Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini sopi kaverinsa kanssa, että kaveri pudottaa minun nähteni "vahingossa" hänen puhelimensa, jotta saisi uuden

Vierailija
03.05.2019 |

Näin en olisi voinut syyttää teiniäni sen tahallisesta rikkomisesta. "Harmi" vaan että kun isänsä näin tekniikan ihmisenä vähän puhelinta fiksaili, niin saimme näkyviin sen viestiketjun, jossa oli sopinut kaverinsa kanssa tästä. Näin siis tosiaan kävi, ja täytyy sanoa että hyvin oli roolinsa opetellut. Meni ihan täysin ensin vahingosta ja selailimme jo vaihtoehtoja, että mikä hankitaan seuraavaksi puhelimeksi. Näyttö tuosta on sen verran säpäleinä että lähes mahdoton käyttää, joten jonkinlainen puhelin on hankittava. Tuollaisen vehkeilyn jälkeen en kuitenkaan sitä uusinta ole ostamassa. Miten toimisitte, kun kyseessä 13-vuotias?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksatte esim. viikkorahaa, niin säästäköön siitä.

Vierailija
42/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tästä tuli mieleen, kun itse teininä 2000-luvun alussa halusin vanhan puhelimeni tilalle uuden. Oli Nokian 3310 tai mikä nyt olikaan. Iskin sitä täysillä seinään, mutta ei hajonnut millään, joten jäi sitten vain haaveeksi uuden puhelimen saaminen :)

Ihan ohis mutta minulla on v. 2000 ostettu Nokian 3310 edelleen jokapäiväisessä käytössä eikä ole koskaan ollut mitään vikaa. Seiniin en ole heitellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyisin asiaa kokonaisvaltaisemmin kuin tämän yksittäistapauksen kautta. 

Mikä kasvatuksessa on pielessä, jos lapsesta tulee moraaliton kieroilija ja valehtelija?

Nyt konkreettisen tilanteen ollessa päällä tietysti pitää löytää tässä ja nyt -ratkaisu. Kummatkin lapset ovat yhtä syyllisiä eli korvaavat puhelimen omilla rahoillaan. Kummallakin lienee viikkoraha, lahjarahoja ym. 

Väliaikaisesti jokin vanha. Eikös niitä joka kodissa ole? Ainakin meillä varmaan viisi toimivaa, mallit vain vanhoja. Jos ei ole, niin ostamaan parilla kympillä. 

Vierailija
44/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttöjä saa tilattua netistä ja vaihdettua itse. Siinä on oma hommansa, mutta onnistui mun mieheltäkin joka ei millään tasolla ole mikään tekniikan ihmelapsi. Onnistunee siis ap:n mieheltäkin ... Ja hyvä opetus teinille myös!

Vierailija
45/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on tämä "kaveri maksaa" -ininä??? Mammat oppineet ilmaisen tavaran vaatimisen taidon? Kyllä typeryyttä on nimen omaan olla ajattelematta itse omilla aivoilla ja se lapsi joka sen puhelimen pudotti, on tietysti itse käytöksestään (JA täten puhelimen rikkomisesta) vastuussa. Parasta opettaa sitä itsenäisen ajattelun tärkeyttä viimeistään tässä vaiheessa, teini-iässä kun usein ne kaverit voivat yllyttää paljon hullumpiinkin juttuihin.

Vierailija
46/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestyisin asiaa kokonaisvaltaisemmin kuin tämän yksittäistapauksen kautta. 

Mikä kasvatuksessa on pielessä, jos lapsesta tulee moraaliton kieroilija ja valehtelija?

Nyt konkreettisen tilanteen ollessa päällä tietysti pitää löytää tässä ja nyt -ratkaisu. Kummatkin lapset ovat yhtä syyllisiä eli korvaavat puhelimen omilla rahoillaan. Kummallakin lienee viikkoraha, lahjarahoja ym. 

Väliaikaisesti jokin vanha. Eikös niitä joka kodissa ole? Ainakin meillä varmaan viisi toimivaa, mallit vain vanhoja. Jos ei ole, niin ostamaan parilla kympillä. 

Jos lapseni kaveri käskisi lapseni särkemään puhelimensa siksi, että saa uuden, voisin sen verran osallistua lapseni puolesta, että ostaisin hänen kaverilleen jonkun kolmen kympin perusluurin. 

Vierailija
47/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö teini jo että tiedätte juonesta? Mä varmaan olisin niin ilkeä että totesin tyynesti vaan että kaveri maksaa ja kysyisin teiniltä että sopiiko itse kaverin kanssa vai soitanko minä hänen vanhemmilleen, ja katson minkä näköiseksi teini menee 😀 ja tosissaan teinille halvin puhelin tilalle mitä löytyy ja mainitsisin kyllä keverinkin vanhemmille tästä juonesta.

Vierailija
48/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö teini jo että tiedätte juonesta? Mä varmaan olisin niin ilkeä että totesin tyynesti vaan että kaveri maksaa ja kysyisin teiniltä että sopiiko itse kaverin kanssa vai soitanko minä hänen vanhemmilleen, ja katson minkä näköiseksi teini menee 😀 ja tosissaan teinille halvin puhelin tilalle mitä löytyy ja mainitsisin kyllä keverinkin vanhemmille tästä juonesta.

Ehkä olen vähän vanhanaikainen näissä asioissa, koska olen vähän iäkkäämpi vanhempi. Mutta jos oma teinini olisi tuolla tavalla oman puhelimensa hajoituttanut tarkoituksella, en todellakaan sekoittaisi hänen kaverinsa vanhempia asiaan. Heillä ei olisi osaa eikä arpaa tähän juttuun, vaan kyse olisi minun vastuusta kasvattajana, että olisin oman lapseni noin huonosti kasvattanut. En todellakaan maksattaisi oman kasvatukseni mokia lapseni kaverin vanhemmille. Hävettäisi enneminkin, että oma lapsi olisi toiminut noin. Oman lapseni typerä toiminta ei ole hänen kaverin vanhempien vastuulla.

Vierailija
49/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen vähän vanhanaikainen näissä asioissa, koska olen vähän iäkkäämpi vanhempi. Mutta jos oma teinini olisi tuolla tavalla oman puhelimensa hajoituttanut tarkoituksella, en todellakaan sekoittaisi hänen kaverinsa vanhempia asiaan. Heillä ei olisi osaa eikä arpaa tähän juttuun, vaan kyse olisi minun vastuusta kasvattajana, että olisin oman lapseni noin huonosti kasvattanut. En todellakaan maksattaisi oman kasvatukseni mokia lapseni kaverin vanhemmille. Hävettäisi enneminkin, että oma lapsi olisi toiminut noin. Oman lapseni typerä toiminta ei ole hänen kaverin vanhempien vastuulla.

Kaveri onkin oikein mallikkaasti kasvatettu vai? On hänessäkin syynsä ja hänen vanhempiensa on kyllä hyvä tietää asiasta.

Vierailija
50/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri onkin oikein mallikkaasti kasvatettu vai? On hänessäkin syynsä ja hänen vanhempiensa on kyllä hyvä tietää asiasta.

No en todellakaan alkaisi heille lähettämään uuden puhelimen laskua ja ajattelisi, että lapseni on viaton uhri ja näin olisi ansainnut uuden puhelimen. Myönnän myös sen, että en haluaisi alkaa soittelemaan tälle kaverin lapsen vanhemmille ja vaatimaan heitä korvaamaan meille mitään. En myöskään raivoamaan tai opastamaan heitä kasvatuksessa. Kokisin sen vastuunsiirtona omasta epäonnistuneesta kasvatuksesta.

Vierailija
51/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka kummassakin kodissa, ja komppaan sitä, että halpa näppäinpuhelin joksikin aikaa käyttöön, ellei lapsi nyt ole jotenkin jo valmiiksi koulukiusattu. Kyllä tuon ikäinen kestää kaverien vinoilun, kun tajuaa että vika on itsessä.

Huvittaa nää kommentit ”miehesi vaihtaa näytön”. Tasa-arvosta kyllä kitistään, mutta näköjään puhelimen näytön vaihtoon tarvitaan penis? Itse en ole tässä yhtään parempi; meillä todellakin mies hoitaa nämä, mutta hän on ollut aikanaan Nokialla töissä ja lähtökohtaisesti osaa käsitellä puhelimia paremmin kuin minä fil. maist. koulutuksella.

Vierailija
52/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun paikka kummassakin kodissa, ja komppaan sitä, että halpa näppäinpuhelin joksikin aikaa käyttöön, ellei lapsi nyt ole jotenkin jo valmiiksi koulukiusattu. Kyllä tuon ikäinen kestää kaverien vinoilun, kun tajuaa että vika on itsessä.

Huvittaa nää kommentit ”miehesi vaihtaa näytön”. Tasa-arvosta kyllä kitistään, mutta näköjään puhelimen näytön vaihtoon tarvitaan penis? Itse en ole tässä yhtään parempi; meillä todellakin mies hoitaa nämä, mutta hän on ollut aikanaan Nokialla töissä ja lähtökohtaisesti osaa käsitellä puhelimia paremmin kuin minä fil. maist. koulutuksella.

Ap sanoi aloituksessa miehensä olevan "tekniikan ihminen". Tähän perustuvat kommentit miehen kyvystä vaihtaa näyttö, eivät seksismiin...

Vierailija
53/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverilta tai heidän vanhemmiltaan rupeatte rahoja kinumaan, olette kuin oman lapsenne rikostovereita: tavoitteena maksattaa uuden puhelimen kulut muilla. Tottakai se oma lapsi oli koko jutun pääarkkitehti, hänhän siitä olisi hyötynyt. Pahimmillaan oma lapsi on painostanut kaveriaan tähän juuri siksi, että säilyttäisi syyttömyytensä. Lapsen kaverin vanhemmille voi kertoa asiasta, mutta jos rahaa ruvetaan kinumaan, niin se olisi todella noloa.

Vierailija
54/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimiakin saa varmaan satasella, ei ainakaan mitään 700e puhelinta todellakaan tarvitse.

Vierailija
55/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokian saa 10 egellä. Ei oo enää nettiä sen jälkeen.

Vierailija
56/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainut tapaus laatuaan. Siellä ne koulussa pelasivat kerran puhelimella kiekkoa, puhelimen ollessa se kiekko ja kun kyselin syytä järjettömyydelle sain kuulla, että saavat uuden puhelimen kun uusi on säpäleinä.

Vierailija
57/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, no varmaan koska aloituksessa tuodaan esiin, että mies on tekniikan alan ihminen? Maisteri sinäkin, mutta lukea et osaa...

Vierailija
58/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko teini oikeasti puhelinta? Meillä joskus kanssa samanlaista puhelimien rikkoutumista. Kun alkoi hieman palanut haisemaan totesimme ettei mitään järkeä aina pääkolmantena jalkana hakemassa uutta puhelinta, jotta voi kirjoittaa kavereille. Tietokoneelta hoiti koulun ja muuten piti koulusta tulla suoraan kotiin ja jos lähti niin ilmoitti kenen kanssa ja koska kotona. Tämä ärsytti tarpeeksi jolloin puhelimenkin alkoi pysymään ehjinä.

Toisella alkoi puhelimet kestämään kuin maksoi osan puhelimesta itse. Mutta rikkoi vain vahingossa ei tahallaan, mutta ei arvostanut kun ainahan uusi tuli.

Vierailija
59/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinille muutaman kympin näppäinpuhelin, luulisi jotain oppivan.

Tämä.

Ostakoon uuden sitten joskus kesätienesteistä.

Vierailija
60/123 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen näytön voi korjata?