Miten muuten valmistaa parsakaalta kuin höyryttämällä/keittämällä tai paistamalla?
Gratiinikin jo vähän kyllästyttää. Millaisia lisukkeita tai gratiinin tyylisiä vuokaruokia parsakaalista valmistatte?
Kommentit (61)
Kaada kattilaan pullo viintä ja keitä kaalet siinä.
Sitähän voi tuupata aivan mihin vain! Oma bravuurini on vihreä tonnikalalasagne, johon olen tehnyt tomaattikastikkeen sijasta vihreän kastikkeen parsakaalista, pinaatista, purjosta, mitä ikinä kaapissa sattuukaan olemaan.
Parsakaalin saa myös hienosti vihreään smoothieen: lehtikaalia, pinaattia, parsakaalia, päärynää, mangoa ja ananasta, ehkä avokadoa. Laimeaa appelsiinimehua ja blenderi surraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Syön parsakaalta joka päivä, välillä panen vain mikroon muutamaksi minuutiksi.
Eikö kyllästytä ollenkaan?
Keitettynä bechamel-kastikkeessa.
Kasvissosekeitossa oon viimeaikoina käyttänyt paljon parsaa.
Sinne voi helposti tuupata melkein mitä kasviksia vaan.
Itse olen sellainen, että tykkään syödä parsakaalia vain raakana tai tosi kevyesti paistettuna. Mielestäni siitä tulee kamalaa mössöä, kun sitä kokkaa pidempään. Ehkä olen huono kokki?
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitossa oon viimeaikoina käyttänyt paljon parsaa.
Sinne voi helposti tuupata melkein mitä kasviksia vaan.
Parsa on varmasti hyvää kasvissosekeitossa, mutta ap:n kysymys koski parsakaalia eikä parsaa.
Vierailija kirjoitti:
Osana wokkia
Minäkin käytän aina parsakaalin varren (pilkottuna) wokkiin. Todella hyvää ja ei jää juurikaan biojätettä koko parsakaalista.
Keitä parsakaali pehmeäksi, lisää lihaliemikuutioista puolet, paketti koskenlaskijaa ja surauta sosekeitoksi. Pippuria mausteeksi, muuta ei kaipaa. Toimii!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Mä olen tehnyt parsakaalista sellaista uunivuokaa joka on kuin lasagne, mutta makaronilevyjen tilalla on parsakaalia. Valkoinen juustokastike ja toisena kastikkeena salsamainen tomaattikastike. Ihan tolkuttoman hyvää tulee. Jostain naistenlehdestä nappasin joskus tämän idean.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Keitä parsakaali pehmeäksi, lisää lihaliemikuutioista puolet, paketti koskenlaskijaa ja surauta sosekeitoksi. Pippuria mausteeksi, muuta ei kaipaa. Toimii!
Miksi laittaa lihalientä kasvisruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis paketin kuutioista puolet?? :x
Friteeraamalla, grillaamalla, pariloimalla, raakana smoothieen, onhan noita mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis paketin kuutioista puolet?? :x
Lihaliemi maun vuoksi. Ei ole pakollinen tietenkään! Ja piti sanoa kuutiosta, ei kuutioista.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Uppopaistamalla rasvassa.
Dippaamalla suklaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Uppopaistamalla rasvassa.
Dippaamalla suklaaseen.
Suklaaseen dippaaminen kuulostaa oudolta, mutta frityyritaikinaa parsakaalin päälle ja friteetaus wau nam kiitos ideasta
Vierailija kirjoitti:
Jos se tekee siitä paremman makuisen eikä syöjiä haittaa niin miksi ei?
Mäkin suosittelen, että raastat parmesaania päälle ja paahdat uunissa. Tosi hyvää!