Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Jumala rankaise pahoja ihmisiä?

Vierailija
05.05.2019 |

Kiusaajia, lasten hyväksikäyttäjiä, murhaajia. Tuntuu, että heillä menee aina paremmin kuin muilla...

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset uskoisivat mitään tällaista sheibaa ei tapahtuisi, ihmiselle on myös annettu sellainen kiva juttu kuin oma tahto. Jos sitä ei olisi olisimme robotteja, jokainen valitkoon itse ja sitten kuoltuamme saamme tekojemme mukaan.

Vierailija
102/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jumalalla pippeli?

Joidenkin väitteiden mukaan kromosomit ja sukupuolielimet määräävät sukupuolen, ei se mitä sukupuolta itse oikeasti kokee olevansa. Nämä ihmiset varmaan myös uskovat, että sukupuoleen tarvitaan materiasta koostuvaa kehoa - ja eikö Jumala ole henkinen olento, eikä koostu materiasta? Hänellä ei silloin voisi olla edes sukupuolta. Mitä Jumalan sukupuoli käytännössä edes tarkoittaisi? Miten hänen mieheytensä käytännössä tulisi esille? Niin no, kyllähän hän saattoi naissukupuolisen ihmisen raskaaksi. Oliko se pelkkää taikuutta, jonka Jumala olisi voinut tehdä sukupuolettomanakin, vai käyttikö hän siinä siittiöitään?

Miksi häntä sitten kutsutaan "isä meidän joka olet taivaassa"? Miespuoliseen tällä kyllä vahvasti viitataan.

Niin viitataan, mutta millä tavalla Jumala on mies?

Onko hänellä siis miestyypilliset lisääntymiselimet ja kromosomit? Tuskin. Eli onko hänellä vain miehen identiteetti?

Itse siis kyllä hyväksyn myös sosiaalisen sukupuolen, uskon transsukupuolisuuteen jne., mutta kaikki eivät. Joillekin sukupuoli on vain sitä mihin kehoon on syntynyt. Miten he näkevät Jumalan sukupuolen?

Joillekin raamattu toimii uskottavana todisteena siitä että jumala on mies. Raamatussa lukee niin.

Selvä, mutta millaisena Jumalan miessukupuolisuus hahmotetaan?

Onko hän mieheltä näyttävässä kehossa tai jotain?

Onko Jumalalla uskovaisten mielestä olemassa ulkonäkö ihan konkreettisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viimeisellä tuomiolla Jumala tuomitsee jokaisen ihmisen jokaisesta pahasta teosta saa rangaistuksen, joko ihminen kantaa rangaistuksensa ja tuomionsa itse tai saa armahtavan tuomion ja vapautuksen rangaistuksesta mikäli on eläessään antanut sovittaa itsensä Jumalan kanssa eli ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskärsimyksen ja kuoleman puolestaan pahuutensa sovitukseksi.

Joutuuko siis kaikki muut kuin kristityt suoraan helvettiin?

Kyllä, koska synnin palkka on kuolema (kadotus, helvetti) ja joka ei ole ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskuolemaa syntiensä sovitukseksi joutuu kuolemaan itse (eli joutuu kadotukseen, helvettiin).

Minkälainen paikka on kadotus? Mielikuvia?

Tila, jossa mielen valtaa täydellinen toivottomuus. Olen kyllä sitä mieltä, että ns. helvetti ja kadotus on täällä maan päällä. En usko muuhun fyysiseen helvettiin.

Olemmeko todellisuudessa jo helvetissä ja autuaat on viety taivaaseen?

Kuka on, kuka ei. Moni tekee itse oman helvettinsä. Ei tietenkään kaikki, en ajattele, että kaikki on itsestä kiinni ja että jokainen on oman onnensa seppä ja mitä näitä hokemia on. Mutta omaan kärsimykseensä voi jossain määrin vaikuttaa.

Vierailija
104/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jmnjmnt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska helvetti on maan päällä ja täällä kärsitään. Taivaassa ei.

Ei. "Jumalan" -NTR- tahto on etta jokaisesta tulisi maan paalla tahti, aivan kuin se on mahdollista taivaassa. Se toteutuu taivaassa jokaiselle, joka siihen on halukas ja kelvollinen. Mutta etta se tapahtuisi maan paalla, pitaa ihmisten tietysti tuntea -NTR-  ("jumala") NTR-T (- taret) tai NTR-W ("jumalat") jotta sama onni tulee heidan osakseen siis (jo) taalla.

Mitaan helvettia EI OLE.

Toinen kuolema kyllakin.

jmnjmnt

https://www.vauva.fi/keskustelu/3451407/mita-mielta-vanhan-testamentin-…

Tuolla jotakin.

Haluaisin lisata: Kaikelle muulle voi antaa anteeksi,( koska jokainen muu, kuin vale voi jattaa synnin; seurata totuutta, mutta vale ei seuraa totuutta) mutta ei valeelle. Se on mahdotonta, koska vale, SE kaarme on totuuden: M-´a -´a- t  j-j vastakohta.

Se: Vale, "kaarme" on kaiken pahan alkusyy. Siksi alkoon kukaan ihminen sita seuratko. Koska seuraavat, on maailmassa ikavia asioita.

Rukoilen -NTR- lta parepaa maailmaa.  

Vierailija
105/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viimeisellä tuomiolla Jumala tuomitsee jokaisen ihmisen jokaisesta pahasta teosta saa rangaistuksen, joko ihminen kantaa rangaistuksensa ja tuomionsa itse tai saa armahtavan tuomion ja vapautuksen rangaistuksesta mikäli on eläessään antanut sovittaa itsensä Jumalan kanssa eli ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskärsimyksen ja kuoleman puolestaan pahuutensa sovitukseksi.

Kyllä, koska synnin palkka on kuolema (kadotus, helvetti) ja joka ei ole ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskuolemaa syntiensä sovitukseksi joutuu kuolemaan itse (eli joutuu kadotukseen, helvettiin).

Raamattu kuvaa helvetin tuliseksi järveksi, missä on itku ja hammastenkiristys. Kadotus on ikuinen ero Jumalasta. Lisäksi se kuvataan paikaksi jossa kukaan ei tahdo olla, ei myöskään Jumala tahdo kenenkään sinne joutuvan ja siksi antoikin Poikansa jottei yksikään joka Häneen uskoo sinne joutuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.

Vierailija
106/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rankaisee, nähty on.

Vierailija
107/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jumalalla pippeli?

Joidenkin väitteiden mukaan kromosomit ja sukupuolielimet määräävät sukupuolen, ei se mitä sukupuolta itse oikeasti kokee olevansa. Nämä ihmiset varmaan myös uskovat, että sukupuoleen tarvitaan materiasta koostuvaa kehoa - ja eikö Jumala ole henkinen olento, eikä koostu materiasta? Hänellä ei silloin voisi olla edes sukupuolta. Mitä Jumalan sukupuoli käytännössä edes tarkoittaisi? Miten hänen mieheytensä käytännössä tulisi esille? Niin no, kyllähän hän saattoi naissukupuolisen ihmisen raskaaksi. Oliko se pelkkää taikuutta, jonka Jumala olisi voinut tehdä sukupuolettomanakin, vai käyttikö hän siinä siittiöitään?

Luulen, että käytti enkeli Gabrielia.

Mutta olen siis myös sitä mieltä, että Jumalalla ei ole sukupuolta. Eikä taivaassa tai mikä ikinä onkaan  se lopullinen kirkastumisen paikka tai olomuoto, ole seksiä, vaikka Johanna Tukiainen sellaisesta haaveksii. Se on maallista elämää.

Miksi juuri Gabrielia? Mikä sai sinut päättelemään niin? Miksei Mikael?

Vierailija
108/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa, miksi hän antaa lasten kärsiä. Miksi luonnonvoimat tekevät pahiten tuhoa siellä missä on köyhiä?

Kävin lapsena pyhäkoulua, mutta sitten aloin miettiä näitä ns, Jumalan tekoja ja tekemättä jättämisiä. Totesin, ettei häntä ole.

Koin suurta helpotusta, kun sain äidille sanottua, että höpö höpö sinun ja pappien jutut.

Muuhun en ota kantaa, mutta mielestäni se on niin päin, että tietyt alueet ovat köyhiä siksi, että luonnonvoimat tekevät siellä säännöllisesti tuhoa. Ne alueet, joissa luonnonkatastrofeja ei juurikaan ole, ovat päässeet vaurastumaan ja irti köyhyydestä. 

Vierailija
109/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rankaisee, nähty on.

Ei rankaise, nähty on. Tai sitten odotellaan vuoronumeroa 10573512. 

Vierailija
110/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jumalalla pippeli?

Luulen, että käytti enkeli Gabrielia.

Mutta olen siis myös sitä mieltä, että Jumalalla ei ole sukupuolta. Eikä taivaassa tai mikä ikinä onkaan  se lopullinen kirkastumisen paikka tai olomuoto, ole seksiä, vaikka Johanna Tukiainen sellaisesta haaveksii. Se on maallista elämää.

Miksi juuri Gabrielia? Mikä sai sinut päättelemään niin? Miksei Mikael?

Eikö se ollut Gabriel, joka välitti Jumalan viestin Marialle. En ole Raamatun asiantuntija sen kummemmin, mutta näin muistelen.

Vierailija
111/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset uskoisivat mitään tällaista sheibaa ei tapahtuisi, ihmiselle on myös annettu sellainen kiva juttu kuin oma tahto. Jos sitä ei olisi olisimme robotteja, jokainen valitkoon itse ja sitten kuoltuamme saamme tekojemme mukaan.

Uskovat ovat vuosisatojen aikana tehneet paljon pahaa, uskonnosta riippumatta. Jumala antoi ihmiselle oman tahdon, mutta jos toimimme sen mukaan siitä seuraa rangaistus.

Vierailija
112/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tila, jossa mielen valtaa täydellinen toivottomuus. Olen kyllä sitä mieltä, että ns. helvetti ja kadotus on täällä maan päällä. En usko muuhun fyysiseen helvettiin.

En oo toi ketä lainasit, mutta ei, kun Jeesus palaa niin sen kyllä huomaavat kaikki ja vasta sitten mennää siihe lopulliseen sijoituspaikkaan, joko helvettii tai uudeksi luotuun taivaasee ja maahan. Ne jotka on kuolleet uskossa Jeesukseen nii niiden sielut ovat jo taivaassa, niiden jotka eivät nii tuonelassa, odottamassa sitä lopullisee sijotuspaikkaan menemistä, missä sit ollaan ikuisesti ja ruumiillisesti.

Vierailija
113/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovat ovat vuosisatojen aikana tehneet paljon pahaa, uskonnosta riippumatta. Jumala antoi ihmiselle oman tahdon, mutta jos toimimme sen mukaan siitä seuraa rangaistus.

Niin, kyllä suurin osa maailman pahuudesta on ihmisten aikaan saamaa. Poislukien tietysti luonnonkatastrofit.

Mutta toisaalta ihmisellä on äly ja tietoa, jolla luonnonkatastrofien tuhojakin voidaan minimoida, ainakin teoriassa. On yleisessä tiedossa esim. alueet, joilla maanjäristykset ovat todennäköisimpiä ja alueet, joille trooppiset myrskyt iskevät säännöllisesti.

Vierailija
114/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen haaskannut aikaa miettiessäni tätä asiaa uskonnollisen lapsuuden ja varhaisaikuisuuden aikana. Kun vihdoin olen hyväksynyt, ettei Jumalaa ole, ei ainakaan Raamattu-kirjan määrittelemää rankaisevaa jumalaa, on oloni paljon vapautuneempi: paha ei saa palkkaansa, hyvää ei palkita millään taivaspaikalla. Kaikki on tässä. Ja sinusta itsestäsi on kiinni miten tämän ainutkertaisen, sattumaan perustuvan ihmeellisen elinaikasi käytät maapallolla. Valitse viisaasti!

Vierailija
115/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo toi ketä lainasit, mutta ei, kun Jeesus palaa niin sen kyllä huomaavat kaikki ja vasta sitten mennää siihe lopulliseen sijoituspaikkaan, joko helvettii tai uudeksi luotuun taivaasee ja maahan. Ne jotka on kuolleet uskossa Jeesukseen nii niiden sielut ovat jo taivaassa, niiden jotka eivät nii tuonelassa, odottamassa sitä lopullisee sijotuspaikkaan menemistä, missä sit ollaan ikuisesti ja ruumiillisesti.

Mihin tarvitaan ruumista lopullisessa sijoituspaikassa, jos siellä ollaan "elossa" ikuisesti. Maanpäällinen elämähän on aineen yhtymistä happeen kemiallisena reaktiona, noin karkeasti yleistettynä. Eli etenevä hidas palamisreaktio.  Ei se jatku iankaikkisesti. Enkä usko, että Jumalakaan on ruumiin muodossa. Jeesus syntyi ihmisruumiiseen, mutta Jumala on jotain muuta kuin lihaa ja verta.

Vierailija
116/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan ruumista lopullisessa sijoituspaikassa, jos siellä ollaan "elossa" ikuisesti. Maanpäällinen elämähän on aineen yhtymistä happeen kemiallisena reaktiona, noin karkeasti yleistettynä. Eli etenevä hidas palamisreaktio.  Ei se jatku iankaikkisesti. Enkä usko, että Jumalakaan on ruumiin muodossa. Jeesus syntyi ihmisruumiiseen, mutta Jumala on jotain muuta kuin lihaa ja verta.

En tiiä miksi, mutta Raamattu sanoo että nii on, saadaan ylösnousemusruumis niinku Jeesuskin nousi ylös ruumiillisesti, tietty ollaan kuitenkin edelleen ihmisii ja Jeesus on Jumala. On siis vain yksi kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesuksessa Jumala on ruumiillisessa muodossa, lihaa ja verta.

Vierailija
117/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kuvaa helvetin tuliseksi järveksi, missä on itku ja hammastenkiristys. Kadotus on ikuinen ero Jumalasta. Lisäksi se kuvataan paikaksi jossa kukaan ei tahdo olla, ei myöskään Jumala tahdo kenenkään sinne joutuvan ja siksi antoikin Poikansa jottei yksikään joka Häneen uskoo sinne joutuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.

Sivulla 7 kirjoitin, etta jokaisesta jumalalle itsensa antaneesta tulee tahti. Tai paremminkin jokaisesta tulee tahti, joka ottaa jumalan -NTR- omaan itseensa. Sanon sen vielapa nain pain. NTR-W (jumalien) rakastama. Kuten vanhemmat rakastavat lastaan.

Mutta mika on kadotus? Se on se yo kun kadotetut poltetaan. Siihen ei liity karsimysta sen enempaa, kuin valeen havittaminen vaatii. Se on sita, etta sydan heitetaan krokotiilin suuhun. Se on sita, etta elava jyva erotetaan akanoista. Se on kobran purema.

Se on sita etta hyva toteutuu, eli vale havitetaan.

Siksi: noudata juuri sita hyvaa totuutta; tayta sydan hyvalla ja heita vale ulos.

Mikaan ikuinen helvetti ei ole pahan havittamista, se on pahan yllapitoa. Siksi se on kaarmeen julistuksen kuuntelemista.

-NTR- leikkaa kaarmeelta paan irti.

Itse asiassa siihen on valta ihmisella joka on ottanut jumaluuden itseensa. Kuningatar NEITH:n pyramidista sanat: -Sina kaarme sanot mina tapan sinut; mutta sina et tapa minua. Mina tapan sinut-

Tai viela enemman: Kaarme ehdottaa Setsh:lle etta haneltahan on viety kivekset, vaikka Setsh on antanut itsensa auringolle ja saanut kiveksensa takaisin. Tehnyt parannuksen. Setsh sanoo auringolle: Tuo koytesi, ja sitoo kaarmeen. Kaarme jatkaa pilkkaamistaan, ja yrittaa muistuttaa mita Setsh on tehnyt (synteja). Setsh ei kuuntele vaan hakkaa kaarmeen palasiksi.

Ja viela kuningatar Neith:n pyramidista sanat: - Mina olen han joka tuntee Hor:n ja Setsh:n-

Sivulla lisaa Hor:sta ja Setsh:sta.

Vierailija
118/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
119/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sekavaa sakkia paikalla. Uskotteko oikeasti näihin juttuihinne?

Vierailija
120/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jmnjmnt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivulla 7 kirjoitin, etta jokaisesta jumalalle itsensa antaneesta tulee tahti. Tai paremminkin jokaisesta tulee tahti, joka ottaa jumalan -NTR- omaan itseensa. Sanon sen vielapa nain pain. NTR-W (jumalien) rakastama. Kuten vanhemmat rakastavat lastaan.

Mutta mika on kadotus? Se on se yo kun kadotetut poltetaan. Siihen ei liity karsimysta sen enempaa, kuin valeen havittaminen vaatii. Se on sita, etta sydan heitetaan krokotiilin suuhun. Se on sita, etta elava jyva erotetaan akanoista. Se on kobran purema.

Se on sita etta hyva toteutuu, eli vale havitetaan.

Siksi: noudata juuri sita hyvaa totuutta; tayta sydan hyvalla ja heita vale ulos.

Mikaan ikuinen helvetti ei ole pahan havittamista, se on pahan yllapitoa. Siksi se on kaarmeen julistuksen kuuntelemista.

-NTR- leikkaa kaarmeelta paan irti.

Itse asiassa siihen on valta ihmisella joka on ottanut jumaluuden itseensa. Kuningatar NEITH:n pyramidista sanat: -Sina kaarme sanot mina tapan sinut; mutta sina et tapa minua. Mina tapan sinut-

Tai viela enemman: Kaarme ehdottaa Setsh:lle etta haneltahan on viety kivekset, vaikka Setsh on antanut itsensa auringolle ja saanut kiveksensa takaisin. Tehnyt parannuksen. Setsh sanoo auringolle: Tuo koytesi, ja sitoo kaarmeen. Kaarme jatkaa pilkkaamistaan, ja yrittaa muistuttaa mita Setsh on tehnyt (synteja). Setsh ei kuuntele vaan hakkaa kaarmeen palasiksi.

Ja viela kuningatar Neith:n pyramidista sanat: - Mina olen han joka tuntee Hor:n ja Setsh:n-

Sivulla lisaa Hor:sta ja Setsh:sta.

Ja kuitenkin Setsh on maassa, viattoman Sjir:n ("osiris") edessa joka on noussut kuolleista. Maassa. Katuen. Han on ottanut itseensa jumaluuden; S-b.

S-b ("maa") on jumaluus hankin. "Maa". N-t "taivaan"  puoliso.

Seb: "maa"

Nut: "taivas"

Kaikki pyramiditeksteista.