Voinko mä nyt luottaa että 11päivää/3pv ennen menkkoja tehty nega on varma??
Kommentit (17)
Tein sitten vielä yhden acon 10:n tänään ja edelleen negaa. Nyt jo dpo 12 joten eiköhän siihen voi jo aika hyvin nyt luottaa....
Nega ei ole koskaan aivan täysin varma, koska voi olla että hcga ei ole ollut näytteessä jostain syystä tarpeeksi. Noilla kiertopäivillä se on vielä ihan todennäköistäkin.
JOS bongasit oviksen testillä, niin se todennäköisesti oli kohdallaan, etkä ole raskaana. Hedelmöittyneen alkion kiinnittymiseen ja raskaushormonin erittymiseen menee yleensä reilu viikko.
MUTTA jos ovis on mutua, perustuu limaneritykseen tai kierron keskivaiheeseen, niin et voi olla varma. Ovulaatio nimittäin heittelee säännöllisenkin kuukautiskierron omaavalla naisella päiväkaupalla. Raskaustesti mittaa tuota alkion kiinnittymisen jälkeen erittyvää hormonia, joten jopa kuukautisten alkamisaikaan tehty testi voi hyvin näyttää negaa, vaikka oletkin oikeasti raskaana.
Ja joillakin ilmeisesti raskaushormonia alkaa erittyä hitaammin kuin reilun viikon kuluttua hedelmöitymisestä.
-nimim. kahdesti vasta viikon kuluttua kk-alkamispäivästä plussannut-
tiedän siitä että tunnen sen hirvittävänä kipuna. Limat ym ei minulla ole selkeä merkki mistään. Ainoastaan tuo kova kipu. Siitä aina tasan 14vrk päästä alkaa menkat. Nyt piti vain tehdä toi testi että en toivon mukaan ole raskaana...
Nosto vielä jos jollakulla on kokemuksia...
Eri testeillä siis. Sinuna testaisin muutaman päivän päästä uudestaan.
Salli mun nauraa... Kukeile synnyttämistä niin tiedät mitä kipu on, edelle menee auton alle jääneet.
Ei sitä synnytykseen voi verrata, mutta ei ap tainnut niin tehdäkään, eikös vaan ap?
Oviskivut voivat olla tosiaan HELVETILLISIÄ. Mulla oli myös, mutta synnyksen jälkeen kivut ovat kadonneet.
pystytte seksiin ?? Joo ei ole ollut oviskipuja.
Mulla on oikeesti kovat oviskivut. Siis sillon kun se munasolu irtoaa niin koskee niin ettei voi seisoa suorana . Kestää vain puolisen tuntia ja laantuu sitten pikkuhiljaa. ( Oviksen aikaan seksi onkin oikeastaan melkeempä myöhästä, jos siis vauvaa yrittää. Seksi pitäs ajottaa juuri ennen ovista että ehtivät simot uida treffipaikalle. )
Mutta siis oviskivuistahan mä en kysellytkään vaan tuosta raskaustestistä..
Ihme jomottelu ja juilinta vaan tuolla alamahan oikealla laidalla on jatkunut koko illan. Tosin mitään muita oireita ei oikein ole että enköhän mä siis luota tuohon testin negaan. Lisäksi voinen todeta että tää testi oli siis herkimmästä päästä jos kerta herkkyys oli sen 10. En mä uskokkaan että esim Predictor olis näyttäny tässä vaiheessa mitää vaikka olisin ollutkin...
Riippuen testin herkkyydestä se voi näyttää plussan vasta kun menkat on oikeasti myöhässä. Itselläni apteekin oma raskaustesti näytti esikoisesta plussan kp 25/25. Ovis oli ollut 13 päivää aikaisemmin (myös kivut minulla...). Tästä kakkosesta testi näytti positiivisen vasta kp 28/25, vaikka ovis oli ollut samaan aikaan kuin esikoiselta. Testasin siis ekan kerran negan 25/25, sitten 27/25 ja viimein plussan 28/25. Niin ja kakkosen kohdalla tein Acon 10-testin * 3, joka on siis herkempi kuin apteekin oma ja lupaa näyttää plussan 7-11 päivää hedelmöittymisestä. Vaan ei näyttänyt mulla.
Joten älä tosiaan luota noin aikaiseen testitulokseen!!!
Mulla herkkä testi näytti heikon plussan vasta kun menkat oli viikon myöhässä, siis 21 päivää oviksen jälkeen. Sitä ennen tuli puhtaita negatestejä. Ja ultran mukaan ovis saattoi olla jo 4 päivää aiemminkin, koska laskettu aika siirtyi silloin aikaisemmaksi, eli mahdollisesti plussatesti tuli vasta 25 pv oviksen jälkeen. Ilmeisesti olen niitä joilla tuo hormooni erittyy hitaasti...
No, nyt se plussa on tuolla omassa huoneessaan nukkumassa. Onneksi en luottanut negaan.
Onko jotain sellaista syytä, miks just nyt pitäis pystyä luottamaan siihen, miksei ehdi odottaa 3 päivää tai viikkoa uutta testiä silmällä pitäen?
a ) jos asiaa ei ole testattu ovulaatiotestillä. Kipu ei ole luotettava merkki. Se voi tietty liittyä ovikseen, mutta silti.
b) raskaustesteistä osa on herkkiä, eli reagoi pieneenkin määrään istukkahormonia. Jos kuitenkin testasit tavallisella testillä, se ei välttämättä ole herkimmästä päästä, eikä niinollen välttämättä näytä vielä raskautta, vaikka se olisi jo alkanut
c) et voi tietää koska alkio kiinnittyy, siinä yksilöllisiä eroja. Vasta kiinnityttyään alkaa raskaushormonia erittyä enemmän
nämä nyt ainakin tulivat mieleen
Toisilla hormonia alkaa erittymään enemmän/nopeammin kuin toisilla. Eli et voi luottaa testiin vaikka ovulaatiopäivä olisikin varma. Hormonin erityksessä ON yksilöllisiä eroja myös. Itselläni kp 32/28 näytti negaa, kuten myös seuraavana päivänä. Vasta kp 34 oli plussaa ja sekin vasta terveyskeskuksessa. Siskollani oli joskus kp 36 tienoilla terveyskeskuksen testeillä HEIKKO positiivinen eli kotitesteillä hänelläkään ei vielä näkynyt mitään.
" et voi tietää koska alkio kiinnittyy, siinä yksilöllisiä eroja. Vasta kiinnityttyään alkaa raskaushormonia erittyä enemmän"
Pitäs syödä lääkkeitä enkä tiedä uskallanko ottaa, mutta melko varmasti siis nyt voin ottaa niitä..
Mä luin noista hcg arvoista eri vaiheissa että dpo 11 pitäs olla jo sen verran korkeet arvot normalissa raskaudessa että kyllä sen tikun(10 herrkyydeltään) pitäs näyttää se edes haamuna jos on raskaana. Mun tapauksessa kun tiedän millon ovulaatio on ollut. Eli aika epätodennäköistä on plussata enää. Ainoa mahdollisuus olisi ollut se että ovulaatio olisi ollut myöhemmin mutta ei minun tapauksessa...