Suomeen saadaan sosialismia, hyvä juttu!
Vihdoinkin saadaan hallitus, joka puuttuu seuraaviin:
- vähävaraisten ihmisten ongelmat
- syrjintä ja aiheettomat etuoikeudet, ylivalta
- isojen korporaatioiden harjoittama ihmisten kyykytys, kapitalismi
- ilmastonmuutos, globaalit kriisitilat
- aktiivimalli
- yksityisautoilun törkeä väärinkäyttö
- tuloerot
- väkivaltarikokset ja niihin yllyttävä (viha)puhe
Unohdinko jotain?
Kiitos tuhannesti, punavihreä on ylivoimaa
Kommentit (168)
Maailmassa menee hyvin kun arvostetaan koulutusta, älyä ja kannustusta. Tällä hetkellä ne kaikista terävimmämmät kynät eivät ehkä ole edes töissä vaikka heillä olisikin hyvä työhistoria takana.
Kyynärpäät, kateus ja surut masensivat mutta kukaan ei nostanut ylös.
Suomi menetti paljon.
Tuleeko Halla-ahosta nyt sisäministeri?
meillä on siis tulossa hallitus joka uskoo rahaa saatavan taikaseinästä ja joka haluaa jakaa sen yhteiskunnan kaikista hyödyttömimmille yksilöille
mikään ei voi mennä pieleen
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko Halla-ahosta nyt sisäministeri?
Vuoden älykkäin kommentti. Seuraatko yhtään edes politiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
meillä on siis tulossa hallitus joka uskoo rahaa saatavan taikaseinästä ja joka haluaa jakaa sen yhteiskunnan kaikista hyödyttömimmille yksilöille
mikään ei voi mennä pieleen
Miten niin? Ensiksi laitetaan merkonominplantut pois virastoista ja palkataan maisterit tilalle. Kaikki kukkahatutätien virkistysreissut lopetetaan ja opetetaan heidät siihen että töitä pitää hakea ja vittuilemalla työsuhdetta ei jatketa.
Tulee oikein vedet silmiin kun naurattaa niin paljon tuo perssuolinkaisten katkeroitunut ulina.
Talousrealisti kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
DI kirjoitti:
Onneksi muutin jo pois Suomesta. Sosialismi saa minut voimaan pahoin.
Miksi? Arvostan itse toimeentuloa ja terveydenhuoltoa, jota minua ei vaadita itse kustantamaan, ellen siihen kykene. Helsingin keskustassa asuminen on hyvin kallista, onneksi saan asumistukea.
Asumistuki pitäisi lopettaa ensimmäisenä, jos ei ole varaa asua Helsingin keskustassa niin sitten pitää asua muualla. Kalliilla alueella asuminen ei ole mikään ihmisoikeus. Toivottavasti tämä oli huono provo
Totta kai ihmisellä on oikeus asua sijainnin kannalta missä haluaa. Onneksi vasemmisto ei ole puhunut asumistukea vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Heti tulee vihaa :D
Ja kukaan ei ole teidän autoja ottamassa pois, tässä vaan kyseenalaistetaan tarve käydä lähikaupassa autolla kun joukkoliikenne kulkee ja polkupyörä on keksitty!
Se palkka on toimeentuloa eikä mikään luksusjuttu.Voi voi, kylläpä ap on naiivi - taidat olla joko hyvin nuori tai muuten vaan sinisilmäinen, kun luulet noiden kannattamiesi arvojen olevan ihan oikeasti "hyviä ja oikeudenmukaisia???".
Ne ovat. Maapallon pelastaminen on hyvä ja oikeudenmukainen arvo.
Vierailija kirjoitti:
Tulee oikein vedet silmiin kun naurattaa niin paljon tuo perssuolinkaisten katkeroitunut ulina.
Tuollainen "perssuolinkaisten" nimittelyiden keksiminen ja sen hokleminen ja lällättely kertoo hyvin paljon sinusta. Olet lapsellinen ja tyhmä.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venezuelan tie on myös Suomen tie! Hurraa toverit!
Venezuela kaatui kun öljyn kysyntää kaatui. Ei tekemistä sosialismin kanssa. Propagandaa.
Öljyn kysyntä kaatui? Menikö se siinä samassa rytäkässä ruoan, veden ja hapen kysynnän kanssa?
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Ja kukaan ei ole teidän autoja ottamassa pois, tässä vaan kyseenalaistetaan tarve käydä lähikaupassa autolla kun joukkoliikenne kulkee ja polkupyörä on keksitty!
Se palkka on toimeentuloa eikä mikään luksusjuttu.Voi voi, kylläpä ap on naiivi - taidat olla joko hyvin nuori tai muuten vaan sinisilmäinen, kun luulet noiden kannattamiesi arvojen olevan ihan oikeasti "hyviä ja oikeudenmukaisia???".
Niin. Sinun mielestäsi.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Taistelen noita sinun paska-arvojasi vastaan viimeiseen hengenvetooni asti.
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
DI kirjoitti:
Miksi? Arvostan itse toimeentuloa ja terveydenhuoltoa, jota minua ei vaadita itse kustantamaan, ellen siihen kykene. Helsingin keskustassa asuminen on hyvin kallista, onneksi saan asumistukea.
Asumistuki pitäisi lopettaa ensimmäisenä, jos ei ole varaa asua Helsingin keskustassa niin sitten pitää asua muualla. Kalliilla alueella asuminen ei ole mikään ihmisoikeus. Toivottavasti tämä oli huono provo
Totta kai ihmisellä on oikeus asua sijainnin kannalta missä haluaa. Onneksi vasemmisto ei ole puhunut asumistukea vastaan.
niinkö?
minä haluan muuttaa monte carloon mika häkkisen naapuriksi
mistä saan hakea rahat?
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Niin. Sinun mielestäsi.
Kyllä. Mutta kaikki eivät sitä maapalloa nähtävästi halua pelastaa.
Nyt on jollain pahasti käsitteet sekaisin. Hyvinvointivaltion touhut eivät ole "sosialismia" vaan sosiaalidemokratiaa.
Ihan oot kuin amer. umpiluupää teekutsurepublikaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
DI kirjoitti:
niinkö?
mistä saan hakea rahat?
Sosialistina en usko, että maita tai rajoja on olemassa.
Jos saadaan muut maat mukaan liikkeeseen, voitaisiin perustaa unioni, joka mahdollistaa vapaan liikkuvuuden ja maapallon kattavan asumistuen/sosiaaliturvan. Näin tuskin tulee tapahtumaan, mutta se olisi hienoa.
Olenko ainoa niin sivistynyt, että tunnen sdp:stä käytetyn nimityksen "valtionhoitajapuolue"?
Nimitys kertoo, että yleensä puolue on pannut kuntoon asiat sen jälkeen kun porvarillinen ranttaliväki on ne ensin lyönyt rikki.
Oikeisto tavoittelee lyhyen aikavälin etua itselleen, demarit pitkän aikavälin hyvää koko yhteiskunnalle.
Ilman demareita meillä ei rahvas osaisi lukea ja kirjoittaa saati että olisi sananvapaus ja esim. tämä vauva.fi, hyvät vähemmän viisaat ystäväiseni 😂
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
DI kirjoitti:
niinkö?
mistä saan hakea rahat?
Sosialistina en usko, että maita tai rajoja on olemassa.
Jos saadaan muut maat mukaan liikkeeseen, voitaisiin perustaa unioni, joka mahdollistaa vapaan liikkuvuuden ja maapallon kattavan asumistuen/sosiaaliturvan. Näin tuskin tulee tapahtumaan, mutta se olisi hienoa.
No mars maantiedontunneille takaisin jos et maihin ja rajoihin usko. Pässi!
Viimeksi kun kansanrintamahallitus lamautti Suomen talouden niin pahasti, että jouduttiin devalvoimaan. Nykyään se ei ole mahdollista, joten romahdus tulee olemaan erittäin voimakas.