Uudehko poikaystävä halusi korvauksen, kun pyysin palvelusta
Pyysin apua painavan paketin kantamiseen ja kuljettamiseen miehen autolla. Mies ei halunnut tehdä tätä ilmaiseksi, koska menee rahaa bensaan ja pysäköintiin.
Mitä ajattelette tästä? Käydäänkö muiden parisuhteissa tällä tavalla kauppaa palveluksista? Olen hieman hämmentynyt.
Kommentit (100)
Kerroit että olet auttanut miestä ja tarjonnut miehelle aiemmin. Onko tämä ukko ostanut sinulle ikinä mitään ilmaiseksi? Tehnyt ikinä pyyteetöntä palvelusta? Jos vastaus on ei, älä hyvä nainen jatka tuota suhdetta.
Parempi olisi entisehkö poikaystävä.
Edelleenkö nykypäivänä naiset jaksavat katsella tuollaista... Ei tulisi kuuloonkaan mulle...
Mä tapailin miestä, jonka koiraa autoin hoitamaan muutamankin kerran viikossa kun miehellä oli pitkät koulutuspäivät ja koira oli melkein pentu vielä. Käytin ulkona ja olin seurana sisällä, poljin hoitokeikoille fillarilla toiselta puolelta kaupunkia omien työpäivien jälkeen. Olin tosi iloinen kun pystyin olemaan avuksi. Sitten kun olin hankkimassa ovisilmää asennuksella kämppäni ulko-oveen niin mies totesi "Älä turhaan maksa noin paljon, mä voin asentaa sen 50€:lla!"
Menin aika hiljaiseksi :-). Sain myös haukut kun autoin selvittämään koiran rokotusasioita ja mies ei ymmärtänyt kaikkea ensimmäisellä kerralla, selkokielestä huolimatta. Big red flags.
Menikö tunteisiin kun mies ei suostunut palvelemaan ilmaiseksi? Naiset muutenkin vain hyväksikäyttävät miehiä.
Miehen näkökulmasta sanoisin, että tokkopa ovat kovin vahvat tunteet kyseessä. Kyllä minä ainakin panostan varsinkin suhteen alussa. Tyytyväinen naisystävä on arvokkaampi kuin muutama euro. Oman elämänsä prinsessoja en katsele, mutta tämä aloittaja ei nyt sellaista kuvaa tilanteesta antanut.
M38
Vierailija kirjoitti:
Menikö tunteisiin kun mies ei suostunut palvelemaan ilmaiseksi? Naiset muutenkin vain hyväksikäyttävät miehiä.
Varmaan tämmöstäkin on. Ja sitten on niitä miehiä, jotka kusettavat naisia. Ei kai tule yllätyksenä, että ikäviä ihmisiä on? Sitten on mukavia ihmisiä, niin naisia kuin miehiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin myös kunnollisia vastauksia oikeaan kysymykseen, kiitos!
-Ap
Kumma, jos et noista vastauksista ymmärtänyt. Minäpä selvennän: ei, ei ole normaalia. Ei, muiden suhteissa ei käyttäydytä noin.
Ja vielä bonusvastaus: lopeta tuo suhde, siitä ei hyvää seuraa.
Tämän tyypin miehet eivät myöskään koskaan muista sinun palveluksiasi. He ovat maailmassa vain ottamassa.
Vastavuoroisuus kunniaan kirjoitti:
Mä tapailin miestä, jonka koiraa autoin hoitamaan muutamankin kerran viikossa kun miehellä oli pitkät koulutuspäivät ja koira oli melkein pentu vielä. Käytin ulkona ja olin seurana sisällä, poljin hoitokeikoille fillarilla toiselta puolelta kaupunkia omien työpäivien jälkeen. Olin tosi iloinen kun pystyin olemaan avuksi. Sitten kun olin hankkimassa ovisilmää asennuksella kämppäni ulko-oveen niin mies totesi "Älä turhaan maksa noin paljon, mä voin asentaa sen 50€:lla!"
Menin aika hiljaiseksi :-). Sain myös haukut kun autoin selvittämään koiran rokotusasioita ja mies ei ymmärtänyt kaikkea ensimmäisellä kerralla, selkokielestä huolimatta. Big red flags.
Tässä kohtaa pitäisi avata se homman nimi ja katsoa hiipiikö se ymmärrys vai hiipuuko suhde. Miten muuten ero tuli ja millainen oli miehen reaktio? Älä sure, olisi mennyt hyvä nainen hukkaan tollon kanssa. Tiedän muutaman säälittävän miehen, joka on yrittänyt tehdä businesta oman naisensa kustannuksella eli yrittänyt näyttää vaikka kaverilleen että osaa tehdä kauppoja ja koittanut tienata naisensa kustannuksella. Sitten ne on vähän hölmistyneitä ja surullisia kun ne on jätetty eikä oikeen mene perille et mikä siinä meni pieleen. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä vaikuta hyvältä. Kaveruussuhteissakin idea on se, että tahtoo kaverille hyvää ja on valmis auttamaan kun voi. Jos mulla on pakettiauto ja pari tuntia aikaa lauantaina, lähden kaverille avuksi Ikeaan.
Saati sitten tapaillessa uusiakin ihmisiä, sitä tahtoo sille tyypille parasta ja pyrkii tekemään kaikkensa hänen eteen laskematta sitä kumpi tekee enemmän.
Tulee mieleen se kun kerran hyvä ystäväni soitti, oli kamalassa flunssassa kotona ja pyysi mua käymään apteeksissa hankkimassa sille lääkkeet joita sen avokki ei ollut viitsinyt hakea työmatkallaan kun oli "kiire treeneihin". Mulla ei ollut silloin autoa mutta otin taksin ja kävin päivystävässä apteekissa hakemassa ne tropit koska ystävä oli tosi kurjassa kunnossa ja se avokki olisi hakenut ne lääkkeet vasta seuraavana päivänä. Kaveria jeesataan koska tahdotaan. Se vaan kuuluu asiaan.
Toivottavasti ystäväsi on jo heivannut tuon ääliön elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta löytyy yllättävän paljon tämän tyyppisiä miehiä....
Ja aloittajan kaltaisia naisia. Pyytäminen alkaa ensi metreillä ja pahenee vain.
Mies toimi ihan viisaasti, eipä taida olla merkitystä jos naistoimikunta äänestää miehen "ei jatkoon".
ei se oo sun poikaystävä kuin kuvitelmissasi
Näytin ketjun miehelle. Hän pyysi ilmoittamaan näin kollektiivisesti, että nimenomaan ei pyytänyt rahallista korvausta, vaan että ostaisin hänelle korvaukseksi askin tupakkaa.
-Ap
Viisas mies asialla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta löytyy yllättävän paljon tämän tyyppisiä miehiä....
Ja aloittajan kaltaisia naisia. Pyytäminen alkaa ensi metreillä ja pahenee vain.
Mies toimi ihan viisaasti, eipä taida olla merkitystä jos naistoimikunta äänestää miehen "ei jatkoon".
Niin no on varmaan ehdottoman kielteistä kysyä apua mieheltään. Vaikka olisi itse auttanut miestä tarvittaessa. Miten sä suhtaudut auttamiseen, onko se poissuljettu parisuhteesta? Nyt en tarkoita yksipuolista auttamista tai että auttaminen ei ole tasapuolista tai hyväksikäyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Näytin ketjun miehelle. Hän pyysi ilmoittamaan näin kollektiivisesti, että nimenomaan ei pyytänyt rahallista korvausta, vaan että ostaisin hänelle korvaukseksi askin tupakkaa.
-Ap
No onko teillä nallekarkit tasan, oletteko rahallisesti tasoissa auttamisen suhteen? Kummankin rehellinen arvio tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Mitä :DDD Onko tää sittenkin provo, meinasin jo uskoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole ihan itsestäänselvyys, että maksat ainakin pysäköinnin tuollaisessa tilanteessa, ja toki bensatkin, jos kyseessä ei ole mikään 5 km pyrähdys joka tehtäisiin samoille suunnille muutenkin?
Meillä on aviomiehen kanssa yhteinen auto, joka omistetaan osuuksin 1/4 ja 3/4. Mies käyttää autoa pääasiassa ja maksaa bensat sun muut pääasiassa, mutta jos minä olen ajellut autolla jotain selkeästi "omaa" ajoani, enkä tavallista koko perheen kaupassakäyntiä tai muuta, niin toki maksan bensoista.
Kyseessä nimenomaan tuollainen parin kilometrin pyrähdys. Pysäköinnin (10min) olisin varmaan maksanut joka tapauksessa, mutta ihmetyttää tuo silti.
-Ap
Et takuulla olisi " varmaan maksanut pysäköinnistä " 😂 älä viitsi väittää. Oot just sitä prinsessasyndroomatyyppiä, joka odottaa miehen maksavan ja hoitavan kaiken.
Hyvä et pisti sulle rajat heti.Tässä teoriassasi nyt vaan on se huono puoli, että olen tätäkin miestä auttanut ja ostanut hänelle kaikkea, ihan ilman korvauspyyntöjä.
-Ap
Mitä mies sanoo tähän? Miksi pyysi korvausta kun sinä olet auttanut ja ostanut ilman korvauspyyntöjä?
Kannattaa myös katsoa ettei tule aina tapailua vain naisen kotona niin että sapuskat tulee talon puolesta ja mies ohimennen tyhjentää jääkaapin vaikka viikonlopun aikana. Suursyömäreitä ei kannata hyysätä. Syö kotonaan tai ottaa eväät mitä aikoo syödä. Olisin tosi huolellinen sen suhteen, että mies on itsestään huolehtiva eikä mikään lemmikki.