Voinko whatsappata tutulle lääkärille
Onko korrektia?
Olen tuntenut ko.lääkärin nyt vuoden ja on kaverin kaveri - tiesin siis hänet jo aiemmin. Tuli mun lääkäriksi koska on oman alansa huippuja, ja tarvitsin todellista osaajaa. Olen joutunut käymään 1-2 x kk hänen vastaanotolla joten aika tutuiksi on tultu: olen saanut varoiksi hänen oman puhelinnumeronsa mutta en kehtaa käyttää sitä, olen sähköpostilla kysellyt lyhyet kysymykset hoitokertojen välissä.
Nyt mietin, olisko korrektia whatsappilla kysyä joskus, kun sähköposti on hidas ja joskus vaikeuksia saada lähetettyä puhelimesta sitä jos huono verkko, whatsapp näyttää silloinkin toimivan.
En kehtaa kysyä ja haluan olla kohtelias ja korrekti, vaikka väliimme ovat reilut ja mutkattomat yhteisen tutunkin vuoksi jo.
Mielipiteitä?
Kommentit (64)
No et voi. Jos se olisi sen puolesta ok, olisi se sanonut niin.
Et. Itse vihaan, jos joku hoitaa työasioita whatsappin kautta. Pidän sovellusta vain ystävien kanssa viestittelyyn.
Ja oikeasti unohdan hoitaa työasiat, jotka tulevat työajan ulkopuolella tekstareina/whatsappin kautta.
Työsähköposti työasioita varten.
Et voi. Hänelläkin oikeus vapaa-aikaan.
Mun mielestä whatsappin käyttö on liian henkilökohtaista. Muutenkin ”ilmaisen neuvon” kysyminen on aina vähän nihkeää, sillä toinen on käyttänyt aikaa, vaivaa ja rahaa hankkiakseen tietoa ja taitoa. Jos nyt vaan nopeasti kysyy, niin ehkä sähköposti tai soittaminen hoitopaikkaan olisi ok.
Lisään: hän itse antoi puhelinnumeronsa, soittaa minulle nykyään aina siitä eikä enää työpuhelimesta kuten ihan aluksi.
Ap
Tekstiviestin ehkä voi sitten laittaa mutta ei whatsappia.
Mä kyllä olen yhden puolitutun lekurin kanssa whatsappaillut, mutta se itse aloitti kun ei pystynyt soittamaan ja olin jättänyt soittopyynnön, :D
Musta vaikuttaa et koska ap kyselee edes näin hienosti tätä asiaa, hän ei ala lääkäriä vaivaamaan, vaan pyrkisi kätevämmin vuorovaikutukseen. Ehkä kysyisin lääkäriltä suoraan ensi kerralla mitä on mieltä???
Vierailija kirjoitti:
Tekstiviestin ehkä voi sitten laittaa mutta ei whatsappia.
Miten se niinku eroaa tavallaan whatsappista...?
Sähköposti on hidas? Se lukee ne ja vastailee sitten kun on työaika. Ei sulla ole mitään oikeutta ängetä kysymyksiäsi sen puhelimeen, vapaa-ajalla.
mikset varaa hänelle puhelinaikaa?
Lisään taas: hän on siis sanonut että voin soittaa omaan puhelimeen suoraan. En kehtais vaan pikkuasioista häiritä. Siksi ajattelin että viesti (whatsapp) ei häiritsisi yhtä paljon kuin puhelu? Väärässä olen?
Ap
sitten soitat ja kysyt onko ok whatsapata
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt ees virka-aikana.
No juu, en siis todellakaan nyt ajatellut ;)
Ap
Miksi pikkuasiasta pitää kysyä? Oletko vain varmistelija?
Vierailija kirjoitti:
Et. Itse vihaan, jos joku hoitaa työasioita whatsappin kautta. Pidän sovellusta vain ystävien kanssa viestittelyyn.
Ja oikeasti unohdan hoitaa työasiat, jotka tulevat työajan ulkopuolella tekstareina/whatsappin kautta.
Työsähköposti työasioita varten.
Itse taas tykkään hoitaa työasiat whatsappilla koska sen voi ottaa pois päältä kun ei pysty vastaamaan/ halua olla töissä.
Päivystysaika sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pikkuasiasta pitää kysyä? Oletko vain varmistelija?
Voi olla että olen. Toimenpide tulossa ja siihen liittyviä kysymyksiä tulee mieleen. Tuntuisi turhalta varata puhelinaikaa muutamaan kyllä/ei kysymykseen joita tulee ehkä kerran viikossa mieleen.
Vai olenko ihan epäkorrekti tässä...
Ap
Älä ala ainakaan ahdistelee sitä