Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa koruja lahjaksi vaikka toivoisin

Vierailija
06.05.2019 |

Osteleeko teidän puolisot ja/tai muut läheiset teille koruja lahjaksi?

En ole saanut 10 vuoteen lahjaksi yhtään korua, vaikka olen puolisolle varovasti koittanut vihjata. (Muilta läheisiltäni en tällaista odotakaan.) Hän on enemmän tekninen tyyppi, ostaa teknologiaa ja käyttöesineitä. Suhteen alkuaikoina hän osti minulle korvikset ja kaulaketjun, jotka ovat minulla edelleen käytössä, kun uusia ei ole tullut, kihla- ja vihkisormuksia lukuun ottamatta.

Olen todella huono ostamaan itselleni koruja, kun tuntuu väärältä tuhlata niin paljon itseensä. Samasta syystä en ole varmaan riittävän voimakkaasti kertonut miehelleni, että ihan oikeasti kaikista eniten tykkäisin korulahjoista. Onhan joo joku käyttöesine hyödyllinen, mutta sellaisen voin ostaa itsekin jos tarvin. Kai täytyy vain opetella sanomaan puolisolle suoraan, että haluan lahjaksi juuri TUON korun. Ei kauhean romanttista :) Olen kyllä joskus melko suoraan sanonutkin, mutta puoliso on unohtanut koko jutun ja hankkinut lopulta jotain muuta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Itse taas ostan koruni mieluiten itse, että ne ovat varmasti mieluisia ja sopivia.

Vierailija
2/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korut sun rumaa pärstää kaunista. Pullo pakkelia olisi sulle sopiva lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa korut itse😊

Vierailija
4/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitäs jo tajuta et miehesi ei ole romanttista tyyppiä. Osta itse tai saat ootella seuraavat 10 vuottakin.

Vierailija
5/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei korut sun rumaa pärstää kaunista. Pullo pakkelia olisi sulle sopiva lahja.

En halua koruja ollakseni kaunis muiden silmissä, vaan koska tykkään itse katsella kauniita koruja ylläni. Ap

Vierailija
6/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen fiksaatio teillä harakoilla on kaikkeen kiiltavään ja kalliiseen? Toivoisitte lahjaksi jotain ennalta ilmoitettua ja käytännöllistä. Naisille ei muutenkaan kannata hankkia omin päin mitään "ulospäin näkyvää" vaatetta tai koristeita jos ei ole ihan 100% varma että miellyttää lahjan saajaa ja tulee käytettyä muutenkin kuin kerran  antajan mieliksi.

Arvasitte varmaan että olen mies.

Vierailija
7/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kirjoitti:

Eikö pitäs jo tajuta et miehesi ei ole romanttista tyyppiä. Osta itse tai saat ootella seuraavat 10 vuottakin.

Niin varmaan pitääkin opetella. Olisi se silti kiva saada koruja lahjaksi. Ne lahjat muistan ikuisesti ja ovat käytössä jopa loppuelämän. Ap

Vierailija
8/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mies osaa sanoa millaisesta korusta vaimo tykkäisi, todennäköisesti se on sellainen mikä ei miellytä.

Anna vaihtoehdot eri hintakategorioista vaikka linkkeinä tai kuvina niin osaa ostaa. Niin helppoa se on.

Vierailija
9/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi miksi miehille pitää aina varovasti yrittää vihjailla asioita? Miksei voi vaan sanoa suoraan koska sitä ne arvostaa. Ei kellään tuu hyvä mieli kun vihjaillaan ja oletetaan tulleensa ymmärretyksi ja sitten suututaan. Mun mies ysyy mitä haluan ja jos haluan yllärin, se yleensä osaa ostaa jotain kivaa, mutta jos on jotain mitä toivon, sanon sen ja sen saan.

Edellinen.

Vierailija
10/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen fiksaatio teillä harakoilla on kaikkeen kiiltavään ja kalliiseen? Toivoisitte lahjaksi jotain ennalta ilmoitettua ja käytännöllistä. Naisille ei muutenkaan kannata hankkia omin päin mitään "ulospäin näkyvää" vaatetta tai koristeita jos ei ole ihan 100% varma että miellyttää lahjan saajaa ja tulee käytettyä muutenkin kuin kerran  antajan mieliksi.

Mikä ihmeen fiksaatio sinulla on kutsua naisia harakoiksi? Jos haluat ostaa naiselle korun, mutta pelkäät, että et osaa valita oikein, niin sano naisellesi, että olet ajatellut hankkia hänelle korun ja voisiko hän näyttää nettisivuilta/kuvastosta/kaupasta, minkä tyyppisestä tykkää tai onko erityisiä toiveita. Tällöinhän nainen pääsee sanomaan senkin, jos korua ei lainkaan halua. Kaikki eivät halua ja tämä on myös oikeutettua.

Minä henk.koht. toivon korulahjaa, koska ne ovat todella henkilökohtaisia, ihania muistoja antajastaan. Kun käytän läheiseni minulle valitsemaa korua arjessa, muistan lämmöllä läheistäni lukuisia kertoja päivässä. Tulen onnelliseksi korusta ja usein aivan liikutun ajatellessani lahjaa ja sen antajaa. Kaikille korut eivät merkitse näin paljon ja toki sama efekti voi tulla vaikka hiustenkuivaimesta, jonka puoliso on lahjaksi hankkinut, mutta se hiustenkuivaaja ei ole ikuinen tai jatkuvassa käytössä niin kuin lempikoruni. Ap

Vierailija
11/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi miksi miehille pitää aina varovasti yrittää vihjailla asioita? Miksei voi vaan sanoa suoraan koska sitä ne arvostaa. Ei kellään tuu hyvä mieli kun vihjaillaan ja oletetaan tulleensa ymmärretyksi ja sitten suututaan. Mun mies ysyy mitä haluan ja jos haluan yllärin, se yleensä osaa ostaa jotain kivaa, mutta jos on jotain mitä toivon, sanon sen ja sen saan.

Edellinen.

Tämä on varmasti totta. Täytyy vaan opetella sanomaan suoraan, vaikka se omaan korvaan tökeröltä kuulostaakin. Ehkäpä tulevaisuudessa mies huomaa lahjatoiveissani tietyn "kaavan" ja osaa joskus yllättää :) Ap

Vierailija
12/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itse korusi, stanan marakatti! 😂🤣

Vierailija
13/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen fiksaatio sinulla on kutsua naisia harakoiksi? Jos haluat ostaa naiselle korun, mutta pelkäät, että et osaa valita oikein, niin sano naisellesi, että olet ajatellut hankkia hänelle korun ja voisiko hän näyttää nettisivuilta/kuvastosta/kaupasta, minkä tyyppisestä tykkää tai onko erityisiä toiveita. Tällöinhän nainen pääsee sanomaan senkin, jos korua ei lainkaan halua. Kaikki eivät halua ja tämä on myös oikeutettua.

Minä henk.koht. toivon korulahjaa, koska ne ovat todella henkilökohtaisia, ihania muistoja antajastaan. Kun käytän läheiseni minulle valitsemaa korua arjessa, muistan lämmöllä läheistäni lukuisia kertoja päivässä. Tulen onnelliseksi korusta ja usein aivan liikutun ajatellessani lahjaa ja sen antajaa. Kaikille korut eivät merkitse näin paljon ja toki sama efekti voi tulla vaikka hiustenkuivaimesta, jonka puoliso on lahjaksi hankkinut, mutta se hiustenkuivaaja ei ole ikuinen tai jatkuvassa käytössä niin kuin lempikoruni. Ap

Kulttuurissamme on täysin hyväksyttyä leikillään kutsua kultaa ja kiiltävää himoitsevaa olentoa kuvaannollisesti harakaksi, ei sisällä muita konnotaatioita.

Kerran muuten onnistuin ostamaan matkalta tuliaiseksi exälle silkkihuivin mutta silloin olinkin varma asiasta. Kuten itsekin sanot, todella henkilökohtaisen lahjan pitää olla viimeisen päälle sopiva eikä vähän sinne päin.

Vierailija
14/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivosteollisuus on yksi pahimpia luonnontuhoajia enkä sen takia itse halua enää koruja. Voisin kuvitella käyttäväni kierrätettyjä koruja, esim. niitä mitä voi ostaa panttilainaamoista, kun ovat jääneet lunastamatta, mutta toisaalta ei ole koskaan iskenyt tarvetta saada sellaisiakaan koruja.

Vierailija
15/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta itse korusi, stanan marakatti! 😂🤣

Viimeisen päälle asiallinen kommentti, kiitos tästä. Koen korujen ostamisen itselleni hankalaksi, koska ne tuntuvat liian kalliilta "noin vain" hankittavaksi. Eli ajattelen kai, että pitäisi olla joku erityinen syy, esim. syntymäpäivät. Mutta kai tähänkin täytyy vaan opetella.

Vierailija
16/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on alkuaikoina ostanut mulle 2 paria korviksia,kaulaketjun ja pirunnyrkkisormuksen.Hänellä itsellään oli hopeinen pirunnyrkkisormus ja sit sanoin et aika jännä ja  hieno. se sit tilas mulle sellasen vaikken edes olis välttis sitä halunnu. Myöhemmin todennu ettei meidän tarvii mitäään typeriä rinkuloita sormissa pitää.  Joten laatikossa lojuu se sormus. En  ite halua mitään sormusta ostaa itelle kun muut luulevat et mies sen on ostanu vaikka näin ei ole, enkä sitten jaksa alkaa selitelemään asiaa joten jätän ostamatta. Ja naimisiinki piti mennä mut eipä mentykkään niin ei tarvii niit typeriä rinkuloita sormessa pitää.

Eikä me naiset harakoita olla vaikka koruista tykätään. Onhan niiitä miehiäkin jolla on monta sormusta sormissa ja ketjut ja korvikset

Vierailija
17/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan sano suoraan mitä haluat? Minä kerron aina miehelle mitä toivon lahjaksi ja jos haluamani asia pitää tilata netistä, se olen yleensä minä joka sen tilauksen hoitaa (Olen miestä parempi tekemään nettiostoksia ja mies muutenkin kysyy minulta neuvoa jos on itse tilaamassa jotain). Olen aika valikoiva ja inhoan yllätyksiä joten tämä järjestely sopii minulle.

Vierailija
18/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sentään saat lahjoja. Minä en ole saanut mieheltä koskaan mitään muuta kuin vihkisormuksen. 

Vierailija
19/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä tämän ketjun negatiivista asenneilmapiiriä... Ehkä aloitukseni oli tahattoman provosoiva. Selvennykseksi todettakoon, että arvostan kyllä mieheni antamia lahjoja, sillä hän hankkii monia käytännöllisiä juttuja, joita en olisi itse osannut edes kaivata. Olen kuitenkin melko naisellinen ja esteetikko ja toivoisin edes joskus korulahjaa, koska sellainen tuottaa niin valtavasti iloa koko loppuelämän ajan. Kun taas joku sähköhammasharja on mielestäni ennemminkin välttämättömyys, eikä hemmottelua, mitä kaipaan. Sähköhammaharjan raaskin ostaa milloin vain, kun sellaista tarvin.

Mutta kuten jo totesin, täytyy vain opetella avaamaan suunsa ja ellei tämäkään auta, niin ostaa sitten itse, vaikka tällainen itsensä hemmottelu ei helppoa minulle olekaan. Ap

Vierailija
20/47 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut 30 vuoteen yhtäkään lahjaa mieheltä. Mies on kyllä ollut sama koko ajan.