Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI/PA viikolla 25?

22.05.2006 |

Hei,

löytyisikö seuraa hoitotaipaleelle? Meillä suunniteltu IVF viikolle 25. Torstaina aloitan sumuttelut. Lääkäri sitten taas 6.6.

Taustalla 4 inssiä, 1 ovulaation induktio (hoito keskeytyi) sekä 11/05 1 IVF eri hoitopaikassa (yksityisellä kun odoteltiin tässa julkisen jonossa). IVF:stä plussaa, josta km (sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi np-ultrassa rv 13, vastasi kooltaan 11+ jotain). Tuo ensimmäinen ivf oli lyhyellä kaavalla ja muniksia saatiin vain 5 josta 2 kunnolla hedelmöittynyttä ja molemmat siirrettiin eli pakkaseen ei jäänyt yhtään.

Koska sumuja ei silloin ollut niin nyt vähän jännittää nuo sivuoireet mitä niistä tulee. Ja odotukset on tosi ristiriitaiset, toisaalta tuo 1. IVF plussa antaa toivoa, toisaalta taas pelkään tosi paljon pettymystä. Jotenkin olen myös varma että jos siirretään vain yksi alkio niin ei siitä mitään kuitenkaan tule... No, jos nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan että saisi edes sen yhden kelvollisen alkion.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on hyvä saalis! Meillä ei ole kuin kaksi pakkasessa. Ensimmäisestä ei saatu yhtään pakkaseen

itsekin eilen mietin miten ne piinapäivät menee ja muistelisin että siirtopäivä on pp0, joten sinulla olisi nyt pp0 ja mulla pp1.

Punaviiniä minäkin join eilen pienen lasin, oli käytössä myös edellisessä ivf.ssä, josta tulikin plussa (joka tosin meni siis kesken).

Oikein mukavaa juhannusta ja piinaillaan sitten ensi viikolla lisää!

Vierailija
22/62 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin asennoitunut, että ekasta hoitokerrasta ei mitään muuta kuin pettymys synny, joten en oikein osaa vielä edes piinailla. Aika masentava asenne, eikö!?

Kuten tuonne yhden ketjun aloitin, niin minä muistutan vain ruskettunutta ilmapalloa turvotuksesta johtuen:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teillä muilla käytössä myös luget? Kuinka usein ja paljonko? Minulla 2 pilleriä 3 kertaa päivässä eli yhteensä kuusi. Aiheutuuko teille muille niistä mitään oireita? Minä tunnen itseni väsyneeksi, mutta siltukin öisin heräilen jatkuvasti. Huumorini tuntuu myös välillä katoavan käsittämättömästi ja pinna on todella tiukalla. Mahdan olla aika ihana puoliso tällä hetkellä:(

Vierailija
24/62 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla luget aina ivf.ssä tukena. Edellisessä mulla oli 2 pilleriä 3 krt päivässä, nyt on 3 palleroa 2 krt päivässä. Liekö lääkärin mukaan miten ne otetaan? Mulla lugeista tulee turvotusta, varmaan mielialan vaihteluakin, vähän vatsastakin juilii, ja rinnat on kipeät. Olen syönyt lugeja jo niin moneen otteeseen että en edes uskalla mitään raskausoireita tulkita ennen raskaustestiä, koska noista lugeista tulee aika lailla samanlaiset oireet, varsinkin näin isolla annostuksella.

Että tässä on vain pakko piinistellä testaukseen asti. Mulla nuo luget kun pitää menkatkin poissa, tulee sitten vasta pari päivää lopetuksesta.

Olin itseasiassa jo lauantaina varma että tästä hoidosta ei tullut mitään, kun ei tunnu yhtään miltään missään. Mutta illalla kun nuo rinnat kipeytyi niin tuntui jo " normaalimmalta" kun edes joltain tuntui, vaikka onkin vain lugesta johtuvaa.

Joko on muuten olo parempi?

Kyllä ensimmäiselläkin ivfllä voi onnistua, niinhän meilläkin tuli plussa. Meni tosin sitten kesken mutta sentään raskautuminen onnistui!

Mukavaa viikonalkua, vielä pitäisi viikko kärvistellä töissä!

Pp5 taitaa olla mulla muuten nyt.

Vierailija
25/62 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olo on tosi hyvä. Minulla ei ole mitään oireita eli olo on aivan normaali - liekö sitten huono merkki!? Nyt menossa sitten vissiin pp5. En edes ole juurikaan ehtinyt mahan tilanteita pohtia - enäänhän sille asialle ei voi mitään tehdä. Lääkäri ainakin minulle sanoi, että normaalilla tekemisellä ja touhuilulla ei aiheita mitään vaaraa kiinnittymiselle. Luotan siihen, sillä onhan naiset jatkuvasti tietämättään raskaana. (Toki tiedän realistisesti, että meillä on vähän ongelmia tuon raskaaksi tulon kanssa, joten en benji-hyppää tai vastaavaa:))

Meiltä kiellettiin miehen kanssa yhteinen ilonpito tuolla makuukammarin puolella. Näinkö aina istutuksen jälkeen testauspäivään asti?

Iloista sadepäivää!

Vierailija
26/62 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on pp 6 eikä ole erityisiä oireita minullakaan, paitsi noita lugesteronin aiheuttamia: rintojen aristusta, vatsasta joskus nippaisee munasarjojen tienoilta.

Katsoin tuossa edellisen ivfäni piinapinoa eikä siinäkään mitään erityisiä oireita ollut. Juuri tuossa pp5 tienoilla huomasin että pahin turvotus alkaa mennä, kun housut ei enää puristaneet samalla tavalla. Joten vaikka sitä tietysti salaa yrittää oloaan ja oireita tunnustella, niin oli oireita tai ei niin en usko mitään ennen kuin näen testin tuloksen. Paitsi jos yllättävä aampahoinvointi iskee, heh heh =).

Meillä mielestäni ohjeissa oli että vain punktion ja siirron välinen aika pitää välttää saunomista, kylpemistä ja yhdyntää. Tosin ollaan edelleenkin oltu selibaatissa ihan varmuuden vuoksi, kun en halua mitään tulehdusta kun on ronkittu alapäätä ja se lugetöhnäkään ei oikein himoja herätä. Joten varmaan sitten testin jälkeen aletaan palaamaan normaaleihin toimiin tuolla petipuolellakin ;)

Meillä muuten on siis kotitesti ensin ja jos se on positiivinen niin sitten menen vielä verikokeeseen. Eli ilmeisesti jos negaa niin sitten vain lopetan luget. Edellisessä hoidossa ja hoitopaikassa taas oli verikoe joka tapauksessa.

Vierailija
27/62 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset!

Täällä olisi yksi halukas mukaan piinailemaan jos huolitte!

Menemme huomenna siirtoon (1.icsi-hoidon 1.PAS), jossa laitetaan kaksi alkiota kyytiin! Meillä siis huhtikuun eka ICSI-hoito päättyi negaan ja nyt laitetaan 2 alkiota (pakkasessa on vielä 5-6 jäljellä, riippuu mitkä oljet on sulatettu)...Oli niin helpottavaa kuulla tänään, että alkiot olivat selviytyneet sulatuksesta, toivottavasti vielä ovat lähteneet jakaantumaan hyvin...huomenna sen kuulee...

Meillä sulatus tapahtui tänään, aamulla, ja jo huomenna siirto puolenpäivän aikoihin...Nyt on lämpökaapissa odottamassa kolme alkiota, joista 2 siirretään ja se yksi uudelleenpakastetaan.

Te olette jo Sazi ja Sonjaemma huipussa vaiheessa, ei montaa piinapäivää " varsinaista" jäljellä testin tekoon...

Sazi, minulla punktioitiin huhtikuussa myös 33 alkiota, joista hedelmöittyi 22, yksi 5-soluinen siirrettiin ja 9 saatiin pakkaseen...

Olo oli kyllä kipeä, nyt onneksi pääsee siirtämään alkion luonnolliseen kiertoon...

Tsemppiä teille piinailuun!!

Toivottavasti t ässä ketjussa PLUSSATAAN!

T.Annme

Vierailija
28/62 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy kyllä myöntää, että silloin kun emme olleet hoidoissa, niin piinailin joka kerta kuukautisia - ja petyin. Nyt hoitojen alettua, olen psyykannut itseni niin, että melkein kukaan ei onnistu ekalla hoitokerralla, joten sitten syksyllä alkaa valtavat piinailut....

Ehkä se piinailu tästä sitten yltyy kuukautisten alkamisajankohtana!? Oireita minulla ei ainakaan ole yhtään.

Vierailija
29/62 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa annme meidän pieneen piinaporukkaan! Toivottavasti siirto sujui hyvin ja molemmat allkiot on nyt onnellisesti kyydissä.

Eipä ole täälläkään mitään oireita. Rinnat lugeista kipeät ja eilen illalla lievää päänsärkyä mutta sekin on mainittu lugepakkauksessa sivuvaikutuksena. Joten pp7 ja vielä viikko piinaa.

Minäkään en uskalla hirveästi odottaa tältä hoidolta, jotenkin sitä ajattelee että ei voi olla niin hyvä tuuri että taas ivf.stä plussa. Tai jos tulisikin plussa niin sitten on keskenmenopeikko päällä.

Vielä pari päivää ja sitten alkaa loma. On tässä nyt paljon odotettavaa!

Vierailija
30/62 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips ja kiitos, mielelläni piianilen teidän kanssa :)!

Tänään sain kaksi kaveria matkaan, 6- ja 7-soluiset!!!Olivat yhdessä vuorokaudessa lähteneet jakaantumaan tosi hyvin!Yksi 5-soluinen ei ollut jatkanut jakautumista, joten sitä ei pakasteta uudelleen vaan joutunee roskiin...

Kyllä se Sonjaemma voi teillä onnistua aivan hyvin nytkin!!Ja Sazi, monet ovat plussanneet juuri ekasta hoidosta! Tiedän tunteen tuosta epävarmuudesta, meillä oli myös eka ICSI-hoito huhtikuussa...

Meillä lapsettomuus johtuu miehen siittiöistä, epämuodostuneita on paljon ja normaalimuotoisia erittäin vähän...

Saanko kysyä, mikä teillä on ollut syynä??

Nautitaan tästä varmasta raskaudestamme :), mitään ei ole vielä menetetty!!

Minulla huippu olo, oli ihana lääkäri!!

Minkä paksuinen kohdun limakalvo teillä oli siirrossa?

Minulla 8,6mm...

Vierailija
31/62 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annme, teillähän oli hienoja soluja. Meillä oli " vain" nelisoluinen joka siirrettiin, mutta priimatavaraa =). Tosin tuo nelisoluinen taitaa olla aika normaali.

Meillä ei ole mitään varsinaista selitystä löydetty, miehellä on myös hieman alentunut normaalirakenteisten siittiöiden määrä, mutta ei niin etteikö voisi luomunakin onnistua. Mulla on epäilty yhtä harvinaisempaa endon muotoa, mutta siitäkään ei tiedetä aiheuttaako se lapsettomuutta (yhden lääkärin mukaan ei, toisten mukaan ei tiedetä) tai keskenmenoja. Mutta en ole tähän astisen elämäni aikana saanut ikinä plussan plussaa, kuin mitä tästä edellisestä ivf:stä. Ex-miehenkin kanssa oli pari vuotta ilman ehkäisyä mutta ilman tulosta, tosin silloin en esim. mitään ovistestejä käyttänyt tms. baan ihan vaan tulee kun/jos on tullakseen. Joten mulle lasketaan nyt 4 v yritystä, joista nykyisen miehen kanssa reilu 2v.

Tässä on niin kova kiire loman alla että tuskin piinaamaan ehtii¿ Eipä ole ihmeempiä oireita edelleenkään. Munasarjasta vihloo välillä, lähinnä oikealta. Jospa se olisi keltarauhanen kun siellä kasvaa mollukaksi¿

ai niin, limis oli muistaakseni jo 10 mm jo monta päivää ennen siirtoa. Siirtopäivästä en tiedä...

Nyt shoppailemaan alennuksiin, moi!

Vierailija
32/62 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosiaan aika typistynyt piinisporukka - mutta ei anneta sen haitata.

Minulla on selkä niin kipeä iltaisin, että täytyy ottaa iisiksiin ja makoilla. Sama on kyllä aina kuukautisten aikaan - joten liekö huono enne. Minulla oli myös pikkuhousunsuojassa sellainen lyhyt ruskea säie ja pelkään, että oli merkki siitä, että ei kiinnity ja alkaa vuotaa pois. Testauspäivään kuitenkin vielä viikko aikaa:( Mitään oireita tisseissä ei ole. Mitenkäs teidän muiden oireet? onko näkynyt tuollaisia ruskeita säikeitä? (Vai olenko ainut, joka tuijottelee pissalla pöksyihinsä?)

Vierailija
33/62 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkoivat eilen ja ovat jatkuneet voimistuneina. pp8 alkoi alkoi pieni tuhruttelu ja pp 10 sitten jo iltapäivällä oli veristä vuotoa. Lääkäri sanoi minulle, että käy joka tapauksessa verikokeessa pp14. Ihmettelen kyllä, että miksi? Se tuntuu rahastamiselta. Yksityisellä palaa aina sata euroa kun käy näyttäytymässä pienimmässäkin määrin:(

Harmittaa, koska olin jo hölmön toiveikas. Elämä maistuu nyt hetken aikaa kakalle, mutta ehkä se tästä muutaman päivän päästä helpottaa. Inhottaa syksyllä taas varailla klinikka-aikoja ja bongailla oviksia.

Vierailija
34/62 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!!

Voimia sinulle Sazi! Tuo tunne menkkojen alkamisesta on musertava! Olen sen ekan icsi:n tuoresiirron epäonnistumisessa kokenut...Mutta oletko menossa kuitenkin sinne veritestiin? Jospa vielä olis jokin pieni toivonhippunen??Voimia sinulle kuitenkin ja tulethan kertomaan miten kävi...

Miten Sonjaemmalla??

Minulla pp6, ei mitään oireita...Ainoastaan joskus pientä vihlontaa vasemmassa munasarjassa, jossa siis se johtorakkula oli kasvamassa...Rinnat lähes normaalit.. Aivan hiukan ovat aremmat kuin ennen...Mutta minua piinaa nyt kiukkuisuus! Olin aivan varma, että pystyn olemaan stressaamatta tämän piinisajan, mutta en. Olen kyllä kiukkuinen kuin mikä. Yritän pitää kiukut sisässäni, mutta mies ihmettelee ryppyjä otsassa, olen myös miettiväinen...Jotenkin tämä alkaakin tuntua tosi raskaalle vaikka vasta toista kertaa piinailen.

Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin!

T.Annme

Vierailija
35/62 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat olivat niin voimakkaat, että en edes epäillyt enää raskauden mahdollisuutta. Ihmettelin vain sitä, että minun täytyi joka tapauksessa käydä verikokeessa....olihan homma jo selvä ja olisi selvinnyt kotona raskaustestillä.

Ensimmäinen yrityksemme meni siis mönkään. Täytyy toivoa, että syksyllä olisi onni myötä.

Mites teillä annme ja sonjaemma menee?

Vierailija
36/62 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.7. tein testin (kaksikin) ja negaa. Lopetin luget ja täällä kärvistellään nyt menkkakivuissa. On normaalia runsaammat ja kivuliaammat. Kp on 2 tai 3, alkoi sellaisella tummalla tuhrulla. Osasin aavistaa negaa kun ne vähäisetkin oireet hävisi jo viime sunnuntaina. Lugeista huolimatta rinnatkin " lörpähti" .

Seuraavan kerran sitten elokuussa yritetään PAS.sia. Pakkasessa on nyt ne kaksi odottamassa, joten hoitoon voin ilmoittautua seuraavista menkoista.

Pahoittelut Sazi negasta, pidetään peukkuja toisillemme ensi kierroksella.

Mitenkäs Annme, sinullahan on nyt piina parhaimmillaan? Pidetään kovasti peukkuja bdbdbdbdb!

Vierailija
37/62 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin oli muuten sellainen säie " rihmasto" pikkuhousuissa tiistaina eli pari päivää sen jälkeen kun oireilut katosivat ja päivää ennen negatestia. Itsekin arvelin silloin että olikohan alkio kun tuli pois, jos oli jonkinlaista kiinnittymisyritystä. Mutta kai se on niin pieni ettei sitä oikeasti huomaisi?

Vierailija
38/62 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei - ja pahoittelut sinulle Sonjaemma negasta...Voimia sinullekin seuraavaan koitokseen, uskotaan ja pidetään peukkuja, että teillä onnistaisi!!

Me vielä piinaillaan...menossa pp11. Mulla on ollut jo monen päivän ajan (mustaakseni jo pp6-7 alkaen) tosi kovia menkkakipuja, kivut ovat lähes yhtäjaksoista jomotusta...Vasen munasarja on tosi vihoittelutuulella, ja ala-alamahaan vihloo välillä tosi lujastikin...Siis muutaman (4-5) kerran vihlaissut sillain, että on vetänyt melkein kaksinkerroin...Ja lisäksi vihloo välillä muutenkin ala-alamahaan...

Oliko teillä Sazi ja Sonjaemma tällaista????

Tuntuu, että haluttais jo testata, ettei turhaan toivois....Jotenkin olen ollut niin pessimisti...Mutta näyttäiskö se jo nyt, siis pp11????

Vierailija
39/62 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äsken testin, Advanced 10ml...Noin 6-7 min päästä tuli haalea ++viiva testiin...

En oikein osaa vielä uskoa tuohon, jotenkin sitä ajattelee, että viivan pitäisi tulla lähestulkoon heti, että siihen vois uskoa...Mutta vuoto ei ole kuitenkaan vielä alkanut...joten testaan huomenna aamulla uusiksi...

Ei sitä jaksanut enää odottaa... :) :)

Katsotaan miten tässä käy!

Tuntuu kyllä ihan mielettömälle jos vois onnistua. Takana kuitenkin noin 6 vuoden yritys ilman ainoatakaan plussaa...ikinä...

Tsemppiä Sazi ja Sonjaemma, kyllä me täältä vielä noustaan!

Vierailija
40/62 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuule niin on, että sinä olet raskaana:) Hienoa!

Me todensimme täysin sitä hoitotodennäköisyyttä: lääkäri sanoi minulle, ettö kolmesta parista yksi onnistuu....me epäonnistuimme sonjaemman kanssa ja sinä onnistuit! Onnea!

Mahtavaa, että plussa paukahti nyt teillekin! Minulla on takana yksi onnistunut raskaus ja silloin olin kyllä raskauden alussa aika " menkkakipuinen" . Ota rauhassa ja nauti!

Toivon kaikkea hyvää raskauteesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi