Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko whatsappata tutulle lääkärille

Vierailija
03.05.2019 |

Onko korrektia?

Olen tuntenut ko.lääkärin nyt vuoden ja on kaverin kaveri - tiesin siis hänet jo aiemmin. Tuli mun lääkäriksi koska on oman alansa huippuja, ja tarvitsin todellista osaajaa. Olen joutunut käymään 1-2 x kk hänen vastaanotolla joten aika tutuiksi on tultu: olen saanut varoiksi hänen oman puhelinnumeronsa mutta en kehtaa käyttää sitä, olen sähköpostilla kysellyt lyhyet kysymykset hoitokertojen välissä.

Nyt mietin, olisko korrektia whatsappilla kysyä joskus, kun sähköposti on hidas ja joskus vaikeuksia saada lähetettyä puhelimesta sitä jos huono verkko, whatsapp näyttää silloinkin toimivan.

En kehtaa kysyä ja haluan olla kohtelias ja korrekti, vaikka väliimme ovat reilut ja mutkattomat yhteisen tutunkin vuoksi jo.

Mielipiteitä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut joka kerta lääkärin oman nron ennen leikkausta, esim. ortopedilta.

Vierailija
42/64 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko siis iskeä sen?

Mitäpä jos haluaisin, olisiko se silloin sallittua? :D

Sitten se olis typerä taktiikka. Sä olet sen potilas! Sairas ja mielenkiinnoton. Jos haluat iskeä sen niin ekana vaihdat lääkäriä ja sitten kysyt ulos, niin kuin normaalisti tehdään.

Olisko ollut ehkä vitsi. ;) Huumoria kuulutetaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut jos se alunperin on tuttu ni joo, jos ihan vieras lääkäri ni ei ehkä kun et tunne.

T. Lääkärin sisko

Vierailija
44/64 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olipas tullut kommentteja, kiitos vastanneille!

Päätin jatkaa hyväksi havaittua linjaa, eli laitan sähköpostia jatkossakin. En oikein ”uskalla” soittaa, en halua häiritä vaikka nro onkin, ehkä myös whatsapp menee samaan kastiin eli en kehtaa laittaa sitäkään. :)

Kiitos & hyvää viikonlopun jatkoa,

Ap

Vierailija
45/64 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Olipas tullut kommentteja, kiitos vastanneille!

Päätin jatkaa hyväksi havaittua linjaa, eli laitan sähköpostia jatkossakin. En oikein ”uskalla” soittaa, en halua häiritä vaikka nro onkin, ehkä myös whatsapp menee samaan kastiin eli en kehtaa laittaa sitäkään. :)

Kiitos & hyvää viikonlopun jatkoa,

Ap

Fiksu päätös, henkilö voi itse päättää avaako työsähköpostin vapaalla, toisin kuin vaikka whatsappin. Ei hän varmasti olisi sinulle suoranaisesti suuttunut, mutta.. Ongelma ei ole kysymyksiin vastaaminen vaan se, että työasiat "tunkevat" vapaalle, kun aivojen pitäisi olla töistä vapaalla jaksaakseen taas keskittyä niihin kun on sen aika. Kaikki eivät sitä osaa tehdä, ja he (perheineen) myös kärsivät siitä pitkässä juoksussa.

Vierailija
46/64 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/64 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, moneetakaan syystä. Ensimmöinen on, että löökörin yksityiselömäön ei seota. Toinen syy on tietoturva. Whatsapp ei ole turvallinen eikä sen kautta saa käsitellä terveydtietoja. Ap voi kyllä kysellä, mutta ei se lääkäri saa vastata sitä kautta kuitenkaan.

Vierailija
48/64 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pikkuasiasta pitää kysyä? Oletko vain varmistelija?

Voi olla että olen. Toimenpide tulossa ja siihen liittyviä kysymyksiä tulee mieleen. Tuntuisi turhalta varata puhelinaikaa muutamaan kyllä/ei kysymykseen joita tulee ehkä kerran viikossa mieleen.

Vai olenko ihan epäkorrekti tässä...

Ap

Kuulostat kyllä kamalalta potilaalta. Ja olet epäkorrekti ahdistellessasi lääkäriä hänen vapaa-ajallaan. Itse en todellakaan halua miettiä potilaitani vapaa-aikanani. Haluan keskittyä harrastuksiini, perheeseeni ja omaan elämääni, ja kyllä, inhottavasti keskeytyy kyllä vapaa-aika, kun puhelin kilkkuu ja joku hätähousu siellä taas on inisemässä.

Vierailija
49/64 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/64 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/64 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/64 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai

Vierailija
53/64 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki

Vierailija
54/64 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa keskustelua nostettu...

Ei varmaan enää ajankohtaista AP:lle.

Mutta mä tekisin näin:

Whatsappi lääkärille "Hei, olis muutama kysymys tulevasta toimenpiteestä. Onko ok jos soitan ja koska olisi sopiva hetki? Vai laitanko vaikka sähköpostia?"

Jos kerran lääkäri on itse antanut oman puhelinnumeronsa ja sanonut, että voi soittaa niin silloin tämä on täysin ok. Ja minusta on kohteliasta laittaa ensin viesti että onko soitto ok.

Vierailija
55/64 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
56/64 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
57/64 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta

Vierailija
58/64 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki

Vierailija
59/64 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niiden lääkärien nyt olla.

Vierailija
60/64 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä miten lääkäri on antanut oman numeronsa. Olen itse isossa sairaalassa töissä eikä tietääkseni kukaan lääkäri omia numeroitaan jakele. Pikemminkin lääkärien puhelinnumeroita varjellaan kuin valtionsalaisuuksia. Jos joku potilas tai omainen kyselee lääkärin numeroa, niitä ei anneta tai joutuu puhutteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan