Avokassukat - miten toimit?
Jos käytät avokassukkia tai vastaavia, niin miten toimit kun riisut kengät? Jätätkö sukat jalkaan vai riisutko pois?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Please kysykää kylässä ollessanne onko ok olla paljasjaloin!!! Minusta jalat ovat "likainen ruumiinosa", ja on tosi inhottava jos joku kyläilijä tulee sisälle avojaloin 🤢🤢🤢. Siitä on hankala edes sanoa loukkaamatta. Joudun suunnilleen desinfioimaan kaikki lattiat vierailun jälkeen, kiitos vaan.
Bakteerikammoiset ja muut hysteerikot voisivat kyllä laittaa kotioveensa kirjalliset ohjeet siitä, mitä kaikkea heillä ei saa tehdä, niin vältyttäisiin mielensäpahoittamisilta molemmin puolin.
Aika iso osa ihmisistä kyllä pitää paljaita jalkoja likaisena, eikä kyse ole mistään hysteriasta. Paljaista jaloista voi tarttua esim kynsisieni.
Jos yhtään siis arvostat ihmisiä joiden luona kyläilet, luulisi että "bakteerikammoiseksi" nimittämisen sijaan ei olisi suuri vaiva kysyä "hei jätänkö sukat jalkaan?" - tai ihan vaan jättää ne sukat jalkaan. En ymmärrä ihmisiä jotka kyläilevät paikoissa joiden asukkaita he lähinnä näyttävät halveksuvan, kun yhtään ei haluta toisten kotia ja tapoja kunnioittaa.
Omassa kodissa on lupa tepastella paljain jaloin.
Juu ei toisten kotiin avojaloin. Jalat on kengissä hiostuneet, tai niissä on pölyä ja likaa jos käyttää sandaaleja, eikä niitä mennä hieromaan toisten mattoihin ja lattioihin. Ei ole vaikeaa pitää käsilaukussa tai taskussa paria ohuita sukkia, jotka vetäisee jalkaan kun menee kylään.
Miehet, muistakaa tunkea sukkia taskuihin, jos olette liikkeellä paljain säärin.
Ja jotkut vielä nostaa ne paljaat jalat sohvalle tai tuolille. Kädet sentään pestään ennen kuin toisten kotona mennään pöytään, mutta likaiset ja hikiset jalat olisi ok puhtailla lattioilla ja matoilla? Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokassukat miehellä = erittäin typerän näköistä. Varmaan käyttävät stringejäkin.
Haistan tässä kommentissa aivan kutsuhuudon saapua ketjuun palstan omalle loaferhullulle. 😂
:D Ma meinasin tulla ulisemaan etta mun mies kayttaa aina loafereittensa kanssa "avo-kassukoita" - ne nyt on vaan todella typeran nakoiset jalassa (ne loaferit siis) jos sielta pilkottaa sukat.
Onneksi luin tan kommentin ensin :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mieluummin kuitenkin ne sukat jalkaan, please! Ja avokassukkia käyttää teinit ja wanna-be teinit.
Miten avokassukat teineihin liittyy? Teineillä näkee ennemmin varrettomia sukkia kun nilkat paljaana painavat kesät talvet.
Saanko istua kylässä sohvalle samoilla housuilla, joilla olen istunut bussin penkillä, missä kuka tahansa likaperse on voinut istua, vai täytyykö pitää käsilaukussa varahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Saanko istua kylässä sohvalle samoilla housuilla, joilla olen istunut bussin penkillä, missä kuka tahansa likaperse on voinut istua, vai täytyykö pitää käsilaukussa varahousuja?
Meillä on eteisen kaapissa iso pino kertakäyttöisiä suojapukuja, hansikkaita ja hengityssuojaimia, joihin puetaan vieraat ennen kuin tulevat sisään. Emme halua mitään likoja ja bakteereja hygieeniseen kotiimme.
Vierailija kirjoitti:
Paljain jaloin ei tepastella kylässä!
Koskee naisia ja miehiä.
Et sinä nyt varmaan niin yläluokkaa ole että olisi etiketti rike olla kaveriesi luona kylässä paljain jaloin.
Mä pidän jalassa, koska kynsissäni on sientä.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän jalassa, koska kynsissäni on sientä.
Jalka/kynsisieneen löytyy lääkkeet;) Korppuuntuneet kantapäät voi hoitaa vaivatta jalkahöylällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljain jaloin ei tepastella kylässä!
Koskee naisia ja miehiä.
Et sinä nyt varmaan niin yläluokkaa ole että olisi etiketti rike olla kaveriesi luona kylässä paljain jaloin.
Yhdys sanat niin vaikeita. Pilkkua en edes mainitse.
Vierailija kirjoitti:
Saanko istua kylässä sohvalle samoilla housuilla, joilla olen istunut bussin penkillä, missä kuka tahansa likaperse on voinut istua, vai täytyykö pitää käsilaukussa varahousuja?[/
Tai peflettiä?
Vierailija kirjoitti:
Kotona olen paljain jaloin, kodin ulkopuolella en riisu kenkiä.
En pitäisi jos tulisit kotiini muuten kuin juhlissa ulkokengissä jotka ovat aina likaiset. Mieluummin paljain jaloin kun oletettavasti peseydyt joka päivä ja jalkasi ovat puhtaammat kuin kenkäsi.
Vain yökyläilyssä paljain jaloin!
Meillä ei vieraat tepastele paljain jaloin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä ulkokengät riisutaan eteiseen - myös vieraat riisuvat. Siitä sitten jatketaan joko sukilla tai paljain jaloin. Avokassukat kai riisuvat pois, kun sellaisia ei ole koskaan kellään näkynyt :)
Missä työpaikassa kuljetaan paljain jaloin? Enpä ole moisesta kuullut.
No shirt, no shoes, no service.
Vierailija kirjoitti:
Itse en niitä käytä, kun mulla on aina housut, mutta jos käyttäisin, niin ottaisin kyllä pois, koska ne näyttää joltain suojapussukoilta jaloissa :D
Oonko nyt jäänyt jostain paitsi, kun en millään ymmärrä, miten housut liittyy avokassukkien pitämiseen ja kaikki muut peukuttaa...?
Paljaat jalat on aika intiimi ruumiinosa.