Uutisia: Muumi mukit uudistuvat täysin!
Saamme jättää nyt ainakin joksikin aikaa hyästit tutun kuosisille vanhoille perinteisille muumimukeille kun Arabia uudistaa mukien kuosin. Uusissa mukeissa tullaan siis näkemään uuden Moominvally -sarjan art taidetta.
https://www.talouselama.fi/uutiset/muumimukit-mullistuvat-kuvituksien-t…
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kohta on nyttiset muumimukit hinnoissaan. Vuoden päästä todetaan, että nämä uudet kuosit onkin ihan kuraa ja vanhoja ei myydä, joten niillä voi kohta tehdä hyvät kaupat.
tavallisia muumimukeja on kaupoissa niin paljon myynnissä, että saa odtella hintojen nousua pitkän aikaa.
Taiteen maisteri kirjoitti:
Minäkin tykkään vanhoista piirrosmukeista enemmän. Ovat kaunista grafiikkaa. Ja sopivat paremmin mun himaan.
Niinpä. Tove Jansson oli taiteilija, Lars Jansson myös. Mä pidän muumimukeista juuri sen takia, että saan ihailla taidetta joka päivä. Nuo uudet mukit ovat jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Taiteen maisteri kirjoitti:
Minäkin tykkään vanhoista piirrosmukeista enemmän. Ovat kaunista grafiikkaa. Ja sopivat paremmin mun himaan.
Niinpä. Tove Jansson oli taiteilija, Lars Jansson myös. Mä pidän muumimukeista juuri sen takia, että saan ihailla taidetta joka päivä. Nuo uudet mukit ovat jotain ihan muuta.
Niin, ne eivät ole luonnoksia eivätkä tussattuja lyijykynä piiroksia, vaan tietokoneella luotuja öljyvärimaalauksia.
Kauniita, nyt minäkin voisin ruveta noita ostelemaan ! Toistaiseksi minulta löytyy vain Taikuri.
Tuota.. mikä Mörköä vaivaa ? Muut näyttävät itseltään mutta Mörkö on kuin raskaana oleva vesinokkaeläin !
Eikö olisi voinut samalla uudistaa mukin mallin (esim. korkeampi), kun eivät nuo kuitenkaan tyylillisesti natsaa samaan pöytään vanhojen kanssa. Mielestäni muki on aina ollut liian pieni, ainakin teen juontiin.
En tykkää. Liian graafisen, modernin ja "aikuismaisen" näköisiä, tykkään enemmän lapsekkaammasta tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuo on rumia. Halpismukin näköisiä, joku kuva vaan poltettu peruskuppiin kiinni. Kiinankrääsää.
Kiinankrääsää ne nykyisetkin on.
En ole ostanut enää yhtään muumimukia sen jälkeen kun valmistus siirtyi Thaikkuihin. Enkä osta.
Muumi -pikselimuki