CDON mennyt ihan pilalle
Tilasin ennen cdon:ista lähinnä leffoja. Ei oikein ollut vaihtoehtoina kuin cdon ja discshop, jonka cdon sitten osti joku vuosi takaperin. Nyt tilasin pari leffaa, jotka puuttuivat kokoelmasta. No, ongelmahan on siinä, että toinen puttuu edelleen, koska ei ole vieläkään tullut. Olen tehnyt tilauksen jo 30.11. eikä toista leffaa näy, ei kuulu. Yli viikko sitten tuli ilmoitus, että on postitettu, mutta ei ole vielä löytänyt tietään mun postilaatikkoon.
Tilasin yli viikko sitten jo toisenkin tilauksen. Lapsi oli toivonut sellaista galaksi-projektoria, joka on siis lamppu, joka heijastaa kattoon ikään kuin tähtitaivaan. En tiedä, onko tää joku hittituote vai so last season, mutta ei löytynyt oikein mistään. Paitsi cdon:ista. No tyhmä olin ja tilasin sieltä. Tajusin vasta tilausvahvistuksen jälkeen, että tilausta ei todellakaan enää toimita itse cdon, vaan joku ruotsalainen pikkukauppa. No nyt on mennyt yli viikko, eikä tilausta ole edes lähetetty. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, että haluan perua kaupan, mutta eihän sieltä kukaan vastaa. Ja englanniksi tai ruotsiksi piti asioida. Siis cdon on ainoastaan kauppa-alustana, eli mikä tahansa nyrkkipaja voi ilmoittaa tuotteen myyntiin ja sitten se on cdon:ssa myynnissä. Aika huijaus. Ihme, jos ei tuote tule suoraan kiinasta, kerta kestääkin näin kauan. En tilaa tästä kaupasta enää ikinä.
Kommentit (52)
Fruugo on sivusto, joka myy feikkiä ym. sekundaa.
Sieltä ei kannata erehtyä tilaamaan mitään.
CDON on taas enemmänkin kauppapaikka nykyään, jonka välityksellä eri yritykset voivat tyrkyttää omia tuotteitaan.
Joukossa myös feikkejä kauppavia puljuja.
Aika tarkkaan saa katsoa.
Tota tähtitaivaslamppua löytyy Normalista jos teillä on sellainen lähistöllä!
Huh. Onneksi en ole tilannut mitään sontaa. Ei kun kerran tuli vahingossa tilattua joku vyö tai vastaava. Nettikauppa vaikutti muulta kuin kiinakaupalta. Nooh, kiinalaista roskaa se oli kuin olikin, eikä vastannut yhtään tuotteen kuvausta.
Vierailija kirjoitti:
Fruugo on sivusto, joka myy feikkiä ym. sekundaa.
Sieltä ei kannata erehtyä tilaamaan mitään.
CDON on taas enemmänkin kauppapaikka nykyään, jonka välityksellä eri yritykset voivat tyrkyttää omia tuotteitaan.
Joukossa myös feikkejä kauppavia puljuja.
Aika tarkkaan saa katsoa.
Ilmeisesti ovat aivan yhtä sekunda sivuja nykyään molemmat. Fruugon kautta joskus vuosia sitten tilasin hiustenhoitotuotteita britanniasta, kun olivat huomattavasti halvempia, kuin suomessa. Ei ne ainakaan mitään feikkejä silloin olleet. Ilmeisesti asiat ovat muuttuneet. Olen myös pitänyt cdon:ia ihan ok paikkana, vaan enpä pidä enää. -ap
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos! Normal on tullut meidän kaupunkiin, en vain ole kertaakaan vielä käynyt. Täytyypä käydä katsomassa.
Jep, ennen nopeat toimitukset, nyt tavara tulee ties mistä ja kestää ties miten kauan. Minusta on kuluttajien harhaanjohtamista, että nämä kaupat saavat myydä tavaraa ilmoittamatta selkeästi jo kuvauksessa, että "tämä tuote toimitetaan Kiinasta" tms.
Joo CDON ei ole enää kauppa, vaan höpöhöpö kauppa-alusta. Mitään ongelmia et saa selvitettyä, pesevät kätensä heti ja itse sitten väännät sen ulkomaisen myyjän kanssa, että palauttaako rahat vai ei. Toivottavasti ap saa peruttua kaupan ja rahat takaisin.
Todellakin CDON on mennyt pilalle. Varsinkin itse nimen tuotteita eli CD-levyjä ei saa koko kaupasta enää juuri lainkaan!! Valikoima on kutistunut minimaaliseksi siitä mitä vielä joitain vuosia sitten oli.
No onneksi on levykauppa X josta pystyy tilaamaan.
Ja kyllä, meitä jotka haluamme musiikkimme fyysisessä muodossa on yhä olemassa :D
Vierailija kirjoitti:
Jep, ennen nopeat toimitukset, nyt tavara tulee ties mistä ja kestää ties miten kauan. Minusta on kuluttajien harhaanjohtamista, että nämä kaupat saavat myydä tavaraa ilmoittamatta selkeästi jo kuvauksessa, että "tämä tuote toimitetaan Kiinasta" tms.
Olen vahvasti samaa mieltä. Tahallista harhaanjohtamista. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos! Normal on tullut meidän kaupunkiin, en vain ole kertaakaan vielä käynyt. Täytyypä käydä katsomassa.
Toivottavasti löydät! Oli minusta siellä suunnalla missä lasten leluja, lila paketti. Ainakin Myllyn Normalissa olen nähnyt nyt ihan muutaman viikon sisään. Oli ihan hyllypaikalla.
Leffojen kohdalla on ilmoitettu arvioidut lähetysajat. Jos leffalle on ilmoitettu pikalähetys 1-3 pvää niin tulevat yleensä nopeasti.
Joo, ennenhän tilaukset tulivat Ruotsista ja kyllä mäkin tietämättömänä haksahdin tilaamaan jotain ja se tulikin jostain Puolasta (no onneksi ei Kiinasta), mutta tuli kuitenkin suhteellisen nopeasti. Senkin jälkeenkin olen uskaltanut tilata ja nyt tuli sitten Ranskasta. Mielestäni kuitenkin ihan ok luotettava paikka, kunhan tosiaan tiedostaa sen tosiasian, että ei ole varsinainen kauppa enää vaan kauppa-alusta.
Moni nettikauppahan ei pidä itse omia varastoja vaan kun asiakas tilaa tuotteen he lähettävät tilauksen eteenpäin jonnekkin indokiinaan, josta sitten lähettävät tuotteen asiakkaalle. Näissä saa olla tarkka nykyään. Vaikka kauppa vaikuttaisi kotimaiselta tai eurooppalaiselta, niin paketti voi tulla ties mistä.
Tilasin lapselle pokemon kortteja cdon ista ja en tajunnut, että ihan huijari paikkahan tuo on. Kaikki kortit väärennettyjä ja lähettäjä joku aivan outo taho. Negatiivistä palautetta eivät julkaisseet. Rahat meni täysin hukkaan.
Jokainen verkkokauppa on huijaus, jossa on pelkkä posti toimittajana, eikä muita vaihtoehtoja. Postin kautta voi saapua ihan mihin tahansa ja kuinka kauas tahansa. Poikkeuksena peräkylien kaupat joissa ei ole kuin posti.
Vierailija kirjoitti:
Leffojen kohdalla on ilmoitettu arvioidut lähetysajat. Jos leffalle on ilmoitettu pikalähetys 1-3 pvää niin tulevat yleensä nopeasti.
Juu, niin onkin ennen tulleet nopeasti. Kyseisen leffan kohdalla lukee toimitusaikana 3 päivää. Nyt on mennyt 3 viikkoa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Moni nettikauppahan ei pidä itse omia varastoja vaan kun asiakas tilaa tuotteen he lähettävät tilauksen eteenpäin jonnekkin indokiinaan, josta sitten lähettävät tuotteen asiakkaalle. Näissä saa olla tarkka nykyään. Vaikka kauppa vaikuttaisi kotimaiselta tai eurooppalaiselta, niin paketti voi tulla ties mistä.
Ilmeisesti. Mutta CDON on aiemmin ollut ihan luotettava toimittaja. Tuotteet tulivat nopeasti ja olivat juuri sitä, mitä oli luvattu. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, niin onkin ennen tulleet nopeasti. Kyseisen leffan kohdalla lukee toimitusaikana 3 päivää. Nyt on mennyt 3 viikkoa. -ap
Joo mikäli ei ole 1-3 vaan pelkkä 3pv niin kauan noissa saattaa mennä. Ilmeisesti tuolloin ei tule enää suoraan omasta varastosta.
Kannattaa maksaa paypalilla. Silloin saa helpoiten rahansa takaisin, jos tavaraa ei ala kuulua.
Mulle kävi vähän saman tapaisesti fruugo.fi:n kanssa. Luulin, että se on suomalainen kauppa. Lapsi linkkasi lampun, jota toivoi joululahjaksi. Joo, ymmärrän, että oli oma moka, kun tilasin sen enempää tutkimatta. Mutta .fi osoite ja suomenkieliset esittelytekstit (joissa ei kyseisen tuotteen kohdalla ainakaan ollut mitään virheitä, siis ei hoono soomi ollenkaan) puijasivat.
Tilausvahvistuksessa luki, että tuotteen toimittaa joku xing joung zhan kauppa kiinasta. Tässä vaiheessa ymmärsin ajatella CE-merkintää, kuitenkin sähkölaite kyseessä. Kysyin asiakaspalvelusta, että onhan näillä kai lain vaatimat merkinnät, että täyttävät eu:n turvallisuusmääräykset, niin vastaus oli vain, että fruugo on vain alusta kansainväliselle kaupalle ja myyjä toimittaa tuotteista ne tiedot, mitä toimittaa. Ja muistutus, että fruugolta en ole ostanut mitään, eivätkä näin ollen vastaa mistään. Siis siitä huolimatta, että eurooppalaisella sivustolla markkinoidulla sähkölaitteella PITÄÄ olla se merkintä.
Lamppu tuli parin viikon odottelun jälkeen, mutta kuten arvata saattoi, ei todella ollut mitään CE-merkintää. Laatu on ihan sontaa, liimaukset miten sattuu ja lamppuun pitäisi nestettä laittaa sisään. Tätäkään ei tietenkään missään etukäteen mainittu. Luulin tilaavani laavalampun, mutta "laava" onkin vettä ja täytyy itse laittaa sinne lamppuun.
Palauttaa kuulemma saa, mutta itse täytyy maksaa postikulut. Yli 70 euroa tulisi paketille hintaa kiinaan, joten taitaapa jäädä lähettämättä.
Älkää hemmetissä tilatko mitään tämmöisiltä huijarisivuilta.