Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknearvet - Ihotautilääkäri?

Vierailija
04.05.2019 |

Onko Suomessa ihotautilääkäreitä jotka ovat erikoistuneet aknearpien hoitoon? Itselläni on sen verran syvät, ja isolla alueella, olevat arvet että kosmetologien hoidoista ei juuri olisi apua, vain pintapuolisesti.

Kun olen lukenut aknearpien hoidosta ja eri tavoista, on tullut usein esille että arvet ovat erilaisia ja myös ihmisen ihotyyppi ja reagointi vaikuttaa hoitoon: ei ole yhtä tiettyä toimenpidettä joka olisi kaikille sopiva. Luulisi tai ainakin toivoisin että Suomesta löytyy ihotautilääkäri joka tekee useita erilaisia hoitoja (kemialliset kuorinnat, mikroneulaus, eri laserit, täyteaineet, subcision jne.) ja osaa valita niistä sopivat asiakkaan mukaan. Olen käynyt muutamalla ihotautilääkärillä ja tiedustellut asiaa, vastaus on yleensä ollut laserhoidot eikä ole jäänyt kovin hyvää kuvaa.

Jos jollain on tiedossa joku ja/tai omia kokemuksia olisin oikein kiitollinen tiedoista. Parasta olisi jos löytyisi jostain Kuopio/Jyväskylä suunnalta mutta pidempi matka ei loppupeleissä ole ongelma jos vain sopiva lääkäri löytyy.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoita sitä mitä haluat kuulla. Mutta sanonpa vain, että kannattaa tutkia hoitotoimenpiteet hyvinkin tarkkaan ennen kuin annat tehdä niitä ihollesi. Moni on tilanteessasi lähtenyt hoitorumbaan ja siinä on käynyt hullusti. He toivovat jälkeenpäin, että olisivat olleet iloisia siitä ihosta jota ei peitä aknearvet.

Googlaa esim microneedling destroyed my face jne.

Realselfissä myös surullisia tarinoita tuhoutuneista kasvoista. Se epätoivo johtaa jopa im...

Sinä päätät mitä teet. Minä vaan muistutin, että joskus ei kannata tehdä mitään radikaalia, koska siitä saattaa syntyä vielä isompi tragedia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvet ei ole ihotautilääkärin asia, vaan kosmetologin ja plstiikkakirurgin hommaa.

Vierailija
4/7 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut retinolia? Tiedän, ettei se tee ihmeitä, mutta ihon kunto kohenee ja arvetkin näyttävät vähemmän syviltä. Jos löytäisit hyvän kotihoitorutiinin, johon kuuluu säännöllinen retinol (iltaisin), tehokas kuorinta ja hyvä kosteutus, niin ehkä arvet näyttäisivät inhimillisemmiltä ja voisit elää niiden kanssa. Oletko jo tutustunut The Ordinaryyn? Laadukkaita, tehokkaita ja EDULLISIA tuotteita.

Itse kamppailen toisenlaisen arven kanssa (palovamma) ja useamman plastiikkakirurgin vastaus on ollut; ainoa todellinen keino hoitaa arpi pois on leikkaus. Itselläni arpi ei ole kasvoissa, mutta häiritsee kuitenkin.

Vielä tuli mieleen botox-hoidot, en tiedä olisiko niistä hyötyä tässä tapauksessa? ihon ns. nostamisessa.

Ja muista, että arvet eivät määrittele kuka olet. Kaikkea hyvää <3

Vierailija
5/7 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut retinolia? Tiedän, ettei se tee ihmeitä, mutta ihon kunto kohenee ja arvetkin näyttävät vähemmän syviltä. Jos löytäisit hyvän kotihoitorutiinin, johon kuuluu säännöllinen retinol (iltaisin), tehokas kuorinta ja hyvä kosteutus, niin ehkä arvet näyttäisivät inhimillisemmiltä ja voisit elää niiden kanssa. Oletko jo tutustunut The Ordinaryyn? Laadukkaita, tehokkaita ja EDULLISIA tuotteita.

Itse kamppailen toisenlaisen arven kanssa (palovamma) ja useamman plastiikkakirurgin vastaus on ollut; ainoa todellinen keino hoitaa arpi pois on leikkaus. Itselläni arpi ei ole kasvoissa, mutta häiritsee kuitenkin.

Vielä tuli mieleen botox-hoidot, en tiedä olisiko niistä hyötyä tässä tapauksessa? ihon ns. nostamisessa.

En ole ap. Kiinnostaisi tietää miten retinoli ja treninoin eroavat toisistaan?

Jälkimmäinenhän on akneihoisillekin suositeltu rasva, mutta se tuhoaa osalla ihon alla olevan rasvakerroksen ja tuloksena on kasvojen rupsahtaminen. Kun rasva sulaa ihon alta, ihon pinta tuntuu venyneeltä ja ihohuokoset laajentuneelta. Suuri tragedia sekin. 

Vierailija
6/7 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä.

Vierailija kirjoitti:

En kirjoita sitä mitä haluat kuulla. Mutta sanonpa vain, että kannattaa tutkia hoitotoimenpiteet hyvinkin tarkkaan ennen kuin annat tehdä niitä ihollesi. Moni on tilanteessasi lähtenyt hoitorumbaan ja siinä on käynyt hullusti. He toivovat jälkeenpäin, että olisivat olleet iloisia siitä ihosta jota ei peitä aknearvet.

Googlaa esim microneedling destroyed my face jne.

Realselfissä myös surullisia tarinoita tuhoutuneista kasvoista. Se epätoivo johtaa jopa im...

Sinä päätät mitä teet. Minä vaan muistutin, että joskus ei kannata tehdä mitään radikaalia, koska siitä saattaa syntyä vielä isompi tragedia...

Tiedän että aina on mahdollisuus että lopputulos voi olla lähtötilannetta huonompi melkeinpä kaikissa esteettississä toimenpiteissä. Mutta sen takia tarkoitus olisikin löytää henkilö jolla on laajempaa kokemusta eri hoitomenetelmistä ja potilaista. Kauhutarinoita löytyy kyllä ihan mistä vaan jos niitä alkaa ettimään, mutta totta, pitää ymmärtää riskit. Täydellistä ihoa en ole hakemassa koska tiedän että sitä en voi saada. Tummenettua kohtaa en ymmärrä koska minulla on jo arvet.

Vierailija kirjoitti:

Arvet ei ole ihotautilääkärin asia, vaan kosmetologin ja plstiikkakirurgin hommaa.

Ei kaikkien mutta jotkut niitä tekee. Olen nyt muutaman löytänyt jotka tekevät erilaisia kuorintoja, mikroneulausta, PRP, laser. Mielummin menen ihotautilääkärille joka tekee arpien korjausta kuin kosmetologille. Siksi että arpeni on laajat enkä usko kosmetologilta saavan niihin apua ja ihotautilääkärillä lienee laajempi käsitys ihosta kokonaisuudessaan. Ihon pinnasta saisi varmasti ihan hyvän myös asiansa osaavalla kosmetologilla.

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Retinolia en ole kokeillut. Siitä kuullut paljon hyvää ja jotain huonoa, esim. ihohuokosten suurenemisen. Minulla on luonnostaan jo suurehkot ihohuokoset niin sen takia en ole tuota alkanut käyttämään.

The Ordiaryyn olen tutustunut. Muutama viikko ennen aloituspostausta tilasin niitä kevyimiä kuorintoja (mantelihappo  + 1% hyarolic acid, niaciminade + zinc, azelaic acid) nähdäkseni miten iho reagoi. Mitään järkevää rutiinia ei ole kyllä noiden osalta ollut. Sitten kun mantelihappo + 1 ha loppuu niin kokeilen vähän vahvempaa, esim. glykolihappoa. Tosiaan, ihon pinnalle nuo voivat auttaa mutta tällä hetkellä se on pieni lohtu.

Ihan botoxia en ole miettinyt mutta täyteaineita (restylane, juvederm) olen ajatellut. Uskon että tuosta saisi suurimman avun mutta lopputulos on vain väliaikainen,, käsittääkseni jotain väliltä 3kk-12kk. Mutta tämä on se mitä vakavasti harkitsen jos löytyy hyvä lääkäri.

Vierailija kirjoitti:

En ole ap. Kiinnostaisi tietää miten retinoli ja treninoin eroavat toisistaan?

Jälkimmäinenhän on akneihoisillekin suositeltu rasva, mutta se tuhoaa osalla ihon alla olevan rasvakerroksen ja tuloksena on kasvojen rupsahtaminen. Kun rasva sulaa ihon alta, ihon pinta tuntuu venyneeltä ja ihohuokoset laajentuneelta. Suuri tragedia sekin. 

Käsittääkseni tretinoin on paljon tehokaampi kuin retinol ja tarvitsee reseptin kun taas retinolia on useissa kosmetiikkatuotteissa, molemmat A-vitamiinijohdannaisia. Nyt kun mietin tuota niin olenkohan itsekkin sekoittanut nuo keskenään kun muistelin että haittavaikutuksena voi olla suurentuneet ihohuokoset.

Vierailija
7/7 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserilla saa pysyvimmät tulokset mutta maksaa. On myös erilaisia lasereita eri toipumisaikoineen. Kannattaa mennä sellaiselle ihotautilääkärille joka tekee myös plastiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän