Nykyihminen on niin itsekäs, että lentokoneen hätäevakuoinnissa moni ottaa matkatavaroitaan mukaansa vaikka se on ehdottoman kiellettyä
Tämä nähtiin Moskovassa ja nähdään vielä muuallakin. Minä, minä, minä.
Kommentit (202)
Itse istun aina reppu selässä koneessa. En todellakaan aio hätätapauksessa jättää tavaroitani muitten armoille!
Vierailija kirjoitti:
Luulisi nykytekniikalla pystyttävän lukitsemaan matkustamon tavarasäilytys samalla hetkellä kun järjestelmä antaa varoituksen, mutta ei liene kuitenkaan niin oleellinen ongelma, koska lentokonevalmistajat eivät ole siihen satsanneet.
Olen huomannut siellä olevan myös lentoyhtiön elvytys- ja pelastustarvikkeita. Siksi olisi huono lukita tai sitten niille oma kaappi.
Vierailija kirjoitti:
Moni kuoli varmasti siksi että ihmiset on paniikissa tönineet toisiaan, yrittäneet päästä jonossa eteenpäin. Ei tarvita kuin yksi kaatumisen yms. aiheuttama tukos ja käytävä on tukittu. Ja kuoltu jo savukaasuihin.
Varmaan on työnnetty takaa päin täysillä ja kiipeilty penkkien yli.
En ole ollut tuollaisessa tilanteessa onneksi, mutta inhottavasta rynnimisestä sain kokemuksen Ruisrockissa, kun busseja tuli aivan liian harvoin. Miehet siis työnsivät kaikin voimin, jotta itse pääsisivät bussiin. Siinä olisi voinut pahasti loukata. Eikä edes ollut hätätilanne.
Miten muuten noin siististi pelastuttiin riveiltä 1-11? Eikös luulisi olevan hankalampi päästä ikkunapaikoilta pois. Eli hyvinkin kaukaa takaa käutäväpaikoilta pelastuisi ja ikkunapaikoilta ei pääsisi käytävälle millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään häiritse se, että pelastuneista 4 oli henkilökunnan jäseniä, ja henkilökunnasta kuoli vain 1 henkilö? Ainakin laivoissa on ymmärtääkseni niin että miehistö jättää uppoavan laivan viimeiseksi. Ehkä useampi olisi voinut selviytyä jos lentoemännät / kapteeni olisivat tässäkin tapauksessa johtaneet evakuointia.
Kaikki pelastuneet miehistön jäsenet istuivat koneen etuosassa. Lentoemännät johtivat evakuointia, auttoivat parhaansa mukaan. Pelastuneet istuivat riveillä 1-11, taaempaa ei pelastunut kukaan. Viimeisinä ulos päässeet joutuivat ryömimään uloskäynnille, koska savua oli niin paljon jo. Olisiko lentoemäntien, lentäjien pitänyt mennä väkisin tappamaan itsensä sinne savuun, jossa todennäköisesti jo kaikki olisivat kuitenkin jo kuolleet häkämyrkytykseen. Uhreja olisi ollut silloin 45 41 sijaan.
Eikö ole turvallisuusriski että koko henkilökunta on yhdessä osassa konetta ja toinen puoli on ilman miehistöä?
Meinaatko, että ainakin toinen lentäjistä olisi pitänyt ohjaamon sijaan sijoittaa koneen takaosaan?
Oliko vain yksi liukualusta käytössä? Eikö molemmilla puolilla ole ovissa se alusta, eli olisivat voineet liukua myös toisen puolen etuovesta?
Vierailija kirjoitti:
Oliko vain yksi liukualusta käytössä? Eikö molemmilla puolilla ole ovissa se alusta, eli olisivat voineet liukua myös toisen puolen etuovesta?
Etuosan toinen liukumäki avattiin myös. Mutta ainakin yhden videon mukaan tällä toisella puolella liekit oli paljon lähempänä liukumäkeä, joten sitä ei ehkä käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Videoiden perusteella siellä on ollut kaksi etuovea käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerkiää ottamaan laukkunsa niin aina parempi. Ei hidasta evakuointia yhtään.
Jos ap. pelkää lentämistä niin ei sitten lennä.
Oletko sä tyhmä?
Usein ne pakaasit on sellaisia, että niitä ei noin vain kannella. Ne on isoja ja painavia, ja todellakin ne hidastavat kaikkien kulkua jo normaalissa poistumisessakin.
Onnettomuustilanteessa jokainen sekunti ratkaisee kuoleeko vai ei. Jos jokainen haaskaa yhden sekunnin tavaroidensa kaiveluun niin jonon viimeinen odottaa jo pari minuuttia ja kuolee.
Niinpä, jurakauden lentomatkustajat eivät olleet niin kieroutuneita!
Käsimatkatavaralokeroiden pitäisi lukittua automaattisesti hätätilanteessa jotta niitä ei saisi auki tai sitten niitä ei pitäisi olla lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerkiää ottamaan laukkunsa niin aina parempi. Ei hidasta evakuointia yhtään.
Jos ap. pelkää lentämistä niin ei sitten lennä.
Kun koneen etuosassa bisnesluokassa availlaan laukkukaappeja ja vedellään omia laukkuja sieltä ulos, tukitaan monen ihmisen pääsy ulos palavasta koneesta, kun takaosa on tulessa. Kaikille hätätilanteessa matkalaukkua kantaville pitäisi langettaa vähintään isot sakot tai mieluiten vankeutta kuolemantuottamuksesta. Siinä ehtii muutama kuolla niiden tärkeiden sekuntien aikana, minkä laukun ottaminen mukaan kestää.
Missä oli henkilökunta? Ei varmaankaan ohjaamassa matkustajia ulos ja kieltämässä matkatavaroiden ottamista?
Nykyihminen on kaikkialla imbesilli pölkkypää, joka ei ajattele muuta kuin. Mitä mulle nyt tapahtuu, miten mulla on paha mieli ja vähän masentaa
no jos totta puhutaan kuolonuhrit aiheutti huonosti tehty venäläiskone ja kapteeni joka ei osannut lentää sitä
Vierailija kirjoitti:
no jos totta puhutaan kuolonuhrit aiheutti huonosti tehty venäläiskone ja kapteeni joka ei osannut lentää sitä
Ja hätiköity hätälasku, se sen tulipalon aiheutti. Ai hitto miten tuolla itärajan takana osataankin tämä ihmisten vedättäminen ja heti isonkin tragedian jälkeen surutta propagoidaan keskustelua sivuraiteille. Täälläkin palstalla saatu jengi huutamaan pakaasien perään, vaikka tällä hetkellä mikään ei viittaa siihen että yksikään ihminen olisi kuollut siksi. Typeräähän se toki on alkaa laukkuja ottamaan mukaan. Tutkinta tulee näyttämään totuuden aikaan, itse uskoisin olevan kyseessä huonokuntoinen kone, huono huolto ja miehistön väärä toiminta vikatilanteessa.
Olisin huutanutv ku palosireeni jos joku alkaisi ottamaan omaisuutta mukaan ylähyllyltä ja rynnisin etiäpäin. Pikkurepun otan mukaan. Oon ollut maanjäristyksessä, ts hotelli huoju, otin ison repun ja pikkurepun ja juoksin portaita alas. Vanha pariskunta meni edellä ja kun tulin lähelle niin ukko otti mun repun ja mun piti kulkea hänen vaimonsa kanssa. Menin portaat alas ja otin oman reppuni ja lähdin yksin kulkemaan. Oli liian hidasta menoa käsikynkässä.
Tuossa onnettomuudessa venäläisten ryssintä oli moninkertaista: huono kone, osaamaton laskeutuminen ja itsekkäät & säännöistä piittaamattomat matkustajat. Tervetuloa Venäjälle!
Yllätyittekö?
Ne oli venäläisiä.
Maailman röyhkein ja itsekkäin kansa
Ehkä siellä oli mamman koko omaisuus. Elämä ilman sitä oli varmaan ahdistava ajatus.