Kun iltalehdissä on näitä Ennen-Jälkeen kuvia lihavista jotka laihtui ja muuttui fitnessnaiseksi, niin miksi kommentit täyttyy "Ennen näytti paremmalta" kommenteista, jotka ovat suoraan sanottuna kuin valehtelua?
En ymmärrä niitä. Onko se jotain hyvesignalointia vai? Jokainen näkee silmillään, että ylipainoisena ei ollut terveen näköinen ja nyt hoikempana näyttää paremmalta.
Kateus on kamala sairaus. Sekö selittää sen?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyi olkoon, ei miehet kyllä yhtään tykkää tuommoisesta! Ihan järkyttävää, ei naisellisuudesta tietoakaan! Kyllä naisessa kuuluu olla jotain mistä ottaa kiinni!". Ja näitä kommentteja satelee tasaisesti miehiltä ja naisilta. Joku kateus ja/tai katkeruushan siinä on pakko olla motiivina :D
En ole koskaan mitään tuollaisia kommentoinut, mutta mun mielestäni kauniimmat naiset on oikeasti sellaisia naisellisen kurvikkaita. En tarkoita lihavaa, vaan naiselliset muodot omaavaa. Ei siis liikaa lihaksia eikä sellaista "pötkövartaloa". Nämä fitnesstypyt on liian kuivia ja kireitä ja "maskuliinisia". Ei se mitään kateutta tai katkeruutta ole, en haluaisi näyttää siltä.
Sinä varmaan olet myös sitä porukkaa joka kommentoi aina tyyliin että vain lihava on "oikea nainen", kaikki muut on feikkejä? ; D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Breaking news: kaikki eivät pidä fitnessvartaloista.
Liika on liikaa sekä läskin että lihasten kanssa.
En ole nähnyt yhtäkään tällaista juttua, jossa se nainen olisi muuttunut liian lihaksikkaaksi. Sellainen liika lihaksikkuus on ensinnäkin lähes mahdotonta, ja ihan sukupuolesta riippumatta, ellei ole steroideilla.
He ovat vain hoikistuneet ylipainosta normaalipainoiseksi. Ja siitä sanotaan "ennen näytti paremmalta". Yeah right.
tietysti läskit haukkuvat normaalipainoista.
Vain hoikkia (eli normaalipainoisia) saa enää haukkua ilman paheksuntaa.
Mutta siitä pääsee kysymykseen "jos suurin osa ihmisistä on läskejä, mikä on normaali?"
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta: koirat tykkää luista, miehet muodoista.
Lihavuus ei ole muodokkuutta eikä kurvikkuutta.
Nykyään pitäisi olla kehopositiivinen eikä haluta muuttaa kehoaan terveempään ja lähes kaikkien mielestä esteettisempään suuntaan.
Tälleen nuorena ja hoikkana näyttää välillä että varsinkin naisilla naama vähän valahtaa ja vanhenee kun kovasti laihtuu. Näillä pieni ylipaino on usein tuonut nuorekkuutta poskipäihin jne, joka sitten katoaa. En ole mitään kommentoinut mutta en tätä ajatusta nyt minään kateutena osaa pitää, vaan huomiona.
mule on moni sanonu noin, ja sit oon ollu sen takia myös siinä uskossakin. :DD pitäiskö nyt muuttua??
toisaalta on esim oltu sellasii et miehet on jotkut pitäny hoikkana liian hyvänä. :DDD mut ei pyöreänä??????? mut sit moni varsinki nainen sanonu et kauniimpi oon pyöreenä.
Vierailija kirjoitti:
mule on moni sanonu noin, ja sit oon ollu sen takia myös siinä uskossakin. :DD pitäiskö nyt muuttua??
toisaalta on esim oltu sellasii et miehet on jotkut pitäny hoikkana liian hyvänä. :DDD mut ei pyöreänä??????? mut sit moni varsinki fläsä nainen sanonu et kauniimpi oon pyöreenä.
korjattu
Muutamia ketjun herättämiä kysymyksiä ja ajatuksia:
Miksi on niin mahdoton ajatus, että jonkun mielestä lihava voi olla kaunis?
Miksi jotakuta häiritsee näin suunnattomasti, että kaikki eivät jaa hänen esteettisiä mieltymyksiään?
Jos pitää isoista naisista, ei tarvitse siinä samalla lytätä hoikkia tai laihoja naisia. Jos pitää hoikista tai laihoista naisista, ei tarvitse siinä samalla lytätä isoja naisia.
Voisiko ajatella, että kauneus on katsojan silmässä ja hyvä niin?
Tasapainoinen ja itsensä kanssa sinut oleva ihminen ei koe tarvetta ilkeillä ja arvostella toisten ulkonäköä.
Ulkonäkö ei ole olennaisin asia kenessäkään ihmisessä. Jokainen saa olla tyytyväinen omaan ulkonäköönsä ja tuntea itsensä kauniiksi huolimatta siitä, mitä muut ajattelevat.
Henkilökohtaiset inhokkini ovat fitness-naisten pollottavat luut, nikamat ja jänteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen läski ja olen kuukauden verran nyt laihduttanut ja etsinyt netistä kaikenlaisia ennen/ jälkeen -kuvia. Kävin Fitfarmin sivuilla ja suurin osa siellä olikin ihan hyvän näköisiä jälkeen-kuvissa, mutta sitten siellä oli myös niitä, jotka ovat kiinteyttäneet jostain 55 kilosta 50 kiloon ja niissä kuvissa oikeasti ihmettelin, miksi kropalle on menty tekemään tuollaista ja vielä nähty vaivaa sen eteen. Se oli joku superfitness-tehotreeni, käykääs katsomassa.
Varmaan siksi kun ne tykkää sellaisesta. Ehkä aikovat kisata tulevaisuudessa jossain fitnesslajissa, kuka tietää.
Niin, minä sanoinkin, että minä ihmettelin itsekseni. Kyllä minä nyt sen tajuan, että joku kai tuosta tykkääkin, mutta omaan makuun en vain tajunnut, mikä siinä nyt oli sitten niin hienoa, että maksaa kalliista valmennuksesta ja rääkkää itseään.
Mitä ihmettelemistä siinä oikein on? :D ei se "rääkki" ole kamalaa, olen itsekin vetänyt itseni aikoinaan tiukkaan kuntoon treenillä ja oikealla ruokavaliolla. Ei siinä tarvitse "rääkätä" itseään, söin kuin hullu ja treenasin paljon. Toki jos ei vain tykkää liikkua ja syödä ohjeen mukaan niin se voi olla sitten rääkkiä. Kaikki eivät kuitenkaan asioita näin koe eikä siinä ole mitään ihmettelemistä.
Itsekin sanoit, että söit kuin hullu ja treenasit paljon. Mitä muuta se on kuin rääkkiä? Minun on vaikeaa työssäkäyvänä normaaliarkea elävänä ihmisenä ymmärtää, että jollekin normaalielämä on parsakaalien punnitsemista ja rahkapurkkien aikatauluttamista. Sitähän tuo vaatii. Se on kaukana ihan normaalista terveellisestä ruokavaliosta ja liikunnasta.
Tässä se taas nähdään miten eri tavoilla ihmiset kokevat asiat. En kokenut sitä rääkkinä, se oli oikeasti hauskaa. Kävin silloinkin töissä ja kotona oli aina ne normaalit kotityöt. Ruoat voi tehdä etukäteen ja treenaamaan ehtii kyllä hyvin. Harmi että piti jättää salilla kovaa treenaaminen kun laji vaihtui.
Siitä päästään myös siihen miten ihmiset pitävät erilaisista asioista, jonkun mielestä on varmasti ihan vtun typerää että käyn nykyään salin lisäksi hakkaamassa ja kuristamassa ihmisiä. Vastavuoroisesti myös minua lyödään, heitellään ja kuristetaan ja se on hauskaa. Jonkun muun mielestä ei ehkä ole.
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat. Jos se oli ihan piece of nakki eikä häirinnyt normaalielämää mitenkään, miksi sinun piti kuitenkin lopettaa, kun se oli vain hauskaa. Olisihan se mennyt siinä toisen lajin sivussa, kun ihan hyvin ehtii kaiken.
Koska se salitreenin mukanaan tuoma pumppi häiritsee nykyisen lajini treenejä. Ei ole voimaa niin paljon jos lihakset on just edellisenä päivänä pumpattu kuosiin. Siksi.
Kyseessä on ilmiö, jossa lihava kommentoi. Hän ei halua että hoikkuutta ihannoidaan, hän haluaa että lihava on ok, siksi pitää kommentoida hoikista alentuvasti. Toisaalta lihavan silmissä myös hoikka näyttää superlaihalta, kun taas toisen hoikan silmiin hoikka on vain, no hoikka tai normaali. Oma lihavuus myös vääristää sen, mitä näkee muissa.