Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin juuri lievän rauhoittavan ja pari melatoniinia että nukahtaisin enkä sortuisi ostamaan herkkuja...

Vierailija
04.05.2019 |

Olen tunnesyöjä ja usein tähän aikaan iltaisin, varsinkin jos on elämässä vaikeaa, tekisi mieli vetää herkkuöverit ja käydä sitten jotenkin "tunteet turruttaneena" nukkumaan. Tänään on ollut henkisesti erityisen raskas päivä ja olen jotenkin liian voimaton ja lamaantunut tekemään niitäkään asioita, jotka lisäisivät hyvinvointia. Olen ollut niin pitkään flunssassakin etten vielä voisi edes urheilla, vaikka se nostaisi mielialaa luonnollisesti...

En jaksa taistella paheita vastaan, joten olisi helpompaa vain nukahtaa ja herätä huomenna uuteen päivään ja aloittaa sama taistelu uusiksi. Onko tämä vaarallista ottaa välillä tavaksi, jos keksimäni keino toimii? Olen siis kaiken lisäksi vielä erittäin iltavirkku eikä uni tule ikinä luonnollisesti tähän aikaan... Kuitenkin myös kaikenlaiset kiusaukset ovat pahimmilaan pimeän tultua ennen kun vielä varsinaisesti nukuttaa. Onko kellään toimivampaa vinkkiä? Saa nyt nähdä saako tässä edes unta... Ajattelin sitä odottellessa kysellä täältä kai jotain vertaistukea, on jotenkin todella säälittävä olo kun pitää tehdä tällaista perinteisen tahdonvoiman sijaan. En vain pysty hillitsemään itseäni kun se sisäinen tyhjyys pitäisi kohdata pelkästään terveellisillä keinoilla. Se on tänään liikaa mutta en myöskään halua myrkyttää kehoani ja siten myös mieltä lisää. Ähhhhh sanokaa jotain lohduttavaa joku jooko... En edes tiedä ovatko nämä jonkun asteisen ahmimishäiriön oireita vai "tavallista" tunnesyömistä eli huono päällejäänyt tapa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun ateriarytmi yleensä? Oletko nälkäinen juuri illalla?

Vierailija
2/5 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevältä keinolta tuo kuulosta, kunhan et ota päivittäin tai pitkiä aikoja (yli 2 vkoa) tuota rauhoittavaa. Melatoniinia voi käyttää vähän pidempään. Nyt hyvällä omallatunnolla vain odottelet unta/rauhallista mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun ateriarytmi yleensä? Oletko nälkäinen juuri illalla?

Söin vasta hyvän ja terveellisen iltapalan, ei pitäisi siis olla siitä kiinni. Söin myös runsaan aamupalan ja päivällisen, tosin olisi ollut järkevämpi tapa jakaa sama ruokamäärä vielä useampaan osaan eli vähintään neljään ateriakertaan... Olen vain luonut vuosien saatossa yksin asuessa sellaisen typerän rutiinin tai harhautustavan itselleni että syön iltaisin sängyssä karkkia tai sipsiä (tai molempia) esim. netflixiä katsellen. Sillä ei aina ole edes mitään tekemistä nälän kanssa, vaan jotenkin tuo huono rutiini on yhteydessä ennemminkin laiskotteluun ja sellaiseen tärkeämmiltä asioilta tai vaikeilta tunteilta harhauttamiseen. Tuntuu todella vaikealta lähteä tässä olossa esim. meditoimaan, ulos kävelylle tai kaveria tapaamaan, vaikka tiedän että se auttaisi asioihini paremmin kuin karkkipussi. Välillä onnistuu niiden hyvien rutiinien lisääminen mutta sitten tulee näitä kausia, kun ei meinaa jaksa taistella. Vähän kuin alkoholismi mutta herkut (nimenomaan yksin syöden) ovat minulla se pahin päihde. ap

Vierailija
4/5 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuuttani kysyn, kuinka paljon tuo "pari melatoniinia" on? Eli kuinka vahvoja ne sinun melatoniinitablettisi ovat?

Itselläni on lääkärin määräämää melatoniinia, joka on 3 mg/tabletti, ja ohje on, että yksi/ilta.

Vierailija
5/5 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lievä rauhoittava, Oxaminko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme