Noudatatko pukeutumisessa ohjeita joilla saat vartalosi parhaat puolet esiin tai virheet piiloon?
Mä olen niin totaalisen kypsä näihin neuvoihin miten lyhyen/lyhytsäärisen yms pitäisi pukeutua.
Minä 165cm tappi, joutuisin varmaan kaikkein sääntöjen mukaan heittämään vaamittaiset housut/caprit +ballerinat romukoppaan. Vaan kun tykkään niistä. Leveissä vaajaamittaisissa housuissa näytän naurettavalta mutta kapeat caprit ja ballerinat tyyliin Audrey Hepburn toimii.
Kommentit (31)
Ei kiinnosta laisinkaan, mikä näyttää hyvältä ja mikä ei. Puen sitä, mikä kankaana tuntuu mukavalta ihoa vasten ja mikä pitää minut lämpimänä. Ihan sama, onko ruutua ja raitaa sekaisin.
165cm ei ole lyhyt, normaali pituus suomalaisnaiselle. Ei kovin kaukana keskipituudesta. AP voi valittaa lyhyyttään kun on 158cm tai alle.
Miksi lyhkäset aina valittaa lyhyyttään? Lyhyelle sopii ihan minkälaiset vaatteet vaan kunhan on sopivaa kokoa ja vartalon mittasuhteisiin sopivat. Ei sillä pituudella oo väliä. Caprit sopii hyvin myös lyhkäselle.
Vierailija kirjoitti:
165cm ei ole lyhyt, normaali pituus suomalaisnaiselle. Ei kovin kaukana keskipituudesta. AP voi valittaa lyhyyttään kun on 158cm tai alle.
Alle 170cm nainen on lyhyt.
Tottakai, automaattisesti.
Esim ei liian kireitä tai lököttäviä vaatteita, oikea hameen pituus jne.
Caprit ei saa olla liian pitkät eikä löysät. Hyvin voi käyttää ballerinojen kanssa, ylernsä kyllä sandaalit tai kumitosdut yläosan tyylin mukaan
Kun on lyhyet paksut jalat ja iso persus ja mahaa, ei mikään sovi. Kaikki vaatteet muutenkin tehdään pitkille ja laihoille, niille joilla ei ole lantiota eikä takamusta.
Ja yrittäkääpä löytää tämän vartaloiselle motoristinaiselle ajoasu. Niin ja pituutta on 160 cm. Niin että kun hikisen hakemisen jälkeen löytyy ajotakki, joka menee vyötäröltä kiinni, se on rintojen ja hartioitten kohdalta hehtaarimallia. Kun niissä muutenkin on jo isot toppaukset hartioilla. Ja kaikki ajohousut on tehty niille laihoille ja pitkäsäärisille. Ajohousujen lyhentäminen ei oikein onnistu.
Huokaus. Mikähän naistenlehti ottaisi tämän asian käsiteltäväkseen ja antaisi yleispäteviä neuvojaan.
Ainoa mitä orjallisesti noudatan, on se, että vaatteet ei saa olla liian pieniä. Huonoja puolia on vartalossa sen verran paljon (vaikka en ole ylipainoinen), että pitäisi pukeutua telttaan kaikki ne peittääkseen :D
Vierailija kirjoitti:
Peili näyttää mikä näyttää parhaalta, ei jokin ylihintainen naistenlehti.
Jos on isot tissit, iso maha, eikä persettä, niin sellaiseen pukeutumiseen ei löydy valmista ohjetta.
Täällä kohtalotoveri. Minkälaisista vaatteista pidät, tai oletko huomannut, että joku tietty malli pukee?
Mä olen huomannut, mikä ei pue: 3/4 hihat. Kun paita tuppaa kiristämään rintojen kohdalta, niin lyhyet hihat siihen päälle antavat vaikutelman, kuin paita olisi kutistunut pesussa.
Aina neuvotaan, että ”huijaa itsellesi hoikka vyötärö käyttämällä värikästä vyötä” tms. No, omassa peilissä se vetää katseen juuri paksuimpaan kohtaan, eikä kyllä huijaa ainuttakaan ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä "lyhyyteni" on mun korvien välissä. Mulla on 25 vuotta ollut kaksmetrinen mies=) Saan jatkuvasti kuulla kuinka pieni olenkaan.
Eli mut on aivopesty.
Olen joskus lukenut muutaman oppaan. Mielestäni niiden avulla olen löytänyt nopeammin ratkaisuja tilanteissa, kun sovituskopissa ihmettelee, että "tää vaate on kyl tosi paljon mun mieleen, mutta päällä täs on jotain outoa". Kun keksii, mistä outous johtuu, ostopäätös on helpompi ja hudit vähentyneet. Voin kevein mielin jättää vaatteen kauppaan, tai jos on tosi pähee ja pakko saada, osaan käyttää sitä tilanteissa, joissa asiasta ei ole huolta.
En mitään vartalomalli sääntöjä, mutta aina poikkeuksetta tätä: jos näkyy tisua niin alaosa on peittävä, jos näkyy säärtä/reittä niin yläosa on peittävä. Ei poikkeuksia.
Yli 160cm pitkä ei ole lyhyt nainen.