Miksi mua ahdistaa massahysteria?
Kertokaa, miksi mua ahdistaa kaikenlainen massahysteria? Putous, lätkän sm-finaali, Game of Thrones, geokätköily? Mua ei kiinnosta mikään näistä pätkääkään ja samaan aikaan ärsyynnyn ihan kauheasti, kun tuntuu, että suurin osa ihmisistä pissaa alleen yllämainittujen ilmiöiden äärellä.
Argh. Kiitos,
Kommentit (8)
Koska sinulla on tarve olla uniikki lumihiutale ja pelkäät olevasi kuten muut.
Tai sitten et vaan osaa sanoittaa tunteitasi. Nytkin on ahdistus otsikossa ja puhut ärsytyksestä. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten ilmastonmuutos, jolla taotaan jopa rahaa?
No huoli ilmastonmuutoksesta on ehkä näistä ilmiöistä mun mielestä jollain tavalla järkevin. Ei aiheuta samanlaista fyysistä reaktiota kuin nuo muut mainitsemani :)
Vierailija kirjoitti:
Koska sinulla on tarve olla uniikki lumihiutale ja pelkäät olevasi kuten muut.
Melko helppo diagnoosi. En usko, että kyse on tästä. Välinpitämättömyyteni on aitoa ja haluaisin antaa muiden innostua mistä innostuvat. Ja annankin. Mutta samaan aikaan aktiivisesti ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten et vaan osaa sanoittaa tunteitasi. Nytkin on ahdistus otsikossa ja puhut ärsytyksestä. Voi voi.
Sekö tässä nyt on mielestäsi se perimmäinen ongelma? Ehkäpä tunnen sekä ärsytystä että ahdistusta. Voi voi.
Ap
Ehkäpä olet kuten minä: itsenäinen ajattelija, joka osaa suhtautua kriittisesti massailmiöihin sekä kyseenalaistaa vallitsevat normit. Kun näkee sen kaiken hysterian ulkopuolisena tarkkailijana, niin kyllä se alkaa ahdistamaan ja ärsyttämään. Sitä miettii että näinkö vähän ihmiskunta on kehittynyt, poislukien kaltaisemme yksilöt, joita jotkut haluavat "uniikeiksi lumihiutaleiksi" haukkua, ikään kuin vähentääkseen arvoamme.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä olet kuten minä: itsenäinen ajattelija, joka osaa suhtautua kriittisesti massailmiöihin sekä kyseenalaistaa vallitsevat normit. Kun näkee sen kaiken hysterian ulkopuolisena tarkkailijana, niin kyllä se alkaa ahdistamaan ja ärsyttämään. Sitä miettii että näinkö vähän ihmiskunta on kehittynyt, poislukien kaltaisemme yksilöt, joita jotkut haluavat "uniikeiksi lumihiutaleiksi" haukkua, ikään kuin vähentääkseen arvoamme.
Koen olevani hyvin usein nimenomaan ulkopuolinen tarkkailija ja useimmiten pystyn leijumaan kaiken yläpuolella (tai ulkopuolella, miten vain), mutta joskus ihan aito ahdistus valtaa mielen. Tavallaan todella merkityksettömiä asioita - mitä väliä, mistä esim. kaverini innostuvat - mutta siitä huolimatta joskus tekee mieli nielaista päänsä ja ummistaa silmänsä ulkomaailmalta :D
Kiitos kommentistasi!
Ap
Ai kuten ilmastonmuutos, jolla taotaan jopa rahaa?