Miksei Jumala rankaise pahoja ihmisiä?
Kiusaajia, lasten hyväksikäyttäjiä, murhaajia. Tuntuu, että heillä menee aina paremmin kuin muilla...
Kommentit (129)
Rankaiseekin mutta ei tässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tiedän, onko se toinen aika sitten tulossa?
Mikä olisi uskonnossa taivaan ja helvetin tarkoitus, jos kaikki saisivat ansionsa mukaan jo elämänsä aikana?
Ainakin Raamatussa kuvattu jumala saisi helposti diagnoosin asosiaalisesta ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, joten miksi hän kanssapahiksiaan mistään rankaisi? Varmaan nauttii kun näkee kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsele ympärille hetki ja pysähdy miettimään. Mieti luontoa, vuodenaikoja, säätä miten kaikki toimii. Ihmisiin ja eläimiin. Mene ihan solu tasolle asti ja mieti onko tämä kaikki oikeasti syntynyt sattumalta räjähdyksessä?
Lueppa se Raamattunakin tunnettu satukirja vähän tarkemmin. Siellä sanotaan hyvin selvästi, että tätä Jumala-nimistä hahmoa ei kiinnosta pätkän vertaa ihmisten teot, ainoastaan että he uskovat. Katsos kun Jumala on narsisti, joten hän pelastaa vain ja ainoastaan uskovat - teoista huolimatta.
Emmää kerkee rankaseen, kun pitää lukee AV-palstaa!
Mielikuvitusolennot ei mitään saa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lueppa se Raamattunakin tunnettu satukirja vähän tarkemmin. Siellä sanotaan hyvin selvästi, että tätä Jumala-nimistä hahmoa ei kiinnosta pätkän vertaa ihmisten teot, ainoastaan että he uskovat. Katsos kun Jumala on narsisti, joten hän pelastaa vain ja ainoastaan uskovat - teoista huolimatta.
Raamattu on aika ristiriitainen kokoelma. Toisessa kohdassa sanotaan toista ja toisessa toista.
Mitä Raamatun kohta "Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." Tarkoittaako rikkaus, ettei usko Jumalaan?
Tuohon on eri vaihtoehtoja tarjolla.
1. Jumalaa ei ole.
2. Jumala on paha.
3. Jumala ei ole kaikkivoipa ja paha puoli on voitolla.
4. Jumala ei välitä näin alhaisten olentojen kohtalosta, kuten ihmistä ei heilauta bakteerin kohtalo.
5. Tutkimattomat ovat herran tai rouvan tai muunsukupuolisen tai sukupuolettoman jumalan tiet.
Kannattaisi mielummin uskoa Mustanaamioon tai Teräsmieheen, jos haluaa, että jumala rankaiseen pahoja.
Miten fiktiivinen hahmo voisi ketään rangaista? Sama kuin huutaisit hämähäkkimiestä apuun.
Jos Jumala on olemassa, miksi hän antaa lasten kärsiä. Miksi luonnonvoimat tekevät pahiten tuhoa siellä missä on köyhiä?
Kävin lapsena pyhäkoulua,  mutta sitten aloin miettiä näitä ns, Jumalan tekoja ja tekemättä jättämisiä.  Totesin, ettei häntä ole.
Koin suurta helpotusta, kun sain äidille sanottua, että höpö höpö sinun ja pappien jutut.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on eri vaihtoehtoja tarjolla.
1. Jumalaa ei ole.
2. Jumala on paha.
3. Jumala ei ole kaikkivoipa ja paha puoli on voitolla.
4. Jumala ei välitä näin alhaisten olentojen kohtalosta, kuten ihmistä ei heilauta bakteerin kohtalo.
5. Tutkimattomat ovat herran tai rouvan tai muunsukupuolisen tai sukupuolettoman jumalan tiet.
Olen itsekin ajatellut tätä paljon näin katolilaisena. Toki tiedän, että tässä maan päällä pahuus on ilmeisesti voimakkaampaa. Sitä en pysty käsittämään miksei Jumala auta syyttömiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsele ympärille hetki ja pysähdy miettimään. Mieti luontoa, vuodenaikoja, säätä miten kaikki toimii. Ihmisiin ja eläimiin. Mene ihan solu tasolle asti ja mieti onko tämä kaikki oikeasti syntynyt sattumalta räjähdyksessä?
Minä en tiedä onko alkuräjähdys totta, mutta jos haluaisin korvata tietämättömyyteni jollain jumalalla, joka on ollut aina olemassa, niin miksi minun pitäisi liittää siihen myös sellainen oletus, että tämä jumala rankaisee asioista?
Eikö se ole aika kaukaa haettua, jos alun perin haluttiin vain keksiä jokin selitys sille, miten maailma on olemassa?
eri
Toisen hyvä on aina toiselle paha.
Vierailija kirjoitti:
Toisen hyvä on aina toiselle paha.
Miksi olisi? Perustele, anna joku esimerkki.
Koska Jumalaa ei ole olemassa ja vallitsee vahvimman laki?