Miksi miehen pitää muistaa lastensta äitiä äitienpäivänä?
Eikös äitienpäivänä nimenomaan lapset onnittele omaa äitiään eikä mies vaimoaan?
Kommentit (51)
Kyllä mä höösään korttia ja herkkua lasten kanssa isänpäivänä. Mä näen sen niin, että siinä arvostetaan hänen isyyttään. Siis lapset tietysti muistavat isäänsä, mutta myös minä olen tosi iloinen, että hän on lasteni isä ja saan hänen kanssaan jakaa vanhemmuuden. Hyvin on isänä ollut noille mun elämäni tärkeimmille. Kyllä siitä voi kiittää.
Ei hemmetissä mitään lahjoja tarvitse, vaan juurikin muistaa. Huomioida. Voi sen tehdä lahjallakin.
Usein kun se menee niin, että sen miehen lasten äiti on ainakin vuoden lasta kohden 24/7 antamassa huolenpitoa ja perusturvaa. Kun se on jaksettu, osattu ja haluttu tehdä, satoa kerätään ihmisikä.
Kyllä siitä ihan mielellään kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kasvatus on myöskin miehen tehtävä, ei ainoastaan naisen. Mistä lapsi oppii?
Jos ei ole kypsä isäksi ja sen kaikkiin velvollisuuksiin kannattaa harkita vakavasti lasten hankintaa AJOISSA.
Meinaatko että kypsyys ja valmius isäksi mitataan siinä, että ostatko muijalles äitienpäivälahjan, no hohhoh.
kypsyyden puute tuli selkeästi esille. muija, voi luoja
Yleensä miehet haluavat muistaa lastensa äitiä äitienpäivänä. Mun parhaan ystävän ex-mieskin muistaa ystävääni aina äitienpäivänä lahjalla (ja ystäväni toki muistaa ex-miestään isänpäivänä).
Miehellähän ei mitään lapsia olisikaan, ellei heidän äitinsä olisi aikamoisella työllä ja tuskalla heitä maailmaan saattanut. Eli äitienpäivän muistaminen on aika kiva kiitollisuudenosoitus isyydestä. Tosin järkevämpäähän se olisi niin miehen kuin lapsienkin muistaa äitiä ja toisiaan siinä arjen lomassa, eikä vain yhtenä päivänä hössöttää.
Vierailija kirjoitti:
No siinähän se tuli jo otsikossa syy.
Ai " lastensta äitiä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinähän se tuli jo otsikossa syy.
Ai " lastensta äitiä"?
Niin. Ne lapsiahan ei saa ilman sitä toista vanhempaa.
Ei pidä ja ei ole pakko jos ei halua.
Minun mieheni nähtävästi haluaa juhlia äitienpäivää koska hössöttää siitä minua ja lapsia enemmän.
Mieheni äiti ja oma äitini ovat jo kuolleet.
Mutta mieheni arvostaa minua muutenkin ihmisenä, naisena ja puolisona niin ei ihme että arvostaa minua omien lastensa äitinäkin.
Ja meillä ei ole tapana ostella mitään kalliita lahjoja vaan enemmäkin panostetaan yhdessäoloon.
Ja isäinpäivänä sama homma.
Voi voi. Ei tarvitse. Eikä tarvitse myöskään ihmetellä miksi tuli ero ja ex-vaimo vei lapset, jos jo tällainen asia niin vaikeaa on :D
Meillä ei tarvitsisi, mutta mies muistaa silti. Olen pyytänyt, että vietettäisiin joko yhdessä aikaa perheen kesken ja lapset saa piirtää kortin. Ei tarvitsisi muutoin muistaa. En ole yhtään ”merkkipäiväihminen”
Meillä mies on siitä lähtien, kun ensimmäinen lapsi syntyi, tarjonnut äitienpäiväaamuna minulle shampanjaa, mansikoita ja kermavaahtoa sekä laittanut herkullisen aamiaisen. Kukkakimppu on aina ollut pöydässä, joko valkovuokkoja tai kaupasta ostettu kimppu. Sama jatkuu edelleen vaikka lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa. Heidän ja heidän kumppaneidensa kanssa keräännytään yhteiselle lounaalle ravintolaan. Meilläpäin ei ravintoloilla ole erityisiä äitienpäivälounaita