Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten merkitsette lasipurkit/astiat joissa mausteet, kuivaruoka jne?

Vierailija
04.05.2019 |

Olen miettinyt että siirtäisin rumista pakkauksista kuivaruokaa sellaisiin lasisiin tai muovisiin säilytysrasioihin. Niihin eivät pääse ötökät eikä pöly ja näyttäisivät nätiltä kaapin sisällä, sen sijaan että on kokoelma toisiinsa sopimattomia purkkeja ja pakkauksia.

Miten te merkkaatte tuotteet, esim. kuivajauheet? Maalarinteippi kyljessä ei ole kovin nätti. Selailin purkkivaihtoehtoja ikeasta, mutta siellä ei esim. ole mitään tarroja. Saako niitä jostain? En ole mikään askartelija, joten haluaisin valmiin tuotteen, enkä mitään lisätyötä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen täältä sai vielä vastauksia joka asiaan. Nyt on liian kiire sheimata monarkkia/kiharatukkaista/wannabe-kiharatukkaista lättäpäätä/läskiä/laihaa/äitiä/velaa/whatever.

Vierailija
2/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy kirjakaupassa, askartelukaupassa, tavaratalossa jne ostamassa niitä tarroja. Varmaan löytyy monenkokoista ja väristä härpäkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... toivottavasti tältä pikkupaikkakunnalta löytyy muutakin kuin lasten tarroja joihin ei kyllä mitään kirjoiteta. Ja haluaisin ostaa ne samasta paikasta kuin purkit, ja että tietäisin varmasti niitä saatavan jatkossakin.. kiva jos sitten ei löydä enää samaa ja purkit ovat taas eri näköisiä

Vierailija
4/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat Dymon ja teet sillä, niin tulee aina saman näköisiä. Ei ne nyt mitään erityisen kauniita ole, mutta ihan siistejä ja asiallisia kuitenkin. 

Vierailija
5/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Miten ajattelit merkitä keittoajat?

Vierailija
6/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä osoitetarroja niin olen niillä askarrellut itse etiketit. Mausteet mulla on pilttipurkeissa ja muut tuotteet eri sarjojen säilöntä-, lasi- ja muovipurkeissa. Jauhot on esim. sellaisissa muovisissa karkkilaatikoissa joihin kauppaan tulee irtsarit. Niitä saa kätevästi päällekkäin.

Vierailija
7/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä. Miten ajattelit merkitä keittoajat?

Ne voi merkitä etikettiin myös. Tai sitten leikkaa siitä alkuperäisestä pakkauksesta sen keittoaikaslipareen jonka laittaa sinne tarvikkeen sekaan. Tai teippaa purkkiin vaikka pohjaan jonne mä laitan myös parasta ennen -päiväyksenkin. #6

Vierailija
8/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa etsinyt maustepurkkeihin sopivia tarroja, kun en tykkää niistä dymo-teksteistä.

Vierailija
9/21 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanhat, aikoinaan eräässä kioskissa palvelleet kauniit lasiset ns. irtokarkkipurkit jauhoille. Pyöreät ja toisesta kyljestä viistotut, pysyvät kivasti sen tasatun kyljen johdosta puolikyljellään. Näissä on mieheni tekemä valkoiseksi maalattu puinen kansi ja kansissa musta etiketti, joihin olen kirjoittanut tekstin valkoisella maalitussilla.

Vierailija
10/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vanhat, aikoinaan eräässä kioskissa palvelleet kauniit lasiset ns. irtokarkkipurkit jauhoille. Pyöreät ja toisesta kyljestä viistotut, pysyvät kivasti sen tasatun kyljen johdosta puolikyljellään. Näissä on mieheni tekemä valkoiseksi maalattu puinen kansi ja kansissa musta etiketti, joihin olen kirjoittanut tekstin valkoisella maalitussilla.

Pilatut purkit!

https://i.pinimg.com/originals/ab/e1/9c/abe19c268e0fa6130c19aae08526c92…

Vierailija
11/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarratulostimella.

Vierailija
12/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieno mielikuva kauniisti kivaan muotoon leikatuista tarroista niiden itse tekemieni maustepurkkien kyjissä, joissa kauniilla kaunolla luki ko tuotteen nimi. Niissä purkeissa oli kauniit punaruutuiset kannetkin.

Todellisuus oli sitten pikaisesti repäisty maalarinteippi, jossa hätäisesti sutattuna kuulakynällä nimi, joka ei edes siihen teipinpalaan mahtunut. Piti jättää sana kesken tai jatkaa väärin tavutettuna loppu seuraavalle riville. Niin mun juttu!

Vierailija
13/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse asiassa käytän vain sentin palaa tavallista arkistoteippiä jossa lukee tuotteen se päivämäär, jolloin tuote on pakattu tai johon asti se kestää. Näenhän minä, MITÄ se sisälllys on, ei sitä tarvitse mihinkään kirjoittaa, mutta se on hyvä tieto, että milloin tuote menee vanhaksi.

Vierailija
14/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki mausteet ja kuiva-aineet purkeissa, ja niitä on paljon, koska tykkään ruuanlaitosta. Aika harvaan tarvitsee etikettiä, lähinnä jotkut yrttimausteet voivat olla niin samannäköisiä, tai kurkuma/cayenne/kaneli/chili/garam masala samanvärisiä jauheita. Suolan ja sokerin pidän ihan eri näköisissä purkeissa! Jos etiketti tarvitaan, olen leikannut sellaisen työpaikan osoitetarrasta.

Joskus on käynyt niin että kaapin pohjalta on löytynyt jotain suurimoita purkillinen, joista en.ole muistanut mitä ne on. Eivät sitten olleet mikään syksee nähtävästi joten en pidä vahinkoa isona.

Vierailija
15/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monet kuiva-aineet Douwe Egberts pikakahvipurkeissa. Niihin ei tosiaan ole tarvinnut tekstiä kun lasin läpi näkee mitä niissä on, mutta joihinkin olen teipannut keitto-ohjeet. Näissä purkeissa on se etu, että niitä on aina saatavilla ja ostan niitä ihan sen kahvin vuoksi. Ilmatiiviit kannet niin pysyy pähkinät, kookokset, rusinat jne. hyvänä.

Vierailija
16/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen merkannut Dymolla. Meillä ei ole miljoonia erilaisia kuivatuotteita, joten keittoajat muistan kyllä ulkoa. 

Vierailija
17/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelet mielestäsi kauniista paperista nimilaput ja teippaat ne purkin kylkeen. Ei sen vaikeampaa. 

Vierailija
18/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse asiassa käytän vain sentin palaa tavallista arkistoteippiä jossa lukee tuotteen se päivämäär, jolloin tuote on pakattu tai johon asti se kestää. Näenhän minä, MITÄ se sisälllys on, ei sitä tarvitse mihinkään kirjoittaa, mutta se on hyvä tieto, että milloin tuote menee vanhaksi.

Ja erotat ihan vain katsomalla esim. leivinjauheen ja ruokasoodan toisistaan? Melkoinen supernäkö sinulla.

Vierailija
19/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja erotat ihan vain katsomalla esim. leivinjauheen ja ruokasoodan toisistaan? Melkoinen supernäkö sinulla.

Rakenne noissa on kyllä melko erilainen.

Vierailija
20/21 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset