Ärsyttää snookeria katsellessa, kun muuten hyvä selostaja Aki Kauppinen selittää jokaisen ottelun aikana snookerin sääntöjä ihan kuin kanavalle olisi joka kerta eksynyt joku lajista täysin tietämätön
Olisi kummallista katsoa vaikka jalkapalloa, jossa selostaja selittäisi joka kerta esimerkiksi kulmapotkun kohdalla, että "kun pallo menee päätyrajan yli puolustavasta pelaajasta, niin potkaistaan tilanteen mukainen kulmapotku".
Kauppinen tuntuu selittävän jokaisessa matsissa, esim. että pitää lyödä vuorotellen punainen pallo ja väripallo. Eli tietoa täysin tietämättömille. Tulee omituinen olo saada jatkuvaa kertausta snookerin alkeista mm-kisojen selostajalta.
Kommentit (70)
Mua taas ei häiritse yhtään, että sääntöjä kerrataan. Peli on kuitenkin välillä niin hidastempoista, että siinä kerkeää selittämään vaikka mitä. Kauppisen höpötyksiä on kiva kuunnella.
En ymmärrä lajista mitään, mutta tykkään katsoa pussituksia. Sais tulla joskus tavallista kasipalloa telkkarista. Sen minä ymmärrän.
Mä tykkään, että kertoo. On niin monimutkaimen peli. Hyvä selostaja.
Katson snookeria silloin tällöin mutta en minä sääntöjä muista paljoa et hyvä että joku muistuttaa miten tuokin tilanne menee jne.
Tietenkin selostaja kertoo, mitä tapahtuu ja miksi. Sitä paitsi kyllä ne jalkapallossakin selittävät: "Pallo yli päätyrajasta ja menikö puolustajan jalasta? Kyllä meni. Tilanteesta kulmapotku."
Aki Kauppinen on maailman ärsyttävin selostaja. Ennakoi, jossittelee, ylidramatisoi. Tekee itsestään numeron. Pakko laittaa usein äänet pois kun alkaa ärsyttämään liikaa. Joskus naurattikin mutta kun mies ei kehity niin huumori on vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Aki Kauppinen on maailman ärsyttävin selostaja. Ennakoi, jossittelee, ylidramatisoi. Tekee itsestään numeron. Pakko laittaa usein äänet pois kun alkaa ärsyttämään liikaa. Joskus naurattikin mutta kun mies ei kehity niin huumori on vähissä.
Taitavat ongelmasi johtua ihan muusta kuin Kauppisesta...
Olen katsonut jonkin verran näitä kisoja ja eniten ärsyttää se selostaja, joka käyttää jatkuvasti "ei pysty tehdä" ym väärin sanomista. Eikö kukaan voi kertoa sille, miten se on ei pysty tekemään.
Muuten olen selostuksiin tyytyväinen ja laji on tosi vaikea ja mielenkiintoinen johonkin kasipalloon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat ongelmasi johtua ihan muusta kuin Kauppisesta...
Aki Kauppinen on hajamielinen moottoriturpa, jonka tyyli selostaa on ärsyttävä. Ehkä kannattaa sinun katsoa pöytää ja kuunnella selostusta tarkkaan niin ymmärrät. Paitsi jos et ymmärrä snookerista mitään.
Mikä ihana aamu! Heräsin olohuoneesta kuuluvaan Aki Kauppisen selostukseen. Saatana se jätkä asuu meillä.
Tulit sitten tänne kierosti pätemään ja kertomaan kaikille tietäväsi snookerin säännöt? Kyllä sinne kanavalle eksyy silloin tällöin ihmisiä, joita kiinnostaa oikeastikin että mitä palloja sinä nyt yritetään lätkiä koloon ja mitä ei.
1st world problems jos mikä. Ap:n elämä on surullista luettavaa.
Aki on niin täynnä itteensä, että selostaa ollakseen vaan äänessä, ei niinkään seuraa tarkasti peliä. Pahin spekuloija fo evö.
Nyt kun selostaa Shoot Out -kisaa, ei ihan ole kartalla yleisön reaktioista. Esim. kun pelaaja pussittaa sinisen/stä, yleisössä moni huutaa "BLUEE", jota Ak luuli buuaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauppinen tuntuu selittävän jokaisessa matsissa, esim. että pitää lyödä vuorotellen punainen pallo ja väripallo. Eli tietoa täysin tietämättömille. Tulee omituinen olo saada jatkuvaa kertausta snookerin alkeista mm-kisojen selostajalta..
Kun selostaa Eurosportilla, ei selittele sääntöjä, ainakaan noin perustasoisia. Kutosella kertoo enemmän säännöistä. Olettaa ilmeisesti, että katsojissa on silloin enemmän asiaa tuntemattomia, ja niin varmasti onkin.
AKi on todella puolueellinen selostaja,kun minun oikeustajuni mukaan selostajan on oltava tasapuolinen kummallekkin pelaajalle.Välillä toivoo epäonnistumisia toiselle pelaajalle,ärsyttävä ukko
Eikö se ole aika marginaalilaji verrattuna jalkapalloon? Itse en tiedä snookerin sääntöjä. Jos joskus päätyisin sitä katsomaan, jäisin sitä katsomaan huomattavasti todennäköisemmin silloin jos ymmärtäisin mitä pelissä tapahtuu. Ehkä selostaja pyrkii madaltamaan uusien katsojien kynnystä lajin seuraamiselle ja pyrkii siten kasvattamaan lajin suosiota?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole aika marginaalilaji verrattuna jalkapalloon? Itse en tiedä snookerin sääntöjä. Jos joskus päätyisin sitä katsomaan, jäisin sitä katsomaan huomattavasti todennäköisemmin silloin jos ymmärtäisin mitä pelissä tapahtuu. Ehkä selostaja pyrkii madaltamaan uusien katsojien kynnystä lajin seuraamiselle ja pyrkii siten kasvattamaan lajin suosiota?
Kuinka monta vuosikymmentä tätä madaltamista vielä jatketaan?
Aki Kauppinen Mr.negatiivinen otappa keppi käteen ja mee kisaamaan,kun kerta opetat koko ajan noita mailman parhaita.
Katselen joskus ja tykkään kyllä, että sääntöjä kerrotaan kun en muista tai ymmärrä.
Toivoisin, että jalkapallossakin joku kertoisi sääntöjä tai perusteita miksi tulee kulmapotku tai sivurajaheitto.