on aiheuttanut näin pahan häiriön.
Vierailija kirjoitti:
Provo
No ei kyllä tasan varmasti ole 🤬
Minäkin aikoinaan yritin. Mikään ei silti riittänyt miehelle. Ainaista lyttäämistä ja vähättelyä. Lopulta lopetin yrittämästä. Nyt olen katkera ja uupunut, tuntuu, että minulta varastettiin elämäni parhaimmat vuodet. Olen käynyt terapiassa, kaikki tämä juontaa juurensa lapsuuteen, en ole koskaan kelvannut kenellekään omana itsenäni. Millaista hoitoa ap olet saanut masennukseen?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaisi ehkä käydä juttelemassa lääkärin kanssa. Jos oman ajan ottaminen aiheuttaa niin pahaa ahdistusta, että se purkautuu fyysisenä oireena (oksentelu), on syytä miettiä, mikä on aiheuttanut näin pahan häiriön.
Tästä jäisi merkintä mielenterveysongelmista, joka vaikkeuttaisi jatkossa työn saantia ja kouluttautumista.
Olisin jo hakenut sitä kautta apua jos de onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan että koti on puhdas, vaatteet silitettynä ja pestynä, ruokaa kaapissa, piha siisti ja mikään työ ei roiku tekemättömänä jne..
Yritin lapsen saamisen jälkeen, että mies saisi jatkaa elämäänsä niinkuin ennen lastakin, harrastaa ja mennä vapaa-aikansa, olen tehnyt hänelle kaiken "valmiiksi".
Mikä ihme on saanut sinut yrittämään moista?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aikoinaan yritin. Mikään ei silti riittänyt miehelle. Ainaista lyttäämistä ja vähättelyä. Lopulta lopetin yrittämästä. Nyt olen katkera ja uupunut, tuntuu, että minulta varastettiin elämäni parhaimmat vuodet. Olen käynyt terapiassa, kaikki tämä juontaa juurensa lapsuuteen, en ole koskaan kelvannut kenellekään omana itsenäni. Millaista hoitoa ap olet saanut masennukseen?
Nuorempana olen ollut osasto- ja lääkehoidossa, parikymppisenä olin lääkehoidossa ja kävin terapeutilla väkivaltaisen parisuhteen jäljiltä, nyt 20v olen pärjännyt aivan itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä jäisi merkintä mielenterveysongelmista, joka vaikkeuttaisi jatkossa työn saantia ja kouluttautumista.
Olisin jo hakenut sitä kautta apua jos de onnistuisi.
Höpö höpö. Trolli tai ei, mene kummassakin tapauksessa hakemaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sulle tuli ajatus toimia noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin lapsen saamisen jälkeen, että mies saisi jatkaa elämäänsä niinkuin ennen lastakin, harrastaa ja mennä vapaa-aikansa, olen tehnyt hänelle kaiken "valmiiksi".Mistä sulle tuli ajatus toimia noin?
En halua olla miehelle hyödytön elätettävä.