Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lenkillä tulee siraskohtaus tms, joka vaatii ambulanssikyydin, mitä tapahtuu mukana olevalle koiralle?

Vierailija
03.05.2019 |

Otsikossa kysymys tulikin. Aloin tällaista miettimään. Mihin koira viedään, tuskin pääsee ambulanssin kyytiin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten silloin jos saan sairauskohtauksen esim kaupungilla ja koira on yksin kotona. Minä olisin tajuton tai vaikka kuolisin ja koira yksin kotona. Minä asun koiran kanssa kahdestaan.

Kai sinulla perhettä on? Eiköhän heille ilmoiteta jos sinulle tapahtuu jotain vakavaa tai peräti kuolet.

Vierailija
22/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten silloin jos saan sairauskohtauksen esim kaupungilla ja koira on yksin kotona. Minä olisin tajuton tai vaikka kuolisin ja koira yksin kotona. Minä asun koiran kanssa kahdestaan.

Kyllähän sun tiedoissa (terveystiedoissa) pitäisi olla joku läheinen yhteyshenkilö (puoliso/äiti/isä/sisarus/kaveri), jolle ilmoitetaan esim tuollaisesta tapauksesta. Se läheinen varmaan tuntee sun koirankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne taitaa etsiä läheiset, ja ilmoittaa heille tilanteesta. Oletettavasti läheisesti taas tietävät lemmikistäsi, ja järjestävät sen hoidon sinun ollessa tajuttomana/kuollut.

Vierailija
24/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sulla on sukulaisia/ kavereita jotka tietää että sulla on koira?

Vierailija
25/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko sinulla ystäviä tai perheenjäseniä jotka tietävät koirastasi? Yleensä tajuttoman perheeseen otetaan yhteyttä ja he varmasti tietävät että asunnossasi on koira. Poliisi ja talonmies voivat avata oven.

Vierailija
26/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit-sarjassa oli tämmöinen tapaus kerran, koiran ulkoiluttaja oli loukkaantunut. Kyllä joku sen koiran otti hoiviinsa, mutta ei kerrottu, mitä koiralle tehtiin. Uskoisin, että ainakin esim. Kuopiossa viedään löytöeläinsuojaan, jos ei ole omaista, jolle voisi soittaa.  

Vierailija
27/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä poliisi tulee paikalle ja lopettaa sen koiran.

Vierailija
28/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä moni kertoi, kiirellisessä tapauksessa ensihoitajat ilmoittavat poliisille, joka hakee koiran ja toimittaa jonnekin eläinhoitolaan tai jos sellainen ei ole auki, vie koiran vaikka sinne putkaan ennen kuin saa vietyä eläinhoitolaan. Joku poliisi on joskus kotiinsakin ottanut väliajaksi.

Jos on kiireellinen sairaankuljetustehtävä ja potilas on lähdettävä viemään heti sairaalaan eikä poliisia ehditä jäädä odottamaan, voidaan koira vaikka sitoa kiinni puuhun tai johonkin, josta poliisi sen ottaa, kun tulee paikalle. Mahdollisia paikallaolevia ihmisiä voidaan pyytää huolehtimaan koirasta poliisin tuloon saakka. 

Jos potilaspaperit löytyy ja sieltä lähiomainen, oletetaan, että hän tietää ja huolehtii koirasta.

Tiedän, että jotkut tallentavat omakantaan hoitotahto-sivulle, että on koira kotona, jolloin esim. potilaan ollessa tajuton voidaan vaikka ne poliisit pyytää hakemaan koira eläinhoitolaan, jos ei lähiomaisia tavoiteta.

Vierailija
29/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa rinki parin muun samanlaisen kanssa, jossa ilmoittaudutte toisillenne parin päivän välein. Jos mitään ei kuulu niin kysytte onko kaikki ok.

Vierailija
30/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahan voi reagoida hyvinkin aggressiivisesti, kun pelästyy outoa tilannetta, kun vieraita ihmisiä tulee hösäämään siihen emännän/isännän luo.

Vierailija
31/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirahan voi reagoida hyvinkin aggressiivisesti, kun pelästyy outoa tilannetta, kun vieraita ihmisiä tulee hösäämään siihen emännän/isännän luo.

Näin on, että kyllä se poliisi paikalle lähetetään samalla kuin ensihoito, jos on tieto koirasta.

Vierailija
32/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on mahdollista tämäkin. Uskon että ensihoito pärjää koiran kanssa. Riippuu varmasti paljon koirasta. Oma husky on viisas ja rauhallinen, uskon että se ymmrtäisi että minulla on hätä, ja että henkilöt ovat auttamassa minua.

Mutta mistäs sitä tietää miten käyttäytyy jod omistaja tajuton. Onneksi pidemmät lenkit meillä on koira kiinni juoksuvyössä, ei ainakaan pääse karkuun vaikka taju lähtisikin taluttajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi