Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuten valmistaa parsakaalta kuin höyryttämällä/keittämällä tai paistamalla?

Vierailija
03.05.2019 |

Gratiinikin jo vähän kyllästyttää. Millaisia lisukkeita tai gratiinin tyylisiä vuokaruokia parsakaalista valmistatte?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAALIA, ei "kaalta" ..mutta asiaan, oletko kokeillut pikkelöitynä muiden kasvisen/juuresten kanssa? eli liemi jossa on etikkaa, sokeria, suolaa ja vettä.  Itse olen myös grillannut, paistanut pannulla valkosipulin kanssa, ihan vaan höyryttänyt, gratinoinut ja syönyt ihan raakanakin. kasvispihvien osaksikin sopii mainiosti.

Vierailija
42/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa sekaan pari heinäpaalta.

Vierailija
44/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaalikinkku piirakka on hyvää!

Myös lehtitaikinan sisälle parsakaalia ja juustoa aivan törkeen hyvää!

Vierailija
45/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen aina miettinyt, miten nämä kaalta-ihmiset muut sanat taivuttaa? heinäpaalta? entä onko se tavallinen valkokaali pelkkä kaalta? varhaiskaalta?kukkakaalta? savoijnkaalta? lehtikaalta?kaaltalaatikko?..ja tosiaan sekaan voi sitten pilkkoa tota heinäpaalta. 

Vierailija
46/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen aina miettinyt, miten nämä kaalta-ihmiset muut sanat taivuttaa? heinäpaalta? entä onko se tavallinen valkokaali pelkkä kaalta? varhaiskaalta?kukkakaalta? savoijnkaalta? lehtikaalta?kaaltalaatikko?..ja tosiaan sekaan voi sitten pilkkoa tota heinäpaalta. 

Ja talokin varmaan kaipaa jo uutta maalta seiniinsä.

Vierailija
47/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kastikkeeseen punaviintä

Vierailija
48/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja talokin varmaan kaipaa jo uutta maalta seiniinsä.

..maalaamisen jälkeen os vielä on nälkä, voi ottaa välipalaksi viiltä. Tosin syöminen on kurjaa, os pöydän vieressä ei ole tuolta.

Vierailija
49/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsakaalia. Ei parsakaalta.

Kaalta on murremuoto. Ja koska palstalla ei kirjakieltä vaadita, niin tämä sopii ihan hyvin. 

Sievistelijöille/paskan tärkeilijöille on olemassa omat vaihtoehtonsa..

Korjaa mieluummin noita "Ei jaksa siivoo", "Ei pysty näkee" jne  -tyyppisiä virheellisyyksiä, mitkä on näköjään otettu vakinaiseen käyttöön. Paljon pahempi juttu.

Vierailija
50/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyöräytän valkosipulissa ja öljyssä. Sitten lisään vedenkeittimellä keitettyä vettä, johon lisään suolaa ja sokeria. Keitän hetken. Sitten vedet pois ja pieni pyöräytys levyllä.

Vierailija
51/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihan raakanakin salaatissa, hyvää on!

Vierailija
52/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haudutan yrtti- tai juustokermassa sopiviksi paloiksi pilkottuina. Myös maustettu kaurakerma toimii hyvin. Pehmenevät nopeasti, kannattaa jättää vähän purutuntumaa. Tarvittaessa vähän suolaa ja ehkä pippuria.

Niin hyvää, että söisin vaikka joka päivä. Lisukkeena yleensä riisiä, mutta pastakin käy hyvin.

Vierailija
53/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pitäisi syödä?

Parsakaali ehkäisee syöpää

https://askelterveyteen.com/parsakaalin-mahtavat-terveysvaikutukset/

Vierailija
54/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein te parsakaalin ystävät syötte parsakaalia?

Vierailija
57/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella löytyy paljon parsakaalireseptejä. Kannattaa googlata esim. ”parsakaali reseptit” tai jos ymmärtää englantia niin ”broccoli recipes”. Jos haluaa amerikkalaisista resepteistä mittayksiköt tutummiksi, voi mennä osoitteeseen convertrecipe.com , copypastettaa sinne reseptin ja painaa ”Convert US units to metric”.

Vierailija
58/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parsakaalia. Ei parsakaalta.

Kaalta on murremuoto. Ja koska palstalla ei kirjakieltä vaadita, niin tämä sopii ihan hyvin. 

Sievistelijöille/paskan tärkeilijöille on olemassa omat vaihtoehtonsa..

Korjaa mieluummin noita "Ei jaksa siivoo", "Ei pysty näkee" jne  -tyyppisiä virheellisyyksiä, mitkä on näköjään otettu vakinaiseen käyttöön. Paljon pahempi juttu.

Eikös nuo "ei jaksa siivoo" ja "ei pysty näkee" ole puhekieltä, joka sekin sopisi ihan hyvin palstalle jolla ei vaadita kirjakieltä?

Vierailija
59/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina taivuttanut kaali-loppuiset "kaalta". Heinäpaaleista yksikkömuodossaan en ole varmaan koskaan puhunut.

Vierailija
60/61 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaalipiirakka <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi