Lue keskustelun säännöt.
Pettymys työelämään
02.05.2019 |
Kuinka moni samaistuu? En saanut sinnikkäästä hakemisesta huolimatta oman alan töitä. Sain paikan alalta johon minulla ei ole koulutusta. En pääse hyödyntämään maisterin tutkintoani. Yritän katsella yhä oman alan paikkoja, mutta harvassa ovat. Muutin tämänkin työn takia toiselle paikkakunnalle vaikka mieheni asuu muualla. Alkoi ahdistaa työttömyys mutta nyt ahdistaa yksitoikkoinen asiakaspalvelu työ alalta jota en ole edes opiskellut. Oon aivan poikki. Työnantaja vie kaikki mehut ja mentaliteetti on se, jos itse ei jaksa niin seuraavia on jo jonossa. Tätäkö se työelämä on? Vai liittyykö tää vaan työuran alkuun?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Luulen, että tuosta nykyisestä työstäsi on vain haittaa oman alan töiden saamiseen. Ei kukaan palkkaa asiakaspalvelijaa asiantuntijahommiin.
Jos sulla on mahdollisuus päästä nykyisestä työstäsi eroon, keskity sen jälkeen täysillä työnhakuun. Älä tehtaile massahakemuksia, vaan selvitä tarkkaan mihin firmoihin haluaisit töihin, keitä siellä on töissä ja missä heihin voisi verkostoitua. Käy tapahtumissa, hanki pieniäkin freelance-toimeksiantoja, ennen kaikkea tutustu ihmisiin ja tuo osaamistasi ja tietojasi näkyviin mahdollisimman monelle.
Voit myös täsmäopiskella (itsenäisesti tai yksityisillä kursseilla) teknisiä taitoja, joita alallasi tarvitaan (tietokoneohjelmat, projektinhallintatyökalut, viestintätyökalut yms).
Asiantuntijatyön hakeminen on kovaa työtä. Ei samaan aikaan voi olla suorittavassa työssä, tai saat sanoa urahaaveillesi hyvästit ja jäädä perustason hommiin. Vaikka ei siinäkään välttämättä vikaa ole, jos viihdyt.