Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Jumala rankaise pahoja ihmisiä?

Vierailija
05.05.2019 |

Kiusaajia, lasten hyväksikäyttäjiä, murhaajia. Tuntuu, että heillä menee aina paremmin kuin muilla...

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueppa se Raamattunakin tunnettu satukirja vähän tarkemmin. Siellä sanotaan hyvin selvästi, että tätä Jumala-nimistä hahmoa ei kiinnosta pätkän vertaa ihmisten teot, ainoastaan että he uskovat. Katsos kun Jumala on narsisti, joten hän pelastaa vain ja ainoastaan uskovat - teoista huolimatta.

Raamattu on aika ristiriitainen kokoelma. Toisessa kohdassa sanotaan toista ja toisessa toista.

Mitä Raamatun kohta "Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." Tarkoittaako rikkaus, ettei usko Jumalaan?

Ei vaan sitä, että siitä mammonasta tulee NIIN helposti jumala, että elävä Jumala ei enää kiinnosta. Plus tulee niin itseriittoiseksi, ettei tarvitse kenenkään apua. Tietäähän sen itsestäänkin, että eniten huutaa Hänen puoleensa silloin kun on hätä tai huoli. 

Vierailija
82/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viimeisellä tuomiolla Jumala tuomitsee jokaisen ihmisen jokaisesta pahasta teosta saa rangaistuksen, joko ihminen kantaa rangaistuksensa ja tuomionsa itse tai saa armahtavan tuomion ja vapautuksen rangaistuksesta mikäli on eläessään antanut sovittaa itsensä Jumalan kanssa eli ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskärsimyksen ja kuoleman puolestaan pahuutensa sovitukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jumalalla pippeli?

Joidenkin väitteiden mukaan kromosomit ja sukupuolielimet määräävät sukupuolen, ei se mitä sukupuolta itse oikeasti kokee olevansa. Nämä ihmiset varmaan myös uskovat, että sukupuoleen tarvitaan materiasta koostuvaa kehoa - ja eikö Jumala ole henkinen olento, eikä koostu materiasta? Hänellä ei silloin voisi olla edes sukupuolta. Mitä Jumalan sukupuoli käytännössä edes tarkoittaisi? Miten hänen mieheytensä käytännössä tulisi esille? Niin no, kyllähän hän saattoi naissukupuolisen ihmisen raskaaksi. Oliko se pelkkää taikuutta, jonka Jumala olisi voinut tehdä sukupuolettomanakin, vai käyttikö hän siinä siittiöitään?

Miksi häntä sitten kutsutaan "isä meidän joka olet taivaassa"? Miespuoliseen tällä kyllä vahvasti viitataan.

Niin viitataan, mutta millä tavalla Jumala on mies?

Onko hänellä siis miestyypilliset lisääntymiselimet ja kromosomit? Tuskin. Eli onko hänellä vain miehen identiteetti?

Itse siis kyllä hyväksyn myös sosiaalisen sukupuolen, uskon transsukupuolisuuteen jne., mutta kaikki eivät. Joillekin sukupuoli on vain sitä mihin kehoon on syntynyt. Miten he näkevät Jumalan sukupuolen?

Vierailija
84/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueppa se Raamattunakin tunnettu satukirja vähän tarkemmin. Siellä sanotaan hyvin selvästi, että tätä Jumala-nimistä hahmoa ei kiinnosta pätkän vertaa ihmisten teot, ainoastaan että he uskovat. Katsos kun Jumala on narsisti, joten hän pelastaa vain ja ainoastaan uskovat - teoista huolimatta.

Raamattu on aika ristiriitainen kokoelma. Toisessa kohdassa sanotaan toista ja toisessa toista.

Mitä Raamatun kohta "Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." Tarkoittaako rikkaus, ettei usko Jumalaan?

Ei vaan sitä, että siitä mammonasta tulee NIIN helposti jumala, että elävä Jumala ei enää kiinnosta. Plus tulee niin itseriittoiseksi, ettei tarvitse kenenkään apua. Tietäähän sen itsestäänkin, että eniten huutaa Hänen puoleensa silloin kun on hätä tai huoli. 

Rahan lisäksi on myös muita asioita jotka auttavat ihmistä, parantavat elämänlaatua ja vaikuttavat niin, ettei enää tarvitse apua. Onko sekin väärin, vai tulisiko pyrkiä sellaiseen elämään, että on vähän epätoivoinen ja hädissään, jotta on syytä kääntyä Jumalan puoleen? (Siis että alkaa uskoa häneen ja pääsee siksi kuoltuaan taivaaseen, vaikka elämä olisikin edelleen kurjaa.)

Vierailija
85/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetyydytys ei kuitenkaan ole syntiä, jos noudattaa kymmenettä käskyä.

Käsky 10:

Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä himoitse lähimmäisesi taloa tai peltoa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiaan, äläkä mitään, mikä kuuluu hänelle.

Kaikilta runkkareilta putosi kivi sydämeltään.

Eikä muuten Onankaan ollut mikään suur-runkkari, hänen syntinsä ei oölut onania.

Mikäs tää onanin tarina olikaan? Miehen nimelle on tehty kunniaa sukupolvesta toiseen.

Löydät sen nettiraamatusta googlella.

Onanin veli kuoli ja mooseksenlain mukaan Onanin olisi pitänyt siittää veljensä leskelle lapsi(lankousavioliitto).

Onan kuitenkin "antoi siemenensä valua maahan" koska lasta ei olisi pidetty hänen lapsenaan.

Tästä suivaantuneena Jumala antoi Onanin kuolla.

Tällä raamatunkohdalla on perusteltu niin masturbointi- kuin ehkäisykieltoakin.

VT-jumala taas vauhdissa.

Vierailija
86/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viimeisellä tuomiolla Jumala tuomitsee jokaisen ihmisen jokaisesta pahasta teosta saa rangaistuksen, joko ihminen kantaa rangaistuksensa ja tuomionsa itse tai saa armahtavan tuomion ja vapautuksen rangaistuksesta mikäli on eläessään antanut sovittaa itsensä Jumalan kanssa eli ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskärsimyksen ja kuoleman puolestaan pahuutensa sovitukseksi.

Joutuuko siis kaikki muut kuin kristityt suoraan helvettiin?

Vierailija
87/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska helvetti on maan päällä ja täällä kärsitään. Taivaassa ei.

Vierailija
88/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jumalalla pippeli?

Joidenkin väitteiden mukaan kromosomit ja sukupuolielimet määräävät sukupuolen, ei se mitä sukupuolta itse oikeasti kokee olevansa. Nämä ihmiset varmaan myös uskovat, että sukupuoleen tarvitaan materiasta koostuvaa kehoa - ja eikö Jumala ole henkinen olento, eikä koostu materiasta? Hänellä ei silloin voisi olla edes sukupuolta. Mitä Jumalan sukupuoli käytännössä edes tarkoittaisi? Miten hänen mieheytensä käytännössä tulisi esille? Niin no, kyllähän hän saattoi naissukupuolisen ihmisen raskaaksi. Oliko se pelkkää taikuutta, jonka Jumala olisi voinut tehdä sukupuolettomanakin, vai käyttikö hän siinä siittiöitään?

Miksi häntä sitten kutsutaan "isä meidän joka olet taivaassa"? Miespuoliseen tällä kyllä vahvasti viitataan.

Niin viitataan, mutta millä tavalla Jumala on mies?

Onko hänellä siis miestyypilliset lisääntymiselimet ja kromosomit? Tuskin. Eli onko hänellä vain miehen identiteetti?

Itse siis kyllä hyväksyn myös sosiaalisen sukupuolen, uskon transsukupuolisuuteen jne., mutta kaikki eivät. Joillekin sukupuoli on vain sitä mihin kehoon on syntynyt. Miten he näkevät Jumalan sukupuolen?

Joillekin raamattu toimii uskottavana todisteena siitä että jumala on mies. Raamatussa lukee niin.

Vierailija
89/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska synnin palkka on kuolema (kadotus, helvetti) ja joka ei ole ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskuolemaa syntiensä sovitukseksi joutuu kuolemaan itse (eli joutuu kadotukseen, helvettiin).

Vierailija
90/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jumala valkoihoinen lihaa syövä heteromies?

Vierailija
91/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska synnin palkka on kuolema (kadotus, helvetti) ja joka ei ole ottanut vastaan Jeesuksen sijaiskuolemaa syntiensä sovitukseksi joutuu kuolemaan itse (eli joutuu kadotukseen, helvettiin).

Minkälainen paikka on kadotus? Mielikuvia?

Vierailija
92/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi uskonnossa taivaan ja helvetin tarkoitus, jos kaikki saisivat ansionsa mukaan jo elämänsä aikana?

Raamatussa Jumala kostaa kyllä reaaliajassa ja konkreettisesti synnit, eikä ihan pienillä näpäytyksillä. Jostain syystä ei ole tapahtunut 2019 vuoteen näitä kostoja enää.

Vierailija
93/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska helvetti on maan päällä ja täällä kärsitään. Taivaassa ei.

Ei. "Jumalan" -NTR- tahto on etta jokaisesta tulisi maan paalla tahti, aivan kuin se on mahdollista taivaassa. Se toteutuu taivaassa jokaiselle, joka siihen on halukas ja kelvollinen. Mutta etta se tapahtuisi maan paalla, pitaa ihmisten tietysti tuntea -NTR-  ("jumala") NTR-T (- taret) tai NTR-W ("jumalat") jotta sama onni tulee heidan osakseen siis (jo) taalla.

Mitaan helvettia EI OLE.

Toinen kuolema kyllakin.

jmnjmnt

Vierailija
94/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koe, että aloituksessa luetelluilla menisi paremmin, kuin minulla, tavallisella ihmisellä. Ei siis käy kateeksi kiusaajat pedofiilit ja murhaajat. Millaisella ihmisellä mahtaa käydä...

En tied, onko jumala olemassa ja/tai sjos on, niin minkälainen mahtaa olla. Mutta uskon kyllä ns. instant karmaan. Pahat ajatukset ja teot synnyttävät lisää pahaa ja pahuutta, hyvät ja positiiviset ajatukset ja teot lisäävät hyvää oloa ja hyvinvointia.

Vierailija
95/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tila, jossa mielen valtaa täydellinen toivottomuus. Olen kyllä sitä mieltä, että ns. helvetti ja kadotus on täällä maan päällä. En usko muuhun fyysiseen helvettiin.

Vierailija
96/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi uskonnossa taivaan ja helvetin tarkoitus, jos kaikki saisivat ansionsa mukaan jo elämänsä aikana?

Raamatussa Jumala kostaa kyllä reaaliajassa ja konkreettisesti synnit, eikä ihan pienillä näpäytyksillä. Jostain syystä ei ole tapahtunut 2019 vuoteen näitä kostoja enää.

Kyllä sitä tapahtuu kaiken aikaa. Joillekin se on jumalan kosto, joillekin syyn ja seurauksen laki, karma.

Vierailija
97/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Raamatussa kuvattu jumala saisi helposti diagnoosin asosiaalisesta ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, joten miksi hän kanssapahiksiaan mistään rankaisi? Varmaan nauttii kun näkee kärsimystä.

No ihmekös, että meidän suvussa uskovaiset ovat juuri noita persoonallisuushäiriöisiä. Sinällään p.häiriössä ei ole  mitään tuomittavaa, mutta kun jumankekka tekevät vain pahaa lähimmäisilleen, koska omahyyvyys.

Vierailija
98/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki vääryys ja tuska on seurausta jostakin. Ehkä meidän pitäisikin kohdistaa ajatuksemme siihen, miksi näin kävi ja yrittää sitä "parantaa".

Vierailija
99/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tila, jossa mielen valtaa täydellinen toivottomuus. Olen kyllä sitä mieltä, että ns. helvetti ja kadotus on täällä maan päällä. En usko muuhun fyysiseen helvettiin.

Olemmeko todellisuudessa jo helvetissä ja autuaat on viety taivaaseen?

Vierailija
100/129 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jumalalla pippeli?

Luulen, että käytti enkeli Gabrielia.

Mutta olen siis myös sitä mieltä, että Jumalalla ei ole sukupuolta. Eikä taivaassa tai mikä ikinä onkaan  se lopullinen kirkastumisen paikka tai olomuoto, ole seksiä, vaikka Johanna Tukiainen sellaisesta haaveksii. Se on maallista elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä