Onko farmasiaa vaikea päästä lukemaan?
Kommentit (28)
Itse haen farmasiaan tänä vuonna. Hakijoita on kohtalaisen paljon aloitus paikkoihin nähden, kuten muillekkin aloille. Koe ei vaikuta hankalalta. Saa nähdä miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Itse haen farmasiaan tänä vuonna. Hakijoita on kohtalaisen paljon aloitus paikkoihin nähden, kuten muillekkin aloille. Koe ei vaikuta hankalalta. Saa nähdä miten käy.
Pätevimmät valitaaan proviisoreiksi.
Paljon on pyrkijöitä. Eikö lääketeollisuudessa oo farmaseutteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vene haydayssa niin varmasti pääsee.
Nyt ei ihan ymmärrrä. Veneen/laivan kelluminen noin niinkuin fysiikan lakien mukaaan kiinnostaaa toki.
Lol, ok. HAY DAY. Lataa pädiin, pelaat kunnes saat laivan. Sitten farmisia.
Farmaseutiksi pääsee käsittääkseni noin puolet hakijoista. Proviisorin tutkintoon on vaikeampi päästä, olisiko sisäänpääsy 10 % tietämillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätevimmät valitaaan proviisoreiksi.
Proviisoriksi voi hakea myöhemminkin
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutiksi pääsee käsittääkseni noin puolet hakijoista. Proviisorin tutkintoon on vaikeampi päästä, olisiko sisäänpääsy 10 % tietämillä?
Ei sinne päinkään. Ensi syksyn 383 farmaseutin paikkaa, joista 25 ruotsinkielisessä Åbo Akademissa, tavoittelee 2470 hakijaa, joista lähes puolet on merkinnyt farmasian koulutusohjelman ykköstoiveekseen.
Ei kovin vaikeaa. Pääosin tarjolla apteekkifarmaseutin töitä, huomattavasti vähemmän sairaala-apteekkiin tai lääketeollisuuteen. Työllistyminen kuitenkin hyvin varmaa.
Apteekkityö on siistiä sisätyötä, ja paikasta riippuen on aika paljon ilta- ja viikonlopputöitä.