Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin oppia kokkaamaan, yhtäkkiä mies ei halua enää opettaa

Vierailija
03.05.2019 |

Mies tekee meillä ruoat jo siksi, että hänellä on alan koulutus. Minä en koskaan kolmekymmenvuotisen elämäni aikana ole oppinut tememään ruokaa, joten järjestely on sopinutkin molemmille.

Mies kuitenkin kannusti opettelemaan, ja minä suostuin. Olen roikkunut keittiössä mukana, autellut sen minkä olen osannut, ja siis osallistunut. Alussa mies opasti ja neuvoi, mutta sitten uskaltauduin pari kertaa yllättämään miehen kokonaan omilla kokkauksillani.

Sen jälkeen mies ei enää ole pyytänyt minua mukaan keittiöön, vaan on tehnyt kaiken itse. Epäonnistuinko kokkauksissani niin surkeasti, että päätteli minun olevan toivoton tapaus, vai onko rakkaus hiipunut, eikä halua enää tehdä asioita yhdessä?

Mikä olisi sellainen superhyvä ruoka, joka ei voi epäonnistua ja jolla voisin yllättää miehen todistaen, että kyllä pystyn siihen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaile selkeitä reseptejä, joista olet itse kiinnostunut. Kehityt sitten kun teet, opit samalla. Älä ota tavoitteeksi ekana tehdä kokeiluillasi mieheen vaikutusta. :)

Vierailija
2/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että ehkä mies ajatteli sinun jo oppineen kun kerta yllätit hänet tekemällä kokonaan itse onnistunutta ruokaa. Ja niinpä et enää tarvitse opastusta. Mutta mistäpä me tiedetään, kysy mieheltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin epäonnistuit. Minä olin avuton keittiössä ja mieheni oli 3 tähden ravintolassa kokkina. Hän opett minulle kun pyysin.. Miehelleni kaikki käy vain niin nopeasti, että jään jalkohin. Hän sanoi, että olen hyvä ruuanalaittaja, mutta hapokkuuden käytössä on petrattavaa.. Yritin ja yritin. Annoin periksi.

Vierailija
4/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kokki kouluun ja niin menin minäkin. Ei helvetti mikä koulu ja aivan sairasta niin kuin olisi ollut armeijassa. En saanut pitää omia vaatteita vaan piti olla samanlaiset vaatteet ja ne olivat helvetin kamalat jotka eivät joustaneet ja hiostivat. Ei jumalauta mitkä työvaatteet piti vetää päälleen ja tukehduin niihin heti. Opin kokkaamaan just perusjutut kuten perunan keitto ja muuta en oppinutkaan. 

Vierailija
5/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten niin usein. Ero on ainoa hyväksyttvä ratkaisu.

Vierailija
6/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka lihakeitto.

Ensin laitat lihan kiehumaan, yksi tunti, kuori vaahto.

Pilko juurekset sillä aikaa.

Sitten kun liha on kypsä ja jäähtynyt, leikkaat palasiksi.

Keitä yksi tunti, muista pippurit.

Et millään voi tehdä mitään väärin.

Vierailija
7/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla liian hyvä ja miehellä meni tunteisiin kun astuit hänen reviirilleen. Ennen miehet laitteli autoja, eikä sinne tointanut naisten mennä tietämään asioista. Nyt ne tekee ruokaa ja kannattaa oma oppineisuus pitää vähän hissun kissun takataskussa, ei kannata liian innokkaasti tehdä sitä missä miehet tunteevat olevansa hyviä, eli parempia kuin naiset.

Vierailija
8/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin epäonnistuit. Minä olin avuton keittiössä ja mieheni oli 3 tähden ravintolassa kokkina. Hän opett minulle kun pyysin.. Miehelleni kaikki käy vain niin nopeasti, että jään jalkohin. Hän sanoi, että olen hyvä ruuanalaittaja, mutta hapokkuuden käytössä on petrattavaa.. Yritin ja yritin. Annoin periksi.

Missä maassa tämä tapahtui? Suomessa kun ei ole eikä ole ollut ensimmäistäkään kolmen tähden ravintolaa.

Vierailija
9/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi muuttaa takaisin äitinsä luokse naislapseilemaan ja passattavaksi.

Luulisi aikuisen ihmisen oppineen edes kotitaloustunneilla jotain. Ja tämä on suomalaisten naisten taso vuonna 2019. Ilmankos kaikki maailman huippukokitkin on miehiä. 

Vierailija
10/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyli on kyllä nopea näillä jotka työkseen.

Kaikki eivät opi pitämään ruoanlaitosta.

Kun saa tuntumaa se onnistuu, on tietty oltava hyvät perusvälineet, kuten iso kattila, veitsiä, valurautapata, vuokia ym.

Vierailija
11/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voi muuttaa takaisin äitinsä luokse naislapseilemaan ja passattavaksi.

Luulisi aikuisen ihmisen oppineen edes kotitaloustunneilla jotain. Ja tämä on suomalaisten naisten taso vuonna 2019. Ilmankos kaikki maailman huippukokitkin on miehiä. 

Juu, ja tässähän on tosiaankin kyse kaikista suomalaisista naisista... Kyllä kyllä, niin sen on pakko olla ja taas kerran tuli todistettua, kuinka surkeaa sakkia suomalaiset naiset ovat. Not!

Ap, anna miehen kokata, jos hän kerran haluaa. Ei sinun tarvitse todistaa arvoasi sillä, että tavallaan anelet häneltä kehuja taidoistasi.

Vierailija
12/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja tässähän on tosiaankin kyse kaikista suomalaisista naisista... Kyllä kyllä, niin sen on pakko olla ja taas kerran tuli todistettua, kuinka surkeaa sakkia suomalaiset naiset ovat. Not!

Ap, anna miehen kokata, jos hän kerran haluaa. Ei sinun tarvitse todistaa arvoasi sillä, että tavallaan anelet häneltä kehuja taidoistasi.

Näkeehän sen vaikka tällä palstalla jossa kysytään ohjeita vedenkeittoonkin, ja kaupoissa äitylit lappaa kärryihin eineksiä ja taaperoille pussista imeskeltävää ruokaa. Naiset eivät osaa kokata, tämä on faktaa. 

Vierailija
13/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit nyt hieman astua miehesi tontille. Ei hän halua kanssasi kilpailla ruoanlaitosta. Tee ruokaa omaksi iloksi ja kavereillesi. Älä yritä tehdä mieheen vaikutusta.

Vierailija
14/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit nyt hieman astua miehesi tontille. Ei hän halua kanssasi kilpailla ruoanlaitosta. Tee ruokaa omaksi iloksi ja kavereillesi. Älä yritä tehdä mieheen vaikutusta.

Huutista naisten defensseille. Uusavuton nainenko kilpailee ammattikokin kanssa? Ei missään määrin.

Vierailija
15/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen vaikka tällä palstalla jossa kysytään ohjeita vedenkeittoonkin, ja kaupoissa äitylit lappaa kärryihin eineksiä ja taaperoille pussista imeskeltävää ruokaa. Naiset eivät osaa kokata, tämä on faktaa. 

Jep. Jännä kun minä olen meillä se, joka tekee ruoat ihan joka ikinen päivä. Aina. Ja olen nainen.

Vierailija
16/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuutama persuvinkki niin älä lado paistinpannulle liiikaa tavaraaa, anna paistua rauhasssa.

Vierailija
17/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuutama persuvinkki niin älä lado paistinpannulle liiikaa tavaraaa, anna paistua rauhasssa.

Paistinpannu on ranskalainen kehikkko voillle jotta voii pysyy tietyllä alueeella.

Vierailija
18/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen ei osaa laittaa ruokaa. Miksi ei? Eikö äiti opettanut? Itä ja keski euroopassa äiti opettaa tytärtä laittamaan ruokaa.

Vierailija
19/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistinpannu on ranskalainen kehikkko voillle jotta voii pysyy tietyllä alueeella.

Oliiviöljyä mon ami oliiviöljyä.

Vierailija
20/28 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kokki kouluun ja niin menin minäkin. Ei helvetti mikä koulu ja aivan sairasta niin kuin olisi ollut armeijassa. En saanut pitää omia vaatteita vaan piti olla samanlaiset vaatteet ja ne olivat helvetin kamalat jotka eivät joustaneet ja hiostivat. Ei jumalauta mitkä työvaatteet piti vetää päälleen ja tukehduin niihin heti. Opin kokkaamaan just perusjutut kuten perunan keitto ja muuta en oppinutkaan. 

:D :D ei hitto ku alako naurattaa