Voinko whatsappata tutulle lääkärille
Onko korrektia?
Olen tuntenut ko.lääkärin nyt vuoden ja on kaverin kaveri - tiesin siis hänet jo aiemmin. Tuli mun lääkäriksi koska on oman alansa huippuja, ja tarvitsin todellista osaajaa. Olen joutunut käymään 1-2 x kk hänen vastaanotolla joten aika tutuiksi on tultu: olen saanut varoiksi hänen oman puhelinnumeronsa mutta en kehtaa käyttää sitä, olen sähköpostilla kysellyt lyhyet kysymykset hoitokertojen välissä.
Nyt mietin, olisko korrektia whatsappilla kysyä joskus, kun sähköposti on hidas ja joskus vaikeuksia saada lähetettyä puhelimesta sitä jos huono verkko, whatsapp näyttää silloinkin toimivan.
En kehtaa kysyä ja haluan olla kohtelias ja korrekti, vaikka väliimme ovat reilut ja mutkattomat yhteisen tutunkin vuoksi jo.
Mielipiteitä?
Kommentit (64)
No et missään nimessä kysy WhatsAppilla yhtään mitään. Jotkut rajat sentään oltava näissäkin asioissa. En edes miettisi.
WhatsApp tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmalta kuin tekstari. Muut samaa mieltä?
Voi luoja tuota kollegaa, joka antaa numeronsa potilaille, lähettelee sähköpostia jne. Pitää osata vetää rajat työn ja vapaa-ajan välille. Omaa numeroa ei anneta potilaille.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tuota kollegaa, joka antaa numeronsa potilaille, lähettelee sähköpostia jne. Pitää osata vetää rajat työn ja vapaa-ajan välille. Omaa numeroa ei anneta potilaille.
Minä annan! Asioiden hoito helpompaa, ei ne potilaat turhista soittele vaan silloin kun sovitaan näin. Osaan rajata työni.
T. El
Mun mielestä voi ihan hyvin jos kerran numero löytyy
Kaverin peräpukamista voit laittaa kuvia, ei muuta.
Ei yhteydenottoja henkilökohtaiseen numeroon tai somen kautta, kiitos. Jokainen lääkäri antaa elämästään niin suuren siivun työlleen, että ei todellakaan tarvitse näitä "voitko vilkaista, saanko kysyä" - tyyppejä vapaa-ajalle. Juuri siksi ne soittoajat ovat olemassa. Vähän kunnioitusta toisen vapaa-ajalle ja jaksamiselle. T. Eläinlääkäri ja lääkärin lapsi
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteydenottoja henkilökohtaiseen numeroon tai somen kautta, kiitos. Jokainen lääkäri antaa elämästään niin suuren siivun työlleen, että ei todellakaan tarvitse näitä "voitko vilkaista, saanko kysyä" - tyyppejä vapaa-ajalle. Juuri siksi ne soittoajat ovat olemassa. Vähän kunnioitusta toisen vapaa-ajalle ja jaksamiselle. T. Eläinlääkäri ja lääkärin lapsi
Entä, jos lääkäri itse antaa luvan???
Jos lääkäri on sulle antanut numeronsa ja sanonut, että soita jos on asiaa? Silloin soita vaikka aamusta tai iltapäivästä ja kysy asiasi ja kysy käykö whatsapp lyhyisiin kysymyksiin.
Tuskin se sitä numeroaan sulle sen takia antoi, että voisit kysellä pikkuasioista milloin mieleen tulee, vaan siksi että jos joskus on joku todellinen hätä. Kuvitteletko olevasi tämän lääkärin ainoa potilas?
Eli vastaus on: et voi. Laita sähköpostia, jos ei kerran ole oikea hätä.
Et todellakaan voi. Etkä kysele mistään pikkuasioista. Jos sulla tulee viikoittain kysymyksiä mieleen niin keräät ne ylös ja soitat kuukauden päästä ja kysyt kaikki kerralla.
Jos on kyse tulevasta toimenpiteestä, soita sinne hoitavaan sairaalaan ja kysy joltain hoitajalta. Niillä on laajempi käsitys toimenpiteestä kuin lääkärillä, ne on tekemässä sulle ne leikkausvalmistelut, antaa esilääkkeen, hoitaa heräämössä jne. Lääkäri tekee vain toimenpiteen ja häviää.
Et todellakaan vii heittäytyä noin tuttavalliseksi ja lähetellä joka asiasta whatsappia. Ymmärrätköhän miten monta potilasta lääkäri hoitaa päivässä? Jos ne kaikki whatsappailis sille vapaa- aikana, olisko sillä lääkärillä enää vapaa-aikaa? Nyt itsekkyys pois, se on antanut kohteliaana numeronsa, mut todennäköisesti katuu sitä jos alat pommittaa viesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko siis iskeä sen?
Mitäpä jos haluaisin, olisiko se silloin sallittua? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko siis iskeä sen?
Mitäpä jos haluaisin, olisiko se silloin sallittua? :D
Sitten se olis typerä taktiikka. Sä olet sen potilas! Sairas ja mielenkiinnoton. Jos haluat iskeä sen niin ekana vaihdat lääkäriä ja sitten kysyt ulos, niin kuin normaalisti tehdään.
Et voi. Terveyteen liittyvissä asoissa on kuitenkin aina vastuukysymykset ja toisekseen nämä ilmaisten neuvojen ja ohjeiden kyselijät ovat ärsyttäviä.
Ennemminkin tässä nyt ihmetyttää miksi lääkäri antoi sinulle henkilökohtaisen numeronsa. Ei vaikuta kovin ammattimaiselta toiminnalta.
No jos ne on ihastuneita? Mitä se meille kuuluu?
No mut jos se on ite antanut numeronsa ap:lle....