Uudehko poikaystävä halusi korvauksen, kun pyysin palvelusta
Pyysin apua painavan paketin kantamiseen ja kuljettamiseen miehen autolla. Mies ei halunnut tehdä tätä ilmaiseksi, koska menee rahaa bensaan ja pysäköintiin.
Mitä ajattelette tästä? Käydäänkö muiden parisuhteissa tällä tavalla kauppaa palveluksista? Olen hieman hämmentynyt.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Oikein että mies on varovainen. Mun tuttu nainen alkoi asuntosijoittajaksi. Hän remppasi asuntoja ja hankki työmiehet tanssiravintoloista. Ilmeisesti Hkissä on niin paljon yksinäisiä miehiä, että kulahtaneempikin neito kelpaa autettavaksi. Nainen kehui näillä ammattimieslöydöillään, mutta minusta hän kyllä h u o r a s i.
Fiksu nainen. Eiköhän miehetkin olleet ihan iloisia vastavuoroisuudesta. Tuskin nainen pakotti ketään väkisin hommiin.
Miksi et tilannut kotiinkuljetuksella, jos sinulla ei kerran ole autoa millä kuljettaa? Lasketko aina sen varaan, että muut hoitavat hommat sinun puolestasi? Aika red flag olisi mulle tuollainen itsekeskeisyys ..
Ei jatkoon. Itse tapailin kerran hetken nuorta sähkömiestä. Olin ostanut uuden kattolampun, jota en jostain syystä saanut toimimaan. Tämä mies oli sitten kylässä kun tuli puhetta siitä lampusta ja sanoin että en itse sitä saanut jostain syystä toimimaan. Mies sitten huokaisi ja totesi, että jos maksan 20 € niin voi laittaa sen lampun kattoon. Kyllä hän lopulta sen sitten asensi ilmaiseksi, mutta jäi vähän tyhmä olo minulle. Toisella kertaa oli ystävänpäivä, minulla saunavuoro ja mies tuli krapulassa ja myöhässä ja toi mukanaan itselleen olutta. Hänen mielestään ystävänpäivää ei tarvitse viettää tapailusuhteessa. No, sitä tapailua ei sitten kauaa kestänyt.
Ei jatkoon. Itse tapailin kerran miestä, joka pyysi rahaa taikka p*llua vastineeksi siitä, kun heitti minut autolla kauppaan minun ollessa 39 asteen kuumeessa. Itse olin tätä ennen tarjonnut hänelle baari-iltoja ja maksanut leffalippuja ym. Olikin muuten vika kerta tuo kun ko. miehen tapasin :)
Minä olisin ensin luullut että kyseessä on joku huono vitsin yritelmä ja nauranut hämmentyneenä. Sitten todennut että pidähän kotterosi ja vuokrannut pakun. Puhelimeen en olisi enää vastannut tuolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole ihan itsestäänselvyys, että maksat ainakin pysäköinnin tuollaisessa tilanteessa, ja toki bensatkin, jos kyseessä ei ole mikään 5 km pyrähdys joka tehtäisiin samoille suunnille muutenkin?
Meillä on aviomiehen kanssa yhteinen auto, joka omistetaan osuuksin 1/4 ja 3/4. Mies käyttää autoa pääasiassa ja maksaa bensat sun muut pääasiassa, mutta jos minä olen ajellut autolla jotain selkeästi "omaa" ajoani, enkä tavallista koko perheen kaupassakäyntiä tai muuta, niin toki maksan bensoista.
Kyseessä nimenomaan tuollainen parin kilometrin pyrähdys. Pysäköinnin (10min) olisin varmaan maksanut joka tapauksessa, mutta ihmetyttää tuo silti.
-Ap
Et takuulla olisi " varmaan maksanut pysäköinnistä " 😂 älä viitsi väittää. Oot just sitä prinsessasyndroomatyyppiä, joka odottaa miehen maksavan ja hoitavan kaiken.
Hyvä et pisti sulle rajat heti.Tässä teoriassasi nyt vaan on se huono puoli, että olen tätäkin miestä auttanut ja ostanut hänelle kaikkea, ihan ilman korvauspyyntöjä.
-Ap
Ja mies otti kaiken tyytyväisenä vastaan? Mies on sairaalloisen pihi, sama meno jatkuu tulevaisuudessakin. Tunnen tuollaisen tyypin, ei tule helppoa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole ihan itsestäänselvyys, että maksat ainakin pysäköinnin tuollaisessa tilanteessa, ja toki bensatkin, jos kyseessä ei ole mikään 5 km pyrähdys joka tehtäisiin samoille suunnille muutenkin?
Meillä on aviomiehen kanssa yhteinen auto, joka omistetaan osuuksin 1/4 ja 3/4. Mies käyttää autoa pääasiassa ja maksaa bensat sun muut pääasiassa, mutta jos minä olen ajellut autolla jotain selkeästi "omaa" ajoani, enkä tavallista koko perheen kaupassakäyntiä tai muuta, niin toki maksan bensoista.
Kyseessä nimenomaan tuollainen parin kilometrin pyrähdys. Pysäköinnin (10min) olisin varmaan maksanut joka tapauksessa, mutta ihmetyttää tuo silti.
-Ap
Et takuulla olisi " varmaan maksanut pysäköinnistä " 😂 älä viitsi väittää. Oot just sitä prinsessasyndroomatyyppiä, joka odottaa miehen maksavan ja hoitavan kaiken.
Hyvä et pisti sulle rajat heti.Tässä teoriassasi nyt vaan on se huono puoli, että olen tätäkin miestä auttanut ja ostanut hänelle kaikkea, ihan ilman korvauspyyntöjä.
-Ap
Mies on pyytänyt sua ostelemaan ja auttamaan? Ihana lokki sulla siinä.
Mä olen tullut niin pahasti hyväksikäytetyksi kahden eksäni osalta, että jos tapailuvaiheessa mies pyytää multa yhtään mitään rahallista avustusta, niin on sitten entinen siinä kohtaa. En halua luoda minkäänlaista parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa, joka ei pysty itse hoitamaan talouttaan.
Sinuna en kyllä katselisi tuollaista miestä yhtään kauempaa. Ei tunnu olevan tasa-arvoinen ja tasapuolinen suhde ollenkaan tuon miehen ajatuksissa.
voit sanoa sille tyypille, että se on aivan liian kallis sulle. Että sulla ei yksinkertaisesti ole varaa häneen. Jos se vaikka tajuaisi?
Kauanko olette seukanneet? Ensi viikolla tulee kolme päivää?
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon. Itse tapailin kerran hetken nuorta sähkömiestä. Olin ostanut uuden kattolampun, jota en jostain syystä saanut toimimaan. Tämä mies oli sitten kylässä kun tuli puhetta siitä lampusta ja sanoin että en itse sitä saanut jostain syystä toimimaan. Mies sitten huokaisi ja totesi, että jos maksan 20 € niin voi laittaa sen lampun kattoon. Kyllä hän lopulta sen sitten asensi ilmaiseksi, mutta jäi vähän tyhmä olo minulle. Toisella kertaa oli ystävänpäivä, minulla saunavuoro ja mies tuli krapulassa ja myöhässä ja toi mukanaan itselleen olutta. Hänen mielestään ystävänpäivää ei tarvitse viettää tapailusuhteessa. No, sitä tapailua ei sitten kauaa kestänyt.
Sori mutta olen lamppuasiassa miehen puolella. Tapailin joskus sähkäriä ja jatkuvalla syötöllä sitä pyydettiin tekemään "ystävänpalveluksia" ja usein kylässä ollessa ihan " sattumalta" tuli mieleen jollain, et voisko sähkäri vilkaista tota/ korjata/asentaa tuon.
Selvästi huomasi et sinäkään et sattumalta tullu just miettineeksi lamppua, vaan teeskentelit, että tuli yhtäkkiä mieleen. Tunsi varmaan itsensä hyväksikäytetyksi. Olisit rehellisesti kylään kutsuessa sanonut, että tarviit apua, ja mies voi pyytää sit vastapalvelukseksi jotain...vaikka niskahieronnan tai sun kokkaaman aterian...
Harva mies muuten innostuu ystävänpäivästä. Miksi innostuis. Silloin miehen odotetaan ostavan lahja ja vievän nainen syömään...eli se on taas yksi hankitaan naiselle kaikkea kivaa päivä
...mies ei saa taas mitään.
Olisin kysynyt löytyykö y-numeroa ja saako laskun kotitalousvähennykseen.
Ei kyllä vaikuta hyvältä. Kaveruussuhteissakin idea on se, että tahtoo kaverille hyvää ja on valmis auttamaan kun voi. Jos mulla on pakettiauto ja pari tuntia aikaa lauantaina, lähden kaverille avuksi Ikeaan.
Saati sitten tapaillessa uusiakin ihmisiä, sitä tahtoo sille tyypille parasta ja pyrkii tekemään kaikkensa hänen eteen laskematta sitä kumpi tekee enemmän.
Tulee mieleen se kun kerran hyvä ystäväni soitti, oli kamalassa flunssassa kotona ja pyysi mua käymään apteeksissa hankkimassa sille lääkkeet joita sen avokki ei ollut viitsinyt hakea työmatkallaan kun oli "kiire treeneihin". Mulla ei ollut silloin autoa mutta otin taksin ja kävin päivystävässä apteekissa hakemassa ne tropit koska ystävä oli tosi kurjassa kunnossa ja se avokki olisi hakenut ne lääkkeet vasta seuraavana päivänä. Kaveria jeesataan koska tahdotaan. Se vaan kuuluu asiaan.
Käy taksilla hakemassa pakettisi, etkö ookaan vahva ja itsenäinen nainen? Mä ainakin tykkään itse hoitaa asiani. En tilais mitään mitä en itse sais tuotua kotiin.
Paljonkos se aloittajan "ihan parin kilometrin" pikku pyrähdys maksaa taksilla, kotiinkuljetuksella tai auton vuokraamalla? Eikö naiset vuonna 2019 olekaan itsenäisiä, voimaantuneita ja omillaan pärjääviä?
Ja "pyrähdykseen" kuuluu tietty pianon kantaminen hissittömän talon viidenteen kerrokseen ja kahdentoista Ikean mööpelin-kasaus-tyyppiset "pikkujutut"? Eikö niinkin?
Saatko muistutettua miestä et nyt tykkäsit huonoa tuosta heitosta. Olen ostanut sulle sen ja sen, maksoi x ja tarjonnut sen ja sen maksoi x ja tehnyt sen ja sen maksoi x. Yhteensä about näin x ja kun nyt pyydän sulta 10 minsan, 2 kilsan ja 4 euron palvelusta niin pitäis maksaa sulle? Ootko tosissasi? Hei ei tartte jos on niin vaikeeta tai oot niin pihi/niuho mutta nyt loppuu mun palvelukset jos jatketaan tätä suhdetta. Suoraan munuaisiin vaan.
Huutikset taas palstan miesvihavastauksille. Kuinkahan moni nainen kuskailee miestä joka sormen napsahduksesta?
Jos haluaa tasapainoisen suhteen niin myös palvelukset ja vastapalvelukset pitää olla balanssissa. Tämä koskee molempia eli olen itse laittanut seurustelun alkuvaiheessa eli useamman kuukauden ajan reiluuden ennen rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta olen lamppuasiassa miehen puolella. Tapailin joskus sähkäriä ja jatkuvalla syötöllä sitä pyydettiin tekemään "ystävänpalveluksia" ja usein kylässä ollessa ihan " sattumalta" tuli mieleen jollain, et voisko sähkäri vilkaista tota/ korjata/asentaa tuon.
Selvästi huomasi et sinäkään et sattumalta tullu just miettineeksi lamppua, vaan teeskentelit, että tuli yhtäkkiä mieleen. Tunsi varmaan itsensä hyväksikäytetyksi. Olisit rehellisesti kylään kutsuessa sanonut, että tarviit apua, ja mies voi pyytää sit vastapalvelukseksi jotain...vaikka niskahieronnan tai sun kokkaaman aterian...Harva mies muuten innostuu ystävänpäivästä. Miksi innostuis. Silloin miehen odotetaan ostavan lahja ja vievän nainen syömään...eli se on taas yksi hankitaan naiselle kaikkea kivaa päivä
...mies ei saa taas mitään.
Höh. En kyllä tarkoittanut mitenkään tyyliin: "Hups, mites nyt näin, miten sattuikaan etten saanut itse lamppua kattoon." Hän itse asiassa tuli aina minun luokseni, koska asui itse vielä vanhemmillaan. Näinpä minä tarjosin aina ruoat ja kahvit ym. Eräs toinen tapailemani mies korjasi tietokoneeni, koska siihen tuli joku näyttövika ja se mies oma-alotteisesti tarjoutui auttamaan ja kerran kuin tein illallista, hän toi jälkiruoan mukanaan. Nykyisen miehen kanssa vietetään vuosipäiviä, synttäreitä, yleisiä juhlapäiviä sekä sitä ystävänpäivää. Se ei tarvitse mitään muuta kuin vaikka hyvän illallisen tai leffaillan. Mieheni tykkää suklaasta, joten tapanani on ostaa hänelle ystävänpäivänä jotain erikoissuklaata. Hän ostaa minulle kukkia. Niin vain on erilaisia miehiä olemassa.
Tässä teoriassasi nyt vaan on se huono puoli, että olen tätäkin miestä auttanut ja ostanut hänelle kaikkea, ihan ilman korvauspyyntöjä.
-Ap