Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä ahdistus

Vierailija
03.05.2019 |

Koko alkuvuosi on ollut todella vaikea. Monta todella vaikeaa asiaa on tapahtunut yhtä aikaa ja se on aiheuttanut minulle hirveää ahdistus, joka ei tunnu helpottavan, eikä tilanne selvetä. Jo ennen näitä tämän vuoden tapahtumia tilanteeni oli vaikea ja kärsin selvästi ahdistuksesta jo silloin, mutta se ei ollut näin pahaa, enkä ymmärätänyt sitä. Minun pitäisi varmaan hakea psykiatrista apua, vaikka se tuntuukin pahalta ja olen sitä lykännyt. Olen kuitenkin aikaisemmin käynyt pari kertaa psykiatrilla, joka löysi viitteitä toisesta diagnoosista, vaikka selvästi kärsin jo silloin ahdistuksesta, mutta en ymmärtänyt sitä. Olen käynyt myös sossussa, mutta se nyt vasta tyhjän kanssa oli. En onneksi käytä päihteitä, sillä tässä tilassa ne on syytä kiertää kaukaa, enkä ole itsetuhoinen. Raskasta on.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tässä pitäisi auttaa kun et avaa yhtään mitä on tapahtunut ja mitä psykiatri sanoi ja suositteli

Vierailija
2/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitä ahdistusta viipymään vielä hetki. Olen yleensä syvästi ahdistunut kun on luova kausi päällä. Tietoisuuteen kuplii asioita, joita en koskaan pystynyt kuvittelemaan. Ei se ahdistus ole välttämättä vihollinen jota pitää yrittää kukistaa tai vältellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa löytyi tuholaisia ja useista myrkytyksistä huolimatta homma ei taida olla vieläkään selvä. En tosin tiedä, tuleeko myrkytyksiä enää. Myrkyt eivät enää edes vaikuta. Koko ajan pelkään löytäväni uusia tuholaisia, enkä halua juuri olla kotona. Tämän myötä olen joutunut muuttamaan kovin paljon elämääni ja olen nukkunut koko alkuvuoden sohvalla. Tuholaiset siis pilasivat mm. sänkyni. En saa koskaan tietää, mistä tuholaiset ovat kotiini ilmestyneet ja syyllistän tästä itseäni. Lisäksi tilanne on hoidettu monella tapaa huonosti. Joudun asumaan sukulaiseni kanssa, joka ei ole ymmärtänyt tilanteen vakavuutta, eikä ole muuttanut elämäänsä mitenkään. Sukulaisilla on terveysongelmia ja rasitteita. Kotona minun pitää tämän "kämppikseni" rajoitteiden vuoksi tehdä paljon kotitöitä tai siis pitäisi, mutta omien rajoitteideni vuoksi en oikein pysty tähän. Sitten tämä sukulainen vain valittaa ja syyllistää.

Talossa on käynnissä parveke ja julkisivuremontti, joka vähentää asumismukavuutta entisestään. Sisko saa lapsen ja tieto tästä järkytti minua hyvin paljon. Olen itse vielä työtönkin ja ainoa tuloni on aktiivimallin leikkaama työttömyyskorvaus. Te-toimisto vaatii ties mitä ja sekin siis ahdistaa.  Olin jo vuosi tai pari sitten psykiatrilla työkykyselvityksen kautta, mutta ahdistusta ei muka todettu. ap.

Vierailija
4/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasittavalta, muttei erityisen ahdistavalta. Sinun pitää muuttaa suhtautumistasi asiohin. Muutoksen pitää tapahtua pääsi sisällä.

Vierailija
5/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta?

Vierailija
6/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne sossuun ja pyydä puolto uuteen asuntoon, tai välillisesti vuokralle remontin ja tuholaisten torjunnan ajaksi, tuo tilanne pitäisi saada rauhoittumaan, jos stressiä aiheuttaa tuo asuminen, niin siihen on saatava muutos.

Vierailija
7/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pelkään levittäneeni tuholaisia eteenpäin, vaikka olenkin pessyt kaiken 60 asteessa ja käynytkin vain julkisissa paikoissa, en siis esim. kenenkään kodissa kylässä. Tapaamiset on hoidettu julkisilla paikoilla. Perusteena tässä on ollut se, että julkisilla paikoilla nyt on muutenkin kaikki mahdolliset pöpöt, eikä niiden alkuperää voi oikein selvittää tai siis ketään katsoa syylliseksi. Mietin tässä erää työpaikan hakemista, mutta en taida oikein työkykyinen olla. Toisaalta tuonne on varmasti todella paljon hakijoita ja tuskin tätä työtä edes saisin ja jos hakisin olisin ainakin Te-toimistolle jotain osoitusta aktiivisuudesta. Köyhänä työttömänä en näe sairaslomankaan hakemisessa mitään järkeä, koska talous menisi enemmän sekaisin ja mielenterveysongelmaisen leimakin pelottaa. ap.

Vierailija
8/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vaikeassa ahdistuksessa auttoi Pregabalin-lääkitys, jonka psykiatri määräsi, todettu siis ahdistuneisuushäiriö ja masennus

Vierailija
9/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistuksesta voi selvitä oikeanlaisella hoidolla. varaa lääkärille aika

Vierailija
10/27 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä syyhypunkki?

Vierailija
11/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luteita siis löytyi kotoa. Ensimmäiset havainnot tein juuri ennen joulua. ap.

Vierailija
12/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois.

Vierailija
13/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit tehdä ketjun noista tuholaisista silloin alkuvuodesta? Kurjaa että tilanne ei ole parantunut. Tarvitsisit laaja-alaista tukea, sekä mielenterveys- että varmaan ihan käytännön asioissakin. Aikuisten sosiaalipalvelut tms?

Vierailija
14/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit tehdä ketjun noista tuholaisista silloin alkuvuodesta? Kurjaa että tilanne ei ole parantunut. Tarvitsisit laaja-alaista tukea, sekä mielenterveys- että varmaan ihan käytännön asioissakin. Aikuisten sosiaalipalvelut tms?

Niin, kirjoitin tuholaisista alkuvuodesta.  Kyllä myrkytykset ovat kuitenkin auttaneet, mutta tilanne on silti yhä epäselvä. Luulen, että näissä myrkytystapauksissa kannattaisi jos suinkin mahdollista käyttää vain kahden suuren toimijan palveluita. Valitettavasti itse yritystä ei saa päättää vaan isännöitsijä myrkyttäjän tilaa. Varmaan on valinnut halvimman ja noiden kahden suurimmat hinnat ovat olleet liian korkeat.

Olen siis yrittänyt hakea apua sossusta, mutta turhaan. Olen myös pyytänyt, että soittavat sukulaiselleni, mutta ilmeisesti eivät ole sitä tehneet. Koska en itse juuri pysty sukulaistani auttamaan ajattelin tehdä edes tämän.  Olen joutunut asioimaan sossussa todella kuvottavan tyypin kanssa, joka on eri sukupuolta kuin minä. Eihän minua ole ahdistellut tai mitään sellaista, mutta muuten tilanne on ollut todella vaivaannuttava. Olen lähettänyt jo johtavalle sosiaalityöntekijällekin viestiä, jossa yritin selittää tilannetta ja toivon työntekijän vaihtoa samaa sukupuolta olevaan, mutta eipä tuokaan ole mitään vastannut tai soittanut. Eihän sossu ahdistusta hoida, mutta muita tilanteeseen liittyviä asioita niiden pitäisi kyllä hoitaa. ap.

Vierailija
15/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin ehkä kaikkein eniten tässä järkyttää silti se, että siskoni saa lapsen. Ilmeisesti tämä sukulainen ei tiedä tästä vieläkään. Sisko halusi salata asiaa meiltä juuri siksi, että emme järkyttyisi. Luulin siskoa velaksi niin kuin itse olen. Ihan vakituisessa parisuhteessa ja sopivan ikäinen, ei siis mikään teini enää sisko kyllä on. ap.

Vierailija
16/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit yhdessä viestissä, että myrkyt ei enää vaikuta. On totta, että luteissa on ilmennyt kantoja, jotka ovat immuuneja myrkyille. Siksi jotkut tuholaistorjuntafirmat ovat alkaneet käyttää niiden tappamiseen lämpöä. Ehkä voisit kokeilla jonkun tällaisen firman palveluita?

Vierailija
17/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ahdistunut ja minua on auttanut, kun olen hyväksynyt tosiasiat. Mikään muu ei auta ahdistukseen. Hyväksy se lutikkasota. Hyväksy sisaresi lapsi. Hyväksy työkkärin ja kelan suhmurointi. Hyväksy elämäsi sellaisena kuin se on. Uusia ovia voi aueta.

Vierailija
18/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misi ahdistuit siskosi lapsesta?

Vierailija
19/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit yhdessä viestissä, että myrkyt ei enää vaikuta. On totta, että luteissa on ilmennyt kantoja, jotka ovat immuuneja myrkyille. Siksi jotkut tuholaistorjuntafirmat ovat alkaneet käyttää niiden tappamiseen lämpöä. Ehkä voisit kokeilla jonkun tällaisen firman palveluita?

Siis edellisestä myrkytyksestä on jo niin kauan, että myrkkyjen vaikutusaika on loppunut. Niiden vaikutus kestää vain 2-3 viikkoa. Kyllä silloin tilanteen ollessa akuuteimmillaan myrkytyksiä oli riittävän usein, eikä niiden vaikutus silloin päässyt loppumaan. En tiedä, muuttuiko kanta immuuneiksi myrkyille. Myrkyttäjä toki kertoi kohdanneensa erittäin vaikeita tapauksia, joissa oli merkkejä tuollaisesta. ap.

Vierailija
20/27 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misi ahdistuit siskosi lapsesta?

Syitä on monia. Meillä on ollut vaikea elämä ja huonot geenit, joita ei todellakaan kannata jatkaa. Lisäksi tähän liittyy paljon erilaisia riskejä, joista en nyt tässä kirjoita enempää. Olen aina yrittänyt puhua elämästä lapsettomana sinkkuna ja olen ymmärtänyt siskonikin haluvan elää lapsettomana kahdestaan miehensä kanssa. Tunnen itse epäonnistuneeni jollakin tavalla kun siskoni saakin lapsen. Olemme nähneet monta kertaa sen jälkeen kun tuosta kertoi, mutta emme ole puhuneet asiasta sanaakaan.  En aio ottaa asiaa myöskään puheeksi. Tunnen myös syyllisyyttä siitä, että en pysty auttamaan siskoani tässä mitenkään esim. käytännön asioissa. ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan