Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan odottelisit miesystävältä velkaa takaisin tässä tilanteessa?

Vierailija
08.05.2019 |

Olen itse ihan äskettäin aloittanut yritystoiminnan ja minun pitää olla tarkkana kuluissani. Tuloni ovat niukat mutta pärjään itsekseni hyvin. Miesystävällä rahaa on paljon vähemmän ja olen jo aika paljon kustantanut hänelle kaikenlaista arkipäiväistä.

Olimme viikon hiihtolomalla kevättalvella siksi, että miehen mielestä tarvitsimme lomaa yhdessä. Yritin sanoa, että raha on sen verran vähän, etten pidä kannattavana. Mies kuitenkin painosti minua hankkimaan lennot luvaten maksaa pian takaisin (miehellä ei ollut rahaa varaushetkellä). Edestakaisin lentoihin meni miehen osalta rahaa noin 200 € ja minä maksoin myös ruokamme lomaviikon aikana (majoitus oli ilmainen, se tuli miehen kaverin puolelta).

On kulunut kohta kaksi kuukautta eikä mies ole edelleenkään maksanut minulle velkaansa takaisin. On kuitenkin ostanut kaikkea omiin projekteihinsa liittyvää ja mm. huollattanut polkupyöränsä. Tarvitsisin 350 € aika kipeästikin omiin menoihini jottei minun tarvitsisi elää velaksi. Ei ole kuitenkaan unohtanut velkaansa, minusta on kuitenkin todella ikävää joutua toista patistamaan maksamaan velkansa.

Minusta miehen käytös on kaikkea muuta kuin aikuismaista ja kaipaisin mielipiteitä. Ikää miehellä on 45 vuotta eli ei mikään ihan poikanen. Olenko liian kiltti?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti. Sanot että tarvitset rahat nyt ja mies maksaa sen samantien. Jos ei ole rahaa tilillä juuri nyt odottaisin seuraavaan tilipäivään ja seisoisin heti aamulla vieressä kun mies menee verkkopankkiin ja maksaa velkansa. Sen jälkeen eroaisin.

Vierailija
2/2 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti, ja mies on hyväksikäyttäjä. Nyt heti soitat miehelle ja sanot, että sinulla ei ole rahaa ja tarvitset koko velkasumman tällä viikolla. Odota rahasi ja sitten etäisyyttä hyväksikättäjään. Kuka muu kuin loinen lähtee lomalle toisen rahoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla