Mitä tarkoittaa ” aiempi maksuhäiriömerkintä on este valitsemiselle” ?
Mietin työhakemuksen lähettämistä pankkiin.
Luottotietoni ovat puhtaat, mutta nuoruusvuosina niihin tuli merkintä. Tällä hetkellä merkintä on jo poistunut eikä sen pitäisi näkyä missään.
Työnhakuilmoituksessa sanotaan että ” aiempi maksuhäiriömerkintä on este valitsemiselle”
Mitä tuo tarkoittaa?
Kommentit (11)
Jos maksuhäiriö näkyy tiedoissasi, sinua ei valita. Jos merkintä on niin vanha, että se on poistunut, sillä ei ole merkitystä (eihän työnantaja edes tiedä siitä).
Jos työn jo alettua saat maksuhäiriömerkinnän, et saa siitä syystä potkuja.
Näin minä asian tulkitsen.
Mikä tuo tuollainen työpaikka muka on?
Pankeissa ja vakuutusyhtiöissä työntekijöillä on oltava puhtaat luottotiedot.
Luottotiedot tarkistetaan ennen työsopimuksen kirjoittamista.
En ikinä hakisi tuollaiseen työpaikkaan. Potkujen koittaessa sinut saatetaan ulos vartijoiden toimesta ja jopa puhelimesi (siviilipuhelin) saattaa jäädä työpöydälle eikä sitä sinulle koskaan luovuteta.
Minä en päässyt Kultajouseen töihin koska mulla oli luottohäiriömerkintä, siellä kuulemma voidaan antaa jopa potkut jos tulee merkintä kun on jo siellä töissä. Ruotsalainen firma, siellä ihan normaalia toimintaa. Kyllä tuli fiilis että mua pidetään jonain rikollisena kun 10 vuotta aikaisemmin oli oman firman joutunut lopettamaan eikä ollut työttömänä saanut kaikkia firman velkoja maksettua.
amerikan malli kirjoitti:
En ikinä hakisi tuollaiseen työpaikkaan. Potkujen koittaessa sinut saatetaan ulos vartijoiden toimesta ja jopa puhelimesi (siviilipuhelin) saattaa jäädä työpöydälle eikä sitä sinulle koskaan luovuteta.
Joo ja hampaaseesi asennetaan radiolähetin, jonka avulla sinua seurataan.
Olen tarkistanut luottotietoni suomen asiakastiedosta ja ne ovat puhtaat, ei merkintöjä.
Silmääni pisti tuo ilmoituksessa oleva ” aiempi merkintä” ja jäin miettimään että näkyykö vanha merkintä kuitenkin jossain tiedoissani?
Vanha, poistunut merkintä ei ole este eikä sitä näe luottokunnan rekisteristä luottotietotarkistuksen yhteydessä.
t, Pankille satoja rekrytoinut
Vierailija kirjoitti:
Olen tarkistanut luottotietoni suomen asiakastiedosta ja ne ovat puhtaat, ei merkintöjä.
Silmääni pisti tuo ilmoituksessa oleva ” aiempi merkintä” ja jäin miettimään että näkyykö vanha merkintä kuitenkin jossain tiedoissani?
Eivät näy. Ilmoituksessa voisi yhtä hyvin lukea tämänhetkinen merkintä, koska maksuhäiriöt poistuvat esimerkiksi kolmessa tai viidessä vuodessa.
t. pankkilainen
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt Kultajouseen töihin koska mulla oli luottohäiriömerkintä, siellä kuulemma voidaan antaa jopa potkut jos tulee merkintä kun on jo siellä töissä. Ruotsalainen firma, siellä ihan normaalia toimintaa. Kyllä tuli fiilis että mua pidetään jonain rikollisena kun 10 vuotta aikaisemmin oli oman firman joutunut lopettamaan eikä ollut työttömänä saanut kaikkia firman velkoja maksettua.
Tarkistaako työnantaja työntekijöiden luottotiedot säännöllisesti vai ottaako Asiakastieto selville maksuhäiriön saaneen työpaikan ja ilmoittaa työntekijälle? Onko tosiaan yleistä, että Ruotsissa annetaan potkut jos työntekijä saa merkinnän?
Nosto